Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Torro: jöhetnék azzal, hogy Gorvik nem bukik el, az amundok nem homokférgek, egy élő isten pedig bármilyen talajon komoly helyzeti előnyt jelent... de maradjunk annyiban, hogy az álláspontok nem közeledtek. big_smile
Megesik néha ez is.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Gorvik nekem emberi logikával is jó célpontnak tűnik (1.) Alapból megosztottabb hatalmi rendszer még a 3 pólusú Shadonhoz képest is (2.) Elfoglalása után jól védhető - utoljára a kyreknek sikerült a kontinensen az invázió patraszállásos verziója (3.) Elfoglalása után nincs a közelben potenciális olyan néptömeg / logisztikai vonal amire az ellenoffenzívát alapozni lehetne (4.) Innen jobban érvényesülhet Shadonban a Manifesztáció szakrális befolyása.
Viszont Equassel olyan lehetett mint Moszkva Hitlernek : az első stratégiai vereség után és a villámháború kudarcával már csak taktikai amund offenzívára lesz lehetőség amely célja a stratégiai erőforrások megszerzése.
Mondjuk nem tudom mi történhet eközben a Kereskedő Hercegségekben, őket is megszállják részben vagy teljesen?

Utoljára GMate szerkesztette (2018.03.30. 22:32:24)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@GMate: nem, a zsoldosok és a kalandozók megfogják őket a Tara-Byr hágóinál.
A Gorvik kérdést jól látod. Most vagy tényleg van benne ráció, vagy együtt vagyunk hülyék. lol

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Hát valóban nem közeledtek az álláspontok. Mondjuk a  Moszkvás  hasonlat nincs messze az elképzeléseimtől, hiszem utána szép lassan felőrlődtek a németek. Hasonlóan gondoltam én is az amundok kiszorítását. 

"egy élő isten pedig bármilyen talajon komoly helyzeti előnyt jelent"
A Gorvik elleni támadásban egyébként hány Amhe-démon vesz részt majd? Gondolom addigra már erősen megfogyatkoztak. Csak mert ideális célpontok.

De most komolyan a rinnák mit esznek vagy az isteni akarat teremt nekik égből hulló mannát?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Torro: nem úgy volt, hogy hagyod az egészet? Jót tennél vele mindenkinek, aki írni/olvasni/eszmét cserélni jár ide.

@mindenki: a rend kedvéért jelzem, hogy a senki (rinna) és a megtért (harra) nem ugyanaz. Az előbbi a más fajú rabszolgamunkások (nácis párhuzam: Zwangsarbeiter), az utóbbi a manifesztációt fegyverrel szolgáló népelemek (np: Hilfswilliger) gyűjtőneve. Jókora zsák, amibe a nettó zombiktól az erősen elfogult haramiákig sok minden belefér - nyilván az étkezési szokások is ennek megfelelően változatosak odabent.
Ami biztos I: az amundok csak a senkiket tekintik tápláléknak, a megtérteket nem.
Ami biztos II: a fegyveres tömegek táplálásának temérdek útja-módja közül az elmúlt huszonöt évben csak egyet (1) sikerült felskiccelnem. Térben és időben nagyon távol esik az Ibarától, de fogódzónak épp megteszi:

"Othar-Mŭt ármádiája a legóvatosabb becslések szerint is kétmilló főt számlált. Mikor hatszázezres derékhada elérte az umbrai kanyarulatot, alsóbbrendű egységeit még több napi járóföld választotta el a harcmezőtől, a kyrek azonban így is elsöprő túlerővel néztek szembe.
Hogy harcérték dolgában ők állnak jobban, mindkét fél számára nyilvánvaló volt, de egyik sem tudhatta, milyen súllyal esik majd latba. A tongŭri kormányzó derűlátását vérrokonaiból álló tisztikara éppúgy a magáévá tette, mint a botja alá rendelt barmúni és frÿanai úrsámánok. Követőik, köztük a bukott maldarmùni episzkopa, nem foglalkoztak esélylatolgatással: csak úgy égtek a harci láztól, miután a vajákosok fenékig üríttették velük a bátrak meszelyét.
De nem a serkentőszerek korlátozott hatóideje volt az egyetlen tényező, ami a crantaiakat az ütközet mielőbbi megvívására sarkalta. Mostanra nem csak a magukkal hozott készleteket élték fel, az útjukba eső településeket is felprédálták, és gobryasi keserűlevesen (tengervízben felfőzött algán, rákon és apróhalon) éltek, melyből a derékhad katonáinak sem jutott napi egy meretnél több. Harcba kellett küldeni őket, mielőtt elfogy az erejük. Át kellett törniük a betolakodók arcvonalát, hogy a városig jussanak, melynek agyagfalai közt élelem, ivóvíz és hatvan órányi szabad rablás várta őket."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Legfőképpen én is thx a mirrah-t Gáspár András és bűvdudás!

Gáspár András írta:

egy élő isten pedig bármilyen talajon komoly helyzeti előnyt jelent...

Kedves András,

Ez a mondat szöget ütött a fejembe.
Tegyük fel, hogy én vagyok Koponyaköpönyeges Jafar lol egy El Hamendben született, de Doranban nevelkedett nekromanta, al Sahred munkásságának nagy tisztelője. Tegyük fel, hogy tudomásomra jut a bar horabi csata és a csata utáni napokban a hozzám halálig és még azon túl is hű csatlósaimmal a lehetőségekhez képest leggyorsabb módon jutok el a csata helyszínére. Tegyük fel, hogy sikerül  X mennyiségű (X lehet tucat is, vagy X tucat is akár -vagy épp századnyi-, de nem ez a lényeg) viszonylag épp, amund tiszt (lehetőleg hapet és hat-neb kasztú ) tetemét zsákmányul ejtenem a csata helyszínéről a mágikus szertartásomhoz, hogy aztán eme tetemeket nekromanta szokás szerint élőholtként (voltaképp mellékes, hogy egyszerű zaurakként, vagy éppen más, fejlettebb  besorolásúként) visszahozzam a létbe, hogy akaratom alá görbedve onnantól fogva engem szolgáljanak.
Motivációm: Mivel Hamed amundok általi lerohanása elpusztította minden élő rokonomat, a hírre Doranból jövet Dél felé az erioni Ghulámban tettem esküt, hogy onnantól kezdve ott ártok Amhe-Ramunnak, ahol épp tudok. Éppen ezért most a bar horabi eseményt kihasználva, a terveim között szerepel, hogy amund élőholtakból álló szabadcsapatomal
1. Bosszút álljak a Manifesztáció által okozott minden nyomorúságért, s ezáltal valahogyan megfricskázzam Ő Kékarcúságát.
2. Egységemmel  a lehetőségeimhez mérten biztosítsam az egyik sivatagi oázist, mely így menedéket nyújthatna nekem és az arra vetődő menekülteknek a Manifesztációs Háború vérzivatarában.
3. Az életerő manipuláló mágiámmal csapdába ejtett  amund holtakat kvázi „kivallatva” informálódjak a Manifesztáció amund vezérkarának az amund tisztek számára is tudott hadműveleti terveiről, amit aztán fel lehet használni a későbbiekben. Ennyit a többrétű tervemről.
Csakhogy Amhe-Ramun már idézett élő isteni jelenléte egyáltalán lehetővé teszi e számomra ezt a manővert? Lehet e egyáltalán az elesett amund tetemekből élőholt sereget verbuválni, vagy ez eleve kudarcra van ítélve, a mágiám létre sem jön, mert a testeket védi az eleven isten? Vagy létrejön ugyan a varázslatom, és lesz sok azúron csillogó szemű követőm, ezáltal Jafarként nagyon boldog leszek éleseszűségemért, csak mondjuk "apróbb" szépséghiba csúszik be a számításomba? Mert mondjuk egy arra járó Amhe-Ramun hat-neb társulat jóvoltából, vagy épp a Kék Hold teljessége idején, vagy egy homokban cetként úszkáló amund városerőd váratlan felbukkanása okán  (mindhárom esetben ugye játszik az élő isten szakrális jelenléte) az addig csillogó szemű élőholt amundjaim legfőbb dolga az leend, hogy a lehető leghamarabb megfingassanak arcátlanságomért.  big_smile

és

Az Othar-Mŭt ármádiája … leírást lehet majd olvasni könyv formátumban is valamikor?  smile

Utoljára Ettin szerkesztette (2018.04.03. 14:36:06)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Ettin írta:

Legfőképpen én is thx a mirrah-t Gáspár András és bűvdudás!

Gáspár András írta:

egy élő isten pedig bármilyen talajon komoly helyzeti előnyt jelent...

1. Bosszút álljak a Manifesztáció által okozott minden nyomorúságért, s ezáltal valahogyan megfricskázzam Ő Kékarcúságát.
2. Egységemmel  a lehetőségeimhez mérten biztosítsam az egyik sivatagi oázist, mely így menedéket nyújthatna nekem és az arra vetődő menekülteknek a Manifesztációs Háború vérzivatarában.
3. Az életerő manipuláló mágiámmal csapdába ejtett  amund holtakat kvázi „kivallatva” informálódjak a Manifesztáció amund vezérkarának az amund tisztek számára is tudott hadműveleti terveiről, amit aztán fel lehet használni a későbbiekben. Ennyit a többrétű tervemről.

Én itt csak belepofátlankodom a dologba némi véleménnyel, András ezeknek a dolgoknak a megmondója, úgyhogy az ő útmutatása legyen a mérvadó.
Amhe-Ramun egy isten, eléggé kicseszett fajta, de ettől még isten. A Halál és az Egység istene, hogy pontosak legyünk. Ráadásul helyben van, ezért még kicseszettebb. Az elhullott amundok lelke innentől különösebb várakozás nélkül azonnal beleolvad az ő egységébe, úgyhogy a kivallatásról nagyjából ennyit. Még ha sikerülne is elkapnod, azonnal ellened fordulna. Ne feledd, hogy ezek nem csak nagy és szép és erős emberek, hanem egy ősmágiával bíró faj egyedei, akiket egy manifesztálódott isten közvetlen forrásból merített ereje tápol még tovább.
Már az sem biztos, hogy a lerombolt oázis rühes háromlábú kóborkutyájának lelkét képes lennél azon a helyen egyáltalán megtalálni, aztán nemhogy a saját testébe, de egy amund tisztébe belepakolni. Ja, és ugye a Sakálpofájú köcsög még ráadásul arrafelé a halál istene is, tehát minden bizonnyal tud valamit az ilyen praktikákról, és az ellenük történő védekezésről is, úgyhogy még örülhetsz, ha nem szakad a nyakadba rögtön valami amund túlvilági ocsmányság, hogy letépje a fejed és a torkodat használja alomnak.
Javaslat: használj halott dzsadokat, az említett kóbor kutyát, nomádot, ha épp találsz, vagy akár az ebédről maradt sült csirkék csontjait, elvadult datolyamagokat, bármit ... de szerintem az amund hullákat még fektükben égesd porrá, és ha sikerült, akkor hugyozd is le a hamvakat. És az embereid és a tevéid is hugyozzák le. Biztos ami biztos.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdv! Ha jól emlékszem a manifesztációs háborúról szóló novellagyűjteményben volt szó bár közvetve a ammundok lelkének megidézésének nehézségeiről, egyébként az ammundok között is voltak élőholtak. Plussz az egyik novellában szerepelt egy nem kis pályás nekromanta mégsem készített élőholtat ammundokból. Szvsz Yneven bármelyik isten papja erőteljesen tiltakozik ha valaki kívülről (nem adott egyház képviselőjeként) beavatkozik a lélekvándorlásba, az szerinte ugyanis az istene játszótere.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

rockghost írta:

Üdv! Ha jól emlékszem a manifesztációs háborúról szóló novellagyűjteményben volt szó bár közvetve a ammundok lelkének megidézésének nehézségeiről, egyébként az ammundok között is voltak élőholtak. Plussz az egyik novellában szerepelt egy nem kis pályás nekromanta mégsem készített élőholtat ammundokból. Szvsz Yneven bármelyik isten papja erőteljesen tiltakozik ha valaki kívülről (nem adott egyház képviselőjeként) beavatkozik a lélekvándorlásba, az szerinte ugyanis az istene játszótere.

Az lehet, viszont Amhe-Ramunnal szemben ők nincsenek konkrétan ott. big_smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Amhe-Ramunnak jelenleg a tabael ibarában igen erős az érdékérvényesitő képpessége könnyen összekuszálhatja a nekromantikus varázslatott, a nekromantának a testrészeivel együtt az biztos.
Éppenséggel arra utaltam hogy máshol sem mindig jó ötlet lelkekkel szórakozni a manifesztáció területén az öngyilkosság biztos de nem fájdalommentes módja inkább szvsz. big_smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Akkor itt a dorani nekromanták egyedi, külső fókuszos, sarjszövetes od (aquir) alapú manipulációja kevés lenne? Egy egyszerű amund zombit sem tud vele animálni az Ibarában. Az Együttállásban azért ennél komolyabb dolgokat is véghezvitt az abban szereplő dorani nekromanta. Igaz Ő nem volt akárki.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

inkább az a kérdés hogy megéri, vagy sem az adott mágiával elérhető eredmény az árát, plusz ki tud helyzeti előnybe kerülni az adott pillanatban. egy sima adok kapok küzdelemben ammundoknál az előny. Alyr is szereti csapdába ejteni az ellenfelet ahol már nála az előny.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@rockghost: Hogy érted a sima adok kapok küzdelmet az amundokkal? Jafar nem kapott napszúrást, ilyenbe soha nem menne bele velük.  smile Az amund élőholtak animálása a meglepetés adta helyzeti előny kihasználásának a része lenne. De aláírom, ha nem lehet akkor nem lehet. Csak 1 5let volt.  smile

Utoljára Ettin szerkesztette (2018.04.05. 13:29:56)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Az Együttállás még a manifesztáció megjelenése előtt játszódik, szóval akkor, és ott kicsit mások voltak a viszonyok.
Amhe bá' szakrális hatalma - yneven testet öltve, az RR féle szerafista avatárok patrónusaihoz hasonlóan - megsokszorozta az erejét, szerintem. Az asztrál fátyol, amit az amundok maguk előtt tolnak erősen bezavar a szakrális mágiába (kivéve az amhe papoknak wink ), és még a hagyományos mágiát is megzavarják.
Szóval ez alapján én azt gondolom, hogy lelket ahogy Cyrgan is mondta, semmiképp sem tudsz idézni... illetve lehet, hogy megidézed, de hogy nem lesz benne köszöneted, az biztos.
Zombit még csak -csak tudsz csinálni a testekből, és nem is biztos, hogy lesz velük gondod a nap folyamán, de a kék hold felbukkanása után jó ha messzire elkerülöd őket... bár lehet az sem segít, mert a mágiád révén szimpatikusan is kötődhetsz hozzájuk, szóval úgy is kaphatsz hideget-meleget...
Ez persze csak saját vélemény, de ahogy olvastam a hozzászólásokat, mások is hasonlóan gondolkodnak.

smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Kedves Cyrgaan, Rastaman és rockghost! Jafar hálásan köszöni és megfogadja a nála bölcsebbek tanácsát! Másképpen próbál meg kibabrálni a Manifesztációval!   smile  smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

rockghost írta:

Amhe-Ramunnak jelenleg a tabael ibarában igen erős az érdékérvényesitő képpessége könnyen összekuszálhatja a nekromantikus varázslatott, a nekromantának a testrészeivel együtt az biztos.
Éppenséggel arra utaltam hogy máshol sem mindig jó ötlet lelkekkel szórakozni a manifesztáció területén az öngyilkosság biztos de nem fájdalommentes módja inkább szvsz. big_smile

szerintem meg ha nem akarja a lelkeket megidézni, hanem csak a holtakat mozgatni lélektelen "egyszerű" zaurakként, annak szvsz. semmi akadálya, Amhe-Ramun ibarai jelenléte ilyen ügyben, amikor az üres porhüvelyt maipulálja valaki, szerintem nem sokat oszt vagy szoroz.

Az igazság nem attól függ, hogy hiszel-e benne.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Szvsz ha bélyegekkel stb. megfestve rakja össze a hulláit, akkor azért valószínű tartósabbak és ellenállóbbak lesznek.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Krokusz írta:
rockghost írta:

Amhe-Ramunnak jelenleg a tabael ibarában igen erős az érdékérvényesitő képpessége könnyen összekuszálhatja a nekromantikus varázslatott, a nekromantának a testrészeivel együtt az biztos.
Éppenséggel arra utaltam hogy máshol sem mindig jó ötlet lelkekkel szórakozni a manifesztáció területén az öngyilkosság biztos de nem fájdalommentes módja inkább szvsz. big_smile

szerintem meg ha nem akarja a lelkeket megidézni, hanem csak a holtakat mozgatni lélektelen "egyszerű" zaurakként, annak szvsz. semmi akadálya, Amhe-Ramun ibarai jelenléte ilyen ügyben, amikor az üres porhüvelyt maipulálja valaki, szerintem nem sokat oszt vagy szoroz.

A zűr igazából azzal van, hogy a mindent felülmúlóan durva szakrális jelenlét miatt a zaurak a kék holdkelte pillanatában szinte biztosan az alkotója ellen fordulna. A zavarástól az Ibara egyébként sem túl barátságos manahálója szerintem olyan lehet, mint valami háborgó tenger. Persze ha valakinek megvannak hozzá az eszközei, hogy becsatornázza ezeket a plusz energiákat, akkor akár profitálhat is belőle, de vegyük észre, hogy az az enbergia alapvetően Amhe-Ramunt illeti. Mármint szerinte. És senki sem szereti, ha lopnak a sütijéből.

Vegyétek észre, hogy egy hasonló mókába korábban egy Kyria rokkant bele. Persze Amhe-Ramun fondorlatosságban és hatalomban Avida Dolorhoz képest nagyjából egy harmadrangú baltásgyilkosnak felel meg, de ettől még igen durva foltot tud hagyni a földabroszok mágikus megfelelőjén.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Ettin: bocs, hogy nem reagáltam előbb; a többiek időközben mindent leírtak, ami a dologról leírható. Ezúton köszönöm nekik.
A leveses epizód a Fradat-mar-i hídfőcsata leírásából származik, ami a megjelenésre váró WMC esszékötetben lesz olvasható.

@mindenki: az ilyen akciók megindítása előtt két tényezőt érdemes mérlegelni:
1. a kívánt hatás (ti. tartósan engedelmes élőholt amund) elérésének kiszámíthatatlansága
2. a nyersanyag (ti. döglött amund) megszerzésének rendkívül körülményes volta
Professzionális (vö. dorani) nekromanta számára e kettő külön-külön is vállalhatatlanul magas kockázatot jelent... amiből nem következik, hogy egység sugarú dzsad pályatársa nem lehet k* szerencsés. smile
A váratlanul jött siker gyümölcse azonban - ahogy azt Rastaman, rockghost és Cyrgaan jelezte - legjobb esetben is csak a következő kék holdkeltéig élvezhető.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Gáspár András: Köszönöm a megerősítésedet! Jafar átgondolta a dolgot. Így aztán meg pláne.  smile  S csak tudd, hogy az említett WMC kötet nagyon várós ám nálam.   smile Mi több, tűkön ülök...

Utoljára Ettin szerkesztette (2018.04.06. 13:33:03)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Cyrgaan írta:

A zűr igazából azzal van, hogy a mindent felülmúlóan durva szakrális jelenlét miatt a zaurak a kék holdkelte pillanatában szinte biztosan az alkotója ellen fordulna.


Ez éppenséggel lehetséges, de ennek indoklása akkor a "csak", mert ez bizony egyik irodalmi Ynev regényből/novellából nem következik. Egy lélek nélküli üres zaurak nincs jelen az asztrálsíkon ahol AR igazán elsöprő erejű, és az amundoknak a lelke tartozik a szférájához, nem a teste, igy a szakrális túlereje csak annyiban zavarja a nekromanta varászlatát, amennyiben az megzavar bármely más tipusú varázslatot is.

Cyrgaan írta:

A zavarástól az Ibara egyébként sem túl barátságos manahálója szerintem olyan lehet, mint valami háborgó tenger. Persze ha valakinek megvannak hozzá az eszközei, hogy becsatornázza ezeket a plusz energiákat, akkor akár profitálhat is belőle, de vegyük észre, hogy az az enbergia alapvetően Amhe-Ramunt illeti. Mármint szerinte. És senki sem szereti, ha lopnak a sütijéből.

Már ha észreveszi egyáltalán. Amig nem kezdik el a jobblétre szenderül amund lelkét visszahivni, addig ez nem (aligha) történik meg. És szerintem már egy közepesen okos nekromanta sem kezd el amund lelkekkel manipulálni az Ibarában.



Cyrgaan írta:

Vegyétek észre, hogy egy hasonló mókába korábban egy Kyria rokkant bele. Persze Amhe-Ramun fondorlatosságban és hatalomban Avida Dolorhoz képest nagyjából egy harmadrangú baltásgyilkosnak felel meg, de ettől még igen durva foltot tud hagyni a földabroszok mágikus megfelelőjén.


Ezt nem feledtem el, de ezt is figyelembe nem hinném h. az Amhe-démonok minden egyes jobblétre szenderült amund tetemét számon tartanák, de ha valamiért igen (elvégre Amhe-Ramun útjai kiszámíthatatlanok smile ), lélek hiján nem tudom hogy terjesztik rá befolyásukat. És főleg minek.
Egyébként azt se szabad elfelejteni,  AR  véletlenül sem mindenható- még az Ibarában sem.

Az más kérdés, hogy mi értelme lélek nélküli amund hullákat mozgatni, mint András irta, a kockázat vs. eredmény erősen kétséges.

Az igazság nem attól függ, hogy hiszel-e benne.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdv!

Krokusz;
igazságod vagyon abban, hogy egy amund hullából - ha az már rendelkezésre áll - zaurakot kreálni nem ütközhet különösebb nehézségbe. (Legalábbis nem tudunk speciális nehézségekről.) Ennek hasznossága nyilván már eleve megkérdőjelezhető - de tegyük fel, hogy feltámasztásuk amolyan "csakazértis" fricska azon a bizonyos kék arcon; mely csillapítja Jafarnak az atyafisága elvesztése felett érzett fájdalmát...

Nem lehetünk azonban biztosak abban, hogy az az amund holttest huzamosabb ideig a nekromanta irányítása alatt is maradhat a sivatagi éjszakában. Egyfelől én nem gondolom, hogy az isteni akarat csak az asztrálsíkon képes megnyilvánulni*, másfelől ha mégis, hát még mindig lelkeket (asztrálkreatúrákat stb) plántálhat Jafar újsütetű tántorgó kompániájába, ilyen módon kivervén a kezéből az unikornisszarvat formázó karmesteri pálcát. Erre a hangulat kedvéért a kék holdkeltét követően kerül sor persze... smile

*
Ide kapcsolódik a következő kérdésed:

"... nem hinném h. az Amhe-démonok minden egyes jobblétre szenderült amund tetemét számon tartanák, de ha valamiért igen (...), lélek hiján nem tudom hogy terjesztik rá befolyásukat."

Hát úgy, ahogyan a nekromanta (pap, bm)  irányítja a tudattalan élőholtakat. Csak hatékonyabban. Jafar (bocs, Ettin) megteremti őket, örül nekik, zord mosollyal masíroztatja őket... aztán feljön a kék hold, és az isteni akarat szépen lenyúlja, s - tesztüzemmód gyanánt - ellene fordítja a kis automatáit.

No persze ez is csak egy lehetséges forgatókönyv. Dehát AH tényleg "halálisten" is...

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

kérdés: Észak-Yneven a két fő hatalmi gócpont milyen lépéseket tesz a kolonizáció felé? Nem feltétlenül konvisztádor szinten, de az ÉSZ nem érdeklődik az esetleges nyugati vadon irányába nyújtózkodás felé? Kereskedelmi vagy logisztikai célból nem hoznak létre településeket?

Mondjuk Ediomad partvidéke kicsit nehéz falat, de távolabb?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Morrola: vannak karavánutak az északnyugati vadonon át, amik Anublientől a Rashma-gerincig a kyr ősutak nyomvonalát, onnan Riegarig a vizek útját követik (visszafelé meg fordítva), de egy évbe is beletelik, mire végigmegy rajtuk az ember, és komoly (bő 30 százalékos) esély van arra, hogy valami csúnyaság történik vele útközben.
Kereskedelmi állomások szép számmal akadnak, de kevésnek adatik meg, hogy Alidarrá vagy Kahrévá nője ki magát: a vadon éppúgy nem kíméli őket, mint a szárazföldi útvonalak labirintusát járó kalmárokat és haramiákat. A Riegar és Felső-Kvirona közti kereskedelemnek húsz évszázada az északi konvojösvény ("fehér csapás") az elsődleges útvonala.

Noha az öbölvidék kultúrája kyr eredetű, a kalmárszindikátus hagyományosan az ifjabb cvilizációkhoz húz Toron ellenében, ami (különösen zászlóháborúk idején) komoly logisztikai pluszokat ad az Északi Szövetségnek. A fekete hadurak értelemszerűen nem lelkesednek ezért, a tisztavérű toroni arisztokrácia azonban akkor is eltiltaná őket a riegi rokonsággal való keménykedéstől, ha annak lenne bármiféle stratégiai realitása. Azzal, hogy mennyire nincs, mindkét erőcentrum tisztában van, és egyik sem akar nagyobb befolyást az öbölvidéken annál, ami a hagyományos eszközökkel (ti. támogatók és ügynökök révén) megszerezhető.

A kolonizáció hagyományos formájára is akad példa azért. Toron azzal a nyilvánvaló szándékkal telepített peremvidéki nációkat (köztük korgokat) Nyugat-Kvironeia partvidékére, hogy az Ediomad és Erchagyr közt két világkorszak óta létező hatalmi vákumot császárhű népességgel, középtávon új csatlósállammal töltse ki.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@GA

Ugyanilyen alapokon a pyar/erv kultúrblokk is próbál lehetséges szövetségeseket szerezni, de gondolom inkább misszionárius tevékenységgel. Ilyen szempontból mondjuk felvetődik a kérdés, hogy a Tanagra fele tanyázó törzsek, akik alkalmanként Eren fele portyáznak mennyire kellenek nekik... gondolom Zászlóháborúk között valami vel le kell kötnie a fegyverhordozóit. Velük mi a pontos helyzet, mert ha jól emlékszem ők nem korgok?