Hali!
Boysz írta:Helló! Játéktechnikával kapcsolatos kérdésem lenne.
Van egy varázslóm, akit már régóta nagyon érdekel a villámmágia, illetve a villámlás, az elektromosság. Létre tud-e hozni a varázsló villámot (nyers mana), vagy valahogy ki kell kísérleteznie? (...)
Bazsi
Rendszerfüggő ugyebár, de ha Z.Ő.D. / ETK-ban játszottok, akkor a gorviki és a kráni
varázslók mozaikként tudják alkalmazni a BM mágiákat.
Ha meg nem egy efféle karakterről van szó, a nyers játéktechnika az, hogy saccolsz
egy BMesteri Mágiahasználat képzettséget kp-igénnyel, ebből egy szabad szemmel
látható mennyiséget leveszel (úgy valahogy, ahogy az Alkímia, Herbalizmus és az Élettan ad
2-2 kp-t a Méregkeverés képzettségre) a varázsló meglévő elméleti háttere miatt
és azt valahonnan meg kell tanulnia.
Ez különösebb gondot nem jelent, ha sikerül élve BM-et fogni vagy egy frissiben elhunyt
illetőre rárajzolni egy lélekcsapda bélyeget - meg persze lesz olyan BM is, aki készpénzért
is hajlandó ilyesmire.
Még az sem kizárt, hogy csak a villámmágiát tanulja meg (ha a kyr magas/mozaikmágia alapú
Mágiahasználat Mf képzettség 45 kp, csak a villámmágiát megtanulni lesz 8-12 kp egy mozaikmágusnak)
Nade...
A boszorkánymesteri mágiák nagy része feketemágia, ez - egyebek mellett - kínos kérdésekhez
vezet a Nagy Térkapuháló használatakor, sőt, talán ez a legkevésbé kínos része (bár...).
A villámmágia mondjuk éppen határeset, de azért ha a közelmúltban sütögetett meg néhány
ellenfelet az azért látszik az Auráján.
Persze ott van az is, amit Glendower írt - látványos és "kúl" a villámmágia, de egy mozaikmágus
kevésbé van rászorulva ill. kevéssé tartom "hozzá illőnek"
Két épeszű érvet tudok viszont tudok mellette hozni:
1, A már emlegetett gorviki-kráni iskolák
2, Villámágia elleni védelem - ez utóbbit pár kp-ért (3-5), netán még ingyen is jelmágiában megadnám
a "Játszhatóbb Karakter"
státuszú mozaikmágusoknak is.
Adios
KLM
ui.: "Játszhatóbb Karakter" - ti. Dorani, Lar-dor-i, erigowi, stb. mozaimágusok, a Holdkos és a kráni
iskolák növendékeivel ugyanúgy lehet játszani, csak kicsit több háttérmunkát igényel a mesélőtől,
mind játéktechnikai oldalon, mind a karakterek és a világ viszonyában.
Bár, ha belegondolunk, hogy egy Alyr-jellegű dorani fazon hány "kalandba" kerül úgy bele, hogy
egyrészt a főnökei szólnak neki, hogy ezt most meg akarja csinálni, másrészt meg Airun szól neki,
hogy gond van a gyászhuszároknál, kellene egy kis segítség...
...akkor már egy gorviki nemesi ház/egyház fizetett Holdkos varázslójának vagy egy kráni rend
tagjának az élete sem annyira kötött.