Téma: Mágiarendszer

Mágiarendszer

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Hát, szerintem itt lesz a legnagyobb különbség véleményekben, és ez az egyik legakutabb pont is. Az alapproblémát a következőben látom: az ETK varázslatlistával dolgozott, ehhez rendeltek hozzá (időnként érdekesre sikerült) manapont-értékeket. A varázsló volt az egyetlen karakter, aki variálhatta a varázslatait, innen viszont sok olyan dolog hiányzott, ami az irodalmi kiadványokban megjelent.
Tehát az alapkérdés szerintem az lenne: egyáltalán hogyan tovább?
Két lehetőséget látok: marad és bővül a varázslatlista és a varázslói mozaikok, újraszámolt Mp-igényekkel, vagy képzettségalapúvá tesszük a mágiarendszert és nyilvánossá azt a képletet, aminek alapján az egyes varázslatok Mp-értékét kidolgoztuk. Utóbbi megoldással a regények, kiadványok új varázslatai is jobb eséllyel leképezhetőek, illetve a házi varázslatgyártást is elősegíti.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

lightningrider írta:

Hát, szerintem itt lesz a legnagyobb különbség véleményekben, és ez az egyik legakutabb pont is. Az alapproblémát a következőben látom: az ETK varázslatlistával dolgozott, ehhez rendeltek hozzá (időnként érdekesre sikerült) manapont-értékeket. A varázsló volt az egyetlen karakter, aki variálhatta a varázslatait, innen viszont sok olyan dolog hiányzott, ami az irodalmi kiadványokban megjelent.
Tehát az alapkérdés szerintem az lenne: egyáltalán hogyan tovább?
Két lehetőséget látok: marad és bővül a varázslatlista és a varázslói mozaikok, újraszámolt Mp-igényekkel, vagy képzettségalapúvá tesszük a mágiarendszert és nyilvánossá azt a képletet, aminek alapján az egyes varázslatok Mp-értékét kidolgoztuk. Utóbbi megoldással a regények, kiadványok új varázslatai is jobb eséllyel leképezhetőek, illetve a házi varázslatgyártást is elősegíti.

Jól írtad. Én az utóbbira voksolok.

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Sziasztok!

Nekem mindegy, hogy van varázslat lista, vagy nincs, amit fontosnak tartok, az a különböző iskolák különbözősége. Valahogy le kellene képezni, hogy egy dorani varázsló, egy crantai alapokon nyugvó varázshasználó, egy godoni miszticista, egy kráni nekromanta, és estelegesen keverékekből kialakult iskolák (pl. holdkos) varázslói és varázslatai közt legyen különbség. hatásban nem feltétlen (nyilván nem akarok több ezer oldalas varázslat listákat), de minden másban (esetenként hatótáv, manamennyiség, varázslási idő, varázslási rítus - kántálás, rúnaírás levegőbe, hadonászás, mormolás) igen is szükség van rá.

A képzettség alap rendben van, de akkor ugyanez kell az összes varázshasználó kasztra is, még a papokra is. (és a fentieket rájuk is értem: egy kráni ranagol pap és egy tharr pap varázslatai közt ne legyen csak max 10-15% átfedés)

Remélem érthetően fejeztem ki magam...most is dolgozom big_smile

Peace!

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Hali!

Rastaman írta:

(nyilván nem akarok több ezer oldalas varázslat listákat), (...)
A képzettség alap rendben van, de akkor ugyanez kell az összes varázshasználó kasztra is, még a papokra is. (és a fentieket rájuk is értem: egy kráni ranagol pap és egy tharr pap varázslatai közt ne legyen csak max 10-15% átfedés)

Kivágtam pár dolgot, próbálok a lényegre koncentrálni:
A mágiának vannak univerzális szabályszerűségei - emiatt és a kultúrák közötti ezredéves
információcserének köszönhetően - lesznek átfedések.

Ugyanakkor van egy sajnálatos terjedelmi korlátja is egy könyvnek.

Úgyhogy távlati célként én támogatnám a sokezer oldalas varázslatlistákat, de egy alapkönyvnél
meg tudom bocsátani, ha a papoknál vallásonként csak 1-2 varázslat szerepel.
Pld. "Csak Arel" varázslatból 2 darab,
1-1-1 extra mozaik/jelmágia Lar-Dor, Doran és mondjuk Sigranomó részére.
Mondjuk Doran esetén már elég régi adósság a 3+1 "tanszék", ezekhez tehát
mehetne 2-2-2 új formula.

AZTÁN, ha ez megvan, mehet akár a 2. kötetbe - ha jut hely - vagy akár ide, az ynev.hu-ra is
(évente, karácsonyi CD-vel  big_smile ) a "finomságok". Pld. a GA által most meghirdetett dorani nekromancia
"verseny" eredménye, uram bocsá, a pályázatok közül a "jobbak".

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

lightningriderrel és az Ezredessel egyetértve nekem is jobban tetszene az utóbbi (képzettségalapú) verzió, hozzátéve, hogy én azzal is bőségesen elégedett lennék, ha a mozaikmágia valóban mozaikmágiává avanzsálna illetve én spec. az új rendszerben megszüntetném a 1 mágiafajta = 1 külön kaszt típusú felosztását az ETK-nak...

így az egyes iskolák is jobban elkülönülhetnének egymástól és bizonyos meghatározott keretek közt az egyes hasonló iskolából származó karakterek is jobban különböznének
ráadásul így akár 2 listával (mozaik-lista a mozaikolóknak, varázslat-lista a többieknek (ide beférnek akár a szerafisták is) - ez utóbbiból pedig iskolák, hajlandósák alapján lehetne válogatni az egyes karakterekhez) megúszható lenne az egész mágiafejezet...
és persze lekezelné a varázslatlopásból/vásárlásból eredő problémákat is, amit pl a sumi is felhoz a dartoniták egyik varázslatával szemben ami megnyugtatja a lovaikat a wargok mellett (ezt  ha jól emlékszem akkor a toroniak akarják megvenni)

Az egyes varázslatlistát használó kasztok/iskolák pedig elsősorban a felhasználás módjában különböznének egymástól, nem pedig elsősorban az egy adott varázslattal elért hatástól (pl a nyelvrothasztó rontás valószínűleg egy gorviki BM és egy toroni orwellánus esetén is ugyanazt eredményezi mégha gyökeresen eltérő módszerek végtermékeként is)

szvsz ezzel helyet is spórolnánk, amit fel lehetne használni az egyes metódusok jobb kifejtésére is (akár játéktechnikailag is), hogy ne csak annyi legyen a különbség, mint az ETK-ban, hogy "godoni ill kyr/od alapon éri el uazt a hatást"...

Vélemény?

u.i.: ettől még persze lehetne az egyes iskoláknak egyedi mozaikja/varázslata amit senki más nem ismer/nem képes alkalmazni....

Utoljára kispalko szerkesztette (2011.04.21. 14:38:44)

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Hali!

@kispalko
Ismered a Kódex szerepjátékhoz kiadott Grimoárt?

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

KLM: a papok varázslatainál, mondjuk úgy képzeltem én is, hogy kb. 10-20 alap varázslat - ami minden vallásnál kell, hogy legyen: áláds, szentelés, rendreutasítás, stb...- azután egyelőre 4-5 egyedi varázslat - avgy legalábbis egyedinek tűnő varázslat.
Igen a terjedelmi korlát, meg ha nekem kéne 1000 db varázslatot leírnom, hogy a kis rasta szája ne sírjon, mert mindenki ugyanazt használja...megkeresném magam, és csatt egy pofon...:D

Fontosnak tartom a szerafisták leképezését is (bár fingom sincs róla hogyan lehetne), például az ikreket.
Aak a sámánok mágiáját (crantai sámánok, déli nomád sámonok - ez utóbbiak egy része szerafista, külön patrónussal asszem (RR:Pokol), de lehet csak a kráni nomádok...

Ja és még egy apróság  godoni ősökkel bíró shadoni boszorkányrend se használjon már teljesen ugyanolyan varázslatokat, mint mondjuk egy kyrgyökerű toroni bosszirend.

Hatásukban lehetnek egyezőek, hiszen az tűz az tűz, a szerelem meg szerelm, de apróságokban legyenek eltérőek, szóval lehetne ezt a kasztoknál (ha lesznek kasztok), vagy a képzettségeknél/iskoláknál leírni, hogy darinak varázslásideje 2x annyi, hatótávja fele akkora, sebzése 3x-os, manaponzigénye 2x-ese a leírtaknak, és ők morognak. a pyarronika meg rúnáznak a levegőbe..

Bocsi az összevisszaságért, de néha munk ais akad a munkahelyen...:D

Peace!

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

KLM írta:

Hali!

@kispalko
Ismered a Kódex szerepjátékhoz kiadott Grimoárt?

Adios
KLM

Nem... sajnos magát a CX-et sem, szóval ha van hozzá egy rövid ismertetőd és átküldöd privátban akkor szívesen átnézném, mert nagyon kíváncsi lennék rá... ha másért nem hát, hogy megtudjam miért lett életképtelen ha annyira jó a rendszere...

Szerk:
Van valamennyi sansz rá h. bekerülnek az új kötetbe az olyan dolgok mint a sámánok, szerafisták, prófán mágia?

Utoljára kispalko szerkesztette (2011.04.21. 15:22:07)

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Szerintem a Codex hibája az, hogy túl profi és túl bonyolult. A Grimoire-t is elolvastam, de pontosan az előbbi következtetésre jutottam. Az életben nem kezdenék játszani vele, akkor inkább henteljen le egy túltápolt ETK-s bárd, az egyszerűbb rendszert választom. Kövezzetek meg, ez a véleményem. A Codex egy nagyobb piacon simán lehetett volna sikeres rétegjáték, de kis hazánkban igen nehéz feladatot vállalt fel. Egyébként vérzik érte a szívem, mert megvan a Legendák I-II., Max grafikáival... Ugyanaz a hangulat, mintha kinyitom az ETK-mat... Egyszerűen a magyar fantasy legjobb pillanatait idézi...

Utoljára lightningrider szerkesztette (2011.04.21. 21:16:54)

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Hali!

lightningrider írta:

Szerintem a Codex hibája az, hogy túl profi és túl bonyolult. A Grimoire-t is elolvastam, de pontosan az előbbi következtetésre jutottam. Az életben nem kezdenék játszani vele, akkor inkább henteljen le egy túltápolt ETK-s bárd, az egyszerűbb rendszert választom.

Hehe... Na ez az, amiért a szabad karakteralkotás meg a hasonló nyalánkságok kerüljenek a 2. kötetbe.

Ti. ha a Kódex úgy jön ki, hogy kupán vágják a "zecceri júzert" 15-20 kaszttal, ebből 8-10 varázshasználó,
meg szép hosszú varázslatlistákkal, amelyek többsége már első szinten is bevethető...
...akkor nagyobb üzleti siker, a "kötöttebb" világa dacára.

AZTÁN, ha már unják a kötött varázslatlistákat, lehet behozni
a varázslatalkotási szabályokat (ti. mozaikmágia), mi több,
a szabadmágiát is.

Mert a rendszer igazából nagyon egyszerű - csak épp a bonyolulttól halad az egyszerű felé, az utolsó
lépéseket meg rábízza a mesélőre, hogy "na, innentől már te is meg tudod csinálni".

Csak épp az ember lusta (én meg pláne).

Nem annyira tartalmi, inkább szemléleti hiba.

Kövezzetek meg, ez a véleményem.

Ha nagyon akarod...  wink

De mittomén:
http://lfg.hu/forum/index.php?app=downl … owfile=295

Ezek idei anyagok, ha ilyenekkel van tele a könyv tutira jobban szeretnéd - bár ugye ezek leginkább egy BM varázslatlistájába
valók.

Adios
KLM

OFF
Meg még nagyon-nagyon off, de a CX szépen elkaristolt volna, ha nincsenek a piszkos
anyagiak - még csak nem is arról volt szó, hogy nem fogytak volna vagy ráfizetésesek
lettek volna a könyvek. Rég volt, elmúlt, maradjunk ennyiben és
maradjunk konstruktívak.
/OFF

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.21. 23:34:16)

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

A téma tőlem kissé idegen, mert nekem nincs sok gondol a jelen mágiarendszerrel. Pár varázslatot javítanék, pontosítanék benne - (pl: Destrukció) - de komolyabb beavatkozásért nem apellálok.

Egy új mágiarendszer kidolgozás rettenetesen nagy és kockázatos feladat. (Mert könnyen egy félresikerült kaki lehet belőle.) Ráadásul szembe megy az alaptézissel, hogy marad az ETK alap.

A varázshasználók különbözőségét tényleg jó lenne hangsúlyosabbá tenni. Ehhez azonban részletesen ki kell dolgozni őket. Erre jó forma lehetne az általam szorgalmazott kasztkönyvek kiadásának folytatása. Na abba aztán bele férne minden nyalánkság. Egy alapkönyv fizikai kereteibe azonban - mint előttem már többen is nagyon helyesen megjegyezték - ez nem fér bele.

(Egyébként aki szabad mágiát akar, az játsszon Ars Magica-t.)
Valahogy az én Ynev-képembe ez a szabad mágia nem fér bele. (Kivéve talán az Od.)
Inkább az a nagy baj, hogy a korlátokat nem ismerő írói fantáziának akarnak egyesek szabálykönyv szinten megfelelni. Ez viszont kivitelezhetetlen. Az regény, ez meg "csak" egy társasjáték. wink

Utoljára hulla szerkesztette (2011.04.22. 00:41:54)

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

lightningrider írta:

Két lehetőséget látok: marad és bővül a varázslatlista és a varázslói mozaikok, újraszámolt Mp-igényekkel, vagy képzettségalapúvá tesszük a mágiarendszert és nyilvánossá azt a képletet, aminek alapján az egyes varázslatok Mp-értékét kidolgoztuk. Utóbbi megoldással a regények, kiadványok új varázslatai is jobb eséllyel leképezhetőek, illetve a házi varázslatgyártást is elősegíti.

Én az elsőre szavazok, egyszerűen azért, ez kavarja fel legkevésbé a status quot, azzal viszont egyetértek, hogy a konkrét számok tekintetében egy egységesítés nagyon ráférne a dologra. Azt a képletet, amit említesz, vagyis, hogy milyen manapont igényhez milyen sebzés, milyen erősítés járuljon, az Útmutató kalandmestereknek részbe kellene beletenni, ami megakadályozhatná az a tendenciát, hogy mindenki felfelé licitál a háziszabályaival, és egy "mégűbertápabb" varázslatot akar kitalálni.
Az egységesítésnél persze figyelembe kellene venni, hogy az eltérő kasztok eltérő MP mennyiségből gazdálkodhatnak, vagyis alapvetően annak kellene mérvadónak lennie, hogy melyik tapasztalati szinten képes az illető az adott varázslatra. Sőt, általában érdemes lenne ezeket az irányelveket rögzíteni a KM számára, nem csak a varázslatok esetén, hanem mindenben.

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Én ezt úgy gondoltam, hogy egy fix manapont-mennyiséggel lehetne egy fix hatást elérni, tehát mondjuk 20 mp-ért lehet egy 15-ös mágiaellenállással rendelkező valakit 1 körre elbódítani. Ez egyben körülbelül meghatározná azt a szintet is, amikor a karakter képes erre. Persze ez attól is függ, hogy mennyire szánjuk a varázshasználókat önállóan bevethető egységnek vagy csak támogató szerepük van.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Hali!

lightningrider írta:

Én ezt úgy gondoltam, hogy egy fix manapont-mennyiséggel lehetne egy fix hatást elérni, tehát mondjuk 20 mp-ért lehet egy 15-ös mágiaellenállással rendelkező valakit 1 körre elbódítani.

Van a dolognak valami ilyen alapja - de ugye ha hozzávesszük, hogy
- Boszorkány, férfit 15 mp-ért (tánccal)
- Ua, de csókkal 10 mp
- Ua, de 18+ korhatárral: 5 mp és utánna 10-et visszakap

BMnél:
- Rontással (Izzó idegek) mondjuk 5 mp
- méreggel mondjuk megint 5 mp (megteremti a mérget, de be is kell adni)

Tűzvarázsló
- alapból nem képes rá
- de ha van éghető anyag (nála van tongue) gyújt egy tüzet (1 mp), majd az hipnotizálja
a célt (20 mp)

Stb.

Szóval ha az összes ilyesmit előszámláljuk, az jó sok leütés - de épp meg lehet csinálni,
hogy kibővítjük a mozaikmágiát (pár új mozaik, elsősorban érzékelés), aztán felsoroljuk
a nehezítő/kizáró és segítő tényezőket, majd sorra vesszük, mely mágiaiskolák ezek
közül melyikkel rendelkeznek...

...a második kötetben. Esetleg.

A mágiaelmélet rendbetétele nem ártana...

Kedvenc példám: vannak a kózokozók, amelyeket a BM juttat a célpont szervezetébe
(igazából mondjuk bőrközelbe, aztán egészségpróbától függően jut be a szervezetbe,
csak hogy ne hágja át folyton mindenki a SZA védelmét, csak a varázsló "mint a torkosborz").

Na, itt jön a kérdés, hogy a durvább kórokozóknak nagyobb ME-a vagy mi?

Jó, balansz, balansz, de azért érdekesen mutat.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

@KLM: jó ötlet, és kicsit tovább is gondoltam.

Úgy jobb lenne, ha (példa legyen a boszorkány és asztrálmágiája) az ahány helyzet annyi szabály helyett lenne három manaigény kidolgozva (azonos hatáshoz):
általános, előnyös helyzet és hátrányos helyzet esetek.

Aztán (pár példa leírásán kívül, hogy pl. csók előnyös helyzetnek számít) a KM kezébe lenne bízva, hogy jelen helyzet alapján melyik eset lép érvénybe.

Ami pedig már a halmozottan előnyös helyzetbe tartozik, az már dobás nélküli siker, ami halmozottan hátrányos (pl. képzett mendraiosz ellen, aki tudja a boszorkányról, hogy micsoda), az pedig automatikus bukás.

Utoljára Sötét Ezredes szerkesztette (2011.04.22. 10:18:41)

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Hali!

Sötét Ezredes írta:

@KLM: jó ötlet, és kicsit tovább is gondoltam.

Úgy jobb lenne, ha (példa legyen a boszorkány és asztrálmágiája) az ahány helyzet annyi szabály helyett lenne három manaigény kidolgozva (azonos hatáshoz):
általános, előnyös helyzet és hátrányos helyzet esetek.

Félreértetted - vagy rosszul írtam tongue.

Szóval a konkrét varázslatnál meg van szabva, hogy mely helyzetben használható. Pont. Más helyzetben
nem.

Lesz tehát mondjuk 7mp-os és 4 szegmenses Izzó Idegek

Lesz 10 mp/3 szegmenses

Lesz 4 mp/1 szegmens - amihez egy epilepsziás szűzlány levágott és kikészített bal kisujja
szükségeltetik, ami addig használható csak, amíg a "donor" él és szűz.

Ezek közül az első lesz (lenne... ) az 1. kötetben, a másik kettő meg egy-egy BM-céh féltett
titka.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Ha már felmerült a szerafizmus, felvetném a démonok mágiájának átgondolását. A morquor alapján lehetne, hogy ne Mp-jai legyenek a démonoknak, hanem az Életerőből számolható legyen, mondjuk 1E=Ée. Ez összhangba lenne azzal, hogy a természetükből fakad a mágia. (külső síkok lakói, csak mágikus fegyverrel sebezhetők, stb.)
Ebből jönne a szerafista varázsereje. Mondjuk avatári szint felénél, fele Ép-jük adja a varázserőt.

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Üdv!

Ehhez mit szólnátok?
1.
Az erősíthető varázslatokat nem az ETK-ban feltüntetett Mp értékért és E-vel lehetne csak létrehozni, hanem lebutítani úgy, hogy már 1E-vel is működjön a varázslás.

Pl. Halál dala 45Mp/10E
Az új rendszerben ez úgy nézne ki, hogy 5Mp-ért létrehozhatod 1E-vel. A további 8Mp/E maradhatna.
Így már egy első szintű bárd is játszhatna ilyen ritmusokat, csak épp nem lenne akkora hatása, mintha mondjuk egy 5. szintű adja elő.

2.
Ehhez a Mágiaellenállást is át kellene alakítani. Mert az ETK szerinti (vonatkozó képesség 10 feletti része) kevés, az ÚT szerinti (vonatkozó képesség egésze) meg sok. :)

3.
A varázslatokat minden kaszt képzettségként tanulhatná meg. Lenne pl. Bárdmágia-Dalmágia, Boszorkánymesteri mágia-Rontások képzettség. A bizonyos fokokon csak meghatározott számú illetve nehézségű varázslatot ismerne a karakter egy adott típusból. Így megoldható lenne, hogy két 1. szintű boszorkánymester, akik mondjuk nem egy helyen tanultak, azok nem is ismerik ugyanazokat a varázslatokat egy Bmm-Rontások képzettség második fokával.

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Hali!

preston írta:


Pl. Halál dala 45Mp/10E
Az új rendszerben ez úgy nézne ki, hogy 5Mp-ért létrehozhatod 1E-vel. A további 8Mp/E maradhatna.
Így már egy első szintű bárd is játszhatna ilyen ritmusokat, csak épp nem lenne akkora hatása, mintha mondjuk egy 5. szintű adja elő.

A mindennek van erőssége és az alapban 1E elvvel egyetértek, de nem feltétlenül kellene
ennyire levenni az alap manaigényt - VAGY adni neki egy sebzést, E-től függően (és 45 mp-nál
ez már 20 ÉP felett lenne).

3.
A varázslatokat minden kaszt képzettségként tanulhatná meg. Lenne pl. Bárdmágia-Dalmágia, Boszorkánymesteri mágia-Rontások képzettség. A bizonyos fokokon csak meghatározott számú illetve nehézségű varázslatot ismerne a karakter egy adott típusból. Így megoldható lenne, hogy két 1. szintű boszorkánymester, akik mondjuk nem egy helyen tanultak, azok nem is ismerik ugyanazokat a varázslatokat egy Bmm-Rontások képzettség második fokával.

Hmm... A képzettségek résszel egyetértek, de mivel az első kötet nagy részében amit lehet
copypaste-elni kellene (ésszel persze, de pld. tp-táblákat, szintenkénti kp-kat, stb-t módosítsunk
csak, ha lehet), ezért abba a mindenki által ismert varázslatok kerüljenek. Pont.

Az egyes tájegységek jellemző formulái, meg a céhek-kovenek féltve őrzött varázslatai, jópár
példával meg a kidolgozás szabályaival a második kötetbe.

. . . .
Itt meg kell állnunk pár leütésre.

A játékos azért játszik harcossal, mert szecskázni akar és azért varázslóval, mert varázsolni.

Namost szó volt arról (sőt, az első Z.Ő.D.-ben volt is ilyen táblázat, ha nem is túl fejlett),
hogy kb. milyen a "tápszint" a világban, illetve a Kalandozók/JK-k ebben hol helyezkednek el.

Namost a "buta" harcosoknál, de még a tolvajoknál sincs ezzel nagy gond - a TÉ/VÉ vagy
az Éberség változik, de lényegében ugyanúgy harcol vagy lop a karakter akkor is, ha a
világban mindenki nulladik tsz, vagy ha 3. tsz. Ráadásul ha nagyon pattog valaki, akkor
a nyílvesszőknek nagyjából mindegy a szintje.
A mérgeknek is.

A varázstudóknál kezd a dolog vicces lenni - 3. tsz-től kezdenek bejönni olyan mágiafajták,
amivel egyrészt nagyobb seregeket, kisebb városokat tudnak eltörölni. (BM természeti
mágiái a leglátványosabbak).
Másrészt meg olyan védőmágiák, amivel körberöhögik a legtöbb támadást - aki/akinél húzott
már fel varázsló 30 feletti SFÉ-t adó Elemi Erő Aurát, az sejti miről van szó.

Vagyis elég óvatosan kell balanszolni, hogy a varázstudóknak kellően széles repertoárja
legyen, viszont ne is tápolódjanak túl el.

Plusz kell 2-3 példa mágikus védelmekre - mittomén, dzsad bankház, toroni kétárbócos karakka,
meg egy Aranykör rendház.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Preston: A képzettség résszel én is egyetértek. Így külön kellene kezelni őket.

Illetve még az jutott eszembe, hogy vannak toroni boszorkánymesteri rendek/szekták akik bizony ősi kyr hagyományokat is ápolnak (Lásd egész jólértenek a mentálmgiához -nem csak ahhoz a 2-3-hoz ami le van írva -, ismernek egy csomó varázsjelet/rúnát, képesek a szimpatikus mágiára, ismerik az anygamágia egyes metódusait stb. ezért kellene minden MÁS VARÁSZLÓKASZTNAK IS varázsképzettség csomag, amiből válogathat kedve szerint. pl: a boszorkánymesternek 8 mágikus képzettsége lehet, amiből mondjuk 2-3 alapból megvan,a többit szabadon válogathatja egy listáról. mondjuk megkapja alapból: rontások, villámágia, természeti mágia és ezekhez választahat a jköbvetkezők közül: mentálmágia, szimpatikus mágia, jelmágia, anyagmágia, stb. (klánonként változók ezek, nem egységesek. Természetesen jónéhány megkötéssel: kétszeres mp, fele erősség vagy mittom én.)


Gorgrum:
A szerifistákkal pont aza gond - ezért is vetettem fel - hogy elméletileg ők "nyaklónélkül" használhatják a patrónusuk varázslatait. nekik elvileg nem igazán vannak manapontjaik, hanem a démon erejét csapolják meg, és cserébe a patrónus nem kér semmit (elvileg életerőt sem, manaponba sem kerül, hiszen a patrónus adja az energiát) szóval ők neccesek. persze nem tudnak olyan nagyon durva varázslatokat, mint mondjuk a többi mágiahasználó kaszt, de egy jól képzett harcos, aki egy földelementál alkuszövegét birtokolja, így sziklaemény bőrrel roahngál, és az ökle csapásával betör egy kaput...na ez a durva...ugyanis egy szerafista bárki lehet - nyilván némi ész kell hozzá, meg akaraterő/asztrál is, de a kasztja bármi lehet.
de az is tény, hogy szerafisták kellenek a rendszerbe... nehéz ügy ez...

KLM: igen a varászlók erősek tudnak lenni, de itt megint előjön a jó KM és a Jó JK. Nálunk, a varázslók olyan gandalf feelingesek, nem varázsolnak nyakló nélkül, esetleg olyan harry potteresek is olykor...de játszottam olyan partiban ahol a varázsló nyomatta manát mint a sz*rt... ha én játszom - néha - akkor a varázslóm nem avatkozik be a fegyveres összecsapásokba, csak ha nagyon muszáj...nem pazarolja a drága manát, amikor karddal elintézik a dolgot...
amikor bm-el voltam, ugyanez volt.
no meg...a sokat pattogó varázslót egy idő után észrevszik, készülnek ellene..vagy lelövik mint egy kutyát...:D:P

Peace!

Utoljára Rastaman szerkesztette (2011.04.23. 09:37:54)

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Üdv!

Hmm... A képzettségek résszel egyetértek, de mivel az első kötet nagy részében amit lehet
copypaste-elni kellene (ésszel persze, de pld. tp-táblákat, szintenkénti kp-kat, stb-t módosítsunk
csak, ha lehet), ezért abba a mindenki által ismert varázslatok kerüljenek. Pont.

Én is ezt akarom, csak épp azzal a különbséggel, hogy nem ismeri mindenki azokat a varázslatokat, hanem csak tanulhatja. Mondjuk minden varázslat kap egy Nehézség jelzőt. Ha felveszed a Dalmágiát x fokra, akkor kapsz y pontot amiből tanulhatsz varázslatokat. Az adott típusba tartozó összeset meg csak akkor ismernéd, ha mestere vagy az adott mágiaformának.

Ha jól emlékszem Tier is sajnálja, hogy nem fordított több figyelmet annak idején a gyógyító dalokra. :)
Ez a módszer tapasztalati mágiát űzőknél jönne be szerintem, mozaikmágiára nem tudom elképzelni.

Ha már szétbontjuk képzettségekre az egészet, akkor az takarhatná azt, hogy miből mennyi varázslatot ismer a karaktered.

Pá!

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Sztem egyre inkább látszik az is h. mindenki vmilyen formában képzettség-alapra helyezné a mágiát -> ennek őszintén szólva kifejezetten örülök... biztos vagyok benne h. némi többletmunka árán (pl.: mozaikmágia újragondolása hogy ténylegesen mozaikmágia legyen, ne csak az elemi része) hatványozottan élvezetesebbé tenné a játékot....

KLM-mel ellentétben én viszont támogatnám a varázslatok beszintezését mégha nem is feltétlenül olyan kikötéssel h. "ezt a varázslatot bizony csak 28. tsztől használhatod mer a könyv azt mondja"! - sztem ez megoldható a manaszintek belövésével is... ha nincs rá hatalma úgysem használja addig senki...

Ugyanakkor nem értek egyet az előnyös-hátrányos-alaphelyzet varázslatfelosztással.... nekem vhogy sokkal "életszerűbbnek" jönne ki ha a manaszint fix lenne (max adott mágiaformára specializálódottak varázsolnák kedvezőbben) ellenben bevezetném a rituálékat amik extra mana rááldozása nélkül is erősíthetnék ugyanazt a varázslatot... nyilván ez valami extra áldozatot (ember-állat-szűzlánykéz-mittomén) és többletidőt jelentene...
sztem ez is közelítene a regények világához, hiszen azokban több helyen is említenek ilyesmit a szerzők...  (meg így legalább lenne értelme bizonyos varázslatokra való hosszú felkészülésnek is)

vélemény?

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Szerintem túlzás minden mágiaformára külön képzettség. A képzettségek inkább átfogók legyenek, s a kaszt határozza meg, hogy a boszorkány csak boszorkányvarázslatokat tudjon. Ezen belül, pedig az adott szektára, rendre mittoménmire jellemző plusz varázslatokat is el lehessen érni.
(Kasztnélküli rendszerben ezt nem tudom, hogy lehet megoldani, de mivel számomra a kaszt kell a magus-érzéshez, ezért itt én most nem is foglalkoznék vele.)
A kaszt által meghatározott mana nekem ugyancsak tetszik.

A varázslatok szintekre való beosztása, ha másért nem, azért jó, hogy könnyebben kiigazodjon az ember a sok varázslat közt. Amúgy szerintem jó lenne, ha egy ember csak x varázslatot ismerne, s az újabbakért mestert kellene keressen, esetleg más varázslókat kellene meglopjon vagy ősi romokat kellene átkutasson stb. Szóval küzdjön meg a hatalomért. (Az ősi nagy varázslatok, vagy egy varázslatalkotó bekerülhetne a mesélői részbe, vagy a második kötetbe.)

Mindenesetre viszonylag keveset változtatnék a mágiarendszeren.

 

Hozzászólás: Mágiarendszer

Narmor írta:

Szerintem túlzás minden mágiaformára külön képzettség. A képzettségek inkább átfogók legyenek, s a kaszt határozza meg, hogy a boszorkány csak boszorkányvarázslatokat tudjon. Ezen belül, pedig az adott szektára, rendre mittoménmire jellemző plusz varázslatokat is el lehessen érni.
(Kasztnélküli rendszerben ezt nem tudom, hogy lehet megoldani, de mivel számomra a kaszt kell a magus-érzéshez, ezért itt én most nem is foglalkoznék vele.)
A kaszt által meghatározott mana nekem ugyancsak tetszik.

A varázslatok szintekre való beosztása, ha másért nem, azért jó, hogy könnyebben kiigazodjon az ember a sok varázslat közt. Amúgy szerintem jó lenne, ha egy ember csak x varázslatot ismerne, s az újabbakért mestert kellene keressen, esetleg más varázslókat kellene meglopjon vagy ősi romokat kellene átkutasson stb. Szóval küzdjön meg a hatalomért. (Az ősi nagy varázslatok, vagy egy varázslatalkotó bekerülhetne a mesélői részbe, vagy a második kötetbe.)

Mindenesetre viszonylag keveset változtatnék a mágiarendszeren.

Ámen