Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

predoc írta:

Erről jut eszembe, ezen a fórumon nem lehet értesítéseket beállítani? Az nagyon hasznos dolog volt....

De, természetesen lehet. Hozzászólás írásakor az elküldés gomb felett jelenik meg egy "Feliratkozás a témára." opció.

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv!

András, nagyvonalakban tudnál pár szót mondani a fogasszentekről? Meg, hogy hol olvashatnék róluk? (egy magus kártyán láttam amúgy)

A barbáros dolgohoz akkor elküldöd az instukciókat?

köszi

A bitófán is csak addig nehéz, amíg hozzá nem szokik az ember.

http://trendgyilkos.blogspot.com/ - A Nagy Tiszántúli Trendgyilkosság

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Kedves András!
Az rpg.hu-n kicsit elharapózott egy vita, a címe: miért van szükség a Fű útjára? Leginkább az a vita lényege, h. miért nem teleportálják az Al-Bahra Kahrem-et (ha már a Renegátban még térkaput is nyitottak az emír rózsakertjének kellős közepébe), illetve h. csak Krán veszi-e nagy tételben, illetve, h. a "Krán" az egy céget jelent, vagy sokmindenkit, akik egymással is rivalizálnak.
Válaszod előre is köszönöm!

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Kmicic vicekapitány írta:

...András, nagyvonalakban tudnál pár szót mondani a fogasszentekről? Meg, hogy hol olvashatnék róluk? (egy magus kártyán láttam amúgy)....

Üdv' Bocsánat a közbeszólásért. A Geofrámiában meg vannak említve, a fogasszentek a Darton-kultusz fehérorkjai közül kerültek ki. Barlangi Szent Jakhul, Falmelléki Szent Büdösdög, Vascsuklyás Szent Aglúg és Kránrontó Szent Kashuka a becsületes nevük. Az első háromról a Wayne Chapman: Prófécia. c. kisregényében  Kashukáról pedig Ray O'Sullivan: Sötét térítő regényében olvasható.
András biztos többet is tud róluk mondani.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Deansdale: idén októberben a Garmacor vére, 2011 első negyedévében a Garmacor lobogója, majd a Keleti szél komplett változata várható. Ennél messzebbre pillanatnyilag nem látok előre.

@Kmicic: dragondark lényegében megadta a választ. Barbárügyben a második változatot favorizálom, de részletes elképzelésem továbbra sincs; bővebbel csak kéziratleadás után fogok tudni szolgálni. smile

@G46: Krán természetesen nem egy "cég"; a Füvet több frakció is használja nagyon különböző célokra. Az "ork búgatószer-alapanyag" csak az egyik, és messze nem a legfontosabb közülük.
Kapukat is használnak a szállításra; a Fű útja azoknak a helyeknek/településeknek a láncolatát (is) jelenti, melyek közt az ilyen átjárók viszonylag csekély energiabefektetéssel megnyithatók. A "kapun át ponttól ponttig" módszer egyes frakcióknak megfelel, mások számára nem opció: a Semmiben megmerített Fű szempontjukból legfontosabb tulajdonságait veszíti el. A kis tételben dolgozó csempészek sem nem engedhetik meg maguknak, hogy kapukon át szállítsanak.

@dragondark: pontos, mint rendesen; köszönöm.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gambit írta:
predoc írta:

Erről jut eszembe, ezen a fórumon nem lehet értesítéseket beállítani? Az nagyon hasznos dolog volt....

De, természetesen lehet. Hozzászólás írásakor az elküldés gomb felett jelenik meg egy "Feliratkozás a témára." opció.

Köszönöm :-)

Voltunk mint Ti,
Lesztek mint Mi.
(sírfelirat)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Dragondark: Köszönöm a gyors választ!

Annyi még érdekelne, hogy a fogasszentek, azok már szellemi lények, mint egy normális szent, vagy hús vér valójukban tapodják-e Ynevet mint a héroszok?

Akkor, amint pénz üti a markom, megszerzem a Geoframiát, annyit hideget, és néha meleget hallottam róla, hogy már nekem is látnom kell.

@András: Ez esetben akkor, tényleg szépen összegzem és keretbe foglalva leírom a tézisemet, aztán ha elküldtem, vagy használjátok, vagy nem.

A bitófán is csak addig nehéz, amíg hozzá nem szokik az ember.

http://trendgyilkos.blogspot.com/ - A Nagy Tiszántúli Trendgyilkosság

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Kmicic: fogasszentje válogatja. Barlangi Szent Jakhúl normál orkként esett el, miközben a próféta visszavonulását fedezte, a többiek fehér orkká váltak Darton szent tüzében, azaz legalábbis megmártóztak az örökkévalóságban.
A Geoframiára kár költeni: a teljes (sok helyen frissített) szövegállomány elérhető lesz az ynev.hu-n.
A barbároknak személy szerint nagyon örülök, de ne feledd: pillanatnyilag nincs olyan tervezett kiadvány, amiben fel tudjuk használni.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gáspár András írta:

@Deansdale: idén októberben a Garmacor vére, 2011 első negyedévében a Garmacor lobogója, majd a Keleti szél komplett változata várható. Ennél messzebbre pillanatnyilag nem látok előre.

Végtelenül boldog vagyok! smile  Ennyi. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Hali!

@GA:
Kérdés, ismét a Térkapukról, pontosabban a kereskedelmi Kapukról.

Mekkora szerepet játszanak a gazdaságban (úgy sacc/kb) SZERINTED?

Csak mert a Csepp és Tengerben az ifini kapu miatt már áruhiányt és palotaforradalmat jósoltak, a Toroni Vérben meg a shuluri kapu(k)ból olyan tömeg hömpölygött, hogy Gorduint simán továbbzavarták ill. könnyedén elvegyült...

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2010.08.05. 11:49:58)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@KLM: ha a kereskedelmi térkapuk érdekelnek, nem igazán értem a párhuzamot a Toroni vérben említett Erion-Shulur személyforgalmi kapu és a Csepp és tengerben szereplő ifini áruforgalmi kapu között. Mindkét állítás igaz... de hol az összefüggés?
Korábban már említettem, csak ismételni tudom: fiktív embercsoportok irodalmi szövegben szereplő szubjektív reakcióiból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni... bár a kereskedelmi jogokból és vámokból élő aszisz arisztokrácia szorongása egy hetek óta húzódó teljes zárlat esetén még közgazdaságilag is indokolt. Azt ugye senki sem gondolja, hogy toron az első concordia óta eltelt két és fél évezredben icipicit sem tette függővé szövetségesét saját gazdaságától? smile
Ami a térkapuk szerepét illeti, osztom Renier mester véleményét:

"A térkapuk Yneven betöltött funkcióját talán a légi szállítással a legcélszerűbb párhuzamba állítani. (...) A valóságban rengeteg holmit szállítanak repülőgépen, de például vágóállatot, faárut és ivóvizet nem igazán. (...) ilyen költségek mellett teljesen természetes, hogy a teherszállítás összes szóba jöhető módozata közül a térkapu a legdrágább Yneven."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv!

Egy kis lobogósdi. Méghozzá a Rowonról és lobogójáról kérdeznék pár dolgot. Ha jól tudom a rowoni lobogó, is egyfajta "kalandozó" lobogó, csak épp miután a Davaresi herceg elhalálozott, és újra fölbukkant egy wagan(da) törzsfő kezében, a sorsa összefonódott (legalábbis egy időre) Rowonnal. És itt lépnek színre a különböző opportunista politikai kalandorok, akik csellel vagy erőszakkal magukhoz ragadják a hatalmat. Ezt el is tudom képzelni, gondolom ezt megpecsételik még valami főúri friggyel stb.

Engem konkrétan egy bizonyos fickó érdekelne, ő az Inomis D20-as szerepjátékkönyvben szerepelt, méghozzá a Tongoria címszó alatt.

"Néha születnek köztük olyanok, akikben felpislákol valami őseik szelleméből, akik nagy tettekre hivatottak. Ők sokszor megvetik örökségüket, és messzire vándorolnak szülőföldjüktől. A legismertebb közülük neves zsoldosvezérként kalandos utat járt be, míg végül negyedik (ez azt hiszem téves szám) Fekete Hadúrként és Rowon hercegeként érte utol a végzet"

Na tehát, erről a jó emberről lehet tudni valamit, vagy igazából nem kidolgozott karakterrel állunk szemben?

A bitófán is csak addig nehéz, amíg hozzá nem szokik az ember.

http://trendgyilkos.blogspot.com/ - A Nagy Tiszántúli Trendgyilkosság

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Kmicic vicekapitány: Rowon eredeti hercege - nálam a hatodik fekete hadúr - valóban kalandor volt, pár mondatos szerep jut neki az Észak lángjaiban és a Próféciában. Tongoriáról viszont, ami Csanád vesszőparipái közé tartozott, tudtommal semmi "hivatalos" nem jelent meg azon a szócikken kívül, amit a Halál havában 1. kiadásának függeléke tartalmaz. Hogy a tongoriai származás az eredeti elképzeléshez tartozott-e, vagy a Prófécia leleményei közé tartozott, ilyen távlatból meg nem mondom - maga a figura a Chapman korpuszban olyan jelentéktelen, hogy az én fejemben a legutóbbi időkig csak egy erőteljes etno-arc tartozott hozzá, háttértörténet nem.
A kép a számítógépes játék munkálatai során árnyalódott valamelyest, konkrétan a rowoni hercegek és a maremiták viszályával, melynek vázlatos történetét a tavaly karácsonykor megjelent Szinergium tartalmazza.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv' ....a palota új gazdája...noha ő maga tongor vérből származott, a kyr szertartásrend szabályai szerint határozta meg.... (W.Chapman: Prófécia)
Az idézet Rowon új hercegére, Fekete Hadúrra vonatkozik, miután visszafoglalta a várost a Maremitáktól.

Hogy Rowon hercege mennyire volt tongor vérből való, az más kérdés. Lehet hogy a D20-as könyv sorai rá vonatkoznak, de az is lehet, hogy csak valamelyik nagy/déd/ükapja volt az. (röviden csörgedezett némi tongor vér benne)
Vagy volt valamiféle családi legenda a tongor származásról, a kalandor herceg, mert érdeke úgy kívánta, erősen hitt benne, és terjesztette.
Ilyen alapon például származhatott a Riegoy városállamok valamelyikéből, ahol egyes népcsoport(ok) tongor származásúnak tartják magukat (mint például a lupárok és a dolaminok crantai eredetűnek mondják magukat).

Ahogy Gáspár András is írta valamikor, még a földi történelemben is akadtak olyan kalandorok, akik egzotikus származást hazudtak/találtak ki maguknak.

[Bocs'anat, most látom, hogy megkéstem a válasszal, de talán használható]

Utoljára dragondark szerkesztette (2010.08.06. 08:24:46)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Köszönöm!

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Dragondark és András köszönöm a válaszaitokat.

Rowonról még ezt olvastam (szürkecsuklyás anyag)

"Az országnak hadilobogója nincs, ehelyett a fejedelmi ház spirálisan csavarodó nyelű, ötágú szigonyra emlékeztető jelvényét használják, amelyről sárga és kék szalagok függenek."

Ez most a kalandorherceg lobogója? Vagy a régi waganda fejedelmi ház jelvénye? Mert ugye az utóbbi is lehetséges, ha egy kicsit asziszos a szokásjog (ottis Otlokir az uralkodó, holott azok már kihaltak), azaz még a kalandorok is jelképesen, a régi házba tartoznak, pl. egy ilyen rituális örökbefogadási/újjászületési szertartás(átbújik a matriarcha lábai között:D), vagy beházasítás stb.

A bitófán is csak addig nehéz, amíg hozzá nem szokik az ember.

http://trendgyilkos.blogspot.com/ - A Nagy Tiszántúli Trendgyilkosság

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@dragondark: kis kiegészítés, nehogy bárki félreértse: az általad említett "új" rowoni herceg az, aki az Észak lángjai epilógusában, Vinalinál nyílvesszőt kap a szemébe.

@Kmicic: a szürkecsuklyás anyagokért nem tudok felelősséget vállalni, és értelmezni sem szeretném őket. Lássa, vicekapitány uram, még a felpántlikázott villa vexillológiai és gyakorlati használhatóságával kapcsolatos kételyeimet is magamban tartom. smile
Rowon hivatalos jelvénye P. sz. 3695-től a XV. zászlóháború végéig a fekete-fehér maremita hadilobogó.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv' Szerintem a Hatodik Fekete Lobogó sajátossága (sötét lelkületű kalandozók közül választ) miatt nem igazán alakult ki hosszú életű dinasztia a hercegségben.
A rowoni "elit" gyakorlatias gondolkodású. Akit a Fekete Lobogó elfogad hordozójának, az nekik is megfelel, mint herceg.
Az utódlás "törvényességét" meg letudták annyival, hogy az új herceg feleségül vett valakit a waganda fejedelmi ház leszármazottai közül. (vagy mondjuk elődje feleségét/lányát/nőrokonát)

Magánvélemény: Rowonnak a Fekete Lobogó előtt és alatt is volt saját hadi lobogója. Forrás: ...Rowon nehézfegyverzetű zsoldosai... üdvözlésre hajtották szarvasaganccsal ékített sárga-kék lobogóikat... (Észak lángjai)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Akkor ennek fényében megállapíthatjuk, hogy a maremita rend megtelepedése előtt, a lobógónak a színei vannak lefixálva (sárga és kék), a többi meg az adott fejedelemre van bízva, illetve a helyi hagyományokra. Aztán jött Marem, de az eltávozása után ki tudja mi lesz, ő eleve nem fogadta el a fejedlemi címet, azután meg nyilván csökken a befolyásuk némiképp, és ez a jelvényre is kihathat.

Egyébként, Dovorral mi lett?

Egyébként, a véleményetek (remélem megbocsájtotok a tegezésért, én 22 vagyok, a többség nyilván több) szerint, az új maremiták, mennyire tartják kizárólagosnak hitüket? Persze Yneven elég nehéz tagadni a többi isten hatalmát és létezését, bár a földön is inkább erőtlen bálványnak, vagy az ördög csatlósának  titulálták a régi isteneket, de pillanatnyi hatalom és befolyás alapján ezt akkor a dartoniták is megtehetnék.
De igazából az érdekelne, hogy mennyire térítenek a helyiek között, ha egyáltalán megteszik ezt. Nyilván látva erejét, a helyiekben Darton mindenképp kivált változásokat, az igazán értő lelkek elfogadják Dartont egyéni vezérlőjüknek (az igazán értők Larionról is kapisgálhatnak valamit), a köznép babonás pyar hitében Darton válik a "főistenné", a waganda nemesség meg törzsi isteneit alárendeli a Nagy Dartonnak. Persze csak ha jól gondolom.

Utoljára Kmicic vicekapitány szerkesztette (2010.08.06. 16:28:51)

A bitófán is csak addig nehéz, amíg hozzá nem szokik az ember.

http://trendgyilkos.blogspot.com/ - A Nagy Tiszántúli Trendgyilkosság

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@ Kmicic vicekapitány: a tegezés számomra természetes; a fentebb használt fordulat a rangnak szólt. smile

Ami Dovort illeti, köszöni jól van. Délen változatlanul az a maremita központ, és jókora, seregtestek mozgatására is alkalmas kapu köti össze Rowonnal. Ez utóbbi nem maremita csinálmány; régtől fogva létezik, Airun és csapata csak járhatóvá tette.

Rowonban - ahogy a térségben szinte mindenütt - nem a születési, hanem a vagyoni arisztokrácia dominál. Ez utóbbi - ahogy dragondark is írta - Rowonban még quironeiai mércén is rendkívül gyakorlatias és felvilágosult, akár a lakosság zöme: aki katonáskodásból él, sok helyen megfordul, sokat lát és (jó esetben) sokat is ért a világból.

A maremiták nem térítenek; a paktum által kifejezetten nem tiltott vallások bármelyike (értsd: Tharr és Orwella hite kivételével az összes) szabadon gyakorolható. A rowoni lakosság ősidők óta azt a megoldást alkalmazza, hogy saját bálványai mellett az aktuális politikai irányvonal istenének is hódol. Ebben a műfajban Darton nagyságrendekkel népszerűbb Tharrnál, hisz a külvilágban is vállalható, és fiúgyermekeket se változtat hüllő-szerzetesekké. A legrosszabb, ami történhet velük, az, hogy harcban esnek el... aminek ezen a tájon szép hagyománya és komoly becsértéke van.

Darton színeváltozása és a korforduló nyomán a térségben istenként sokáig nem rúg labdába senki Larionon kívül. Jelen állapot nem átmeneti periódus, hanem egy olyan folyamat kezdete, melynek vége a nyolcadkor ködébe vész. smile
A wagandaságot nem kell túlértékelni: a hetedkor végi Rowonban kb. annyit számít, mint a reneszánsz Itáliában a longobárd származás.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv!

András, azt hiszem elvesztettem a fonalat. Ki is az a Larion? Róla még nem hallottam, pedig...

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Nevemberger: Larion az Al Marem figurát kitaláló, egy időben megszemélyesítő Galántai János (Ray O'Sullivan) leleménye. Szerepel mindkét Airun-regényében és Tagore labirintusa című novellájában is.
Egyes forrásokban sziget, másutt felsőbb létsík, egyfajta túlvilág. A hetedkor alkonyán Dartonban/Dartonon át nyilvánul meg, és a Változás Kapujaként definiálja önmagát.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Ha jól emlékszem a Summarium az elfeket is Larionról származtatja - ennek utánna kell néznem.


Kérdés: Yneven ha szintén jól emlékszem a Slan harcmodort valahol úgy írták le hogy nem használnak szúrásokat (itt kb. az első szilárd lemezpáncélos ellenfélnél halottak). A Slanok fegyverzete (kard, tőr) mennyiben tér el az általunk is ismert Japán szamuráj pengepárosítástól formában, tulajdonságokban és funkcióban?

Van-e különbség pl. az enoszukei muszatasik és a Slan harcosok pengéi között?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Morolla: a szúrástilalom nagy marhaság, valóban - inkább meg se tippelem, hol szerepelt. smile

A slan gyűjtőfogalom, amibe rengeteg minden belefér, a legkülönbözőbb méretű/metallurgiájú pengéket is beleértve. Aki az egyszerű megoldásokat szereti, dolgozhat a tachi-katana-wakizashi-tanto láncolat elemeivel, aki a bonyolultabbakhoz vonzódik, kitalálhat köztes méreteket és egyedi szabályokat, pl. a hosszabb/nehezebb/támadó pengét mindig a "jobbik" kéz forgatja, stb.

A szamurájok két pengét hordtak ugyan, de néhány nevezetes kivételtől (pl. Muszasi) eltekintve nem igazán voltak kétkezesek. A kétkezes ynevi slanek fegyvereit én inkább a lapos és hajlékony pengék, a kínai wushu vagy az indiai tulwar mintájára képzelem el. A speciálisan ynevi fémek és ötvözetek (abbit, lunir, dakh) alkalmazásával persze az összes földi norma felülírható: elképzelhetőnek tartok pl. olyan slan kardot, ami egyszerre elég súlyos és rugalmas ahhoz, hogy a hárításra emelt merevebb pengén kilencven-százhúsz fokban "áthajolva" sebezzen.

Az utolsó kérdésre akkor is határozott igen a válasz, ha az efféle egzotikumok helyett csak létező (földi) pengékkel számolunk. Ha a muszatasit szamurájra, a slant harcművészre cseréled, azonnal kiderül, miért.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv Mindenkinek!

"Darton színeváltozása és a korforduló nyomán a térségben istenként sokáig nem rúg labdába senki Larionon kívül. Jelen állapot nem átmeneti periódus, hanem egy olyan folyamat kezdete, melynek vége a nyolcadkor ködébe vész. "
András, Darton színeváltozását úgy értsem hogy teljesen szakít a Pyarroni Egyházzal, vagy valami más egyéb is rejlik mögötte? Anno említettem, mi korforulós játékot játszunk, így minden apró információ érdekel minket smile.