Téma: Gáspár András írói fóruma #4

A megszokott karbantartás. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Ilyen sokáig húzta a #3, vagy ilyen termékeny volt? big_smile

Prying open my third eye

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Narada: 100 oldal/2000 hozzászólás körül megugrik az adatbázis hibák valószínűsége. Régebben volt külön ember, aki figyelt erre - nekem fel se tűnt, mennyire túlszaladtunk, míg valaki nemrég eszembe nem juttatta. Váltani meg akkor a legcélszerűbb, amikor nyugalom van.
És hogy ne tartson örökké...

@mindenki: új év, új Eriel.

http://i68.tinypic.com/bhygx5.jpg
© Jevgenyija Volkova (20) Asztana, Kazahsztán

Az orig Star Wars teremtménye lévén terveztem egy hosszabb rantot az újrázásról is, aztán kapcsoltam, hogy ez nem blog, hanem fórum... az ünnepek alatt pedig nagyjából mindent leírtak már, ami a dologról leírható.
Szóval marad a zanza: a kétes ízlésű alkotás csak fogyasztáskor sebez, a lusta és cinikus termék újra és újra, valahányszor eszedbe jut. A legnagyobbat az ordas hazugsággal, hogy "ebben aztán szívünk-lelkünk benne van."
Hogy ez ebben a formában milyen évjáratokat és mire fog ihletni, a fene jobban tudja. Alszunk rá tizennégyezret és kiderül. big_smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Sziasztok!

Picinyt kapcsolódva a Manifesztációs eseményekhez. Elsőnek is az alábbi részletet idézném be az Együttállás című WMC novellából.

„– Konstellációk. – A lar-dori sebesen dolgozott a maga tárcsájával. – Kék, sárga és vörös csillagok. Cor Chadra, a Vigyázó. Úmenath, az Állhatatos. Pagumen, a Tündökletes. Ychan Magreth, a Zsarátnok. A Sötét Együttállás előtti utolsó évszázadban ezek alkotják Maharramot…a Kaput, melyen az Elátkozott utas e világ tereire lép.”

Elsőnek is az tűnik fel, hogy a szóban forgó konstellációt alkotó csillagok egyike a Vigyázó, a godoraiak és kyr ősök vezérlő- és szerencsecsillaga, míg a Zsarátnok pedig az elfek által Mallior Szemének nevezett állócsillag. Az Úmenath-ot és a Pagument nem ismerem.

Erről a Maharramról lehet tudni valami bővebbet?

Nagyon Köszönöm!

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Gondolom, amund nyelven a "Meghaltokmind" hieroglifa égi leképzése.

Prying open my third eye

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Vagy talán inkább az "Érkezem"-é. Így, baljós felhangokkal... wink

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Gáspár András írta:

Az orig Star Wars teremtménye lévén terveztem egy hosszabb rantot az újrázásról is, aztán kapcsoltam, hogy ez nem blog, hanem fórum... az ünnepek alatt pedig nagyjából mindent leírtak már, ami a dologról leírható.
Szóval marad a zanza: a kétes ízlésű alkotás csak fogyasztáskor sebez, a lusta és cinikus termék újra és újra, valahányszor eszedbe jut. A legnagyobbat az ordas hazugsággal, hogy "ebben aztán szívünk-lelkünk benne van."
(...)
Hogy ez ebben a formában milyen évjáratokat és mire fog ihletni, a fene jobban tudja. Alszunk rá tizennégyezret és kiderül. big_smile

András;
egyelőre nem láttam az ominózus alkotást (a kritikák is elkerültek eddig), de ha jól értelmezem a fentieket, várhatóan újra szegényebb leszek egy illúzióval. Kár.

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Draconarius: mármint azon túl, hogy hívják (két nyelven), miért hívják úgy, mióta létezik, hány, milyen nevű és színű csillag alkotja, és milyen szerepet játszik Amhe-Ramun eljövetelében?
Nem igazán... és köztünk szólva a rést se látom, ami további információkért kiált. Fordítsunk a dolgon: mire lennél kíváncsi még? smile

@Narada: most, hogy sikeresen pozicionáltad magad helyi mókamikiként, ügyelj a gyakoriságra, plz - nehogy a mennyiség a minőség rovására menjen.

@bűvdudás: a konstelláció neve dzsadul is Kaput jelent, az Elátkozott utas pedig nem magát Amhe-Ramunt takarja, hanem azt a gyorsan mozgó égi objektumot (üstököst?), amit Dale Avery a Renegát függelékében a Sötét együttállás első komponenseként említ, és a Chapman-sztori is akként valószínűsít.
Mivel az összes létező mércén friss fejlemény, a csillagképnek hagyományos amund elnevezése nincs, az aktuális pedig nem ismert (ti. "szabad a gazda" kategóriás).

Star Wars: nem is kicsi. A többség ezért nem képes/hajlandó szembenézni vele, és inkább az elvárásaiból enged, hogy az illúzió illúziója megmaradjon neki. Ebben sincs semmi új: a másképp/kevésbé tré Jedi visszatérből ugyanez csinált instant klasszikust annak idején.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@András: értve!  cool Meg az alapstílusomon is megpróbálok módosítani, hogy kevesebb %-nyi nettó hülyeség legyen benne. Ígérem. (= gondold át, amit írsz, nem egy kocsmában dumálsz a haverokkal)

Utoljára Narada szerkesztette (2016.01.12. 11:32:54)

Prying open my third eye

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@András: Most megy az agyalás ezerrel nálam MH ügyben. Mindent elolvasok újból a témában. Pontosabban minden forrásértékkel bíró írást elolvasok a témában. smile

Fordítva a dolgon: Arra lennék kíváncsi, hogy a Maharram mióta létezik (pontosabban az írott források kb. mióta ismerik), kik észlelték elsőnek (pyarok, gdonok, jannatik, elfek?) és csak a századévente feltűnő Elátkozott utasnak számít e kapuként (mondjuk még esetleg az Opálhajós üstökösének is, ha akkor már létezett), vagy más hasonló égi tüneménynek is? Milyen nyelven ismerik és hívják Maharram-ként? Mennyire számít titkos információnak a léte? Mondjuk egy Armador – kaliberű tudós ismeri, de Malik al-Avdal soha nem is hallott róla.
smile 
Köszönöm!

Utoljára Draconarius szerkesztette (2016.01.12. 13:08:29)

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Draconarius: az előző bejegyzésemet viszont nem, vagy nem elég figyelmesen olvastad el. Fusd át újra - abban és a Renegát függelékének hivatkozott szócikkében az összes általam ismert választ megtalálod.
Arról, hogy valaminek, aminek az üstökös volta is csak feltételezés, melyik világkorszakban mikorra esik a hipotetikus perihéliuma, és erről melyik mellékszereplőm milyen szintű ismeretekkel bír, sajnos éppúgy nem tudok információt adni, mint arról, hallott-e IV. Mehmed török szultán a Jupiter nagy vörös foltjáról, és ha igen, mit szólt hozzá. Fogódzz meg: jó eséllyel senki se tud. Az ilyen részleteknek semmiféle gyakorlati hasznuk/értékük nincs, így nem is érik meg a tisztázásukkal járó fáradtságot.

A Kapu nem átjáró, hanem csillagkép; síkbraként definiált mintázat az ynevi égbolt azon szegmense körül, ahol az Elátkozott utas aktuálisan észlelhető. Nem tudom meghatározni a koordinátáit, de tudom (és neked se kéne elfelejtened) hogy a fizikai univerzum folyamatai Satralison csak előjelei/dekorációi az olyan metafizikai jelenségeknek, mint a Sötét együttállás, ami elmossa a korlátokat a létezés síkjai közt. Ha azt firtatod, puding- vagy ropiszerűvé válnak-e ilyenkor, a kánon válasz az, hogy gyök x, de átjárhatók.

Költői kérdés: az irl vallásháborúk lényegéhez szerinted mennyivel visz közelebb a pléhkrisztusok óntartalmának vagy a Bibliában található e betűk számának ismerete?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@András: Igazad van. Ezt most túltoltam. Elnézést kérek érte! Ha gondolod törlöm a vonatkozó kérdést.

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Draconarius: hagyd csak - ha szem előtt van, észben tartani is könnyebb lesz mindazt, amit hajlamos vagy elfelejteni. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdvözletem mindenkinek!
(Eddig is itt voltam -2008 óta-, csak nagyon ritkán szólok hozzá)
Ha már üstökös:
Nem lehetséges, hogy pont az Elátkozott utast használta az Opálhajós a harmadik hold "megrontására"?
Ha előtte esetleg nem is volt az, így könnyen elátkozódhatott szegény égi test... Ráadásul közvetve ennek köszönhető a Sötét Együttállás.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Scycah: üdv. Az összefüggés eszmei értelemben indokolt, de a gyakorlatban több okból is kizárt - alább csak a legfontosabbakat veszem sorra.

1. Az EU a szférákon túli mindenség része, Satralis holdjai pedig azokon belül jöttek létre a Nagyok testének holisztikus anyagából. Utóbbi annyival felette áll a normál anyagnak és energiának, hogy a két típus közt eleve kizárt a természetes kölcsönhatás. (A szférákon belüli normál anyag technikai értelemben már nem egészen az: szerkezetén maradandó nyomot hagytak az átszürelmő felsőbb energiaminták.) Mindebből az is következik hogy a teremtett világot és holdjait a szférákon kívülről sem elérni, sem megdelejezni nem lehet.

2. A síkközi korlátokat gyengítő hatások általánosságban kedveznek az olyan húzásoknak amilyen a harmadik hold kioltása volt, mégsem valószínű, hogy utóbbira épp egy Sötét együttállás alatt került sor. A dologhoz - puszta nagyságrendje okán - sokkal több idő kellett annál a két napnál, amíg az EU és a DSZ konjunkciója tart.

3. Nyúl a Sötét együttállást eleve nem nagyágyúnak, hanem kispuskának szánta, amivel alkalmanként csak egy amhe-démont lehet célba juttatni... ideális esetben anélkül, hogy bárki észrevenné. Ez a sunnyogós módszer - és folyománya, a huszonhárom démontestben lakozó isteni tudat - volt  Amhe-Ramun válasza a naplándzsára, amit a dzsennek első manifesztációjában olyan csúnyán megforgattak.

Szóval jófelé indultál, csak a SE-t helyezted sokkal feljebb a hasonló hatások rangsorában annál, ahová való.
Fontos, még, hogy a fajháborúk Yneve sok tekintetben különbözött a hetedkoritól. Azoknak a bizonyos korlátoknak például, amiket egy masszívabb egyezménysértéshez mostanság lazítgatni kell, akkoriban még csak egy része létezett.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@András
Bocsánat, félreérthető voltam pár szempontból. Arra gondoltam, hogy mi van, ha a EU-t az Opálhajós tette azzá, ami, s így közvetve az ő bűne a Sötét Együttállás is. Az hogy a holddal pontosan mi történt, nem tudom (úgy emlékszem, hogy nem kilökődött, hanem "kifakult" és eltűntÁ), de rémlik a novellából, hogy Ekrim E. egy spec. égi hajóval ment föl, megbabrálni egy üstököst, ami elvégezte a piszkos munkát.
Ha nettó hülyeség, akkor bocsánat érte smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Scycah: köszönöm a pontosítást, így már világos.
A vélelem ebben a formában olyannyira nem hülyeség, hogy akár helytálló is lehet. Hogy a szerzői elképzelésnek mennyiben felel meg, arról csak Boomen tud nyilatkozni, amit remélhetőleg meg is tesz, ha legközelebb erre jár (szokott).

A harmadik hold valóban nem kilökődött, hanem eltűnt. Az előbbi a szürkecsuklyás olvasat, az azonos nevű műhely racionalizáló felfogásának terméke, a generálkoncepcióval és a korábbi forrásokkal nem konzisztens. Miután az ÉSZ-ben megjelent, nem mondom, hogy felejtsük el - simán el tudok képzelni olyan ynevi iskolát, ami ezt tanítja -, de jó tudni, hogy a tények szintjén éppúgy nem áll meg, mint ideát a geocentrikus világkép.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Sziasztok!

Az Új Tekercsekben van egy leírás (Halászat képzettségnél) a tengermélyi küldöttről. Ha tippelnem kellene akkor Reniert mondanám a szerzőjének. Nagyon hangulatos leírás. Most nem tudom szó szerint beidézni, de annyiról van szó, hogy: Alkalmanként a titokzatos hínárasszony (yamm-haikan) kiválaszt egy halandót, aki az adott halászközösségben nagy megbecsültségnek örvend (pl: halászat képzettség 5.fok), s miután a hajóját nagy viharba taszítva életveszélybe sodorja, „kegyelemből” felajánlja számára, hogy fogadja anyjává, s így megmenekülhet. Ha a halászkapitány nemet mond, elnyeli a hullámsír, hajójával, legénységével egyetemben, de ha igent, akkor hajója és alantasai megmenekülnek, de ő maga akkor tengermélyi küldötté válik és elkárhozik. Ha a biológiai anyja még él, akkor az az alku pillanatában szörnyethal. A küldött lelke a yamm-haikanhoz kerül, de biológiailag teljesen normális életet élhet, azt leszámítva, hogy jelleme megváltozik (nem előnyére) és képessé válik némi boszorkánymesteri varázslat alkalmazására a hínárasszony jóvoltából (az felruházza x MP-vel a tartalékaiból). Mindezek után a tengeri ördög szolgálatára kell lennie, ha az úgy akarja (mikor a halászunk fejében megszólal a yamm-haikan hideg hangja, hogy parancsot adjon neki). Van olyan eset, amikor a tengermélyi küldött anélkül hal meg már hajlott korában, hogy találkozna fogadott anyjával, de olyan is akad, amikor a küldöttek, mint kvázi szárazföldi ügynökök hálózati feladatkörét látják el a yamm-haikannak. 

Engem alapvetően a yamm-haikannak ez a „lélekrabló” sajátossága érdekel. Hoznék egy idézetet a Karneválból.

Gorduin, aki egész lényével figyelt, hallotta a falak közt rekedt fuldoklók nyögését, aztán megpillantotta az Örök Körforgásból kiszakított lelkeket is: pőrén, sosem szűnő kínban vonaglottak, és a yamm-haikan rendelkezett felettük.”

Az lenne a kérdésem, hogy a Gazda (yamm-haikan) halálával az általa megölt, vagy befogott és uralt lelkekkel mi lesz? Illetőleg, amennyiben megölik a hínárasszonyt anélkül, hogy a tengermélyi küldött tudna erről, mi lesz a küldött lelkével? Visszakerül a testbe mintha mi sem történt volna?

Előre is Köszönöm!

Utoljára Draconarius szerkesztette (2016.01.14. 14:26:46)

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Draconarius: kezdjük azzal, hogy az élőholt beók konkrétan, az eleven küldöttek viszont csak képletesen veszítik el a lelküket. Ha erkölcsi értelemben el is adják, használatra náluk  marad, max. megundokodik valamennyire, mielőtt elszállna, mint bárki másé. Nem igazán látom, hogy a gazdának mi a buli ebben... de legalább nem is ezt kérdezted. smile

A zónáján belül elhalt személyek lelkére a yamm-haikan azért rabol rá, hogy maradványaik felett hatalmat szerezzen. Hogy fizikai örömét leli mások kínjaiban, erős túlzás: a tényben talál vigaszt, hogy a Teremtésnek vannak nála nagyobb páriái is. A valóság szövedékének ráncai, amikbe zsákmányát elrekkenti, csak addig léteznek, amíg teste od-forrása el nem apad. Halálát követően a szövedék kisimul, a lelkek visszajutnak az örök körforgásba, az élőholtak pedig látványosan elfekszenek.

A küldöttek - a szöveg alapján - szimpla energiacsatornán át kötődnek a maguk zsarnokához. Ez ynevi viszonyok közt annyit jelent, hogy minél régebbi a kötés, annál nehezebb következmények nélkül szabadulni tőle. Ha a yamm-haikannal együtt szűnik meg, az a múló rosszulléttől a krónikus burjánkóron át az instant szétcsattanásig bármit okozhat az érintettnek attól függően, milyen gyakran és mire használták azelőtt. Az sem mindegy, hogyan alakult az illető viszonya a környezetével, és számíthat-e a kritikus pillanatokban szakrális gyógyítók segítségére.

Az ilyen sokváltozós, nehezen átlátható helyzetek azok, amiknek végkimenetelét a játékban kockadobás, az irodalomban a dramaturgia határozza meg.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Szép napot mindenkinek!
Csak pár hete bukkantam a fórumra, de minden tiszteletem a tiétek, igazán érdekes és izgalmas olvasmány, különösen egy olyannak, mint én, akit mindig is elbűvölt Ynev-világa. Mivel a pyarronita vallás mindig is érdekelt, azon belül is leginkább Krad, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem, mely már igencsak furdalja az oldalamat:

1. Krad azért lett főisten, mert eredetileg úgy képzeltétek el őt, mint vmi sakkjátékost/stratégát, aki a háttérből a tanácsaival irányítja/befolyásolja a többi istent, így tartva őket bent a kis "családban"?

2. A pyarroni vallás rohamtempójú terjesztésében mely istenek papjai vállalták a főszerepet?

3. Galradzsa és Krad közt van-e valami átfedés, netán ugyanannak a hatalmasságnak két megjelenési formája? (lévén az általuk uralt szférák nagyon hasonlóak: tudományok, felfedezések, utazás)

4. Ha a 3. kérdésre nem a válasz, akkor a pyarroni térítés a baráti dzsad államalakulatoknál miért nem volt sikeres? (én a dzsennekre tippelnék, de természetesen kíváncsian várom az autentikus választ)

5. A pyarroni vallás a ti elképzelésetekben is azért lett ellenpotja a Kosfejes Úrnak, mert valamiféle közösségi vonalat testesít meg, egyfajta együtt erősebbek vagyunk, mindenki számít szinergiát szemben Ranagol mindent magába olvasztó az egyén tökélesedését célul tűző tanaival szemben vagy én teljesen tévúton járok?

Általánosságban arra vagyok kíváncsi miként kell elképzelni Krad szerepét az ynevi istenek között. Ami az általam ismert irodalomból és szerepjátékos kiegészítőkből eddig lejött az az, hogy ő az Örök Bölcs, a Minden Titkok tudója, aki megnyilatkozott a vallást alapító Selmonak meg Elorandnak, plusz ha minden igaz az Ősi Egyezményt is megfogalmazta és elfogadtatta ha jól tudom még Ranagollal is, kiadta az ukázt a tudás gyűjtésére és terjesztésére aztán meg semmi. Valahogy azt érzem, hogy a szerepét illetően volt valami más koncepció is semmint, hogy ebben kimerüljön, hisz mégiscsak a legnépszerűbb ynevi vallás főistene.

A válaszokat előre is köszönöm és elnézést ha nem idevágóak a kérdéseim. Mindenesetre csak így tovább és kínáncsian várom az újabb bejegyzéseket.

U.i.: Milyen regényekben vagy novellákban esik szó Kradról?

Legmélyebb tisztelettel,
Tyrrion

Utoljára Tyrrion szerkesztette (2016.01.15. 06:09:05)

"Tudom, hogy vannak dolgok, amiket nem tudok - az ezek utáni vágy és szándék vezérli lépteimet Krad útján e földön, hogy lelkem egyre tökéletesedve beteljesedjen. És vannak dolgok, amiket nem tudhatok - ezek keresése pedig tiltott és istentelen szándék a szívemben, amit hitem segít legyőzni."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Köszönöm szépen András!

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Tyrrion: üdv a fórumon.

A kérdésekre a számozás sorrendjében igyekszem válaszolni. Nem lesz egyszerű, mert Pyarron háza táján sok minden változott a kezdetek óta. Olümposzi kaptafára készült, játékra optimalizált isteneit csak mostanra sikerült (úgy-ahogy) összecsiszolni a századfordulós generálkoncepcióval és kozmogóniával.

1. A panteon rangsorrendjét mostanság nem a vallásfejlődés korai szakaszában vélelmezett családi kapcsolatok, hanem a megnyilvánulási időpontok határozzák meg. Krad annak köszönheti vezető szerepét, hogy ő volt az első haláltalan, akivel Selmo próféta (godoni nevén Par Anselmos) kapcsolatot talált. Nem véletlen persze, hogy a konok és alapos kutatómunka épp hozzá vezette el: Pyarron annak a gdon kultúrának a nyugati hajtása, mely egész értékrendjét a megismerés és megértés vágyára alapozta.
Fontos tudni, hogy a pyarroni istenek zöme a Nagyok háborújában széthullott Oltalmazó aspektusa vagy szilánkja, így filozófiai és energetikai éretelemben is összetartozik. Krad jelenlegi formájában azért (is) létezik, hogy a vonatkozó tudás újbóli felhalmozásával elvezesse őket/saját magát az emlékezésig.

2. Az idevágó északföldi forrás szerint ...a pyarroni nyelv és panteon térhódítása már a szent város alapítása előtt megkezdődött. A caedoni Szem jelentése, melyet az Égi Fény 11. esztendejében iktattak Shulurban, “újhitű imazugok soráról” szól. A leggyakoribb jelképeket ugyanez a dokumentum “fésűkagyló aranytálon” és “holló” formában írja le. Az előbbi Krad és Antoh szimbólumait mossa egybe, a második alatt nyilvánvalóan Darton hírnöke, a varjú értendő.
A fentiek a Quironeia déli partvidékre vonatkoznak; Erevínben Antoh helyett Dreina, utóbb Arel és Alborne vitte a hátán az új hitet, amit az önálló egyházszervezetek kialakulásáig gdún ökumennek neveztek.

3. A dzsadok istenei dzsenn konstrukciók, melyeknek eleve részei voltak/mostanra részeivé váltak a néhai Oltalmazó szilánkjai. A kapcsolat nagy valószínűséggel létezik tehát, de ynevi nézőpontból/eszközökkel nem igazolható.

4. A pyarroni térítés - ha nevezhetjük annak - kulturális-szakrális vákumban működik igazán, a Shibara mellékén pedig nem ez fogadta. Ottani kudarca messzemenően relatív persze, és sokkal fájóbb is lehetett volna, ha a dzsennek jóindulatú közöny helyett nyílt ellenszenvvel fogadják.

5. Teljesen jó úton jársz. A pyarroni istenek képében az Egy azt adja az embernek, amit ranagoli énje (hozzávetőleg ugyanazért) megtagad tőle: együttérzést és támogatást.

Krad és a pyarroni panteon súlyosan alulreprezentált az irodalmi Yneven. Egyetlen sztorira sem emlékszem, amiben az előbbi súlyponti szerepet játszik - ha mégis van ilyen, ezúton kérem dragondarkot, hogy pontosítson. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Picit kapcsolódik Kradhoz.  smile

Az Igrain Reval story úgy tudom, hogy íródik. Vagy legalábbis tavaly/tavalyelőtt szó esett róla, hogy amiképpen a Mogorva Cheihez, úgy a Geo atyjához is készül a regény. Lehet esetleg tudni, hogy áll?

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

@Draconarius: leginkább sehogy, attól tartok. A szerző az én korosztályom, és bár évek óta nem beszéltünk, nyilván körökből is ugyanazokat futja "szeretném" és "muszáj" körül.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #4

Üdv' talán, ha nem is túl emlékezetes, de említésre méltó Eric Crowe: Ryeki tűz c. regénye, amiben hangsúlyos szerepet kap egy erioni Krad templom építése, Krad erioni hívei, különösen Arthemis Vendorra.

Valamint érdekes "cameo" szerepe van egy Thorel Monparasan nevű Krad papnak Ian Russel: Fogadalom c. regényében.

A négyes pontot annyival egészíteném ki, hogy ha nem is klasszikus értelemben vett hittérítés eredménye, de Al Avdal kereskedőhercegségben - dzsad mivolta ellenére- a pyarroni vallás dívik,
idézet: " a sejk és egész családja a pyarroni hitre tért,  dzsad  templomot  nemigen  találni  a  sejkségben.  Az  emberek  is  igyekszenek mindenben  a  dzsadtól  eltérő  divatot  követni..."

Utoljára dragondark szerkesztette (2016.01.15. 16:44:36)