Téma: Beszélgető

Beszélgető

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy látom vannak szép leírások fejvadászokról, utólag is köszönöm azoknak akik vedték a fáradságot összeírni, ha esetleg megtenné azt is hogy leírja hogy játéktechnikailag milyen különlegességekkel rendelkeznek az egyes iskolák és azon belül is a kasztok azt megköszönném!
ha van UTK-s kiadásban még jobb lenne, de persze ezt ki sem ejtettem smile
Másrészről olvastam az Ynev fejvadászai című könyvet, de úgy érzem ott sok helyen túlzásokba estek a fejlesztők!

Előre is köszönöm!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nem hiszem, hogy az oldalon bármilyen hivatalos játékstatisztika megjelenne akármikor is.
Ellenben a fórumon magunk között simán meg tudunk vitatni ilyen dolgokat. Gyere a Rendszerkedünk topikba és vesd fel, hogy mire gondoltál, én szívesen megbeszélnél veled, fóleg, hogy mi is UTK-t játszunk.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Mondaneved írta:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy látom vannak szép leírások fejvadászokról, utólag is köszönöm azoknak akik vedték a fáradságot összeírni, ha esetleg megtenné azt is hogy leírja hogy játéktechnikailag milyen különlegességekkel rendelkeznek az egyes iskolák és azon belül is a kasztok azt megköszönném!
ha van UTK-s kiadásban még jobb lenne, de persze ezt ki sem ejtettem smile
Másrészről olvastam az Ynev fejvadászai című könyvet, de úgy érzem ott sok helyen túlzásokba estek a fejlesztők!

Előre is köszönöm!

Szervusz!

Mint említetted UTK-t játszotok, és ha ez így van gondolom van hozzá egy könyvetek is, amiben a fejvadász passzusban, igen remek leírások vannak, klánonkénti lebontásban.

"Beneath the gaze of Angels, only the righteous may stand without fear."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Cearo írta:

Szervusz!

Mint említetted UTK-t játszotok, és ha ez így van gondolom van hozzá egy könyvetek is, amiben a fejvadász passzusban, igen remek leírások vannak, klánonkénti lebontásban.

Üdv!

Ne haragudj meg ha nem értek veled egyet, ugyanis a gorwiki fejvadász klán az egyik legősibb és az ami az UTK-ban van leírva kis híján egyenlő a nullával. az Ynev fejvadászai című könyvben mellesleg az Ereni embervadászok is levoltak bontva sok sok alkasztra ami Utk-s szabályrendszerre nincs átírva. Ráadásul Pyarron fejvadászairól semmi nincs az UTK-ban. én ezekre gondoltam inkább.

 

Hozzászólás: Beszélgető

AZ ÚTK nem részletezi klánonként a képzettségeket, hanem egy másik megközelítésből írja le a játéktechnikát: a különböző klánokról csak leírást ad, és nem klánonkénti, hanem betöltött szerepük szerint bontja szét a kasztot.

Egy északi szövetségben képzett Testőr valószínűleg igen kevés dologban különbözik egy pyarronitól, vagy egy gorviki Orvgyilkos a toronitól. Az egyes archetípusok alapvető (induló) képzettségeik Ynev-szerte minden klánban nagyon hasonlóak, a kultúrából - neveltetésből - klánhagyományból származó különbségeket pedig a játékosnak kell kidomborítania a szabadon elosztható pontjaiból.

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Ez igaz, de pölö a Gorwikiaktól elvették azt amiért én nagyon szerettem őket ez pedig a kobratánc! most akkor az hogyan és miként működik esetleg ötlet erre!

A másik pedig azt szerentém tudni, hogy a Mara sequor az most akkor kráni fejvadász fegyver vagy Anat-akhan? mert az UTK szerint a mara sequor forgatását csak az Yllinori klánban oktatják. most akkor hogy és mi?

választ előre is köszönöm!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Mondaneved írta:

Ez igaz, de pölö a Gorwikiaktól elvették azt amiért én nagyon szerettem őket ez pedig a kobratánc! most akkor az hogyan és miként működik esetleg ötlet erre!

Nem vagyok benne biztos, hogy a Kobratáncnak valaha is létezett hivatalos játéktechnikája roll Úgyhogy az ÚTK-t nem azért kárhoztatnám, amiért elvette tőlük, hanem amiért nem dolgozta ki smile

Mondaneved írta:

A másik pedig azt szerentém tudni, hogy a Mara sequor az most akkor kráni fejvadász fegyver vagy Anat-akhan? mert az UTK szerint a mara sequor forgatását csak az Yllinori klánban oktatják. most akkor hogy és mi?!

Mivel az Anat-Akhan egy Krából származó fejvadászklán, ezért forgatnak ők is mara-sequort, mint egyes kráni rendek.

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Gambit:

Kobratánc (szerintem) hivatalos leírás: Rúna II. évfolyam, 1. szám; Második Törvénykönyv 163. oldal (fejvadász kard), Titkos Fóliáns 157. oldal (fejvadász kard).

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv

A fejvadászokról szóló cikkek sztem egy igencsak általános problémát vetnek föl: azt mutatják be, hogy egy varázshasználó kasztot nem a mágiája definiál! Az embervadász attól embervadász, hogy fegyvert forgat, lopakodik, véd vagy gyilkol, és misztikus képességeket birtokol. Nem pedig az, hogy ez meg ez a varázslat szerepel a varázslatlistáján.

Persze vajákos fejvadász kaszt momentán sehol nincs, de amit ezeknél látunk, az kétségtelenül más varázshasználókra is igaz. Ha létező kasztokra gondolunk, elsősorban a boszorkányra, boszorkánymesterre. Tehát a boszorkányt az határozza meg, hogy intrikus, manipulatív nőszemély, aki valamilyen mágiát használ, és nem az, hogy ismeri a csókmágiát. A varázslatlista arról tanúskodik, honnan jött és kitől tanult (tehát az iskoláját), nem azt, hogy kicsoda és mit csinál (ami a kasztja)

Konklúzió: az olyan rendszerek, amelyek a régi kasztokból épp a varázslatlistákat tekintik szentnek és sérthetetlennek, véleményem szerint teljesen rossz úton járnak tongue

 

Hozzászólás: Beszélgető

Mondaneved írta:

Ez igaz, de pölö a Gorwikiaktól elvették azt amiért én nagyon szerettem őket ez pedig a kobratánc! most akkor az hogyan és miként működik esetleg ötlet erre!

Üdv Mondaneved!

Nekem van egy ötletem.
A stílus leírását megtalálod a fentebb említett helyeken, én csak a játéktechnikára térek ki.
Harcművészet- Kobratánc IV. nehézségi kategória
Előfeltétel: Erős: Fegyverhasználat- kobrakard, Kétkezes harc
                  Gyenge: Kínokozás
Sikeres találat esetén a karakter képzettségpróbát tesz. Ha ez sikerül, az ellenfél támadást veszít.(plusz jönnek még a kínokozásból származó dolgok.)
1.Fok: Képzettségpróba -1. Ellenfél elveszíti a következő támadását a körben.
2.Fok: Képzettségpróba +0. Ellenfél elveszíti a következő támadását a körben.
3.Fok: Képzettségpróba +1. Ellenfél elveszíti a következő két támadását a körben.
4.Fok: Képzettségpróba +2. Ellenfél elveszíti a következő két támadását a körben.
5.Fok: Képzettségpróba +3. Ellenfél elveszíti az összes támadását a körben.

Kidolgoztam a Kínokozást is, mivel a Sötét bárd képzettséglistájában ugyan szerepel, a kidolgozása elmaradt.
Kínokozás III. nehézségi kategória
Előfeltétel: Erős: Fegyverhasználat
                  Gyenge: Élettan
Egyre magasabb fokozaton egyre több plusz sebzést kap, de egyre kevesebb megy ÉP-re túlütés esetén. A fájdalmas sebek ingerlik az ellenfelet, aki sikertelen asztrálpróba esetén a harc gyűlölettel módosítóival harcol.
1.Fok: Ismerkedés a képzettséggel, túlütés esetén+2 sp. Ellenfél asztrálpróbájára +1.
2.Fok: Túlütés küszöb 10-zel csökken. Túlütés esetén max 3 ÉP-t sebez. Ellenfél asztrálpróbájára +0.
3.Fok: Sebzéshez túlütés esetén + 1k6. Túlütés esetén max 2 ÉP. Ellenfél asztrálpróbájára -1.
4.Fok: Túlütésküszöb újabb 10 ponttal csökken(tehát össz -20). Ellenfél asztrálpróbájára -2.
5.Fok: Sebzéshez túlütés esetén + 2k6. Túlütés esetén max 1 ÉP. Ellenfél asztrálpróbájára -3.
(A kidolgozott Pusztítást vettem alapul, csak a sebzést dupláztam túlütésnél, ami nem táp, ha az ÉP megkötést figyelembe vesszük)

Lehet, hogy kicsit bonyolult, hát még ahogy fogalmazok, de én elégedett vagyok vele  big_smile

Üdv,
vg

Utoljára a mongúz szerkesztette (2010.12.14. 00:50:34)

"Életében egy a cél, utód legyen amíg él.
Fészke villám, álma vér, mindig rabol sosem kér."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Noro írta:

Konklúzió: az olyan rendszerek, amelyek a régi kasztokból épp a varázslatlistákat tekintik szentnek és sérthetetlennek, véleményem szerint teljesen rossz úton járnak tongue

Hát ezzel mélységesen egyetértek.  smile Kár ezeket az eszközöket (varázslatlisták) szent tehénként kezelni. A regények alapján a boszik is onnan lopnak, akiktől tudnak (szégyellni nem szégyellnek senkitől).

 

Hozzászólás: Beszélgető

mongúz: nem egy rossz megközelítés, de nekem egy kicsit más képem van a kobratáncról. Én nekem úgy jött le, hogy a fejvadász ilyenkor nem feltételnül halálos sebek kiosztására koncentrál, hanem apróbb vágásokat, zavaró sebeket ejt, etc. Ennek eleve oka kell, hogy legyen, mért nem öli meg az ellenfelét azonnal.

A renegátban szereplő részlet alapján én úgy gondolom, leginkább több ellenfél elleni harcban van jelentőssége, mikor a fejvadásznak nincs rá ideje-mozgástere, hogy kibontakozzon a védekezésből, és egy halálos szúrásért ő maga is sebet kapjon. Helyette apróbb mozdulatokra koncentrál: ott szúr-vág ahol ér.

Ezt mindenképp szerepeltetném a képzettség leírásában. Például az alkalmazó kevesebb harcérték/támadás levonást kap több ellenfél ellen, ugyanakkor túlütésre is kisebb az esélye.

Találat esetén pedig szerintem az opcionális szabályok közötti vérzést és zavaró hátrányt kéne okoznia, ami később - több seb bevitele után - vesz csak el támadási lehetőséget az ellenféltől (inkább 1-2-3 szegmenssel növeli az ellenfél támadásának időigényét).

Ez szerintem jobban modellezi a Kobratánc folytonosságát. Az általad írt játéktechnika szerint ugyanis körről-körre dobnia kell a fejvadásznak, és amikor nem ér el sikert, nincs hatása a kobratáncnak (hiába ez a 8. kör 12. sikeresen bevitt vágása). Amit te írtál, az szerintem inkább valamiféle vívócselhez illik.

Esetleg alternatívaként olyasmit is el tudok képzelni, hogy Kobratánc alatt a fejvadász elveszít támadadási lehetőségeket, cserébe ha az ellenfél támad rá, próbálkozhat egy megszakító támadással. Siker esetén az ellenfél támadása nem jön létre.

Gambit

PS.: ezek persze nem kiforrott elképzelések, csak hirtelen ötletelés

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv!
Gambit: az MTK és az Ynevhunt alpján dolgoztam ki a stílust, ahol gyorsaságpróba sikere biztosítja a megelőzést/kezdeményezést, amit szintén minden körben ki kell dobni, tehát ezen én sem változtattam. Attól még folytonos a Kobratánc, hogy nem minden támadás sikerül elég jól ahhoz, hogy megakadályozza az ellenfél támadását. Ettől még nem lesz "csak" vívócsel.
Az okozot sebekkel kapcsolatban a kínokozást venném alapul, ugyanis az a fentebb említet helyeken is előfeltétele a Kobratáncnak, tehát szerintem szervesen kapcsolódik ahhoz. Vagyis nem túl veszélyes, ám igen fájdalmas sebeket oszt az alkalmazó, tehát szerintem sem feltétlenül halálosakat.

Nem írsz hülyeségeket, de én igyekeztem a korábbi anyagokhoz idomítani a dolgot, mert így egyszerűbbnek tűnt.

Csöcs,
a Mongúz

"Életében egy a cél, utód legyen amíg él.
Fészke villám, álma vér, mindig rabol sosem kér."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

Nekem Gambit megközelítése szinpatikusabb. Szvsz egy fejvadásznak nem célja elnyújtani a harcait kicsiny vágásokkal, hacsak nem valamifajta rituális párbaj során. De sima munak közben mi van, ha célpont fájdalmas sikítására felébred a háznép?  yikes Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.  smile

 

Hozzászólás: Beszélgető

Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.

Baltazár: igen, én is erre utaltam az első bekezdéssel. Egy különleges harci technikának oka kell hogy legyen, amiért kialakult. Pláne ha az homlokegyenest különbözik az alapvető fejvadász mentalitástól-munkamódszertől - precízen, hatékonyan, gyorsan ölni. Szerintem ez a harci technika kizárólag arra a bizonyos helyzetre alakult ki, amikor az egyedül maradt fejvadász sokszor túlerő ellen kell felvegye a harcot,  mert nincs mód a menekülésre.

az MTK és az Ynevhunt alpján dolgoztam ki a stílust, [...] de én igyekeztem a korábbi anyagokhoz idomítani a dolgot, mert így egyszerűbbnek tűnt.

Én utólag úgy gondolom, hogy az ÚTK legnagyobb koncepcinális hibája az volt, hogy görcsösen igyekezett igazodni a korábbi anyagokhoz - még akkor is, ha ezt egyébként semmi nem indokolta. Itt is azt érzem, hogy nem feltétlenül van szükség átvenni a korábbi elképzeléseket pusztán csak azért, mert régebb óta léteznek.

gyorsaságpróba sikere biztosítja a megelőzést/kezdeményezést, amit szintén minden körben ki kell dobni, tehát ezen én sem változtattam. Attól még folytonos a Kobratánc, hogy nem minden támadás sikerül elég jól ahhoz, hogy megakadályozza az ellenfél támadását. Ettől még nem lesz "csak" vívócsel.

"Társnõje sem maradt tétlen, ezúttal a keresztmarkolatánál fogta kardjait, lendületes piurettlépésekkel forgott önmaga körül, miközben az alkarjára szorított pengék a felbosszantott kobra fürgeségével csaptak ki jobbra és balra. Nem hárítottak csak belemartak a támadásba lendülõ csuklókba, a kölebb lépõ bokákba; nem ejtettek halálos sebet, csk bosszantó, fájdalmas vágásokat az sérülékeny porcokon és nélkülözhetetlen inakon.
Rövid küzdelem volt. Ahogyan a katonák mozgása egyre bizonytalanabbá vált, úgy lettek a az apró vágások mind veszedelmesebbek: elõször néhány véres ujj hullott a homokba, s hamarost nyolc, átmetszett torkú halott. Az Ibarában ritkán látott, különös harcmodorban egyedül a pyarroni lány ismerte fel a gorviki klánok híres Kobratáncát, a két fejvadászkard forgatásának magasiskoláját."

A "folytonosság" nem a legjobb szó volt, de ezt értettem alatta: a kobratánccal egyre több apró sebet ejtesz az ellenfélelen, amik egyre jobban hátráltatják a harcban egész addig, míg a védekezése össze nem omlik. Ezt szerintem remekül példázza a vérzés és a zavaró hátrány, ami körről-körre, sebről-sebre halmozódik, a harcérték hátrányok miatt pedig az ellenfél idővel teljesen kiszolgáltatott lesz.

Az általad írt verzióban ez egyáltalán nem jelentkezik. Az ellenfél hol elveszít támadást, hol nem, de semmi jele annak, hogymár 6-7 köre folyamatosan kapja a kobratánc vágásait, és felörlődne alatta.

Gambit

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Gambit írta:

Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.

Baltazár: igen, én is erre utaltam az első bekezdéssel. Egy különleges harci technikának oka kell hogy legyen, amiért kialakult. Pláne ha az homlokegyenest különbözik az alapvető fejvadász mentalitástól-munkamódszertől - precízen, hatékonyan, gyorsan ölni. Szerintem ez a harci technika kizárólag arra a bizonyos helyzetre alakult ki, amikor az egyedül maradt fejvadász sokszor túlerő ellen kell felvegye a harcot,  mert nincs mód a menekülésre.

Ezekkel nem is vitatkoztam egy percig sem. Bár nekem más elképzelésem van a kialakulásáról.
Mindenesetre kötöm az ebet a karóhoz a többivel kapcsolatban. Nekem a Renegát leírása ugyanazt jelenti, mint ami a MTK-ban van, hogy a támadásra landülő karokon, lábakon ejt nagyon fájdalmas sebeket, ezzel akadályozza a támadást, nem pedig a nagy vérveszteséggel, bár tény, hogy amiatt egyre romlik az állapota.
Azért sem adok igazat! big_smile

Csöcs,
vg

"Életében egy a cél, utód legyen amíg él.
Fészke villám, álma vér, mindig rabol sosem kér."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

Gambit írta:

Vagyis az egész kobratánc csak nagyon speciális esetben alkalmazható, de akkor meg értelmetlen, minek alakulna ki egy vívótechnika ilyesmire? A több ellenfél ellenes harc viszont már olyan scenárió, amivel gyakrabban szembesülhet egy fejvadász is.

Baltazár: igen, én is erre utaltam az első bekezdéssel. Egy különleges harci technikának oka kell hogy legyen, amiért kialakult. Pláne ha az homlokegyenest különbözik az alapvető fejvadász mentalitástól-munkamódszertől - precízen, hatékonyan, gyorsan ölni. Szerintem ez a harci technika kizárólag arra a bizonyos helyzetre alakult ki, amikor az egyedül maradt fejvadász sokszor túlerő ellen kell felvegye a harcot,  mert nincs mód a menekülésre.
(...)
Gambit

Mondok rögtön három alkalmazást:
- Testőrként tevékenykedő fejvadász feltartja a támadókat, míg a védett személy (opcionálisan a többi
testőrével) elhagyja a helyszínt
- A behatoló csapat többi tagja épp lemészárolja a célpontot (megtöri a rúnaterem rajzolatait, stb.) és közvetlen védelmét, míg (néhány) fejvadász feltartja az erősítést
- Magányos fejvadász önvédelmi technikája

-----------
Játéktechnikailag célszerű lenne minél kevesebb dobálgatással elintézni tehát:
- megnövelt KÉ, hogy megelőzhesse a támadást (ez adott is)

- csökkentett max. sebzés, mert elsősorban a kezeket, karokat, lábakat támadja
(Mivel, ezek egy baleseti sebészt idézve gyakran sérülnek amúgy is, mert "kiállnak
a testből").

- ha ezeket túlüti, akkor repkednek az ujjak, ezt meg a sebesülési rendszernek kellene kezelnie
(bénulás, csonkolás)

- az Embervadászos cikk alapján lehet a dolognak mágikus komponense, ami miatt a támadók
"rajta maradnak" a fejvadászon, vagyis nem bontakoznak ki, futnak el egy kisebb sérülés
után. Ez anno az asztrálpróbában merült ki.

Maga a Kobratánc fizikailag nagyon hasonló lehet a gatka nevű szikh harcművészet több ellenfél elleni
formáihoz (vannak fennt videók az ilyen-olyan site-okon, némelyiken jól látszik, hogy 1-2 ellenfél ellen
vívogat a turbános demonstrátor, de 3 ellenfél esetén elkezd forogni a saját tengelye körül, ami
eléggé megnehezíti, hogy simán hátbasomják) - annyi, hogy több, "brékes" hajolás és guggolva pörgés
lehet benne.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Beszélgető

KLM írta:

Hali!

Mondok rögtön három alkalmazást:
- Testőrként tevékenykedő fejvadász feltartja a támadókat, míg a védett személy (opcionálisan a többi
testőrével) elhagyja a helyszínt
- A behatoló csapat többi tagja épp lemészárolja a célpontot (megtöri a rúnaterem rajzolatait, stb.) és közvetlen védelmét, míg (néhány) fejvadász feltartja az erősítést
- Magányos fejvadász önvédelmi technikája

-----------
Játéktechnikailag célszerű lenne minél kevesebb dobálgatással elintézni tehát:
- megnövelt KÉ, hogy megelőzhesse a támadást (ez adott is)

- csökkentett max. sebzés, mert elsősorban a kezeket, karokat, lábakat támadja
(Mivel, ezek egy baleseti sebészt idézve gyakran sérülnek amúgy is, mert "kiállnak
a testből").

- ha ezeket túlüti, akkor repkednek az ujjak, ezt meg a sebesülési rendszernek kellene kezelnie
(bénulás, csonkolás)

- az Embervadászos cikk alapján lehet a dolognak mágikus komponense, ami miatt a támadók
"rajta maradnak" a fejvadászon, vagyis nem bontakoznak ki, futnak el egy kisebb sérülés
után. Ez anno az asztrálpróbában merült ki.

Maga a Kobratánc fizikailag nagyon hasonló lehet a gatka nevű szikh harcművészet több ellenfél elleni
formáihoz (vannak fennt videók az ilyen-olyan site-okon, némelyiken jól látszik, hogy 1-2 ellenfél ellen
vívogat a turbános demonstrátor, de 3 ellenfél esetén elkezd forogni a saját tengelye körül, ami
eléggé megnehezíti, hogy simán hátbasomják) - annyi, hogy több, "brékes" hajolás és guggolva pörgés
lehet benne.

Adios
KLM

Z alkalmazási ötleteket, és a valóságbeli párhuzamot üdvözlöm és köszönöm.
Játéktechnikához csak annyit: amiket írtál, azt az én verziómban a kínokozás  képzettség kezeli, ami a stílus előfeltétele (azt hiszem ez korábban is így volt).
Üdv, és Boldog Karácsonyt mindenkinek!
vg

"Életében egy a cél, utód legyen amíg él.
Fészke villám, álma vér, mindig rabol sosem kér."

 

Hozzászólás: Beszélgető

nice and good post



___________________
sara

Decrease your exam stress by using our latest     70-461    and best quality    exam 70-680    We provide with 100% pass guarantee along with     ms 70-680    and passguide.