Hozzászólás: Képzettségrendszer

Csak egy kis szösszenet a képzettséghez kapcsolódó tulajdonságokról százalékos rendszerben.
Ha jól vettem ki a szavaitokból, akkor valahogy úgy képzeltétek el az alap százalékokat, hogy vagy van alapszázalék (és akkor magas Int-el is van esély írni/olvasni), vagy nincs. Ilyen esetekben ajánlatos a képzettségeket felosztani, hogy van amit képzetlenül is használhat az ember (pl. mászás, fegyverhasználat, vértviselet, szexuális kultúra, stb.) és van, amit nem (pl. írás/olvasás, nyelvek, kultúra, pszi, stb.)
Amikor lehet képzetlenül használni egy képzettséget, akkor van alap %, amikor nem lehet képzetlenül használni, értelemszerűen nincs alap %.
Valamint el lehetne gondolkodni a képzettségek közötti átfedéseken, hogy az milyen alapot tudhat nyújtani, milyen alap %-ot? Például ha valaki beszéli 56%-on az erv nyelvet, akkor mennyi alap %-ot jelent ez neki a tiadlani nyelv beszélésében (lévén, hogy erv alapokon nyugszik, viszont a nara (esetleg ulu) nyelv hatásai érződnek rajta).

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

etheleazostor írta:

(...) ajánlatos a képzettségeket felosztani, hogy van amit képzetlenül is használhat az ember (pl. mászás, fegyverhasználat, vértviselet, szexuális kultúra, stb.) és van, amit nem (pl. írás/olvasás, nyelvek, kultúra, pszi, stb.)
Amikor lehet képzetlenül használni egy képzettséget, akkor van alap %, amikor nem lehet képzetlenül használni, értelemszerűen nincs alap %.
Valamint el lehetne gondolkodni a képzettségek közötti átfedéseken, hogy az milyen alapot tudhat nyújtani, milyen alap %-ot? Például ha valaki beszéli 56%-on az erv nyelvet, akkor mennyi alap %-ot jelent ez neki a tiadlani nyelv beszélésében (lévén, hogy erv alapokon nyugszik, viszont a nara (esetleg ulu) nyelv hatásai érződnek rajta).

/signed

Illetve ha már itt tartunk kb. egy oldallal előrébb andras felvetette, hogy fegyvercsaládok (és, hogy
a rapír magányos, mert nincs családja  wink ) - adja magát az ötlet, hogy a fegyvereket is érdemes lenne
"családokba" szervezni.

Hasraütés alapon, ha hosszúkardra osztok valamennyit - ide beszúrva, hogy lehessen növelni
KÜLÖN és egyenként a TÉ-jé, VÉ-jét, illetve valami kiegyensúlyozottabb kezdeményezési
rendszerre is szükség lenne - akkor annak a fele járjon a hasonló eszközökre (másfélkezes kard,
slan kard, predoci egyeneskard) és mondjuk negyede az összes kardra.
De lehet épp egyszerűen, gyorsan, ám pontatlanul -10/ -20-al dolgozni.

További felvetés, hogy a képzetlen fegyverhasználat ne adjon nagyobb mínuszokat, mint
a fegyver saját értéke - egyszerűen mindenki veszélyesebb karddal a kezében, mint
anélkül.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM írta:

Hali!

Hasraütés alapon, ha hosszúkardra osztok valamennyit - ide beszúrva, hogy lehessen növelni
KÜLÖN és egyenként a TÉ-jé, VÉ-jét, illetve valami kiegyensúlyozottabb kezdeményezési
rendszerre is szükség lenne - akkor annak a fele járjon a hasonló eszközökre (másfélkezes kard,
slan kard, predoci egyeneskard) és mondjuk negyede az összes kardra.
De lehet épp egyszerűen, gyorsan, ám pontatlanul -10/ -20-al dolgozni.

Természetesen kicsit pontosítva legyenek ezek a fegyvercsaládok forgatási stílus szerint. Nem értek hozzá, lévén nem haditornázta soha és fegyveres harcművészetet sem folytattam, ám amit elmondások alapján/ látás alapján tudok egy slan-kardot (avagy katanát) nem úgy forgatnak mint egy hosszú kardot. Természetesen lehet próbálkozni olyan stílusban "csapdosni" a slan-karddal mint egy hosszú karddal, ám akkor ne a slan-kard értékeit kapja meg a fegyverből, hanem a hosszú kard felét mondjuk vagy valami.
Tudom, hogy hasraütésszerűen írtad, én csak a pontosítás végett "javítottam". És természetesen ez csak fikció.

KLM írta:

További felvetés, hogy a képzetlen fegyverhasználat ne adjon nagyobb mínuszokat, mint
a fegyver saját értéke - egyszerűen mindenki veszélyesebb karddal a kezében, mint
anélkül.

Abszolút egyetértek!

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

KLM írta:
További felvetés, hogy a képzetlen fegyverhasználat ne adjon nagyobb mínuszokat, mint
a fegyver saját értéke - egyszerűen mindenki veszélyesebb karddal a kezében, mint
anélkül.

Szerintem ezért van a fegyverek közt az ököl... Mi mindíg is úgy játszottunk, hogy amennyiben nincs ökölharcod, akkor a fegyvertelen értékeid azok az alapérték+ököl érték -képzetlen fegyverhasználat. És mivel gyakorlatilag minden fegyvernek jobbak az értékei az ökölnél, így bizony érvényes a mindenki veszéjesebb fegyverrel, mint anélkül kitétel.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

etheleazostor írta:

ajánlatos a képzettségeket felosztani, hogy van amit képzetlenül is használhat az ember (pl. mászás, fegyverhasználat, vértviselet, szexuális kultúra, stb.) és van, amit nem (pl. írás/olvasás, nyelvek, kultúra, pszi, stb.)
Amikor lehet képzetlenül használni egy képzettséget, akkor van alap %, amikor nem lehet képzetlenül használni, értelemszerűen nincs alap %

Ez egy teljesen értelmes gondolat. Egy plusz tulajdonság bevezetését igényli minden képzettséghez, de jól leírja, hogy miről van szó.

bubmac írta:

Szerintem azt te is elfogadod, hogy ha egy rendszerrel lehet képzettségekre dobatni, az nem jelenti azt, hogy kell is. Viszont, ha a rendszer nem engedi a dobatást, akkor azzal nem tudsz akár szeretnél, akár nem. Ebből pedig egyértelműen következik, hogy kell lennie képzettségpróbáknak!

Egyetértek. Ezt már korábban kifejtettem, de akkor mint egy rend jellemű papagáj újra elmondom, hogy ez egy olyan kérdés, aminél sokféle vélemény van, mindenki mást preferál.

Dobás: legyen/ne legyen.
Felosztás: kétfokú/háromfokú/ötfokú/+legendás fokok/százalékos.

A legáltalánosabb az a verzió, hogy legyen százalékos próba. Ez elég finom felosztású ahhoz, hogy egyszerűen lehessen akárhány fokút csinálni belőle, és a 100% feletti képzettségek a legendás fokokat is leírhatják. Dobás esetén a lehetőség nem jelent kötelezettséget, mi például egy időben szinte alig használtuk a kezdeményeződobást, egyszerűen az kezdett, akinek nagyobb volt a KÉ-je (ha meg egyenlő volt, akkor "ha páros te kezdesz, ha páratlan, én" alapon működött a dolog). Ebbe az irányba átalakítani a dolgot nem volt nehéz, fordítva viszont jóval problémásabb lett volna a helyzet. (Mielőtt félreértés lenne, ezt a százalékozást is úgy mondom, hogy én magam a három fokú, nem dobálós verzióval szimpatizálok, történelmi okokból.)

Ethele előző gondolatát behozva a százalékos rendszer fokokra osztása ettől kicsit módosulna, de nem olyan mértékben, hogy az komoly gondot okozzon.

lightningrider írta:

A magas Képesség maximum a képzettség tanulását könnyíti meg. Ezt én úgy modellezném, hogy sávosan beosztanám a képességeket:
10-13 - nem ad bónuszt
14-16 - a KP háromnegyedéért lehet százalékot venni
17- csillagos ég - a KP feléért lehet százalékot venni

Ez csak hasraütésszerű volt, mondjuk a feléért elég durva, de én egy Képességvásárlós rendszerben gondolkodtam, ahol a magasabb képességért sokkal-sokkal több karakteralkotó pontot kell elhasználni.

Majdnem szó szerint ugyanez felmerült még régebben Marcus ötlete alapján, bár ott csak egyetlen határról volt szó, és nem kettőről. Különben azzal, hogy magasabbra a teszed a sávok alsó határát, lényegében ugyan azt érheted el, mint ha több karakteralkotó pontba kerülne a magasabb képesség.

KLM írta:

További felvetés, hogy a képzetlen fegyverhasználat ne adjon nagyobb mínuszokat, mint
a fegyver saját értéke - egyszerűen mindenki veszélyesebb karddal a kezében, mint
anélkül.

Hehe. Akartam írni, hogy annak idején KLM adott erre egy érdekes ellenpéldát a kétkezes fegyverekkel kapcsolatban, amikor a fegyverek minőségéről volt szó, de most látom, h te vagy KLM. Ezek szerint végül mégis sikerült meggyőznünk  smile

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

NémaÁkos írta:


KLM írta:

További felvetés, hogy a képzetlen fegyverhasználat ne adjon nagyobb mínuszokat, mint
a fegyver saját értéke - egyszerűen mindenki veszélyesebb karddal a kezében, mint
anélkül.

Hehe. Akartam írni, hogy annak idején KLM adott erre egy érdekes ellenpéldát a kétkezes fegyverekkel kapcsolatban, amikor a fegyverek minőségéről volt szó, de most látom, h te vagy KLM. Ezek szerint végül mégis sikerült meggyőznünk  smile

Hehe, ahogy meg én látom végül mégis sikerült félreértelmezned tongue

1, Egy fegyvernek lehet negatív harcértéke
2, Ez alá ne menjen a képzetlenségből adódó mínusz...

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM írta:

Kivastagítás tőlem - vagyis ha sikerül arra reagálnod amit írunk, akkor talán nem reménytelen.

Remélem pld. olvastad amit az automatikus sikerekről írtunk.

Adios
KLM

Majd ha előálltok egy komlett rendszertervvel, arra reagálok.

***
Amúgy egyre inkább úgy tűnik, hogy a legtöbb hozzászóló egy az egyben a Codex-et akarja föltalálni.
Ez mondjuk nem baj, csak inkább akkor csináljatok rá egy konverziót és rakjátok föl a netre. Úgy tudom nincs még ilyen.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Nagy tisztelettel egészen hosszú ideig játszottunk úgy hogy
képességeket 1-20 között használtuk amihez 2d10 el kellet dobni

a képzetségeket új tekercsek 5 fokozatúját használtuk követelmény rendszer nélkül, szorozva a jelemző képességgel
igy kapunk egy százalékos értéket és máris lehet d100 aládobálni.

Tisztelettel továbhasznosításra

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

TKhurka írta:

Nagy tisztelettel egészen hosszú ideig játszottunk úgy hogy
képességeket 1-20 között használtuk amihez 2d10 el kellet dobni

a képzetségeket új tekercsek 5 fokozatúját használtuk követelmény rendszer nélkül, szorozva a jelemző képességgel
igy kapunk egy százalékos értéket és máris lehet d100 aládobálni.

Tisztelettel továbhasznosításra

Ez elég frappáns!  cool

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

TKhurka írta:

Nagy tisztelettel egészen hosszú ideig játszottunk úgy hogy
képességeket 1-20 között használtuk amihez 2d10 el kellet dobni

a képzetségeket új tekercsek 5 fokozatúját használtuk követelmény rendszer nélkül, szorozva a jelemző képességgel
igy kapunk egy százalékos értéket és máris lehet d100 aládobálni.

Tisztelettel továbhasznosításra

Erre már én is gondoltam, a 2d10es dobást a játékostársaim leszavazták, az ötfokú százalékosságot pedig még nem próbáltuk ki. Egy kis leírást adnál légyszíves arról, hogy milyen tapasztalataitok voltak ennek kapcsán?

Utoljára etheleazostor szerkesztette (2011.05.26. 06:08:40)

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Abból a meggondolásból indultunk ki hogy  a d10 átlaga 5.5  a 2d10 átlaga  11. 
Így gyakorlatilag az átlag polgár egy 10-12 értékekkel is meg  tud dobni egy átlagos képesség próbát
10 képességre 120 pontot kapott a karakter végül is csak kalandozó.
volt egy le fel módosító  ha jól emlékszem max 3 könnyítésre és nehezítésre.

képzetiségnél  minden fok adott egy bizonyos biztos tudást.
ha kritikus volt és képzettség próba kellet
a legjelezőbb képességet kiválasztottuk vagy ha kettő volt átlagoltuk
és megszoroztuk  a ismeret szintjével. így kaptunk egy % értéket ami alá kellet dobni.
ha kellet itt is volt egy +/- 40% segítség.
végül is elég jól leképeszte azt hogy lehet valaki egyetemi prof szintü valamiben ha csak 12 iq van az kb 60%
ha viszont 20 iq van már tanársegédként megveri a profot ha élhetek ezzel a képzavarral.
100% tudása csak 5 fok 20 képzetségnél volt amihez max 40% büntetésneél is jó esélyel dobja meg az ember.

nagyábból így nézett ki. elég türhetően lehetett használni.

Tisztelettel:

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@TKhurka: nagyjából én is ilyesmi rendszert javasoltam, de engem is leszavaztak. smile Sokan jobban szeretnék a tisztán %-os rendszert.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

nekem mindegy, bár örülnék ha az én találmányomból is lenne az új MAGUSba.

eddig is el voltunk akár melyik rendszerrel. igazából kb 20 éve nem jött ki valami új a magushoz az dobna nagyot. varázslat új kaszt vagy pszi vagy akármi csak hogy friss legyen.

de majd meglátjuk, vagy nem

tisztelettel:

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Nagyon örülnék hogyha a következő atavizmust nem látnám az új rendszerben: kasztokat a szokványos módon.


Ami engem kicsit idegesített, hogy még mindig kaszt határozta meg  még az ÚT-ben is a képességek felvételét. Szerintem inkább azt kellene elérni, hogy minden karakter egyforma lapaból vegyen fel képzettségeket (tehát mindenki ugyananyiból gazdálkodjon a kezdetekkor) és amár felvásárolt képzettségek határozzák meg hogy milyen "kasztokat" vehessen fel.

Pl. van egy képzettségcsomagom amit az induló karakteremmel felvettem, ami tartalmazza a követezőket:
Rúnamágia, Demonológia, Asztrológia, Herbalizmus, Alkímia, Úszás, Futás, Olvasás.

Eredeti szándékom boszorkánymestert indítani a Quironeia déli partjairól. Ezzel a felállással lehet is, de pl. sok képzettségem fedi a Dorani nekromantát is kasztügyileg. Felvehetem pl. a doranit kasztként, és a kaszt miatt gyorsabban, jobban, magasabb szintre emelhetem az Asztrológiát és a Rúnamágiát, de elindulhattam volna teszem azt a Vérgyökér iskola Boszimesterképzőjében és akkor viszont az Úszásom, Futásom, Herbalizmusom lenne jobb, mert ott viszont azt oktatják, hasúlyozzák jobban.


Ne az elején szabja meg a kaszt hogy mit tudsz, aztán jó, oké, felfejlődünk benne, hanem inkább te evgyél fel képességeket amik szimpatikusabbak, szabadon persze, valamint a külömböző választható iskolák a tanulásban nyújtsanak előnyt, választást, valamint irányt.

Remélem érthető voltam, sokszor vettem észre, hogy a karakteralkotás sokkalta befolyásolóbb volt mint maga a fejlődés, egy adott karrier/kaszt átélése.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Morrola írta:

Pl. van egy képzettségcsomagom amit az induló karakteremmel felvettem, ami tartalmazza a követezőket:
Rúnamágia, Demonológia, Asztrológia, Herbalizmus, Alkímia, Úszás, Futás, Olvasás.

Eredeti szándékom boszorkánymestert indítani a Quironeia déli partjairól. Ezzel a felállással lehet is, de pl. sok képzettségem fedi a Dorani nekromantát is kasztügyileg. Felvehetem pl. a doranit kasztként, és a kaszt miatt gyorsabban, jobban, magasabb szintre emelhetem az Asztrológiát és a Rúnamágiát, de elindulhattam volna teszem azt a Vérgyökér iskola Boszimesterképzőjében és akkor viszont az Úszásom, Futásom, Herbalizmusom lenne jobb, mert ott viszont azt oktatják, hasúlyozzák jobban.


Ne az elején szabja meg a kaszt hogy mit tudsz, aztán jó, oké, felfejlődünk benne, hanem inkább te evgyél fel képességeket amik szimpatikusabbak, szabadon persze, valamint a külömböző választható iskolák a tanulásban nyújtsanak előnyt, választást, valamint irányt.

Remélem érthető voltam, sokszor vettem észre, hogy a karakteralkotás sokkalta befolyásolóbb volt mint maga a fejlődés, egy adott karrier/kaszt átélése.


Értem én, de

- Yneven nem 4 éves iskolák vannak, hanem egy egész életet meghatározó képzések, pl.: varázsló nem úgy lesz a karakteredből, hogy 12 évesen eldönti, hanem, hogy kb 8 évesen felfedezik (nem hiszem, hogy ebben az életkorban már olyan képzettségeket fog tanulni, amelyek megalapozzák a későbbi varázsló létet) és varázslót nevelnek belőle. Megtanítják a szükséges képzettségeket, ismeretek, formulákat nem 1 nem 2 nem 5 hanem kb 12 év alatt. Ebből a szempontból a kasztrendszer jó.

Ami neked kellene az egy olyan rendszerelem, amely az UTK-ban is megtalálható és kis módosítással alkalmazható.

De ehhez meg kell különböztetni az adottságokat (tulajdonságok), a tehetségeket (előnyök mint pl. mágiaérzéskenység), és képzettségeket.

Maradjunk a varázsló példánál.
Tegyük fel, hogy az adott iskola (Dorani varázslóiskola) a mágiahasználat képzettségeit oktatja, több szinten: általános és specializáció.
DE ahhoz, hogy bekerülj szükség van egyrészt egy adottsági követelményre:

Intelligencia: 14 (csak írtam egy számot)

Valamint legalább egy tehetségre (háttérre, előnyre stb. ki hogy nevezi)

mágiaérzékenység

Ha a fent említett követelmények megvannak, akkor felvételt nyer a Dorani varázslóiskolába, esélye van rá, hogy varázsló legyen.

Itt vezetném be, hogy kellene az elvégzéséhet is némi követelmény mondjuk AKARATERŐ: 14, ha ez megvan, akkor  el is végzi az iskolát és a karakter a képzés után 1. Tapasztalati szintű varázsló lesz.

És igen, itt az adottságok és a tehetségek határozzák meg, hogy mi lehetsz. Nem lennél köteles eme adatokkal Varázsló karaktert indítani, viszont ez meghatározná számodra, hogy mi az előnyös.

Amúgy, ha most szétnézel a világ képzési rendszereiben (lehet bármelyiket szidni, vagy dicsérni, mindnek megvannak az előnyei, hátrányai) az összes ún kasztrendszeren alapszik, csak itt szakoknak, majd később végzettségeknek nevezzük.

Tehát, amit Morrola barátom leírtál, az nem teljesen állja meg a helyét az alapoktól építkezve, viszont...


... maradva a varázsló példájánál van egy 1. TSZ-ű varázslónk, aki nagy általánosságban tanulta mindennek az alapjait, de szeretne specializálódni, mondjuk szeretne többet tudni a körülötte lévő anyagokról, ezért beavatást kér a természetes anyagok mestereinek tudásába. A mesterek azt mondják, hogy ehhez kell neki az alkímiai eljárásokat készségszinten ismerni, valamint készségszintem ismerni egy ősi nyelvet, amelyre az anyagokat alkotó elemek "hallgatnak", és még sok egyéb dolgot.
És innen jönne, amit Morrola mondott. Itt már teljesen egyet értek a véleményével.

A hozzászólásomat a tökéletesség igénye nélkül írtam.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Szerintem az alapvető gond a harcrendszerrel az,hogy...
1. Túl kevés ÉP, Túl sok FP
        ÉP = Egészség x 2 így könnyebben szétlehetne osztani testrészekre a bevihető maximális sebzést.

2. Több harci képzettségre lenne szükség.
        A fegyverhasználat mint UTK-ba 1fok(AF) az egy csoportra vonatkozzon ne 1 fegyverre.
        Legyenek harci cselek amik képzettségként megtanulhatóak.

             Ezek ne egy fegyverre legyenek felvehetőek hanem tőrökre,kardokra,fejszékre,szálfegyverekre
             pl:
                  mozgékonyság (csak egykezes fegyverekkel alkalmazható Szükséges fegyverhasználat KF)
                  AF = Akrobatika 3%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  KF = Akrobatika 6%-a hozzáadódik a védőhöz.
                  MF = Akrobatika 9%-a hozzáadódik a védőhöz.
                 
                  Kettős szúrás ( Szükséges kétkezes harc MF, szúrásra alkalmas fegyver)
                   (Mindkét fegyverrel egy időben való szúrás egy támadásként. Dupla sebzés felezett támadás)

                  AF = A csel kivitelezéséhez ért a fegyverforgató, azonban erre a körre
                          az összes többi támadását elveszti és nem kapja meg a fegyver védőjét.
                  KF = Amennyiben az idő igény megengedi újabb támadást hajthat végre fegyverével,
                         de a fegyver védőjét továbbra sem kapja meg.
                  MF = A többszöri támadás mellet már fegyvere védőjének felét is megkapja.

                  Kettős nyíl ( Szükséges Fegyverhasználat MF, kizárólag íjjal végrehajtható)

                  AF = Az íjjász képes 2 nyílvessző egyidejű kilövésére. CÉ egyharmadát használhatja.
                  KF = CÉ felét használhatja.
                  MF = CÉ háromnegyedét használhatja.
                          Mozgó lóról is alkalmazhatja amennyiben megvannak a megfelelő
                          képzettségei a lovas harchoz, ebben az esetben CÉ felét veheti igénybe.
                 
                  Mesterlövész (Szükséges Fegyverhasználat MF, kizárólag nyílpuskával végrehajtható)
                          A lövész maximálisan 3 körig célra tarthat fegyverével ami plusz CÉ-hez juttatja.
                  AF = Körönként +5 CÉ
                  KF = Körönként +7 CÉ
                  MF = Körönként +10 CÉ

                  Belharc (kis fegyverek vagy szálfegyver lovas ellen,  fegyverhasználat KF ) (4. pont)

                  AF =  sikeres közelkerülés próba esetén (Támadó dobás)
                           már kettővel nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.
                  KF = már hárommal nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.
                  MF = már néggyel nagyobb méretű fegyver ellen is megkapja a saját fegyvere védőjét.

                  Kaszálás (kétkezes vágó fegyver, fegyverhasználat MF)
                       A karakter előtt álló összes ellenfél egyetlen mozdulattal való támadása.
                       A támadás addig tart amíg mindegyik ellenfelet eltalálja (egy elenfelet nem támadhat 2x.)
                       A körben nem támadhat többet.(Azaz 1 támadó dobás több találat)

                  AF = Mindenki automatikusan lekezdeményezi a következő körben.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 3al.
                  KF = Nem veszíti el a kezdeményezést a következő körre.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 2vel.
                  MF = Nem veszíti el a kezdeményezést a következő körre.
                          Minden eltalált ellenfél után a sebzés csökken 1el.
                          "Lótáncoltatás" MF esetén lóról is végrehajthatja)
                 stb...(lefegyverzés,fegyvertörés, fellökés,vakítás,kifordulás,pusztítás harci láz.
                         A lehetőséget tárháza közel végtelen)   
                   
           (Ez eléggé színesíti egy harcos fegyvertárát és játékélményét gondoljunk csak
            a mágia használókra ők is  rengeteg praktika közül választhatnak,
            ellenben bármelyik M* törvénykönyvben lévő fegyverforgatóval akinek semmi ilyesmije nem volt soha.)
3. Több taktika (főként kisebb csoportokra, akár egy mágus bevonásával is)

4. A fegyverek méretét figyelembe véve meghatározni mi ellen adja meg az értékeit (Egy tőrrel az alabárd     
    ellen eléggé egészségtelen harcolni, de ha elég közel kerülünk még zavarhatjuk is.)

5. Orvtámadás, meglepetésből okozott nyitó támadás minden esetben meglepetés körnek számítson
         azaz a támadás után kezdődik az első kör és nem része annak)

6. Cselekedetek összekapcsolása képzettségekkel.
         Pl: Futás AF nélkül nem lehet rohamozni (vagy lovaglás KF nélkül)
              Az íjjász kapjon kevesebb levonást a környezeti hatásokra
              ha azokkal teljesen tisztában van,("időjárás ismeret" KF) (nem jutott hirtelen jobb név eszembe   )
         stb...

7. A mágia rendszernél is valami hasonlóra lenne szükség mivel ez egy megoldás lenne az
    úgynevezett eltápolásás ellen, és színesítené is a játékot.
           
Elég idegesítő,hogy egy mágus 1-2 kör alatt kivégez mindenkit és aztán les ki a fejéből mert nincs mana.
"Jó" esetben a kardforgatók is ,hogy nincs kit megölni.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Eddig csak átmásoltam a harcrendszertől remélem senkit nem zavar ha 2 helyre is írom majdnem ugyanazt smile

Szóval akkor....

8. Sokkal kevesebb elosztható pont (vagy kidobható) Ne legyenek nyitásból nagy értékek.
    Így a képzettségek is bátran fejleszthetik őket (mint UTK csak alacsonyabb kezdő elosztással)
    Egy harcos ne úgy induljon ,hogy minden fontosabb képzettségét 15re viszi hanem
    szerezze meg azokat szintlépés és tanulás közben. A karakter tudjon mindig tanulni valami újat ami   
    előnyhöz juttatja. Ez megvalósítható mágusokra is ( pl távolba hatás, egyesített varázslat, stb)

    Pl ez úgy kivitelezhető, hogy a képzettségeket amiket megkap a karakter az iskolától MFra
    Az azért kapott módosítót máris rárakhatja a tulajdonságra,
    vagy egy alapot képezhetne amire elkezdi szétosztani a pontokat.

9. Legyenek kidolgozott szakmák amik pluszokat is adhatnak. A szakmák is épülhetnek egymásra.
    pl. Kovács(Fegyver) (szükséges képzettség fegyver ismeret)("jutalom": plusz módosító,
    magasabb szinten (KF-MF) drágábban eladható termék, több plusz.
     (lehet ,hogy egy régi játékosnak ez egyértelmű de aki most kezdi annak nem árt ha ezek megvannak)

10. Képzetlen fegyver használat: egyszerűen a fegyver értékeit ne kapja meg.
      A sebzéshez meg ne járjon az erő módosító.

11. Ne kerüljenek sokba a képzettségek inkább sok képzettség legyen kisebb előnyökkel.
      Elkerülve azt, hogy 5-6 szinttől már csak a támadót meg a védőt növelgessék
      az emberek vagy manát(12.pont))

12. A mágiánál is szükségszerű,hogy egy mágus varázslatai is szét legyenek osztva
      és képzettségeket igényeljenek különben manán kívül az égvilágon mást nem fog venni az illető
      és ez eléggé gajra vágja az egész játékot.

13. A teljesen % alapú rendszernek semmi értelme.
         Mivel nem lehet mindent meghatározni %-ban és ha meg is lehet az nem lesz reális.
         Meg amúgy is ,hogy hangzik már Fegyverhasználat 20% és ez mégis ,hogy ad értéket?
         1% = 2 TÉ,1VÉ vagy mégis ,hogyan? Mert ha 20-40-60..% ad éréket akkor meg máris ott vagyunk,
         hogy lehet 5fokos rendszer is.(vagy3fokos)



U.I. Attól még,hogy valakinek nem tetszik az ÚTK még ötletet lehet belőle lopni.
      Ahogy a d20ból is és bármelyik szerepjátékból.

      A legfontosabb szerintem az ,hogy legyen lehetőség a "kiszámolós" karakter készítésre.
      Ellenkező esetben az aki ÚTK-val játszik(mint én és csapataim) nem fogunk megvenni
      egy olyan könyvet ami számunkra azt hozza amitől legjobban szabadulni akartunk.

      Egy tévhitet szeretnék még szétoszlatni nem mindenki "egyszerű" harcossal akarja kezdeni a M*
      pályafutását, és ezért el is olvassa a "nehezebb" kasztokat és úgy is azzal lesz ami neki tetszik.
      Az akár nehéz akár nem. Mindenki eldöntheti mibe vágja a fejszéjét.
      Valakinek a varázsló se bonyolult elsőre, valakinek egy harcos is az.
      Így szerintem nem szükségszerű mindent a végletekig egyszerűsíteni, azon érv alapján, hogy:
      De hát az újak!

Halál az én rendem és ez lesz rended halála, mert én vagyok aki a hét fejű isten szolgáit tiporja a földnek porába.