Téma: Beszélgető
Beszélgető
1
Hozzászólás írásához belépek vagy regisztrálok
Beszélgető
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy látom vannak szép leírások fejvadászokról, utólag is köszönöm azoknak akik vedték a fáradságot összeírni, ha esetleg megtenné azt is hogy leírja hogy játéktechnikailag milyen különlegességekkel rendelkeznek az egyes iskolák és azon belül is a kasztok azt megköszönném!
ha van UTK-s kiadásban még jobb lenne, de persze ezt ki sem ejtettem
Másrészről olvastam az Ynev fejvadászai című könyvet, de úgy érzem ott sok helyen túlzásokba estek a fejlesztők!
Előre is köszönöm!
Nem hiszem, hogy az oldalon bármilyen hivatalos játékstatisztika megjelenne akármikor is.
Ellenben a fórumon magunk között simán meg tudunk vitatni ilyen dolgokat. Gyere a Rendszerkedünk topikba és vesd fel, hogy mire gondoltál, én szívesen megbeszélnél veled, fóleg, hogy mi is UTK-t játszunk.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy látom vannak szép leírások fejvadászokról, utólag is köszönöm azoknak akik vedték a fáradságot összeírni, ha esetleg megtenné azt is hogy leírja hogy játéktechnikailag milyen különlegességekkel rendelkeznek az egyes iskolák és azon belül is a kasztok azt megköszönném!
ha van UTK-s kiadásban még jobb lenne, de persze ezt ki sem ejtettem![]()
Másrészről olvastam az Ynev fejvadászai című könyvet, de úgy érzem ott sok helyen túlzásokba estek a fejlesztők!Előre is köszönöm!
Szervusz!
Mint említetted UTK-t játszotok, és ha ez így van gondolom van hozzá egy könyvetek is, amiben a fejvadász passzusban, igen remek leírások vannak, klánonkénti lebontásban.
Szervusz!
Mint említetted UTK-t játszotok, és ha ez így van gondolom van hozzá egy könyvetek is, amiben a fejvadász passzusban, igen remek leírások vannak, klánonkénti lebontásban.
Üdv!
Ne haragudj meg ha nem értek veled egyet, ugyanis a gorwiki fejvadász klán az egyik legősibb és az ami az UTK-ban van leírva kis híján egyenlő a nullával. az Ynev fejvadászai című könyvben mellesleg az Ereni embervadászok is levoltak bontva sok sok alkasztra ami Utk-s szabályrendszerre nincs átírva. Ráadásul Pyarron fejvadászairól semmi nincs az UTK-ban. én ezekre gondoltam inkább.
AZ ÚTK nem részletezi klánonként a képzettségeket, hanem egy másik megközelítésből írja le a játéktechnikát: a különböző klánokról csak leírást ad, és nem klánonkénti, hanem betöltött szerepük szerint bontja szét a kasztot.
Egy északi szövetségben képzett Testőr valószínűleg igen kevés dologban különbözik egy pyarronitól, vagy egy gorviki Orvgyilkos a toronitól. Az egyes archetípusok alapvető (induló) képzettségeik Ynev-szerte minden klánban nagyon hasonlóak, a kultúrából - neveltetésből - klánhagyományból származó különbségeket pedig a játékosnak kell kidomborítania a szabadon elosztható pontjaiból.
Ez igaz, de pölö a Gorwikiaktól elvették azt amiért én nagyon szerettem őket ez pedig a kobratánc! most akkor az hogyan és miként működik esetleg ötlet erre!
A másik pedig azt szerentém tudni, hogy a Mara sequor az most akkor kráni fejvadász fegyver vagy Anat-akhan? mert az UTK szerint a mara sequor forgatását csak az Yllinori klánban oktatják. most akkor hogy és mi?
választ előre is köszönöm!
Ez igaz, de pölö a Gorwikiaktól elvették azt amiért én nagyon szerettem őket ez pedig a kobratánc! most akkor az hogyan és miként működik esetleg ötlet erre!
Nem vagyok benne biztos, hogy a Kobratáncnak valaha is létezett hivatalos játéktechnikája Úgyhogy az ÚTK-t nem azért kárhoztatnám, amiért elvette tőlük, hanem amiért nem dolgozta ki
A másik pedig azt szerentém tudni, hogy a Mara sequor az most akkor kráni fejvadász fegyver vagy Anat-akhan? mert az UTK szerint a mara sequor forgatását csak az Yllinori klánban oktatják. most akkor hogy és mi?!
Mivel az Anat-Akhan egy Krából származó fejvadászklán, ezért forgatnak ők is mara-sequort, mint egyes kráni rendek.
Gambit:
Kobratánc (szerintem) hivatalos leírás: Rúna II. évfolyam, 1. szám; Második Törvénykönyv 163. oldal (fejvadász kard), Titkos Fóliáns 157. oldal (fejvadász kard).
Üdv
A fejvadászokról szóló cikkek sztem egy igencsak általános problémát vetnek föl: azt mutatják be, hogy egy varázshasználó kasztot nem a mágiája definiál! Az embervadász attól embervadász, hogy fegyvert forgat, lopakodik, véd vagy gyilkol, és misztikus képességeket birtokol. Nem pedig az, hogy ez meg ez a varázslat szerepel a varázslatlistáján.
Persze vajákos fejvadász kaszt momentán sehol nincs, de amit ezeknél látunk, az kétségtelenül más varázshasználókra is igaz. Ha létező kasztokra gondolunk, elsősorban a boszorkányra, boszorkánymesterre. Tehát a boszorkányt az határozza meg, hogy intrikus, manipulatív nőszemély, aki valamilyen mágiát használ, és nem az, hogy ismeri a csókmágiát. A varázslatlista arról tanúskodik, honnan jött és kitől tanult (tehát az iskoláját), nem azt, hogy kicsoda és mit csinál (ami a kasztja)
Konklúzió: az olyan rendszerek, amelyek a régi kasztokból épp a varázslatlistákat tekintik szentnek és sérthetetlennek, véleményem szerint teljesen rossz úton járnak
Ez igaz, de pölö a Gorwikiaktól elvették azt amiért én nagyon szerettem őket ez pedig a kobratánc! most akkor az hogyan és miként működik esetleg ötlet erre!
Üdv Mondaneved!
Nekem van egy ötletem.
A stílus leírását megtalálod a fentebb említett helyeken, én csak a játéktechnikára térek ki.
Harcművészet- Kobratánc IV. nehézségi kategória
Előfeltétel: Erős: Fegyverhasználat- kobrakard, Kétkezes harc
Gyenge: Kínokozás
Sikeres találat esetén a karakter képzettségpróbát tesz. Ha ez sikerül, az ellenfél támadást veszít.(plusz jönnek még a kínokozásból származó dolgok.)
1.Fok: Képzettségpróba -1. Ellenfél elveszíti a következő támadását a körben.
2.Fok: Képzettségpróba +0. Ellenfél elveszíti a következő támadását a körben.
3.Fok: Képzettségpróba +1. Ellenfél elveszíti a következő két támadását a körben.
4.Fok: Képzettségpróba +2. Ellenfél elveszíti a következő két támadását a körben.
5.Fok: Képzettségpróba +3. Ellenfél elveszíti az összes támadását a körben.
Kidolgoztam a Kínokozást is, mivel a Sötét bárd képzettséglistájában ugyan szerepel, a kidolgozása elmaradt.
Kínokozás III. nehézségi kategória
Előfeltétel: Erős: Fegyverhasználat
Gyenge: Élettan
Egyre magasabb fokozaton egyre több plusz sebzést kap, de egyre kevesebb megy ÉP-re túlütés esetén. A fájdalmas sebek ingerlik az ellenfelet, aki sikertelen asztrálpróba esetén a harc gyűlölettel módosítóival harcol.
1.Fok: Ismerkedés a képzettséggel, túlütés esetén+2 sp. Ellenfél asztrálpróbájára +1.
2.Fok: Túlütés küszöb 10-zel csökken. Túlütés esetén max 3 ÉP-t sebez. Ellenfél asztrálpróbájára +0.
3.Fok: Sebzéshez túlütés esetén + 1k6. Túlütés esetén max 2 ÉP. Ellenfél asztrálpróbájára -1.
4.Fok: Túlütésküszöb újabb 10 ponttal csökken(tehát össz -20). Ellenfél asztrálpróbájára -2.
5.Fok: Sebzéshez túlütés esetén + 2k6. Túlütés esetén max 1 ÉP. Ellenfél asztrálpróbájára -3.
(A kidolgozott Pusztítást vettem alapul, csak a sebzést dupláztam túlütésnél, ami nem táp, ha az ÉP megkötést figyelembe vesszük)
Lehet, hogy kicsit bonyolult, hát még ahogy fogalmazok, de én elégedett vagyok vele
Üdv,
vg
Utoljára a mongúz szerkesztette (2010.12.14. 00:50:34)
Konklúzió: az olyan rendszerek, amelyek a régi kasztokból épp a varázslatlistákat tekintik szentnek és sérthetetlennek, véleményem szerint teljesen rossz úton járnak
Hát ezzel mélységesen egyetértek. Kár ezeket az eszközöket (varázslatlisták) szent tehénként kezelni. A regények alapján a boszik is onnan lopnak, akiktől tudnak (szégyellni nem szégyellnek senkitől).
mongúz: nem egy rossz megközelítés, de nekem egy kicsit más képem van a kobratáncról. Én nekem úgy jött le, hogy a fejvadász ilyenkor nem feltételnül halálos sebek kiosztására koncentrál, hanem apróbb vágásokat, zavaró sebeket ejt, etc. Ennek eleve oka kell, hogy legyen, mért nem öli meg az ellenfelét azonnal.
A renegátban szereplő részlet alapján én úgy gondolom, leginkább több ellenfél elleni harcban van jelentőssége, mikor a fejvadásznak nincs rá ideje-mozgástere, hogy kibontakozzon a védekezésből, és egy halálos szúrásért ő maga is sebet kapjon. Helyette apróbb mozdulatokra koncentrál: ott szúr-vág ahol ér.
Ezt mindenképp szerepeltetném a képzettség leírásában. Például az alkalmazó kevesebb harcérték/támadás levonást kap több ellenfél ellen, ugyanakkor túlütésre is kisebb az esélye.
Találat esetén pedig szerintem az opcionális szabályok közötti vérzést és zavaró hátrányt kéne okoznia, ami később - több seb bevitele után - vesz csak el támadási lehetőséget az ellenféltől (inkább 1-2-3 szegmenssel növeli az ellenfél támadásának időigényét).
Ez szerintem jobban modellezi a Kobratánc folytonosságát. Az általad írt játéktechnika szerint ugyanis körről-körre dobnia kell a fejvadásznak, és amikor nem ér el sikert, nincs hatása a kobratáncnak (hiába ez a 8. kör 12. sikeresen bevitt vágása). Amit te írtál, az szerintem inkább valamiféle vívócselhez illik.
Esetleg alternatívaként olyasmit is el tudok képzelni, hogy Kobratánc alatt a fejvadász elveszít támadadási lehetőségeket, cserébe ha az ellenfél támad rá, próbálkozhat egy megszakító támadással. Siker esetén az ellenfél támadása nem jön létre.
Gambit
PS.: ezek persze nem kiforrott elképzelések, csak hirtelen ötletelés
Üdv!
Gambit: az MTK és az Ynevhunt alpján dolgoztam ki a stílust, ahol gyorsaságpróba sikere biztosítja a megelőzést/kezdeményezést, amit szintén minden körben ki kell dobni, tehát ezen én sem változtattam. Attól még folytonos a Kobratánc, hogy nem minden támadás sikerül elég jól ahhoz, hogy megakadályozza az ellenfél támadását. Ettől még nem lesz "csak" vívócsel.
Az okozot sebekkel kapcsolatban a kínokozást venném alapul, ugyanis az a fentebb említet helyeken is előfeltétele a Kobratáncnak, tehát szerintem szervesen kapcsolódik ahhoz. Vagyis nem túl veszélyes, ám igen fájdalmas sebeket oszt az alkalmazó, tehát szerintem sem feltétlenül halálosakat.
Nem írsz hülyeségeket, de én igyekeztem a korábbi anyagokhoz idomítani a dolgot, mert így egyszerűbbnek tűnt.
Csöcs,
a Mongúz
Sziasztok!
Nekem Gambit megközelítése szinpatikusabb. Szvsz egy fejvadásznak nem célja elnyújtani a harcait kicsiny vágásokkal, hacsak nem valamifajta rituális párbaj során. De sima munak közben mi van, ha célpont fájdalmas sikítására felébred a háznép? Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.
Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.
Baltazár: igen, én is erre utaltam az első bekezdéssel. Egy különleges harci technikának oka kell hogy legyen, amiért kialakult. Pláne ha az homlokegyenest különbözik az alapvető fejvadász mentalitástól-munkamódszertől - precízen, hatékonyan, gyorsan ölni. Szerintem ez a harci technika kizárólag arra a bizonyos helyzetre alakult ki, amikor az egyedül maradt fejvadász sokszor túlerő ellen kell felvegye a harcot, mert nincs mód a menekülésre.
az MTK és az Ynevhunt alpján dolgoztam ki a stílust, [...] de én igyekeztem a korábbi anyagokhoz idomítani a dolgot, mert így egyszerűbbnek tűnt.
Én utólag úgy gondolom, hogy az ÚTK legnagyobb koncepcinális hibája az volt, hogy görcsösen igyekezett igazodni a korábbi anyagokhoz - még akkor is, ha ezt egyébként semmi nem indokolta. Itt is azt érzem, hogy nem feltétlenül van szükség átvenni a korábbi elképzeléseket pusztán csak azért, mert régebb óta léteznek.
gyorsaságpróba sikere biztosítja a megelőzést/kezdeményezést, amit szintén minden körben ki kell dobni, tehát ezen én sem változtattam. Attól még folytonos a Kobratánc, hogy nem minden támadás sikerül elég jól ahhoz, hogy megakadályozza az ellenfél támadását. Ettől még nem lesz "csak" vívócsel.
"Társnõje sem maradt tétlen, ezúttal a keresztmarkolatánál fogta kardjait, lendületes piurettlépésekkel forgott önmaga körül, miközben az alkarjára szorított pengék a felbosszantott kobra fürgeségével csaptak ki jobbra és balra. Nem hárítottak csak belemartak a támadásba lendülõ csuklókba, a kölebb lépõ bokákba; nem ejtettek halálos sebet, csk bosszantó, fájdalmas vágásokat az sérülékeny porcokon és nélkülözhetetlen inakon.
Rövid küzdelem volt. Ahogyan a katonák mozgása egyre bizonytalanabbá vált, úgy lettek a az apró vágások mind veszedelmesebbek: elõször néhány véres ujj hullott a homokba, s hamarost nyolc, átmetszett torkú halott. Az Ibarában ritkán látott, különös harcmodorban egyedül a pyarroni lány ismerte fel a gorviki klánok híres Kobratáncát, a két fejvadászkard forgatásának magasiskoláját."
A "folytonosság" nem a legjobb szó volt, de ezt értettem alatta: a kobratánccal egyre több apró sebet ejtesz az ellenfélelen, amik egyre jobban hátráltatják a harcban egész addig, míg a védekezése össze nem omlik. Ezt szerintem remekül példázza a vérzés és a zavaró hátrány, ami körről-körre, sebről-sebre halmozódik, a harcérték hátrányok miatt pedig az ellenfél idővel teljesen kiszolgáltatott lesz.
Az általad írt verzióban ez egyáltalán nem jelentkezik. Az ellenfél hol elveszít támadást, hol nem, de semmi jele annak, hogymár 6-7 köre folyamatosan kapja a kobratánc vágásait, és felörlődne alatta.
Gambit
Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.
Baltazár: igen, én is erre utaltam az első bekezdéssel. Egy különleges harci technikának oka kell hogy legyen, amiért kialakult. Pláne ha az homlokegyenest különbözik az alapvető fejvadász mentalitástól-munkamódszertől - precízen, hatékonyan, gyorsan ölni. Szerintem ez a harci technika kizárólag arra a bizonyos helyzetre alakult ki, amikor az egyedül maradt fejvadász sokszor túlerő ellen kell felvegye a harcot, mert nincs mód a menekülésre.
Ezekkel nem is vitatkoztam egy percig sem. Bár nekem más elképzelésem van a kialakulásáról.
Mindenesetre kötöm az ebet a karóhoz a többivel kapcsolatban. Nekem a Renegát leírása ugyanazt jelenti, mint ami a MTK-ban van, hogy a támadásra landülő karokon, lábakon ejt nagyon fájdalmas sebeket, ezzel akadályozza a támadást, nem pedig a nagy vérveszteséggel, bár tény, hogy amiatt egyre romlik az állapota.
Azért sem adok igazat!
Csöcs,
vg
Hali!
Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.
Baltazár: igen, én is erre utaltam az első bekezdéssel. Egy különleges harci technikának oka kell hogy legyen, amiért kialakult. Pláne ha az homlokegyenest különbözik az alapvető fejvadász mentalitástól-munkamódszertől - precízen, hatékonyan, gyorsan ölni. Szerintem ez a harci technika kizárólag arra a bizonyos helyzetre alakult ki, amikor az egyedül maradt fejvadász sokszor túlerő ellen kell felvegye a harcot, mert nincs mód a menekülésre.
(...)
Gambit
Mondok rögtön három alkalmazást:
- Testőrként tevékenykedő fejvadász feltartja a támadókat, míg a védett személy (opcionálisan a többi
testőrével) elhagyja a helyszínt
- A behatoló csapat többi tagja épp lemészárolja a célpontot (megtöri a rúnaterem rajzolatait, stb.) és közvetlen védelmét, míg (néhány) fejvadász feltartja az erősítést
- Magányos fejvadász önvédelmi technikája
-----------
Játéktechnikailag célszerű lenne minél kevesebb dobálgatással elintézni tehát:
- megnövelt KÉ, hogy megelőzhesse a támadást (ez adott is)
- csökkentett max. sebzés, mert elsősorban a kezeket, karokat, lábakat támadja
(Mivel, ezek egy baleseti sebészt idézve gyakran sérülnek amúgy is, mert "kiállnak
a testből").
- ha ezeket túlüti, akkor repkednek az ujjak, ezt meg a sebesülési rendszernek kellene kezelnie
(bénulás, csonkolás)
- az Embervadászos cikk alapján lehet a dolognak mágikus komponense, ami miatt a támadók
"rajta maradnak" a fejvadászon, vagyis nem bontakoznak ki, futnak el egy kisebb sérülés
után. Ez anno az asztrálpróbában merült ki.
Maga a Kobratánc fizikailag nagyon hasonló lehet a gatka nevű szikh harcművészet több ellenfél elleni
formáihoz (vannak fennt videók az ilyen-olyan site-okon, némelyiken jól látszik, hogy 1-2 ellenfél ellen
vívogat a turbános demonstrátor, de 3 ellenfél esetén elkezd forogni a saját tengelye körül, ami
eléggé megnehezíti, hogy simán hátbasomják) - annyi, hogy több, "brékes" hajolás és guggolva pörgés
lehet benne.
Adios
KLM
Hali!
Mondok rögtön három alkalmazást:
- Testőrként tevékenykedő fejvadász feltartja a támadókat, míg a védett személy (opcionálisan a többi
testőrével) elhagyja a helyszínt
- A behatoló csapat többi tagja épp lemészárolja a célpontot (megtöri a rúnaterem rajzolatait, stb.) és közvetlen védelmét, míg (néhány) fejvadász feltartja az erősítést
- Magányos fejvadász önvédelmi technikája-----------
Játéktechnikailag célszerű lenne minél kevesebb dobálgatással elintézni tehát:
- megnövelt KÉ, hogy megelőzhesse a támadást (ez adott is)- csökkentett max. sebzés, mert elsősorban a kezeket, karokat, lábakat támadja
(Mivel, ezek egy baleseti sebészt idézve gyakran sérülnek amúgy is, mert "kiállnak
a testből").- ha ezeket túlüti, akkor repkednek az ujjak, ezt meg a sebesülési rendszernek kellene kezelnie
(bénulás, csonkolás)- az Embervadászos cikk alapján lehet a dolognak mágikus komponense, ami miatt a támadók
"rajta maradnak" a fejvadászon, vagyis nem bontakoznak ki, futnak el egy kisebb sérülés
után. Ez anno az asztrálpróbában merült ki.Maga a Kobratánc fizikailag nagyon hasonló lehet a gatka nevű szikh harcművészet több ellenfél elleni
formáihoz (vannak fennt videók az ilyen-olyan site-okon, némelyiken jól látszik, hogy 1-2 ellenfél ellen
vívogat a turbános demonstrátor, de 3 ellenfél esetén elkezd forogni a saját tengelye körül, ami
eléggé megnehezíti, hogy simán hátbasomják) - annyi, hogy több, "brékes" hajolás és guggolva pörgés
lehet benne.Adios
KLM
Z alkalmazási ötleteket, és a valóságbeli párhuzamot üdvözlöm és köszönöm.
Játéktechnikához csak annyit: amiket írtál, azt az én verziómban a kínokozás képzettség kezeli, ami a stílus előfeltétele (azt hiszem ez korábban is így volt).
Üdv, és Boldog Karácsonyt mindenkinek!
vg
nice and good post
___________________
sara
1
Hozzászólás írásához belépek vagy regisztrálok