Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Gáspár András írta:

@Geperet: kiadói joggal kapcsolatban érdekes lehet, hogy a Codex címen forgalmazott termékre vonatkozik, az amúgy M* alapú rendszer részmegoldásaira nem. Azokat max. szerzői jog/a szakmai szolidaritás védi...

Itt is van a megoldás! Nyúl hozzájárulásával a Codex rendszerét kell felhasználni vagy a CX "v2"-es szabályrendszerét kell megalkotni.  wink  Ehhez kell még az újraírt világleírás és a körültekintően megfogalmazott kalandmesteri útmutató.

Az új kiadványt tele kell pakolni Buttinger és Zsilvölgyi munkákkal - és csak azokkal - és mehet a  nyomdába.

Kicsit nosztalgikus, de szerintem működne  cool

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Cyberpunk írta:

Itt is van a megoldás! Nyúl hozzájárulásával a Codex rendszerét kell felhasználni vagy a CX "v2"-es szabályrendszerét kell megalkotni.  wink  Ehhez kell még az újraírt világleírás és a körültekintően megfogalmazott kalandmesteri útmutató.

Hmm... Kicsit utópisztikus.

Az új kiadványt tele kell pakolni Buttinger és Zsilvölgyi munkákkal - és csak azokkal - és mehet a  nyomdába.

Kihagynád Vida májsztrót?  tongue

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Zsilvölgyit, Zsilvölgyit pleeez, sokat. Emlékszem, amikor megmutattam a nagy ződet azoknak, akik egész életükben csak ETK-t láttak, mennyire leesett az álluk. Igazándiból az a jó Maxban, hogy nem egyszerűen csak jól rajzol, hanem a látásmódja miatt valami olyan plusz van a rajzaiban, amit senki másnál nem láttam. Pl.: egy elf nem egyszerűen az a szabvány hegyesfülű emberke, mint a legtöbb rpg grafikánál (aki ráadául úgy pózol, mintha igazolványképet készítenének róla), hanem indiánszerű ruhát visel (ami abszolút nem szokásos, de teljesen hozzá illik), olyan környezetben van, olyan mozdulatot tesz, hogy az egész lényéből érződik, miről van szó, még akkor is, ha valaki soha életében nem hallott elfekről.

Igazándiból nem baj, ha egynél több ember illusztrálja az új könyvet, de 2-3-nál ne legyen több rajzoló, és legalább valamennyire legyen egységes a stílusuk. (Egy ideális világban hozzá sem kellene tennem, hogy tudjanak rajzolni, de pár későbbi kiadásban az emberi alakokat/arcokat elnézve sajnos nem árt, ha leírom ezt is.) Esetleg azt is el tudom képzelni, hogy esetleg a mesélőknek szóló részt valaki más illusztrálja, mint a többit, és akkor vizuálisan is kiugrik, hogy itt valami másról van szó.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Ez már egy kicsit OFF topic, nem?

Csak szeretném megjegyezni - szavaidból úgy veszem ki, Te nem értesültél róla -, Zsilvölgyi Csaba, azaz Max közel egy évvel ezelőtt autóbalesetben elhunyt. sad Sajna Ő már nem illusztrálhat több M.A.G.U.S. kiadványt. Abban viszont egyet értek veled, a munkái nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy sokan kipróbálják és megszeressék ezt a játékot!

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Szerintem az alapvető gond a harcrendszerrel az,hogy...
1. Túl kevés ÉP, Túl sok FP
        ÉP = Egészség x 2 így könnyebben szétlehetne osztani testrészekre a bevihető maximális sebzést.
2. Több harci képzettségre lenne szükség.
        A fegyverhasználat mint UTK-ba 1fok(AF) az egy csoportra vonatkozzon ne 1 fegyverre.

        Legyenek harci cselek amik képzettségként megtanulhatóak.
             Ezek ne egy fegyverre legyenek felvehetőek hanem tőrökre,kardokra,fejszékre,szálfegyverekre
             pl:
                  mozgékonyság (csak egykezes fegyverekkel alkalmazható Szükséges fegyverhasználat KF)
                  AF = Akrobatika 3%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  KF = Akrobatika 6%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  MF = Akrobatika 9%-a hozzáadódik a védőhöz.
                 
                  Kettős szúrás ( Szükséges kétkezes harc MF, szúrásra alkalmas fegyver)
                   (Mindkét fegyverrel egy időben való szúrás egy támadásként. Dupla sebzés felezett támadás)

                  AF = A csel kivitelezéséhez ért a fegyverforgató, azonban erre a körre
                          az összes többi támadását elveszti és nem kapja meg a fegyver védőjét.
                  KF = Amennyiben az idő igény megengedi újabb támadást hajthat végre fegyverével,
                         de a fegyver védőjét továbbra sem kapja meg.
                  MF = A többszöri támadás mellet már fegyvere védőjének felét is megkapja.

                  Kettős nyíl ( Szükséges Fegyverhasználat MF, kizárólag íjjal végrehajtható)

                  AF = Az íjjász képes 2 nyílvessző egyidejű kilövésére. CÉ egyharmadát használhatja.
                  KF = CÉ felét használhatja.
                  MF = CÉ háromnegyedét használhatja.
                          Mozgó lóról is alkalmazhatja amennyiben megvannak a megfelelő
                          képzettségei a lovas harchoz, ebben az esetben CÉ felét veheti igénybe.
                 
                  Mesterlövész (Szükséges Fegyverhasználat MF, kizárólag nyílpuskával végrehajtható)
                          A lövész maximálisan 3 körig célra tarthat fegyverével ami plusz CÉ-hez juttatja.

                  AF = Körönként +5 CÉ
                  KF = Körönként +7 CÉ
                  MF = Körönként +10 CÉ

                  Belharc (kis fegyverek vagy szálfegyver lovas ellen,  fegyverhasználat KF ) (4. pont)

                  AF =  sikeres közelkerülés próba esetén (Támadó dobás)
                           már kettővel nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.
                  KF = már hárommal nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.
                  MF = már néggyel nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.

                  Kaszálás (kétkezes vágó fegyver, fegyverhasználat MF)
                       A karakter előtt álló összes ellenfél egyetlen mozdulattal való támadása.
                       A támadás addig tart amíg mindegyik ellenfelet eltalálja (egy elenfelet nem támadhat 2x.)
                       A körben nem támadhat többet.(Azaz 1 támadó dobás több találat)

                  AF = Mindenki automatikusan lekezdeményezi a következő körben.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 3al.
                  KF = Nem veszíti el a kezdeményezést a következő körre.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 2vel.
                  MF = Nem veszíti el a kezdeményezést a következő körre.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 1el.
                          "Lótáncoltatás" MF esetén lóról is végrehajthatja)

                 stb...(lefegyverzés,fegyvertörés, fellökés,vakítás,kifordulás,pusztítás harci láz.
                         A lehetőséget tárháza közel végtelen)   
                   
           (Ez eléggé színesíti egy harcos fegyvertárát és játékélményét gondoljunk csak
            a mágia használókra ők is  rengeteg praktika közül választhatnak,
            ellenben bármelyik M* törvénykönyvben lévő fegyverforgatóval akinek semmi ilyesmije nem volt soha.)

3. Több taktika (főként kisebb csoportokra, akár egy mágus bevonásával is)

4. A fegyverek méretét figyelembe véve meghatározni mi ellen adja meg az értékeit (Egy tőrrel az alabárd ellen eléggé
    egészségtelen harcolni, de ha elég közel kerülünk még zavarhatjuk is.)

5. Orvtámadás, meglepetésből okozott nyitó támadás minden esetben meglepetés körnek számítson
         azaz a támadás után kezdődik az első kör és nem része annak)

6. Cselekedetek összekapcsolása képzettségekkel.
         Pl: Futás AF nélkül nem lehet rohamozni (vagy lovaglás KF nélkül)
              Az íjjász kapjon kevesebb levonást a környezeti hatásokra
              ha azokkal teljesen tisztában van,("időjárás ismeret" KF) (nem jutott hirtelen jobb név eszembe  big_smile )
         stb...

7. A mágia rendszernél is valami hasonlóra lenne szükség mivel ez egy megoldás lenne az
    úgynevezett eltápolásás ellen, és színesítené is a játékot.
           
Elég idegesítő,hogy egy mágus 1-2 kör alatt kivégez mindenkit és aztán les ki a fejéből mert nincs mana.
"Jó" esetben a kardforgatók is ,hogy nincs kit megölni.

Utoljára SSyrius szerkesztette (2012.02.02. 23:43:19)

Halál az én rendem és ez lesz rended halála, mert én vagyok aki a hét fejű isten szolgáit tiporja a földnek porába.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

OFF

hulla írta:

...

Csak szeretném megjegyezni - szavaidból úgy veszem ki, Te nem értesültél róla -, Zsilvölgyi Csaba, azaz Max közel egy évvel ezelőtt autóbalesetben elhunyt. sad Sajna Ő már nem illusztrálhat több M.A.G.U.S. kiadványt. Abban viszont egyet értek veled, a munkái nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy sokan kipróbálják és megszeressék ezt a játékot!

Részvétem. A hsz-ed minden szavával egyetértek.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Szervusztok

Most találtam meg ezt a fórumot, emiatt engedjétek meg, hogy pár szóban leírjam a véleményemet. (Játszani éveken keresztül a ZŐD alapján játszottunk, a km és a játékosok legnagyobb megelégedésére. Előre bocsátom, hogy a véleményemet erősen befolyásolja, hogy a félig kész rendszerrel is remekül és remekeket játszottunk, így én még a változtatásával sem értettem és értek egyet.)

SSyrius írta:

Szerintem az alapvető gond a harcrendszerrel az,hogy...
1. Túl kevés ÉP, Túl sok FP
        ÉP = Egészség x 2 így könnyebben szétlehetne osztani testrészekre a bevihető maximális sebzést.

1. Testrészek. Amikor először kijött a testrészek sebzése, akkor azt vettük észre, hogy lelassítja a játékot és néhol iszonyat durvává teszi. Ennek ellenére belejöttünk, nem lassított annyira és heroikusabbá tette a játékot. - Szerintem vállalható, de ésszel.
2. ÉP,FP. Az FP-vesztésből adódó ÉP-vesztést én százalékosítanám. (Emlékeim szerint az FP nem csak attól növekszik, hogy jobban állod az ütéseket, hanem attól is, hogy kisebb sérüléseket tudnak neked okozni. )

SSyrius írta:

2. Több harci képzettségre lenne szükség.
        A fegyverhasználat mint UTK-ba 1fok(AF) az egy csoportra vonatkozzon ne 1 fegyverre.

        Legyenek harci cselek amik képzettségként megtanulhatóak.
             Ezek ne egy fegyverre legyenek felvehetőek hanem tőrökre,kardokra,fejszékre,szálfegyverekre
             pl:
                  mozgékonyság (csak egykezes fegyverekkel alkalmazható Szükséges fegyverhasználat KF)
                  AF = Akrobatika 3%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  KF = Akrobatika 6%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  MF = Akrobatika 9%-a hozzáadódik a védőhöz.
                 
                  Kettős szúrás ( Szükséges kétkezes harc MF, szúrásra alkalmas fegyver)
                   (Mindkét fegyverrel egy időben való szúrás egy támadásként. Dupla sebzés felezett támadás)

                  AF = A csel kivitelezéséhez ért a fegyverforgató, azonban erre a körre
                          az összes többi támadását elveszti és nem kapja meg a fegyver védőjét.
                  KF = Amennyiben az idő igény megengedi újabb támadást hajthat végre fegyverével,
                         de a fegyver védőjét továbbra sem kapja meg.
                  MF = A többszöri támadás mellet már fegyvere védőjének felét is megkapja.

                  Kettős nyíl ( Szükséges Fegyverhasználat MF, kizárólag íjjal végrehajtható)

                  AF = Az íjjász képes 2 nyílvessző egyidejű kilövésére. CÉ egyharmadát használhatja.
                  KF = CÉ felét használhatja.
                  MF = CÉ háromnegyedét használhatja.
                          Mozgó lóról is alkalmazhatja amennyiben megvannak a megfelelő
                          képzettségei a lovas harchoz, ebben az esetben CÉ felét veheti igénybe.
                 
                  Mesterlövész (Szükséges Fegyverhasználat MF, kizárólag nyílpuskával végrehajtható)
                          A lövész maximálisan 3 körig célra tarthat fegyverével ami plusz CÉ-hez juttatja.

                  AF = Körönként +5 CÉ
                  KF = Körönként +7 CÉ
                  MF = Körönként +10 CÉ

                  Belharc (kis fegyverek vagy szálfegyver lovas ellen,  fegyverhasználat KF ) (4. pont)

                  AF =  sikeres közelkerülés próba esetén (Támadó dobás)
                           már kettővel nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.
                  KF = már hárommal nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.
                  MF = már néggyel nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.

                  Kaszálás (kétkezes vágó fegyver, fegyverhasználat MF)
                       A karakter előtt álló összes ellenfél egyetlen mozdulattal való támadása.
                       A támadás addig tart amíg mindegyik ellenfelet eltalálja (egy elenfelet nem támadhat 2x.)
                       A körben nem támadhat többet.(Azaz 1 támadó dobás több találat)

                  AF = Mindenki automatikusan lekezdeményezi a következő körben.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 3al.
                  KF = Nem veszíti el a kezdeményezést a következő körre.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 2vel.
                  MF = Nem veszíti el a kezdeményezést a következő körre.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 1el.
                          "Lótáncoltatás" MF esetén lóról is végrehajthatja)

                 stb...(lefegyverzés,fegyvertörés, fellökés,vakítás,kifordulás,pusztítás harci láz.
                         A lehetőséget tárháza közel végtelen)   
                   
           (Ez eléggé színesíti egy harcos fegyvertárát és játékélményét gondoljunk csak
            a mágia használókra ők is  rengeteg praktika közül választhatnak,
            ellenben bármelyik M* törvénykönyvben lévő fegyverforgatóval akinek semmi ilyesmije nem volt soha.)

3. Több taktika (főként kisebb csoportokra, akár egy mágus bevonásával is)

4. A fegyverek méretét figyelembe véve meghatározni mi ellen adja meg az értékeit (Egy tőrrel az alabárd ellen eléggé
    egészségtelen harcolni, de ha elég közel kerülünk még zavarhatjuk is.)

5. Orvtámadás, meglepetésből okozott nyitó támadás minden esetben meglepetés körnek számítson
         azaz a támadás után kezdődik az első kör és nem része annak)

6. Cselekedetek összekapcsolása képzettségekkel.
         Pl: Futás AF nélkül nem lehet rohamozni (vagy lovaglás KF nélkül)
              Az íjjász kapjon kevesebb levonást a környezeti hatásokra
              ha azokkal teljesen tisztában van,("időjárás ismeret" KF) (nem jutott hirtelen jobb név eszembe  big_smile )
         stb...

7. A mágia rendszernél is valami hasonlóra lenne szükség mivel ez egy megoldás lenne az
    úgynevezett eltápolásás ellen, és színesítené is a játékot.
           
Elég idegesítő,hogy egy mágus 1-2 kör alatt kivégez mindenkit és aztán les ki a fejéből mert nincs mana.
"Jó" esetben a kardforgatók is ,hogy nincs kit megölni.

2. Szerintem is egy fegyver Af ne csak arra az egy fegyverre vonatkozzon, hanem csoportra. (Esetleg, ha a felvett csoportba tartozó, de nem a szokásos fegyverrel harcolsz, akkor 3 kör alatt alakul ki a plusz ké-té-vé-cé.)
Ugyanakkor a cselek szerintem benne foglaltatnak a karakter hsz-ének a növekedésébe. Csak a kiugró esetekben használtuk a kp-ért felvehető cseleket.
Kettős nyíl: ennek nem látom a lényegét. Két vesszővel lő,  cé büntetéssel és dupla sebzéssel?
Mesterlövész: miért csak nyílpuskával?

3. Erre tudnál példát mondani?
4. Félek, hogy megbonyolítaná a játékot, ráadásul - szerintem - az egyes fegyverek értékeit alapvetően ennek figyelembe vételével határozták meg az alkotók. Ezért gyorsabb egy tőr az alabárdnál estébé.
5. Szerintem ez alap. Mi mindig így játszottuk.
6. Jó ötlet, de a példáidnál maradva: futni mindenki tud, a képzettség a kitartásra vonatkozik szerintem. A lovas rohamnál egyetértek. Az íjász, azért mert tudja, hogy oldalról jön egy szélroham, attól még nem tudja korrektül kiszámítani, mekkora pöff érkezik.
7. Mit értesz azon, hogy "valami hasonlót"?

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Mint középkori harcmodorban kipróbált ember egy két észrevétel:

2. Több harci képzettségre lenne szükség.
        A fegyverhasználat mint UTK-ba 1fok(AF) az egy csoportra vonatkozzon ne 1 fegyverre.
        Legyenek harci cselek amik képzettségként megtanulhatóak.
             Ezek ne egy fegyverre legyenek felvehetőek hanem tőrökre,kardokra,fejszékre,szálfegyverekre
             pl:
                  mozgékonyság (csak egykezes fegyverekkel alkalmazható Szükséges fegyverhasználat KF)
                  AF = Akrobatika 3%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  KF = Akrobatika 6%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  MF = Akrobatika 9%-a hozzáadódik a védőhöz.

Ezzel egyet értek, de a mozgékonyság erősen segít abban is, hogy a támadásainkat jól hajtsuk végre, főleg ha  az ellenfelünk kevésbé gyorsan és hatékonyan mozog. Valamint nem csak egykezes fegyverrel alkalmazható, kétkezessel is, sőt a hosszúbotnak szerintem az az egyik feltétele, hogy ne egy helyben állva, vagy egy vonalban mozogva tudjuk használni.

Kettős szúrás ( Szükséges kétkezes harc MF, szúrásra alkalmas fegyver)
                   (Mindkét fegyverrel egy időben való szúrás egy támadásként. Dupla sebzés felezett támadás)
                  AF = A csel kivitelezéséhez ért a fegyverforgató, azonban erre a körre
                          az összes többi támadását elveszti és nem kapja meg a fegyver védőjét.
                  KF = Amennyiben az idő igény megengedi újabb támadást hajthat végre fegyverével,
                         de a fegyver védőjét továbbra sem kapja meg.
                  MF = A többszöri támadás mellet már fegyvere védőjének felét is megkapja.
                  Kettős nyíl ( Szükséges Fegyverhasználat MF, kizárólag íjjal végrehajtható)
                  AF = Az íjjász képes 2 nyílvessző egyidejű kilövésére. CÉ egyharmadát használhatja.
                  KF = CÉ felét használhatja.
                  MF = CÉ háromnegyedét használhatja.
                          Mozgó lóról is alkalmazhatja amennyiben megvannak a megfelelő
                          képzettségei a lovas harchoz, ebben az esetben CÉ felét veheti igénybe.

Nem értem. A kettős szúrások egy mozdulattal kivédhetőek, vagy egy lépéssel elkerülhetőek, a kétfegyveres harcnak - szerintem - nem ez az értelme, hanem:

Két hasonló/azonos típusú fegyver esetén:

A védekezés erősítése és a támadás gyorsítása, ha jól tudja koordinálni a használó a két kezét, egy egy fegyverrel rendelkező ellenfél esetében biztos győz, ha a körülmények számára vagy semlegesek, vagy pozitívak.

Két különböző típusú fegyver esetén:

A fegyverek kiegészíthetik egymást, pl.: a kard - bárd párosítás eléggé sok lehetőséget ad a lefegyverzésre, fegyvertörésre.

A két fegyveres harc előnye nem a két fegyver együttes mozgatása, hanem a fegyverek kreatív kiszámíthatatlan mozgatása esetén érvényesülne csak.

4. A fegyverek méretét figyelembe véve meghatározni mi ellen adja meg az értékeit (Egy tőrrel az alabárd ellen eléggé
    egészségtelen harcolni, de ha elég közel kerülünk még zavarhatjuk is.

Ez részben igaz, viszont:

Ha egy szálfegyvernek bizonyos területén belülre érkezel a szálfegyver használhatatlanná válik. Tehát a karakter elég gyors, akkor a tőrrel az alabárd ellen erősen esélyes, csak menjen karnyújtásnyi távolságra tőle. Viszont egy jó szálfegyveres, ha ez megtörténik, akkor eldobja a szálfegyvert.