Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Birbin írta:

(...)
Nem értek a hajózáshoz, de ha értenék se várnám el a játékosomtól ugyanezt. Akkor mit erőlködjünk? Hogy lesz ebből a momentumból jó játék? Azzal, hogy dobatsz egy képzettségpróbát?

vs.

Birbin írta:

(...)Kérlek te se vedd kioktatásnak, ha valamit nem tudsz kezelni, az nem jelenti azt, hogy más se tudja.

Kicsit rádvetült a railroading árnyéka és sikerült egyre mélyebben belemásznod.

Mindenestre azért elvárható lenne, hogy a rendszer támogassa az ettől eltérő játék/mesélési
stílust - erre jó eszköz az, ha mindenre lehet dobni, akár ellenpróbát is. (Plusz az automatikus
sikerek szabálya, hogy ne legyen MUSZÁJ mindenre dobni).

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Tyeoral:
Az én hozzászólásom az volt, hogy le tudok mesélni egy helyzetet képzettségpróba dobatás nélkül is.
Hiába részletezed, hogy milyen módosítókat lehet adni részegség esetén a képzettségpróbára, ha egyszer nem ez a téma.

Sötét Ezredes írta:

Épp most fogalmaztad meg a harmadik alternatíva, a "Ne dobással oldd meg, játszd ki!" kritikáját. Amihez nincs a való életben is képzettségünk/ismeretünk, azt nem mindig tudjuk megfelelően kezelni a játékban sem.

Értem én, de hogy jön ez ide?

Sötét Ezredes írta:

Egyébként ne érts félre, én sem arra gondolok dobás alatt, hogy:

Inkább azt írd le, hogy mit csinálnál, ne azt, hogy mit nem.

Sötét Ezredes írta:

Ez a véleményem nekem is. De tegyük fel, egy adott helyzetnél úgy gondoljuk, dobni kéne (mert hangsúlyozom: bele akarjuk vinni a véletlent a játékba), és a rendszer azt mondja, hogy: márpedig erre nincs dobás! Oldd meg magad!

Ezt a hibát csak a kezdő mesélők követhetik el. Ha egy helyzetbe bele akarom vinni a véletlent, akkor beleviszem az Af-Mf rendszerbe is.

Sötét Ezredes írta:

Ezt a fajta helyzetet kerülné el az, ha mindenre LEHET dobni.
És nem jelentené azt, hogy mindenre KELL dobni.
Az szerintem is legalább annyira káros, mintha semmire se lehetne.

Ez már nem tárgya a hozzászólásaimnak. Majd az írók eldöntik mit akarnak.

KLM írta:

Kicsit rádvetült a railroading árnyéka és sikerült egyre mélyebben belemásznod.

Ez a railroading biztos valami gonosz dolog lehet, hogy árnyéka van meg ilyesmi. Most aztán nagyon megijedtem. big_smile


Akárhogy is, eleget játszottam képzettségpróbás rendszerekkel hogy tudjam, elég bizarr helyzeteket tud eredményezni. Lásd, amit például a Gamers filmben kifiguráznak, amikor a bivalyerős barbár elrontja a szinte biztos erőpróbáját, majd a cingár karakter megdobja a minimális esélyét.
Úgyhogy örülök, hogy van egy játék, aminek az egyik rendszere smile másképp kezelik a képzettségeket. Hogy ez továbbra is így lesz-e az új kiadásban? Majd kiderül.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

Birbin írta:

Tyeoral:
Az én hozzászólásom az volt, hogy le tudok mesélni egy helyzetet képzettségpróba dobatás nélkül is.
Hiába részletezed, hogy milyen módosítókat lehet adni részegség esetén a képzettségpróbára, ha egyszer nem ez a téma.

Nem is kételkedtem abban, hogy le tudod mesélni.  smile  Nem igazán részleteztem ilyen dolgokat.

Na summa summárum, azt akartam én is kihozni, hogy nem kell dobni, de lehet, és ez eredményezhet jó momentumokat.

Biztos tudás:
- szintén eredményezhet furcsa szituációkat, lásd. többek kp-s eszmefuttatása, például hogy ha nekem megvan a 40 kp-m, neked meg csak 39 fényévekre lehagytalak, de legalábbis 1 szint elejéig.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Birbin írta:

Ez a railroading biztos valami gonosz dolog lehet, hogy árnyéka van meg ilyesmi. Most aztán nagyon megijedtem. big_smile

Csak borderline railroading. Amit te csinálsz, az szerintem inkább illusionism, de lehet, hogy összekeverem a fogalmakat.

Birbin írta:

Akárhogy is, eleget játszottam képzettségpróbás rendszerekkel hogy tudjam, elég bizarr helyzeteket tud eredményezni. Lásd, amit például a Gamers filmben kifiguráznak, amikor a bivalyerős barbár elrontja a szinte biztos erőpróbáját, majd a cingár karakter megdobja a minimális esélyét.

Nos, itt pont az történik, hogy te döntöd el, hogy az általad - mint mesélő - gondolt sztori jobb, mint ami a játékosok karaktereinek cselekedeteiből következne. (És itt direkt a karakterekről, és nem a játékosokról van szó.) Lehet, hogy sokkal érdekesebb sztori kerekedne ki abból, ha a cingár a sikeres, a barbár meg nem, de ezt ugye a te rendszeredben nem tudhatjuk meg.

Megjegyzem azért el tudom képzelni, hogy az általad kreált sztori jobb és izgalmasabb, mint a játékosok karakterei által kreált lett volna, és hogy a játékosok pont ezért ülnek le hozzád játszani, de ugye nem gondolod, hogy ettől még ennek kéne lennie az egyedüli üdvözítő megoldásnak?

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

NoiseEHC írta:

Lehet, hogy sokkal érdekesebb sztori kerekedne ki abból, ha a cingár a sikeres, a barbár meg nem, de ezt ugye a te rendszeredben nem tudhatjuk meg.

Lehetséges. Én ilyet még nem tapasztaltam egyik társaságban sem, ahol megfordultam. Fintorokat és általános felháborodást annál többet.
Egyik MAGUS sem az én rendszerem, így az Af-Mf-ot használó ETK-t sem én írtam.

Megjegyzem azért el tudom képzelni, hogy az általad kreált sztori jobb és izgalmasabb, mint a játékosok karakterei által kreált lett volna, és hogy a játékosok pont ezért ülnek le hozzád játszani, de ugye nem gondolod, hogy ettől még ennek kéne lennie az egyedüli üdvözítő megoldásnak?

Szerencsés vagy, hogy a csapatod aktívan játszik. Nálunk többnyire várják a Dándzsönt.
Szerintem a játékosi aktivitás nem a képzettségrendszer függvénye.

Tyeoral írta:

Biztos tudás:
- szintén eredményezhet furcsa szituációkat, lásd. többek kp-s eszmefuttatása, például hogy ha nekem megvan a 40 kp-m, neked meg csak 39 fényévekre lehagytalak, de legalábbis 1 szint elejéig.

Igen, van ilyen is. A dobások miatti anomáliák nálam eddig minden csapatban sokkal visszatetszőbbek voltak. Talán azért, mert ezt könnyebb elfogadni, benne van a könyvben, hogy mi hány pontba kerül.
A "fényévnyi" távolság a fokok között teljesen jogos, egyetértek vele. Én is így éreztem, ezért javasoltam a szerzőknek, hogy amennyiben marad a képzettségrendszer, akkor rakjanak bele középfokot.


Lehet, hogy itt most sokan nekem estetek azért, mert jó ötletnek tartom az Af-Mf rendszert, értem én, lobbizni kell azért, amit szerettek. smile Csakhogy biztos, hogy ezt szeretné a rajongók zöme? Fokozatos képzettségrendszert tartalmazó szabálykönyv jelent már meg több is, de mégis úgy tudom, hogy ennek ellenére az ETK a legnépszerűbb. Akár ezért, akár más ok miatt.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Birbin:
Én csak azért kezdtem bele a magyarázatba, mert úgy vettem észre, hogy itt szinte mindenki jó ötletnek tartja, ha lehet dobni a képzettségekre, azért, amit már leírtak sokan (többek közt én is, nem egyszer).
Azt még megértem, ha valaki azt mondja, hogy "tök mindegy, ez nem fontos", mert vannak olyan mesélők, akik szinte kockadobás nélkül oldják meg az egész kalandot.

Na de eléggé fennakadt a szemem, amikor azt láttam, hogy létezik olyan vélemény, ami egyenesen ellene van.
Gondolkodtam, mi lehet egy ilyen véleménynek az oka, mert nekem ez olyannyira egyértelmű alapelv a képzettségdobás (léte, a módjáról már lehet vitázni), mint pl. az, hogy egy karakter ne csak egyféle fegyvert tudjon használni.

Azt próbáltam elmagyarázni, hogy miért ennyire alapvető dolog nekem és még sok szerepjátékosnak (azért, hogy be lehessen vonni a véletlent a játékba), és nincs ennél erősebb ok, ami az elvetése ellen szólna.

És úgy láttam, az egyetlen ellenérv, amihez eljutottunk, az a (meglepetésemre elég sok mindenkiben meglévő) "fúj, ronda kockák, mindig irreális eredményt hoznak, és elrontják az én jó elképzeléseimet" attitűd, ami szerintem komplett ostobaság.
A kocka csak egy eszköz, mint a kalapács, amit a kovács sem hajít el csak azért, mert megütheti vele az ujját, ha nem figyel.

U.i.: valaki elmagyarázhatná már, mi ez a railroading.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Sötét Ezredes írta:

U.i.: valaki elmagyarázhatná már, mi ez a railroading.

Railroading az, amikor a játékosoknak nincs hatása a történet menetére, hanem arra megy, amerre a mesélő előre eldöntötte, hogy menni fog. Mintha a vonaton ülnének, ami ugye arra megy, amerre a sín viszi, innen a neve.

Illusionism az, amikor a játékosoknak úgy tűnik, hogy van hatásuk a történet menetére, de igazándiból itt sincs. Erre szokásos példa a CoC (sosem játszottam vele), ahol a kaland végére eljutnak egy Cthulhu-szerű szörnyhöz, és mivel legyőzni úgysem tudják, csak esetleg valahogy félig ép elmével túlélni, igazándiból semelyik cselekedetük nem változtatta meg a dolgok menetét. Ezzel nincs is baj, ha a játékosok ezért az illúzióért ültek le játszani.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@NoiseEHC: kösz a választ!
Mint kiderült, akkor a railroading az, amit mi a csapatban (meg én az egyik előbbi hsz-emben) lineáris mesélésnek hívunk.
Ami mellett, ha nincs izgalom és/vagy jó háttérhangulat, akkor nagyon élvezetgyilkos dolog tud lenni.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Birbin írta:
NoiseEHC írta:

Lehet, hogy sokkal érdekesebb sztori kerekedne ki abból, ha a cingár a sikeres, a barbár meg nem, de ezt ugye a te rendszeredben nem tudhatjuk meg.

Lehetséges. Én ilyet még nem tapasztaltam egyik társaságban sem, ahol megfordultam. Fintorokat és általános felháborodást annál többet.

Valaki azt írta itt, hogy ha te nem tudod kezelni, attól még más igen. Mittomén' egy nehéz
tárgy felemelésekor a bengának általában nem kell dobnia, csak stresszhelyzetben,
amikor is "rontott" dobás (ti. amikor a cingárnak meg sikerül) kb. olyasmit jelent, hogy
rosszul fogta meg, ezért eltörte/kicsúszott a kezéből, opcionálisan esetleg megsebezte
magát.

Megjegyzem azért el tudom képzelni, hogy az általad kreált sztori jobb és izgalmasabb, mint a játékosok karakterei által kreált lett volna, és hogy a játékosok pont ezért ülnek le hozzád játszani, de ugye nem gondolod, hogy ettől még ennek kéne lennie az egyedüli üdvözítő megoldásnak?

Szerencsés vagy, hogy a csapatod aktívan játszik. Nálunk többnyire várják a Dándzsönt.
Szerintem a játékosi aktivitás nem a képzettségrendszer függvénye.

Nem ismerlek, de az alapján amit írtál, éppen lehetséges, hogy pont a railroading-jellegű
mesélésed miatt kövült bele a partid a "dándzsönvárásba". Vagy csak félreértettük egymást.

Nekem párszor halt meg "kedves tápos főgenyám" egy-egy különösen gáz dobássorozat
eredményeként - ez valahol "jár" a partinak, ha egyszer egy-egy buta kocka miatt meg
az ő karaktereik adhatják be a kulcsot (kósza goblin nyílvesszővel, épp találatot elérve
zsinórban 5-6 hatos az íjász szabály miatt -> halott JK).
Valami ilyesmi helyzet pld. a Ponyvaregényben, amikor a két rosszarcút (Jules és Vincent)
körbelőtte a kiscsávó, kb. 3 méterről. "Shit happens".


Lehet, hogy itt most sokan nekem estetek azért, mert jó ötletnek tartom az Af-Mf rendszert, értem én, lobbizni kell azért, amit szerettek. smile Csakhogy biztos, hogy ezt szeretné a rajongók zöme? Fokozatos képzettségrendszert tartalmazó szabálykönyv jelent már meg több is, de mégis úgy tudom, hogy ennek ellenére az ETK a legnépszerűbb. Akár ezért, akár más ok miatt.

Az UT befejezetlen rendszer, a k20 erősen világidegenre sikeredett, az UTK - mondjuk rá - egy
ilyen, fokozatos rendszer, de a "követelménymátrix" miatt elég gáz (még akkor is, ha ezt már
jócskán egyszerűsítették az UT-hez képest).

Magyarán "akár más ok miatt".

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Egy csomó képzettség jó az Af-Mf bontásban. Pl. képzetlen fegyverhasználat, alapfok, mesterfok - plusz harcértékek. Itt mikor dobatna a mesélő képzettségpróbát? Vagy pajzshazsnálat képzetttség: biztos, hogy szükség van egy nagyobb felbontású skálára?

A hajózásnál is ott van, hogy mire jó: A Mf-on képzett játékos képes elirányítani egy nagyobb hajót is, megfelelő segítséggel. Nálam ez azt jelenti, hogy ha nincs meg, akkor vesztegelnek a tenger közepén, nem tudják irányítani. Viharban pedig csak a szerencsén múlik hogy mi lesz a kimenetel. Ha van Mf, akkor a játékos parancsokat osztogathat (vonjátok be az orrvitorlát, hajtsátok a szivattyút, stb, ötletelhet) Ha nincs akkor nem ért hozzá, nem szól bele, hanem vagy hallgat a kapitány parancsaira, vagy a kabinban imádkozik.
Nekem tetszik így.

Azt is el tudom képzelni, hogy néhány képzettségnek több foka van, mint pl. a nyelveknek. És még mindig ott vannak a százalékos képzettségek: ezek azok, amiket a Dnd-ben tolvajképességeknek hívnak, és már ott is % alapúak voltak.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

andras írta:

Egy csomó képzettség jó az Af-Mf bontásban. Pl. képzetlen fegyverhasználat, alapfok, mesterfok - plusz harcértékek. Itt mikor dobatna a mesélő képzettségpróbát? Vagy pajzshazsnálat képzetttség: biztos, hogy szükség van egy nagyobb felbontású skálára?

Szerintem valamilyen szinten maga a harc a fegyverhasználat, ill pajzshasználat képzettségpróbája. Legalábbis nagy mértékben függ (függenie kellene) a képzettségtől. Pajzshasználat képzettségre sok próbát lehet dobatni, nekem pl. régebben jól jött volna, amikor a leleményes játékosaim kitaláltak különböző dolgokat harc közben a pajzzsal.

A hajózásnál is ott van, hogy mire jó: A Mf-on képzett játékos képes elirányítani egy nagyobb hajót is, megfelelő segítséggel.

Értem, de felmerülhet kismillió kérdés. Mikortól nagyobb egy hajó? Mi számít megfelelő segítségnek? A KM persze kezeli ezt a dolgot, csak a felbontás kicsi.

Azt is el tudom képzelni, hogy néhány képzettségnek több foka van, mint pl. a nyelveknek. És még mindig ott vannak a százalékos képzettségek: ezek azok, amiket a Dnd-ben tolvajképességeknek hívnak, és már ott is % alapúak voltak.

Ok, de marad a kérdés. Miért van az, hogy ha nekem van 1 KP-m akkor megközelíthetlek 3 %-ban téged mondjuk mászásban, míg nem százalékos képzettségben nem?

Birbin írta:

Igen, van ilyen is. A dobások miatti anomáliák nálam eddig minden csapatban sokkal visszatetszőbbek voltak.

Nálunk meg lehet közrejátszott abban, hogy az első szárnypróbálgatós vérpistikézés után beindult az első lépés a szerepjátszás felé, hisz kezelni kellett a kellemetlen szituációt. A barbár magyarázza ki a társak előtt miért a cingárnak sikerült. A cingár meg arcoskodhat, amíg a barbár pofán nem vágja. smile

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM:
Van egy csomó helyzet, amit én nem tudok megoldani, más meg igen.

KLM írta:

Nem ismerlek, de az alapján amit írtál, éppen lehetséges, hogy pont a railroading-jellegű
mesélésed miatt kövült bele a partid a "dándzsönvárásba". Vagy csak félreértettük egymást.

Igen, igazad van. Nem ismersz, és már messzemenő következtetéseket vonsz le rólam.


andras:
Nálunk a fegyverhasználatnál is felmerült a középfok hiánya. A Mf megszerzése harcértékek terén két (harcosi) szintugrásnak felel meg. Ez elég nagy lépcső.

NoiseEHC írta:

Illusionism az, amikor a játékosoknak úgy tűnik, hogy van hatásuk a történet menetére, de igazándiból itt sincs. Erre szokásos példa a CoC (sosem játszottam vele), ahol a kaland végére eljutnak egy Cthulhu-szerű szörnyhöz, és mivel legyőzni úgysem tudják, csak esetleg valahogy félig ép elmével túlélni, igazándiból semelyik cselekedetük nem változtatta meg a dolgok menetét. Ezzel nincs is baj, ha a játékosok ezért az illúzióért ültek le játszani.

CoC-ben elég naív az a játékos, aki azt hiszi, hogy valami nagy hatása lesz az eseményekre. Inkább az a hozzáállás, hogy: na lássuk, hogy halunk/őrülünk meg! És ebben nem is nagyon csalódnak, tehát ez nem lehet Illusionism. smile

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

andras írta:

Egy csomó képzettség jó az Af-Mf bontásban. Pl. képzetlen fegyverhasználat, alapfok, mesterfok - plusz harcértékek. Itt mikor dobatna a mesélő képzettségpróbát?

Lefegyverzéskor pld.? Mondjuk könnyebb kiütni annak a kezéből a rapírt, aki
még nem ismer bizonyos fogásokat? És ugye bután néz ki, hogy ha ismersz 25
vágást, fogást, riposztot, stb., akkor még nem változik a harcérték, de ha már 26-ot,
akkor összesen 25-el?


A hajózásnál is ott van, hogy mire jó: A Mf-on képzett játékos képes elirányítani egy nagyobb hajót is, megfelelő segítséggel. Nálam ez azt jelenti, hogy ha nincs meg, akkor vesztegelnek a tenger közepén, nem tudják irányítani. Viharban pedig csak a szerencsén múlik hogy mi lesz a kimenetel. Ha van Mf, akkor a játékos parancsokat osztogathat (vonjátok be az orrvitorlát, hajtsátok a szivattyút, stb, ötletelhet) Ha nincs akkor nem ért hozzá, nem szól bele, hanem vagy hallgat a kapitány parancsaira, vagy a kabinban imádkozik.
Nekem tetszik így.

Nekem túl egyszerű - 500 tonna és 3 árboc alatt Af, afelett Mf? Na és ha valami elborult
ácsol egy 400 tonnás ötárbocost? Vagy egy 501 tonnás hajót, egy árboccal?
Netán minden vihar egyforma, szabvány 187,5 km/h erősségű széllel és szintén szabvány 5,00 méteres
hullámokkal?

Csak azért mondom, mert nagyon jól el tudok képzelni olyan hajót, aminek "a parti"
a tisztikara, és részben az Ékes Tegzek, részben a Talavrai Csodaművesek jellegű
"dándzsönökbe mennek be".

Azt is el tudom képzelni, hogy néhány képzettségnek több foka van, mint pl. a nyelveknek. És még mindig ott vannak a százalékos képzettségek: ezek azok, amiket a Dnd-ben tolvajképességeknek hívnak, és már ott is % alapúak voltak.

Kérdés, hogy nem lenne-e egyszerűbb minden képzettségre egyformán dobni, pláne ha
a harc és a képzettségek egy része már eleve k100 alapú? Kérdés, hogy pld. az időjóslásnál,
az Af-Mf felosztásnál miért kell k100-on dobni...

Kérdés, hogy ha azt mondjuk, hogy az Af 40%, a Mf meg 90%, akkor miért NE lehessen
1-3-5% finomsággal növelni? Kérdés, hogy egy %-os képzettséghez oda lehet-e írni,
hogy 30% az Af, 60% a Középfok és 90% a Mf...?

Kérdés, hogy ezt hanyadjára írom le...  tongue

Ha már T$R és D+D... Momentán az 1. kiadásban NEM voltak képzettségek, csak
a tolvaj százalékai, a harmadik kiadásban meg már ezek is ugyanúgy működtek,
mint a többi képzettség, ideértve a mágikus fürkészést, a kovácsolást és a hamiskártyát is.

Ha már itt tartunk: 2k10 vagy k20 (bár ez utóbbi nem "hagyománytisztelő") szintű
felbontás már bőven elég - nem ragaszkodom a százalékokhoz.

- - -
Birbin: ..és kedveském eleddig szorgosan teszel meg mindent, hogy a "messzemenő
következtetéseimet" (felhívnám a becses figyelmedet, hogy ezek feltételes módban íródtak)
igazold.

Amúgy nem a két szép szemedért cincálom szét az érveidet - ha ui. meg tudlak győzni,
akkor valszeg a leendő ÜTK is profitál a dologból.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

andras írta:

Egy csomó képzettség jó az Af-Mf bontásban. Pl. képzetlen fegyverhasználat, alapfok, mesterfok - plusz harcértékek. Itt mikor dobatna a mesélő képzettségpróbát?

Lefegyverzéskor pld.? Mondjuk könnyebb kiütni annak a kezéből a rapírt, aki
még nem ismer bizonyos fogásokat? És ugye bután néz ki, hogy ha ismersz 25
vágást, fogást, riposztot, stb., akkor még nem változik a harcérték, de ha már 26-ot,
akkor összesen 25-el?

Lehet finomítgatni, de nekem nem kell. A harcérték amúgy is növekszik a Hm-ekkel, ez szól az újabb és újabb fogásokról, amiket írsz. A Mf tulajdonképpen fegyverspecializácó. Különleges elmélyülés egy bizonyos fegyvertípus forgatásában, nem reguláris fejlődés.
A rapír, amit példának hozol valóban elég speciális fegyver, nem úgy mint az összes többi. Ha már itt tartunk, szerintem érdemes lenne a fegyvereket néhány kategóriába sorolni a képzettségek szempontjából: egy tollas és egy szöges buzogány forgatása annyira nem különbözik. A rapír pont hogy speckó fegyver, közeli rokon nélkül.

Nekem túl egyszerű - 500 tonna és 3 árboc alatt Af, afelett Mf? Na és ha valami elborult
ácsol egy 400 tonnás ötárbocost? Vagy egy 501 tonnás hajót, egy árboccal?
Netán minden vihar egyforma, szabvány 187,5 km/h erősségű széllel és szintén szabvány 5,00 méteres
hullámokkal?

Csak azért mondom, mert nagyon jól el tudok képzelni olyan hajót, aminek "a parti"
a tisztikara, és részben az Ékes Tegzek, részben a Talavrai Csodaművesek jellegű
"dándzsönökbe mennek be".

Ha nincs köztük Mf hajózó, akkor nem tudják irányítani a hajót. Egy tisztnek is Af-ra szüksége van. Ha nincs képzettségük, béreljenek kapitányt.
Az árbocszámokkal és a tonnákkal nem tudom mit akarsz, csak nem azt hogy kerüljenek bele a szabálykönyvbe???

Kérdés, hogy nem lenne-e egyszerűbb minden képzettségre egyformán dobni, pláne ha
a harc és a képzettségek egy része már eleve k100 alapú? Kérdés, hogy pld. az időjóslásnál,
az Af-Mf felosztásnál miért kell k100-on dobni...

Kérdés, hogy ha azt mondjuk, hogy az Af 40%, a Mf meg 90%, akkor miért NE lehessen
1-3-5% finomsággal növelni? Kérdés, hogy egy %-os képzettséghez oda lehet-e írni,
hogy 30% az Af, 60% a Középfok és 90% a Mf...?

Tőlem oda lehet írni, néha tényleg jól jöhet, de egyszerűen nincs rá szükség, az esetek döntő többségében elég a két-három-öt fok. 20 sem kell.
Nekem egyébként az is kifejezetten tetszik, hogy egyes képzettségeknél egész kis mini-game-ek vannak leírva, mint pl. a birkózásnál, és nem ugyanazt a skálát használjuk ugyanúgy a játékban mindenre. Hogy nincs "egységes alapmechanika".
És végül: ízlések és pofonok. Nekem a sokfokozatú, célszámos képzettségrendszerek nem jönnek be, ennyi. Nem szeretnék drágakőmágia, idomítás és etikett, vagy szexuális kultúra próbát dobáltatni. Ez túlságosan közel áll a d20 képzettségeihez. Ha belegondolok az ETK képzettségei inkább hátterekre, vagy feat-ekre emlékeztetnek.


Ha már T$R és D+D... Momentán az 1. kiadásban NEM voltak képzettségek, csak
a tolvaj százalékai, a harmadik kiadásban meg már ezek is ugyanúgy működtek,
mint a többi képzettség, ideértve a mágikus fürkészést, a kovácsolást és a hamiskártyát is.

Tudom

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM írta:

Amúgy nem a két szép szemedért cincálom szét az érveidet - ha ui. meg tudlak győzni,
akkor valszeg a leendő ÜTK is profitál a dologból.

Ne képzelj ilyen sokat rólam. Egyszerű fórumozó vagyok én is.
Gulandro és a a másik G betűs, aki a fórumokat nyitotta, úgy tudom ők lesznek a szerzők.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

andras írta:

Lehet finomítgatni, de nekem nem kell. A harcérték amúgy is növekszik a Hm-ekkel, ez szól az újabb és újabb fogásokról, amiket írsz. A Mf tulajdonképpen fegyverspecializácó.

Bizonyos fegyverspecifikus vívófogásokról van szó - gyak. könnyebb azt
pld. lefegyverezni, akinek a fegyverforgatása alacsonyabb.

A rapír pont hogy speckó fegyver, közeli rokon nélkül.

Spádé, estoc, páncélfúró? Korai és késői rapírok? Jópár "hegyes piszkavas" van és volt...

Ha nincs köztük Mf hajózó, akkor nem tudják irányítani a hajót. Egy tisztnek is Af-ra szüksége van. Ha nincs képzettségük, béreljenek kapitányt.

És két kapitány között mi a különbség?

Az árbocszámokkal és a tonnákkal nem tudom mit akarsz, csak nem azt hogy kerüljenek bele a szabálykönyvbe???

Azt mondtad, hogy "nagyobb" hajóhoz kell hajózás Mf. Minél nagyobb? Mi van ha pont
annak a méretnek a 99%-át vagy 101%-át teszi ki a kérdéses hajó?

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Birbin írta:
KLM írta:

Amúgy nem a két szép szemedért cincálom szét az érveidet - ha ui. meg tudlak győzni,
akkor valszeg a leendő ÜTK is profitál a dologból.

Ne képzelj ilyen sokat rólam. Egyszerű fórumozó vagyok én is.
Gulandro és a a másik G betűs, aki a fórumokat nyitotta, úgy tudom ők lesznek a szerzők.

Hmmm, ennél azért többet vártam és nem a személyedet illetően  tongue

Tudod, felmerül a fórumon egy ötlet - jónak látszik. Ha sikerül szétszedni és a felvetőjét
is meggyőzni, akkor esélyesen nem kerül bele a könyvbe.
Ha nem sikerül, akkor hátha igen.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Véleményem szerint kissé elfajult már ez a vita, de azért úgy érzem, hogy nekem is meg kell nyilvánulni! smile Szóval:

@Birbin: Én is hozzád hasonlóan szeretem az ETK-t, érveltem is hasonlóan hozzád a képzettségrendszer %-os felosztása ellen, azonban be kell látnod, hogy igenis egy modern szabályrendszerrel szemben már mások az elvárások. Az egyik legfontosabb ezek közül az, hogy egységes legyen a rendszer. Egységes motorral, egységes képlet alapján működjön. Ez nem néhány ember elvárása, hanem pár megszállottan (bocs a kifejezésért) maradi ember kivételével mindenkié. Az is nagyon fontos, hogy lehessen dobatni minden képzettségre. Szerintem azt te is elfogadod, hogy ha egy rendszerrel lehet képzettségekre dobatni, az nem jelenti azt, hogy kell is. Viszont, ha a rendszer nem engedi a dobatást, akkor azzal nem tudsz akár szeretnél, akár nem. Ebből pedig egyértelműen következik, hogy kell lennie képzettségpróbáknak!

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

andras írta:

Lehet finomítgatni, de nekem nem kell. A harcérték amúgy is növekszik a Hm-ekkel, ez szól az újabb és újabb fogásokról, amiket írsz. A Mf tulajdonképpen fegyverspecializácó. Különleges elmélyülés egy bizonyos fegyvertípus forgatásában, nem reguláris fejlődés. mint az összes többi.

Értem, amit írsz, csakhogy pont ez vele a problémám is. A HM-el újabb és újabb fogások jönnek, szépen fokozatosan. A MF-al meg hirtelen elmélyülök a fegyver forgatásában. Egyik napról a másikra. Az miért nem fokozatosan történik?

Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy csak és kizárólag a %-os rendszer a jó, de szerintem is jól mutat egy k100-as rendszerben. smile

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM írta:

Tudod, felmerül a fórumon egy ötlet - jónak látszik. Ha sikerül szétszedni és a felvetőjét
is meggyőzni, akkor esélyesen nem kerül bele a könyvbe.
Ha nem sikerül, akkor hátha igen.

Azzal kezdtem az írogatást, hogy elégedett voltam az Af-Mf rendszerrel, csak egy Kf hiányzott néha. Innen meggyőzni, hogy dobni kelljen a képzettségekre, pláne hogy százalékos legyen mind ... hát ambíciótok az van.  big_smile

@bubmac
Így van, ezért mondom, hogy a százalékos képzettségeket is nyugodtan be lehetne tagolni az Af-Mf rendszerbe.  cool

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Birbin írta:
KLM írta:

Tudod, felmerül a fórumon egy ötlet - jónak látszik. Ha sikerül szétszedni és a felvetőjét
is meggyőzni, akkor esélyesen nem kerül bele a könyvbe.
Ha nem sikerül, akkor hátha igen.

Azzal kezdtem az írogatást, hogy elégedett voltam az Af-Mf rendszerrel, csak egy Kf hiányzott néha. Innen meggyőzni, hogy dobni kelljen a képzettségekre, pláne hogy százalékos legyen mind ... hát ambíciótok az van.  big_smile

vs.

bubmac írta:

Az is nagyon fontos, hogy lehessen dobatni minden képzettségre. Szerintem azt te is elfogadod, hogy ha egy rendszerrel lehet képzettségekre dobatni, az nem jelenti azt, hogy kell is.

Kivastagítás tőlem - vagyis ha sikerül arra reagálnod amit írunk, akkor talán nem reménytelen.

Remélem pld. olvastad amit az automatikus sikerekről írtunk.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Szerintem erre a problémára éppen egy %-os képzettségrendszer és egy képzettségalapú RPG-rendszer nyújtana megoldást. Ha abban gondolkodunk, hogy van egy %-os képzettségrendszer, és nincs külön HM, hanem ahány %-os a fegyverhasználat, annyi pontot lehet a KÉ/TÉ/VÉ/CÉ között elosztani, akkor többféle eredmény is elérhető:
1./ Nem válik el a fegyverforgató tudás az egyéb harci tudástól.
2./ Modellezni lehet, hogy vki a pallossal mondjuk támadásra, míg hosszúkarddal védekezésre gyúrt.
3./ A 100 % feletti tudás is értelmezhetővé válik, jóllehet a képzettségpróbával itt lehetnek érdekességek (részemről csak a 100 %-ig terjedő részre lehetne próbát dobni).

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

lightningrider írta:

Szerintem erre a problémára éppen egy %-os képzettségrendszer és egy képzettségalapú RPG-rendszer nyújtana megoldást. Ha abban gondolkodunk, hogy van egy %-os képzettségrendszer, és nincs külön HM, hanem ahány %-os a fegyverhasználat, annyi pontot lehet a KÉ/TÉ/VÉ/CÉ között elosztani, akkor többféle eredmény is elérhető:
1./ Nem válik el a fegyverforgató tudás az egyéb harci tudástól.
2./ Modellezni lehet, hogy vki a pallossal mondjuk támadásra, míg hosszúkarddal védekezésre gyúrt.
3./ A 100 % feletti tudás is értelmezhetővé válik, jóllehet a képzettségpróbával itt lehetnek érdekességek (részemről csak a 100 %-ig terjedő részre lehetne próbát dobni).

Nekem ez tetszene, változatos lenne a dolog. smile

Felmerült az a kérdés bennem, százalékos rendszerrel kapcsolatban, és remélem nem voltam figyelmetlen és nem volt már róla szó. (habár mintha érintőlegesen lett volna). Ki mit gondol? A képzettségek egyébként származnának a tulajdonságokból alap százalékban, vagy csak ha költ rá a karakter jelennének meg?

Az én véleményem, hogy ketté kell bontani, és kis mértékben ha nem is tanulta mindenki tud mászni, vagy van fájdalomtűrése, tud hadonászni egy karddal (persze ez nem fegyverhasználat, de szerencsés lehet), míg pl. nyelvet, mágiaismeretet, etikettet nem szed fel senki csak úgy.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Tyeoral: Ez nálunk is gyakori téma volt, én amellett kardoskodom, hogy nem számít bele a képesség a képzettségbe. Attól, hogy valakinek 16-os Ügyessége van, szerintem nem tud 16 %-osan falat mászni/esni, stb. Az elméleti jellegű képzettségek esetében is igaz: egy 15-ös Intelligenciájú utcagyerek nem fog 15 %-on olvasni, ha egyszer soha nem tanult. A magas Képesség maximum a képzettség tanulását könnyíti meg. Ezt én úgy modellezném, hogy sávosan beosztanám a képességeket:
10-13 - nem ad bónuszt
14-16 - a KP háromnegyedéért lehet százalékot venni
17- csillagos ég - a KP feléért lehet százalékot venni

Ez csak hasraütésszerű volt, mondjuk a feléért elég durva, de én egy Képességvásárlós rendszerben gondolkodtam, ahol a magasabb képességért sokkal-sokkal több karakteralkotó pontot kell elhasználni.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

lightningrider írta:

Tyeoral: Ez nálunk is gyakori téma volt, én amellett kardoskodom, hogy nem számít bele a képesség a képzettségbe. Attól, hogy valakinek 16-os Ügyessége van, szerintem nem tud 16 %-osan falat mászni/esni, stb. Az elméleti jellegű képzettségek esetében is igaz: egy 15-ös Intelligenciájú utcagyerek nem fog 15 %-on olvasni, ha egyszer soha nem tanult. A magas Képesség maximum a képzettség tanulását könnyíti meg. Ezt én úgy modellezném, hogy sávosan beosztanám a képességeket:
10-13 - nem ad bónuszt
14-16 - a KP háromnegyedéért lehet százalékot venni
17- csillagos ég - a KP feléért lehet százalékot venni

Ez csak hasraütésszerű volt, mondjuk a feléért elég durva, de én egy Képességvásárlós rendszerben gondolkodtam, ahol a magasabb képességért sokkal-sokkal több karakteralkotó pontot kell elhasználni.

Igen ez nálunk is téma. Nem is feltétlenül van egyezés még mindig. Habár a rendszertől is függ. mert ha célszám van pl. mászásnál 20% a nehézség, akkor tulajdonképpen a képzetlennek is van 80%-a megmászni azt a valamit.
Az elméletiben egyetértés van, hogy hiába nagy az IQ, ha nem tanult olvasni, nem fog.

A sávos rendszer is tetszik amit írsz.

Utoljára Tyeoral szerkesztette (2011.05.19. 22:04:28)