Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Gáspár András írta:

ez nagyon durva - nem állítja meg más, csak az üvegcserép. lol

Vagy a szanaszét hagyott legó big_smile

Amúgy nem is tudtam, hogy ilyen kompozit páncélokat is szerkesztettek a portugál vértekből, valamit olvastam ugyan annak kapcsán, hogy a lőfegyverek végett elkezdtek itt-ott új vérteket kifejleszteni, gondolom ennek is köze van ehhez. Meglepni éppen nem lep meg, ekkor még a szamuráj kaszt, ha nem is ereje teljében leledzett, de még volt benne életerő, ahogy az évszázadok alatt hol döntően lovasíjász volt, hol kardvívó, és ahogy a tűzfegyvereket is hellyel-közzel beintegrálták a japán hadászatba, az ékes bizonyíték erre. Mindenesetre baromi érdekes. A katolikus Otomi daimyok, és egyáltalán a keresztény szamurájok nagy kedvenceim egyébként is.
Megmozgattad a fantáziám, és találtam még pár gyönyörűséget:


Portugál mintára készült japán sisak

https://i.pinimg.com/originals/0c/7f/3e/0c7f3ec72fc58d6d1a4aa575676a1619.jpg


Átalakított spanyol com morion sisak
https://i.pinimg.com/originals/e3/da/e1/e3dae1c5c18aada4ae1dca426a05afdb.jpg


Amikor a tűzfegyver és a japán esztétikai érzék találkozik (Edo-korszak)
https://ka-perseus-images.s3.amazonaws.com/fd6c64f515116d4e2db8290a11aa9c3c10c8abad.jpg


Ez meg csak egy snassz európai püspöki sisak a XIII. századból big_smile Ha nem kamu, akkor nyilván parádés, nem hadi fajta.
https://2.bp.blogspot.com/-0aZ-6xVWU-A/WuZeVpDwueI/AAAAAAABWWc/juAYp9q8GDoBFSwT3boc7G9ZRRzx3btOgCLcBGAs/s640/tumblr_p7fy0oWJQF1r4htygo1_500.jpg

Utoljára Csendbiztos szerkesztette (2018.09.18. 08:19:54)

"A bitófán is csak addig nehéz, míg hozzá nem szokik az ember!"

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Csendbiztos: az utolsó érzésre kamu, de remekül passzol a többihez. smile Köszöntem a fáradozást; egyikkel se találkoztam mostanáig.
Ha érdekel az ilyesmi, okvetlenül nézd meg a Sekigaharát (123movies), igazi tárháza a ritkán látható motívumoknak, a háziállatként tartott nindzsától a lándzsafal megbontására használt lengőkalapácsig.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@András:
Legalább tudjuk, hogy nézne ki egy magas rangú Domvik-lovag sisakja (mert a süveg forma azért szépen levezeti a vágásokat)

Utoljára Zedd szerkesztette (2018.09.19. 17:21:04)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdv!

Csendbiztos;
minden tiszteletem a japán esztétikumé, de azért a német fegyverműhelyek is kitettek magukért a 16-17. században... igaz, ez sem hadi fajta. smile

https://media.szekelyhon.ro/pictures/va … _05_hv.jpg

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdvözlet!

@András:
Némi túlzással nálam Ynev világa megállt a summariumi idők előtt. Csak nagyon kevés elemet adoptáltam a világképembe az azóta megjelent szerepjátékos kiadványokból - valahogy nem voltam kompatibilis az iránnyal.

Az "Ősi titkokok láza ..." viszont még a magamfajta "reakciósnak" is betalált. smile Számomra ugyanazt a feelinegt hozta, mint amiért a kezdeti MAGUS-t megszerettem. (Én elsősorban szerepjátékos kiadványként tekintek rá.) A térkép az valóban hiányzik hozzá - önálló poszter kiadványként is akár - , de az itt megosztott online verzió hasznos.

Szóval gratulálni szeretnék a könyvhöz és remélem lesz folytatása!

Utoljára di Merce szerkesztette (2018.09.20. 21:48:27)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdvözlet!

A nem kimondottan civilizált népek, törzsek például anublieni korgok, dél-quironeiai wagandák, namendai ogalik, halmi nomádok (nastik/nasatik), falarik stb. tisztelhetik e patrónusuknak Dartont mint az Elmúlást szimbolizáló entitást vagy Darton nem terjeszti ki kegyét rájuk?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdv!
Bocsánat, ha volt már róla szó, de ennyi hozzászólást gyakorlatilag lehetetlen átolvasni. Kérdésem Sogron követőire vonatkozik. Tudjuk ugyebár, hogy a toroni és ordani sogroniták kölcsönösen eretneknek tekintik egymást. Mi a helyzet viszont az Északi Szövetség, pl a komoly kyr hagyományokkal és (kevert) népességgel rendelkező Erigowban élő hívekkel? Vannak-e egyáltalán, és ha vannak, ők melyik irányzattal szimpatizálnak, illetve melyiket tartják irányadónak? A hozzájuk földrajzilag sokkal közelebb álló, viszont velük folyamatosan háborúzó toronit, vagy a tőlük elég messze lévő, és az eredeti kyr hagyományoktól igencsak messze álló ordanit?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdvözlet Mindenkinek! Üdv, András!

A napokban végeztem a Garmacor vérével, és -szokás szerint...-lenne pár kérdésem.
Első körben szeretném leszögezni, hogy nagyon bejött ez a könyv. Én rühellem Shadont és a shadoniakat, Domvikot meg pláne, de ez a könyv sikeresen elérte, hogy fanyalgás nélkül, érdeklődve olvassam végig, és még tetsszen is. A leghatározottabban tök szimpi volt a főhős, sőt, még Celestius is. Szóval jó lett, nem is kicsit, és érdekes volt látni, milyen az élet Shadonon belül. A tanúságtételek különösen bejöttek. smile
Viszont mivel magas a mágia, én meg pici vagyok, sajnos nem érem fel ésszel, hogy mi is történt Trettel. Aktív szerepjátékosként sem értettem soha a mágiát, olvasóként pedig a lélekkel machinálást (pl Jelhordozók. Bár az legalább már dereng.) Úgyhogy érdeklődnék néhány dologgal kapcsolatban, ha nem gond.
-Ha "szélnek eresztették" Tret lelkét, akkor mi vezekelt? A teste? Hogyan segít ez Tret lelkének az örök körforgásba való visszataláláshoz?
-Miért volt fontos Alyrnak a testvére testének megmentése vagy megőrzése, miután a lelkét kiszakították belőle? Az -legalábbis szerintem- attól kezdve csak egy üres báb, nem Tret, nem az, aki a fivére volt.
-Hogyan lett a félelf testéből embertest? Ahogy én per pillanat értelmezem, van Tret teste, van Laureatus, aki gondolom a lélek a testben... de lehet, hogy most nagy ostobaságot írtam..., és vannak a 13 éves korában meghalt gyerek emlékei. És ezek alkotják Celestiust magát. De Celestius embernek néz ki. Ha a test eredetileg Treté volt, hogy lett ember végül? Laureatus emlékei formálták át Alyr mágiájával? De ha már semmi nincs benne Tretből, csak a "húsanyag", akkor az már régen nem ő, hanem egy új ember. Miért volt erre szükség?
-Celestius most 28 évesnek hiszi magát? És a világ őt? Csak mert kapott 13 évnyi emléket 15 évvel ezelőtt. A teste x éves, a lelke még x-ebb, de az, aki Celestius, vagy aki annak hiszi magát, ő 28? Bár ez sem lehet, hiszen felnőtt testben ébredt öntudatra, 13 évnyi emlékkel... Egyházi tanítás meg inkvizítorkodás meg egyebek nélkül. Mert hát gondolom annak nyoma kéne hogy legyen különféle iskolákban, kolostorokban, akárhol, hogy őt erre képezték... (mondom én, hogy nem érem fel...)
-Ha 15 éve szakították ki Tret lelkét, hol volt idáig?
-Hogyan, mivel tudta felvenni a harcot mágus-nekromanta testvérével, milyen hatalommal tudott egyenrangúként küzdeni vele?

Előre is köszönök minden segítséget! smile Azt hiszem ideje beszereznem a többi részét is, mert ez a sztori érdekel. smile  Ja, és maremiták. big_smile Hát a felbukkanásuk a végén örömmel töltött el! (És ha maremiták, talán lesz egy kis Alyr is még... smile )
Köszönöm a türelmet, a válaszokat, és további szép napot!

"Bocsánatot csak az adhat, ki maga különb."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Darien2: szerintem nincsenek, de hát én a kevert népességet is barokkos túlzásnak érzem. Erigowban maximum a kyr színkomplexió népességre vetített aránya magasabb a hercegségek átlagnál, tisztavérű kyrek csak mutatóba/szabályt erősítő kivételként fordulnak elő. A miértekért lásd az Őst titkok láza... Erevín fejezetét.

@di Merce: nagyon köszönöm.
Tartozom még pár ilyen kötettel a szerepjátékosoknak, akiktől sokáig - és nem épp jószántamból - többet vettem el annál, amennyit adni tudtam. 

@diasdan: ha így éreztél Shadon és a shadoniak iránt, máris győztem. Illetve győztünk, mert az ilyesmihez ketten kellenek: az, aki leskribálja a történetét és az, aki, minden elfogultsága dacára, esélyt ad neki.
Celestius és vidéke: ez (szokás szerint) nem lesz egyszerű.
A dolog lényege, hogy lélek nem egy és oszthatatlan - hogy van minimum egy ego és egy id komponense, amik összetartoznak ugyan, de szétválhatnak ill. szétválaszthatók. (A motívum nem új; a Karnevál színasztrál ranashavikja tipikus id-szellem, a Két hold ansinatisának pedig egyebe sincs az egóján kívül.)  Alyr tehát csak felettes énjétől fosztotta meg Tretet, valója ösztönös és romlatlan felét meghagyta neki.
A testet az emberi eredetű ego-komponensek formálták (némi mágikus rásegítéssel) a maguk képére. Ez a hevenyészett megoldás a közönyös többség megvezetésére szolgál, a Calliagar-féle különcök látják (de legalábbis sejtik) mögötte a valót - lásd nevezett megjegyzését Celestius "különleges profiljáról."
Az emlékeknek, legyenek valódiak vagy hamisak, nincs objektív időtartamuk, így, noha 13 plusz 15 vitán felül 28, az életkorral való összefüggés csak látszólagos: senki nem képes földi léte minden percéről számot adni.
Tret egója egy óceáni torzviharba olvadt át, és azzal is tért vissza. Hogy a közbülső x időt hol töltötte, ugyanolyan "szabad a gazda" kategóriás kérdés, mint az, hol időznek napközben a kísértetek. smile
Tret árnyékjáróként profi fegyverforgató és magas szintű profán mágahasználó volt... azaz esélytelen egy dorani varázslóval szemben, aki az elpusztítására tör. De itt egész másra ment ki a játék, és ezzel el is jutottunk a legfontosabb kérdésig - hogy ti. mire volt jó ez az egész.
Arra, hogy Alyrnak ne kelljen/kevésbé kelljen megölnie a fivérét, aki a kifejezés összes lehetséges értelmében rászolgált a halálra. Amit Memphremaduron művelt, egy merő szentségtörés, szabályszegés és gányolás volt - vegytiszta megnyilvánulása a hübrisznek, ami Sonionban a vesztét okozta. Hogy a G2-ben annyi év után sem rest visszatérni a helyszínre/szembenézni döntése következményeivel, olyan szellemi érettségre vall, ami Celestius megalkotásakor még abszolút hiányzott belőle.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdv, András!

Nagyon köszönöm a válaszokat, így már teljesen tiszta a dolog, nem csak ezzel a történettel, de több másikban írttal kapcsolatban is -pl a Karneválból említett ranashavik esete. Az volt a gond, amit írtál is, hogy én mindvégig egy teljes egésznek gondoltam a lelket. smile Ezért nem értettem anno a Jelhordozóságot sem. De végre most már képben vagyok, nagyon köszönöm!
Egyébként nagyon tetszik Alyr fejlődésének ez a bemutatása. smile
Shadonra visszatérve, igyekszem a másik oldalnak is esélyt adni. smile Butaság úgy utálkozni, hogy nem is ismerem azt, amit annyira ellenszenvesnek találok. És mint rendesen, az ő szemszögükből nézve nekik is megvan a maguk igazsága, amit kénytelen vagyok elfogadni. smile Szóval igen, Shadon és Domvik sosem lesz a kedvencem, de szívesen olvasok róluk még, főleg ha így, ilyen formában vannak bemutatva. smile Ezért is köszönet, szeretem, mikor felnyitják a szemem.

"Bocsánatot csak az adhat, ki maga különb."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Darien2 írta:

Kérdésem Sogron követőire vonatkozik. Tudjuk ugyebár, hogy a toroni és ordani sogroniták kölcsönösen eretneknek tekintik egymást. Mi a helyzet viszont az Északi Szövetség, pl a komoly kyr hagyományokkal és (kevert) népességgel rendelkező Erigowban élő hívekkel? Vannak-e egyáltalán, és ha vannak, ők melyik irányzattal szimpatizálnak, illetve melyiket tartják irányadónak? A hozzájuk földrajzilag sokkal közelebb álló, viszont velük folyamatosan háborúzó toronit, vagy a tőlük elég messze lévő, és az eredeti kyr hagyományoktól igencsak messze álló ordanit?

A Sinemossában - tehát nem a Szövetség, hanem a Liga területén - vannak sogronita kultuszközösségek, még egy-két többé-kevésbé autonóm városállam is. Ezek a toroni teológiát vallják, tehát eretnek ellenségnek tekintik Ordant; politikailag ugyanakkor ambivalens a viszonyuk a birodalomhoz, olykor igyekeznek kivonni magukat a befolyása alól. Persze csak amennyire a lehetőségeikből futja, ami nem túlságosan sok, tekintve a hatalmi nagyságrendeket. Dorannak ezt a súrlódási felületet kiaknázva sikerült bizonyos fokú együttműködést kialakítani néhány ilyen közösséggel, aminek főleg a hírszerzés terén veszi hasznát. Ennek egy érdekes példája szerepel Thassaladyon magiszternek a szerafizmusról írott értekezésében.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Tükörálarc: ez így korrekt, köszöntem.
A sinemossai szigettengert többek között azért szeretjük, mert bármi elfér benne. Jól emlékszem, hogy a két lábon járó tűzhányó, akivel a BGY2 ifini átkötésében dolgoztunk, egy ottani podesztátus politikai menekültje volt? smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Gáspár András: Maga a bukott podeszta, személyesen. Később aztán a Kristálykirálynő, érdemei elismerése mellett, visszahelyezte régi hivatalába; ez volt a jutalom, ami a bíborgyöngyért járt neki. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Talán ide kívánkozik, talán nem... A Bíborgyöngyök szószedet említi Til Smeddeth konzervatív felfogású sogronita városállamát a Quironeia déli partján. Ordan tűzvarázslói iránt engesztelhetetlen gyűlöletéről nevezetes, míg a ZH-kban többnyire Toron oldalán foglal állást. Ámde nyilván pragmatikus okokból hagyományosan baráti kapcsolatot ápol Doran varázslórendjével is. A városállamot színleg oligarchák, valójában a sogronita Parázsleányok irányítják.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Ettin írta:

Talán ide kívánkozik, talán nem...

Ez egészen pontosan ide kívánkozik: egy konkrét példa azokra a kultuszközösségekre, amelyeket az előző hozzászólásomban csak általánosságban emlegettem.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Gáspár András, Tükörálarc: köszönöm szépen a válaszokat!
Az Ősi titkok lázát még nem olvastam, de a tervek szerint rövidesen pótolom a lemaradást.
Igazából azért merült fel bennem a kérdés, mert múltkor nosztalgiából levettem a polcról az első kiadású Nagy Zöldemet, és ott a világleírás Erigow cikkelyénél találtam vallás témakörben, hogy: "A pyrroni vallás északi központja, de találhatunk kyr templomokat..." ebből gondoltam, hogy talán akkor Sogronnak, mint a Tharr mellett jelen pillanatban legnagyobb számú követővel rendelkező egykori kyr Istennek is lehetnek hívei a hercegségben. Persze nyilván a 93-as megjelenés óta azért változtak/letisztultak bizonyos dolgok.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Darien2: kyr templomok simán lehetnek Erigowban - leginkább ötödkoriak, amiket az irlavok Rom-Enrawel megszerzése után gondosan restauráltak. Ott vannak aztán a riegi stílusú (konvencionista) emlékhelyek, ahol nem az egyes haláltalanok, hanem az általuk megtestesített hagyomány előtt tiszteleg a nép, illetve - mivel Erigow világváros - a godorai (neokyr) stílusú nagytemplomok, amik a panteon tagjainak mauzóleumaiként/múzeumaiként működnek.
Ritkák az olyan szövegek, amik '93 óta változás nélkül megállnak, de a Nagy Zöld vontkozó része közéjük tartozik. És látá a világ, hogy ez jó. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

András: ez így kerek, köszi!  smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Gáspár András írta:

@Darien2: kyr templomok simán lehetnek Erigowban - leginkább ötödkoriak, amiket az irlavok Rom-Enrawel megszerzése után gondosan restauráltak. Ott vannak aztán a riegi stílusú (konvencionista) emlékhelyek, ahol nem az egyes haláltalanok, hanem az általuk megtestesített hagyomány előtt tiszteleg a nép, illetve - mivel Erigow világváros - a godorai (neokyr) stílusú nagytemplomok, amik a panteon tagjainak mauzóleumaiként/múzeumaiként működnek.
Ritkák az olyan szövegek, amik '93 óta változás nélkül megállnak, de a Nagy Zöld vontkozó része közéjük tartozik. És látá a világ, hogy ez jó. smile

Mivel nekem releváns, gyors kérdés ezzel kapcsolatban: a viszonylagos vallási tolerancia mellett a bizonyos hitek papjai minimál személyzet mellett ápolhatják ezeket a erigowi szentélyeket, ha nem is aktívak templomi funckiójukban. Feltéve persze, ha betartják a szabályokat és a kereteket, amiket megszabnak számukra. Kevésbé hatásosabb ellenpropagandát tudok elképzelni a toroni űállásponttal szemben, mint a fair play.

Mondjuk max. a közemebert gondolkodtatná el, a toroni magasságok egy része legalább hivatalosan is irtózik már a gondolatától, hogy nem kyrek birtokolják, neadj. vásári (ergyw ) kiállítást csináljanak ősei kegyhelyeiből. Függetlenül persze attól, hogy évezredek óta nem hódolnak ott, a panteon fele meg már nem tud a közös játéküléseikre járni.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Morrola: kezdjük a kályhától: a "szerintem nincsenek" a sogronita ervekre és a kevert népessége vonatkozott, másra nem.
A kontinentalizmus az eszes lények alapjogai közt tartja számon lelkiismereti szabadságot, aminek a paktumtartó vallások korlátozásmentes gyakorlása is részét képezi. Az erevíni kyr templomok rendeltetészerű használatának érdemi akadálya tehát csak Tharr esetében van, akinek aktuális besorolása (a korábbi paktumtagadóval szemben) paktumkerülő. Ez akkor is kizárná kultuszát az ifjabb civilizációk "bevett" vallásainak sorából, ha Toronnak nem ő, hanem Sogron vagy Avida Dolor lenne az állammonopol istensége.
A kyr értékekre közismerten fogékony ervek közt óhitűek is akadnak persze. Hogy milyen arányban, fogós kérdés, mert legtöbbjük nem kizárólagosan az: a tipikus óhitű olyan újhitű, aki elsődleges pyar patrónusának rítusai mellett a kyr panteon egy/több tagjáét is ismeri és - inkább kulturális, semmint szakrális célzattal - gyakorolja. A spirituális kapcsolatnak ez a hangsúlyosan egyoldalú és személyes formája nem igényel intézményes kereteket, nem alkalmas a hajdanvolt egyházszervezetek feltámasztására és sosem fog társadalmi jelenségból hatalmi/politikai tényezővé válni. Ez áll a szembeötlő nagyvonalúság mögött, amivel az ervek a vallás kérdését kezelik.  smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Kedves András!

"ős- vagy gdonvas – ötödkori eredetű, más fémekkel nem ötvözhető acélfajta. Kizárólag Shadon Ronna-gella tartományának földjében lelhető fel, különleges tulajdonságait (spontán változó súlyeloszlás, ősmágiával szembeni ellenállás) vélhetőleg szféraanyaggal való telítettségének köszönheti. Megmunkálására csak Shadon négy megmaradt jedomenoi-műhelye képes, előállításának módja feledésbe merült"

Jó pár évvel ezelőtt volt már szó a gdonvasról (ősvas), de hátha azóta többet lehet tudni erről az anyagról.

Milyen színű a gdonvas?

Mit jelent a spontán változó súlyelosztás?

Mit készítettek belőle?

A válaszokat előre is nagyon köszönöm:

Sucku

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Rendicsek, úgy félúton rájöttem, hogy ha lettek volna is toronon kívüli kyr vallásgyakorlók, vagy kulturhódolók, akik hajlandóak lennének templomok rendbentartásával foglalkozni, még biztos nem lenne csak így egy életképes dolog, ami történne, nagyon kyr vallású erv meg felvetné a kérdést, hogy mi a fenéért lenne az? Hacsak nem olyan erv, amely nem képezi szerves részét az néptömbnek, de ebben az esetben is helyi kuriózum lenne csak, pl. ordan melleti faluban letelepedett kiszakadottak stb. Azaz ha lennének is, és lett volna tervetek vele, valahol már feltűntek volna.

Viszont a Tharr vallással kapcsolatban van egy további kérdésem: a 13. ZH környékén, ha jól emlékszem valahol a 3000-es évek derekán volt szó arról, hogy irtóhadjáratot szerveztek a vallás ellen az ÉSZ-en belül (nem háborús cselekményre gondolok). Ez konkrétan szerepel több helyen is, megpróbálhatom előásni. Na most, az ervekkel kapcsolatos fentiek alapján NAGYON indokoltnak kell lennie a dolognak.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Sucku: a válaszokat (a teljesség igénye nélkül) lásd alább.

Gdonvas
Másként szürkevas vagy magónium; a godoni bűvkovácsok válasza népük veleszületett varázshatalmának fokozatos elapadására. Az edzés során holisztikus szféraanyaggal telítették, ami a belőle készült pengéket a szó szoros értelmében isteni természetűvé tette. Lényegében elpusztíthatatlanok, jó hatásfokkal közömbösítik a nyers od és a komplex átkok hatásait, emellett bármely közönséges vagy mágikus akadályon képesek áthatolni – még a valóság szövedékét hegesítő aquir praktikák sem nyújtanak védelmet ellenük. 
Godon a Vigília korszakától kezdve nyilvántartást vezetett stratégiai célú fémeszközeiről. Majd' minden darab sorsa ismert, egyharmaduk máig létezik és/vagy használatban van, a magónium előállításának formulája azonban elveszett az emberiség számára. A Ronna-gella földjéből előkerülő öntvénydarabok ugyanolyan ritkák és becsesek Shadonban, mint a megmunkálásukra képes jedōmenoi-műhelyek.

A spontán változó súlyelosztás azt jelenti, hogy a magóniumból készült fegyver képes volt parancsszóra vagy -gondolatra átrendezni rácsszerkezetét, módostani tömegét, alakját és bármely más paraméterét, amik a közönséges fémek esetében sosem változnak.


@Morrola: volt ilyen konfliktus, és nem egy korábbihoz hasonlóan ez is Erionból indult ki, melynek sajátos viszonyai közt kendőzetlenül mutatkoznak meg a Tharr-kultusz legvisszataszítóbb vonásai.
A toroni Tharr-vetület  már a hajnalkorban se nagyon köszönt össze godorai önmagával, és az utóbbi táborának gyors növekedése csak rontott a helyzeten. A IV. évezred közepének erioni vadhajtásait már nem lehetett azon a módon visszavagdosni, ahogy a hajnalkori sicariorok tették a Kupolával: túl sok volt belőlük és túl nagy űrt hagytak volna maguk után a kontinens szakrális harcmezejének szívében, ahol a Tharr-kultusz  tömegvallás helyett romlásszektaként viselkedett, és sikerességét is ennek köszönhette.
A vallásháború ugyanazért maradt el, amiért a népirtások is ritkák Yneven: Csanádék játéka már jóval előttem is a történelmi előképek értelemszerű továbbgondolásáról szólt. A Tharr-kultusz egyetemes értékeinek meghatározásához minimum húsz év kellett, de hogy vannak ilyen értékei, sosem volt kétséges. Ebből egyenesen következett, hogy nem eshet azonos megítélés alá a világpusztító bálványokkal, az ellenük vívott háborúban pedig éppúgy természetes szövetségese a paktumtartó tábornak, mint Ranagol.
A hüllőszerzetesek okozta feszkó árapálya két-három nemzedékenként tetőzik, aztán levonul és kezdődik elölről az egész. Tényleges vérfürdő sosem lesz belőle - ahhoz el kéne felejteni mindazt, amit Kyriáról, a  panteonjáról, a kultúrájáról és a hagyatékáról valaha összeírtunk.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Kedves András!

Nagyon szépen köszönöm!

Köszönettel:

Sucku

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Morrola írta:

,...
Viszont a Tharr vallással kapcsolatban van egy további kérdésem: a 13. ZH környékén, ha jól emlékszem valahol a 3000-es évek derekán volt szó arról, hogy irtóhadjáratot szerveztek a vallás ellen az ÉSZ-en belül (nem háborús cselekményre gondolok). Ez konkrétan szerepel több helyen is, megpróbálhatom előásni...

Üdv' A Halál havában c. mű korai kiadásának függelékében
"Az Északi Szövetség területén Tharr szertartásait gyakorolni tilos, a törvények megszegése azonnali halált jelent. A Vörös Hadurak annyira gyűlölik, hogy nem egészen húsz évvel ezelőtt véres irtóhadjáratot indítottak Tharr hívei ellen, s ezzel kis híján világméretű háborút robbantottak ki. Kultusza Délen szinte ismeretlen, a Pyarroni Paktum is tiltja, mivel emberáldozatot kíván."

Később (pl Feketed Dalnok könyv függelékében) minimálisan módosult:
"Az Északi Szövetség területén Tharr szertartásait gyakorolni tilos, a törvények megszegése azonnali halált jelent. A Vörös Hadurak annyira gyűlölik a Háromfejűt, hogy a tizenharmadik Zászlóháború után irtóhadjáratot indítottak hívei ellen, s ezzel kis híján világméretű küzdelmet robbantottak ki. Tharr kultusza a Délvidéken úgyszólván ismeretlen, a Pyarroni Paktum is tiltja, mivel emberáldozatot kíván."