Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Marcus: Lényegében szinte mindenben egyetértek azzal, amit leírtál. Dolgozgatok is valami ilyesmin, de hát lassan haladok. Meg ugye ki tudja, hogy mit terveznek a kiadónál pontosan.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Marcus írta:

- Hangsúlyosabbá kellene tenni a képességek szerepét a képzettségekben, akár a próbákban, akár a kapott Kp-k számában. A képességek orientálhatnák a karaktert (ha magas az Ügyessége, akkor olyan képzettségeket tanuljon), másrészt tükrözzék a kezdeti tehetséget (magasabb induló százalék, könnyebben megszerezhető fok), de ezt kemény tanulással lehessen ellensúlyozni (ugyanazt a százalékot vagy fokot bárki más elérheti, de több pontot kell rááldoznia)(- kiemelés tőlem).

Ez egy tök érdekes gondolat. Rühellem a fatalista "nem vagy elég ügyes/okos/szép, ezért ezt sose fogod megtanulni" hozzáállást, de ezt realisztikusnak is, és játéktechnikailag is elfogadhatónak érzem.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

NémaÁkos írta:

Ez egy tök érdekes gondolat. Rühellem a fatalista "nem vagy elég ügyes/okos/szép, ezért ezt sose fogod megtanulni" hozzáállást, de ezt realisztikusnak is, és játéktechnikailag is elfogadhatónak érzem.

Pláne, ha a főértékek növelhetőek - ebben pedig egyetértünk (legalábbis senki nem szólt még ellene).

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv.

Én olyasmin gondolkodok mostanában, hogy be lehetne vezetni egy Tényleges és egy úgynevezett Maradék Tp értéket. A nevek változhatnak, a lényeg az elv. A képzettségek százalékai tp-ből vásárolhatóak lennének. Így ténylegesen bekerülne a karakter fejlődésébe a fokozatosság, és az is meghatározható (sejthető) lenne hogy X.szintű karakter milyen "erős". Persze ehhez az kell hogy akkor ne nagyon keljen költeni másra mint képzettségekre és minden más azokból eredeztethető legyen. Hm, Mana stb.

Pl.:

Józsi a harcos elkezd kalandozni. Kaland közben kap 80tp-t valamiért. Így Tényleges és Maradék Tp szintje is 80-80-ra ugrik. De mivel ugye fokozatosan fejlődik, mondjuk 30tp költ fegyverhasználatra, ami  - mondjuk - +5%. Tehát a Fegyverhasználat képzettsége nőtt 5%-al. Így már meg is kapja a - mondjuk - százalékonkénti Hm-eket, az az 5Hm-et, amit elosztogat Ké Té Vé Cé értékei között.

Így a Tényleges Tp szintje 80 marad míg a Maradék 50 lesz. És így tovább elköltögeti (elköltögetheti, de hát miért ne költené amikor ő csak nyer vele?) a kapott tp-ket.

Mondjuk 100tp-nél lép szintet, így 2. szintű ahol nem várja semmiféle robbanás szerű fejlődés ami eddig ugye megszokott volt szintlépésnél, csupán 2. szintű lett ami csak annyit jelent hogy 2. szintű. Egy "erő" mérő szám ami alapján nagyjából sejthető hogy mennyi tapasztalat van a birtokában, de azért mégse lehet 100%-ra biztosan megmondani hogy mi van a tarsolyában.
(pl nagy különbség lehet hogy egy karakter épp hogy csak elérte a 10. szintet vagy már súrolja a 11.-et. Ami nem hátrány, ha a 10-ről 11-re lépéshez szükséges Tp-t mondjuk 2-3 kaland alatt szedi össze a karakter és ugye a régi rendszerben ilyenkor kénytelen volt azt a 2-3 kalandot nulla érdemi fejlődéssel végig játszani. Pedig azért egy 10szintre írt kaland már nem egy "rabló banda kifüstölése" smile)

-Így ugye megmarad erőmérőnek a Tapasztalati Szint.
-A Tp-ből vásárlás megoldja a fokozatos fejlődést.
-A dupla, párhuzamos Tp érték gondoskodik róla hogy a tp-ből vásárlás ne vesse vissza a karaktert a fejlődésben.


Az itt szereplő 6tp/1% persze változhat. Mondjuk 1%-tól 30%-ig 5tp/1% mert ugye az alapokat könnyű megtanulni általában mindenből, aztán 31%-tól 60%-ig 10tp/1% mert a haladó szint nehezebb, és így tovább. Akik nem szeretik a százalékos dolgokat azok kedvéért nyugodtan szerepelhetne az is a könyveben hogy 40% Af-nak míg 90% Mf-nak felel meg. Ki így ki úgy értelmezhetné de a hm-eket meg a Manát akkor is a százalékokból kéne eredeztetni.

Szerintem ez használható, egyáltalán nem bonyolult, átfogó, fokozatos. Csak a Tp->%->Hm/Mana arányt kell okosan belőni.


Ui.: Így visszanézve kicsit kuszának tűnik, de remélem az elv, az alapötlet érthető.

Cuir an ra ghabhas a’deanam.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Serún'rí írta:


(pl nagy különbség lehet hogy egy karakter épp hogy csak elérte a 10. szintet vagy már súrolja a 11.-et. Ami nem hátrány, ha a 10-ről 11-re lépéshez szükséges Tp-t mondjuk 2-3 kaland alatt szedi össze a karakter és ugye a régi rendszerben ilyenkor kénytelen volt azt a 2-3 kalandot nulla érdemi fejlődéssel végig játszani. Pedig azért egy 10szintre írt kaland már nem egy "rabló banda kifüstölése" smile)

Hmm... Mondjuk - sokadjára big_smile - a Kódexben egy szintlépés mindig 100 tp és szintlépéskor
oszthatod el - egy-egy képzettséget 5%-al növelve. Ha a mesélő jóindulatú, akkor 20 TP-nként
is, ilyenkor 1-1%-al.

Szóval nincs szükség a kétfajta TP-re, illetve a bestiáriumban sem kell tipródni azon, milyen
"monszta" hány tp.

Amire viszont nem emlékszem egyik M* szabál'könyvből sem, az az, hogy hány "kaland" egy
szintlépés... Pedig kellene valamit saccolni, főleg, ha ugye bekerül, hogy egy adott szintű
és kasztú valaki kicsoda a világban - másfelől nézve, egy kisebb városállam "12=tucat"
varázslócéhének "nagymestere" kb. hanyadik szintű is.

(A Kódex kalandonként 5-50 TP-t javasol - ez egy-egy 4-5 órás játékülésre 5-10)

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM írta:

Amire viszont nem emlékszem egyik M* szabál'könyvből sem, az az, hogy hány "kaland" egy
szintlépés... Pedig kellene valamit saccolni, főleg, ha ugye bekerül, hogy egy adott szintű
és kasztú valaki kicsoda a világban - másfelől nézve, egy kisebb városállam "12=tucat"
varázslócéhének "nagymestere" kb. hanyadik szintű is.

(A Kódex kalandonként 5-50 TP-t javasol - ez egy-egy 4-5 órás játékülésre 5-10)

Adios
KLM

Ennek eldöntése általában a KM-re szokott hárulni, mivel ő tervezi a kampány-t így neki kell el döntenie, hogy milyen gyorsan is fejlődhetnek a karakterek.  Én legalább is így csinálom továbbá figyelembe veszem, azt is ha karakterek hibáznak. Ilyenkor jóval kevesebb tp-t kapnak, mint ami előre bevolt tervezve, bár ez nagyon ritka esett.

„A Galaxisban a Császár az úr, míg a hajón a kapitány”
                                                 Általános űrtengerész mondás

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Blake írta:

Ennek eldöntése általában a KM-re szokott hárulni, mivel ő tervezi a kampány-t így neki kell el döntenie, hogy milyen gyorsan is fejlődhetnek a karakterek.

Azért nem árt, ha adunk a mesélőnek ehhez valami segédletet, illetve a játékosok
(és a karaktereik!) is hadd sejtsenek olyasmiket, hogy egy 20-30 éve dolgozó,
szabadúszó kalandozó vagy épp egy kisváros varázslócéhének 70-80 éves magisztere
mégis kb. hanyadik szintű lehet...

ADios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Az ETK szerinti 7-8. szintű karakterekkel már elég sok feladatot meg lehetett oldani, a 10. szint megérése már-már EPIC volt, 15. szintről álmodni lehetett...  smile
Szerintem is indokolt, hogy egy első szintről mondjuk hetedikre történő feljátszás valós időben se 2 játékalkalom legyen. A szintlépéshez egyre növekvő beszerzendő TP-t megtartanám, és rögzíteném, hogy mi kb. hány TP. Sokkal több helyet kellene szentelni a meséléstechnikai résznek, illetve egy komplett lemesélt kalandot és esetleg három különböző szintre írt igényes modult is szívesen látnék.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM írta:

Azért nem árt, ha adunk a mesélőnek ehhez valami segédletet, illetve a játékosok
(és a karaktereik!) is hadd sejtsenek olyasmiket, hogy egy 20-30 éve dolgozó,
szabadúszó kalandozó vagy épp egy kisváros varázslócéhének 70-80 éves magisztere
mégis kb. hanyadik szintű lehet...
KLM

lightningrider írta:

Szerintem is indokolt, hogy egy első szintről mondjuk hetedikre történő feljátszás valós időben se 2 játékalkalom legyen. A szintlépéshez egyre növekvő beszerzendő TP-t megtartanám, és rögzíteném, hogy mi kb. hány TP. Sokkal több helyet kellene szentelni a meséléstechnikai résznek, illetve egy komplett lemesélt kalandot és esetleg három különböző szintre írt igényes modult is szívesen látnék.

Abszolút egyetértek, hogy ezekre szükség van. Tulajdonképpen a KM-nek szóló rész az egyik olyan az ETK-ban, ami egy az egyben komoly kipofozásra szorul, részben az általános elvek tekintetében (miért mennyi Kp jár a harcon túl, hanyadik szint mit jelent, stb). De vannak itt konkrét gondok is, pl.: betegségeknél átláthatatlan, hogy minek mi lesz a hatása (ami a rontások miatt nem elhanyagolható probléma), jelmágián alapuló varázstárgyaknál pedig a Mp/hatóidő ellentmondani látszik a mozaikmágiának.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Őszintén szólva nem olvastam el az összes hozzászólást amiket írtatok, így lehet, hogy már valaki felvetette:
azoknál a képzettségeknél amik megtanulhatóak tapasztalati úton a legcélszerűbb a százalékos rendszert alkalmazni, így azokat bármikor gyakorolhatja! Persze ezek között is lehet olyan amihez némi elmélet szükséges! Viszont azok amikhez igen komoly elmélet kell nem feltétlenül megfelelő a százalék, mert nem differenciál kellően!
Példát azért nem írtam, mert nem tudom mik lesznek!

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Sápadt Angyal írta:

Viszont azok amikhez igen komoly elmélet kell nem feltétlenül megfelelő a százalék, mert nem differenciál kellően!

????? Ahhoz ezrelék kellene, vagy valami nagyon félrement... ?????

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

A MAGUS-tól szerintem nagyon jó újítás volt annak idején, hogy nem kell dobálni a képzettségekre. Minden más játékban kell. Ez jobban is illik egy hősies játékhoz, vagyis a mesterfokú nyomkeresőt sose fogja kijavítani az alapfokú, aki éppen fantasztikusat dobott.
A rendszerből egyedül a középfok hiányzik.

Fölöslegesnek tartom az ötfokú skálát. Úgy szokott lenni, hogy az 1. szinttel nem érsz semmit, és amint valaki föntebb megjegyezte, 5. szintű sosem leszel, akkor ott vagyunk a 3 fokúnál. Viszont erről eszembe jutott, hogy a Mesterfokúnál is lehetne magasabb szint, mégpedig a Legendás fok, ami a szabálykönyvben nem jelenik meg egyáltalán, csak a nagy hősök képzettségeinél lenne olvasható. Pl Gorduin Pszi Lf. Itt rögtön megindul a találgatás, hogy vajon mit is tudhat ez és hány pontba kerül, de szabálykönyvbe fölösleges betenni, mert a gyakorlatban nincs rá szükség, és némi misztikum jót tesz a hangulatnak.

Talán fura lehet olvasni, de szerintem még a százalékos szakértelmek is simán átalakíthatók a fokos rendszerbe.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Birbin írta:

A MAGUS-tól szerintem nagyon jó újítás volt annak idején, hogy nem kell dobálni a képzettségekre. Minden más játékban kell. Ez jobban is illik egy hősies játékhoz, vagyis a mesterfokú nyomkeresőt sose fogja kijavítani az alapfokú, aki éppen fantasztikusat dobott.
A rendszerből egyedül a középfok hiányzik.esz a hangulatnak.

Én értem amit írsz, de nekem meg pont ez a bajom. Ha már hősies a rendszer, miért ne győzhetne a legkisebb királyfi nagyritkán... De mondok mást, tehát ha a rendszer %-os, az nem zárja ki azt, hogy biztos tudásként használjuk. Tehát ha a KM úgy látja a 60%-ost, sose fogja kijavítani a 30%-os, ellenben fokos rendszernél, ez fordítva nem nagyon lehetséges...

Egyébként én úgy gondoltam a rendszer, vagy nagyon hasonlóan ahhoz, amilyen a Codex-ben volt. tehát nem az a siker, hogy ha az adott % alá dobsz, hanem lenne egy nehézség. Így azért árnyaltabb lenne a rendszer. Tehát ugyan azt a 50%-os dolgot a 60%-al rendelkező mindig tudja, míg a 30%-al rendelkező is az esetek 80%-ban, viszont van 20%-a, hogy nagyon elbaltáz valamit...

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Birbinnel értek egyet, bejön, hogy nem kell mindenre dobálni, amire meg kell, arra ott vannak a %-os képzettségek.
Viszont az Af és Mf szerintem többnyire elég. Harmadik lehetne a könyvben nem szereplő Legendás fok. Esetleg még annyit tennék hozzá, hogy sok esetben felmerül: a képzetlen képzettséghasználó mennyit tud? Pl. elirányítgatni egy ballagó lovat annyira nem nagy dolog, mennie kell lovaglás Af nélkül is. Vagy tényleg Kp-t kell költeni a szüzesség elvesztésére smile (Szexuális kultúra Af)?
Tehát végül is 4 fokozat: képzetlen, Af, Mf, +Lf

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Nyilván mindenkinek megvannak a vesszőparipái. Nekünk soha nem hiányzott, hogy dobálgassunk a képzettségekre.

Ezt a képzettséges dolgot csak azért írtam le, mert annak idején ezek jöttek elő. Nagyon furcsa volt, hogy csak amatőrök és vérprofik vannak átmenet nélkül. És nagyon furcsa volt, hogy induló karakter mesterfokú képzettségeket kap.

Ha már képzettségek, igazat adok annak a korábban szólónak, aki szerint a szexuális kultúrát ki kéne dobni. Valóban teljesen fölösleges.

Úgyis az írók és a kiadó döntik el, hogy mennyire nyúlnak bele a rendszerbe. Úgyhogy tovább nem boncolgatom a dolgot. Majd ha hozzáférek a sampler CD-hez, akkor talán.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

andras, Birbin: ahogy érzitek, lásd még "akkor most megveszem XY képzettséget Mf-on,
mert épp van a zsebemben 40 kp", ill. "neki is Af van, nekem is, de már rátettem 20 kp-t,
csak jobb vagyok nála, hiába nem Mf" jellegű eszmefuttatásaink.

OFF: Szex - van akinek tucatnyi porontya van már, mégsem rendelkezik az Af-al sem.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Birbin: ne vedd kioktató hangnemű beszólásnak, mert nem annak szánom, de látszik, hogy még csak hagyományos, lineáris küldetésteljesítő (esetleg vándorút típusú) kalandot játszottál.

Ott valóban kényelmesebb, ha csak a (történet fő csúcspontját jelentő) harc van részletesen kidolgozva, kaland közben pedig el lehet intézni a dolgokat egy "hát persze, hogy át tudom vezetni őket az erdőn! Elf vagyok!" és "no akkor elkezdek udvarolni a nemeskisasszonynak, bárd vagyok, perceken belül belém esik, aztán bármire kérem, segít majd nekünk".

De ez csak egy, szvsz messze nem a legjobb módja a szerepjátéknak. Sok olyan kalandtípus van, ahol viszont fontos szerepet kapnak a képzettségek, amit ha a KM fok után könyvel el automatikus sikernek vagy bukásnak, a kaland vagy túl könnyű, vagy lehetetlen lesz. Elég, ha csak a lopózást említem.

Illetve még egy jó példa az általam csapatmunka típusúnak nevezett kaland, ami úgy néz ki, hogy van egy vallási vagy származási alapon tartósan együttműködő csapat, ennek tagjai a JK-k (pl. fejvadászalakulat; egy csapat sogronita; stb.), ahol a karakterek nem ritkán azonos kasztból kerülnek ki, és fontos, hogy mindenki másban legyen jó. Ha nem tudja a KM a képzettségeket játszatni, mert nem tudja kezelni vele a véletlen szituációkat (azaz nem tud rá dobatni), akkor mindig a harc és a varázslat, ezáltal a harcolni, illetve varázsolni legjobban tudó csapattag játssza majd a főszerepet.
És ez csak egyfajta eset a sok közül.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Sötét Ezredes
Kérlek te se vedd kioktatásnak, ha valamit nem tudsz kezelni, az nem jelenti azt, hogy más se tudja.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Birbin írta:

@Sötét Ezredes
Kérlek te se vedd kioktatásnak, ha valamit nem tudsz kezelni, az nem jelenti azt, hogy más se tudja.

Ha ismersz módot, hogyan lehet kezelni pl. egy kétes kimenetelű "majd' felborul a hajó a háborgó tengeren, és a karaktereken múlik, hogy el ne süllyedjen" szituációt fix képzettségekkel, akkor kíváncsi vagyok rá, ne tartsd magadban. smile

Természetesen, ha másféle felhasználással jobbat ki lehet hozni a jelenlegi rendszerből, akkor nyilván jobb módot, mint rendszert váltani.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Ez túl egyszerű. Ha a kaland miatt fontos, akkor nem borulnak föl. Ha van jó ötletem a felborulás utáni szálra, márpedig ha egyáltalán felmerül a helyzet, akkor gondolok erre az eshetőségre, akkor fölborulnak. Titokban dobok egyet azért. Ha mindegy, akkor a kockára bízom tipikusan 50-50% eséllyel, szintén rejtett dobással.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Birbin írta:

Ez túl egyszerű. Ha a kaland miatt fontos, akkor nem borulnak föl. Ha van jó ötletem a felborulás utáni szálra, márpedig ha egyáltalán felmerül a helyzet, akkor gondolok erre az eshetőségre, akkor fölborulnak. Titokban dobok egyet azért. Ha mindegy, akkor a kockára bízom tipikusan 50-50% eséllyel, szintén rejtett dobással.

Ez azért már szerintem határos a railroading-al... Nyilván akkor kell dobni, ha a mesélő nem akarja előre meghatározni a kimenetelt, ha meg mondjuk ki kell játszani, az gyakorlatilag azt jelenti, hogy a mesélő dönti el, mi legyen. (Ugye a második esetben a mesélőt kell meggyőzni, hogy a játékos verziója legyen a további történet, és ez így a mesélő döntése lesz.) Nyilván dobásnál is el tudja nyomni a sztorit a mesélő, hiszen annyit dobat, amennyit csak akar, és előbb utóbb neki lesz igaza...

Szóval a lényeg, hogy ez a dobás-nemdobás csupán egyéni preferencia kérdése, és azon rugózni, hogy kinek a módszere "magasabb rendű", enyhén szólva elég gyerekes...

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Birbin írta:

Ez túl egyszerű. Ha a kaland miatt fontos, akkor nem borulnak föl. Ha van jó ötletem a felborulás utáni szálra, márpedig ha egyáltalán felmerül a helyzet, akkor gondolok erre az eshetőségre, akkor fölborulnak. Titokban dobok egyet azért. Ha mindegy, akkor a kockára bízom tipikusan 50-50% eséllyel, szintén rejtett dobással.

Éés, a hajózás MF-kal rendelkező karakter játékosa nem fog olyan jót játszani, mert a saját terepén sem képes az események döntő szintű befolyásolására, hiszen a KM már eleve elrendelte mi fog történni. (Az "én k100 dobásom fog dönteni az események kimeneteléről" is az eleve elrendelés kategóriába esik, mert arra sincsen ráhatása a JK-knak.)

Igaz, ezt a jó KM hatszáz féle képpen megkerülheti, és ügyes trükkökkel úgy alakítgathatja az egészet úgy, hogy a játékosok észre se vegyék az eleve elrendeltséget, vagy vissza tudják vezetni játékbeli okokra (pl. "bizony átkozod most magad, amiért sajnáltál még 8 ezüstöt arra a 10 ifini matrózra"), de miért vegyük ki a KM kezéből a kézenfekvő lehetőséget? ("elrontottad, mert a véletlen úgy hozta, hogy nem sikerült")

Tudom, hogy szőrszálhasogatásnak tűnik, de a tapasztalat ezt mutatja.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Amit írtam, abba igazából beleértettem, hogy a játékosi karakterek megtesznek minden tőlük telhetőt, hogy elkerüljék a katasztrófát. Ha nem, pl a mesterfokú hajós részegen hever a kajütben, akkor bukta van.

Nem értek a hajózáshoz, de ha értenék se várnám el a játékosomtól ugyanezt. Akkor mit erőlködjünk? Hogy lesz ebből a momentumból jó játék? Azzal, hogy dobatsz egy képzettségpróbát?

Mesélőként én tervezem meg a történetet. Ha akarok, rakok bele alternatív lehetőségeket. Én döntöm el a nehézségi fokokat, vagy hogy egyáltalán kell-e dobni és mit.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!

Birbin írta:

Nem értek a hajózáshoz, de ha értenék se várnám el a játékosomtól ugyanezt. Akkor mit erőlködjünk? Hogy lesz ebből a momentumból jó játék? Azzal, hogy dobatsz egy képzettségpróbát?

Szerintem vannak itt félreértések. Attól, hogy a rendszer százalékos, nem feltétlenül válik egy nagy dobálgatássá. Csupán árnyaltabbá válnak a képzettségek. Nem feltétlenül szükséges a dobás, hisz mondhatod, hogy van x %-od, sikerül felmászni, nem sikerül felmászni.

Persze lehet dobálni is, ami akár érdekes is lehet:
Hajós példánál maradva. Mesterfokú hajós részegen hever a kajütbe. Jön a vihar. A játékos belátja, hogy részeg, és hagyja a dolgokat történni (előre eltervezett játékmenet - vagy süllyed, vagy nem), részegen is próbálkozna, de nem tud az eleve elrendeltetés miatt (ez nálunk általában csalódottságot szül).

%-os rendszernél. Szintén részegen, szintén belátja, lásd fent. Próbálkozna, adsz célszámot, -%-ot, stb. dobatsz.
Nagyon sikerül - Happy, és megy minden úgy, mintha nem hevert volna részegen. habár a matrózoknak lehet bejön a dolog, és haverokra, barátokra tehet szert.
Szerencsésen sikerül - lásd előző, de azért a hajó kapitánya, a matrózok, a társak, stb. nem feltétlenül bíznak meg a tudományában, mondván mondjuk, hogy egy hajós, részegen is hajós, vagy egy hajós ne igyon (mondanának ilyet? smile). Érdekes szituációk az úton. Esetleg ők is belátják, hogy na jó részeg volt, de Antoh vele volt, haverság.
Nem sikerül - Na bumm részeg volt. Életbe lép a hajó süllyed verzió, vagy a szerencsés megmenekülés.
Nagyon nem sikerült - Hajó süllyed (lehet nem is lett volna ez), pár matróz meg is hal. Kellemetlen a régi haverjaikkal egy mentőcsónakban utazni, lakatlan szigeten kókuszdiót szedegetni.

Ha meg nem részeg nem kell dobatni.


De persze nem támadólag írom, amit írok, vagy meggyőzni szándékkal (habár kicsi biztos van benne smile), csak a kérdéseid miatt jutott eszembe.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Tyeoral: ott a pont.

Birbin írta:

Nem értek a hajózáshoz, de ha értenék se várnám el a játékosomtól ugyanezt.

Épp most fogalmaztad meg a harmadik alternatíva, a "Ne dobással oldd meg, játszd ki!" kritikáját. Amihez nincs a való életben is képzettségünk/ismeretünk, azt nem mindig tudjuk megfelelően kezelni a játékban sem.

Egyébként ne érts félre, én sem arra gondolok dobás alatt, hogy:
-Hánykódik a hajó!
-Felmegyek a fedélzetre, mondom a matrózoknak, hogy vonják be a vitorlát, aztán odamegyek a kormányhoz, és megpróbálom egyenesben tartani.
-Jó, dobj!
-X lett!
-Sikerült/nem sikerült megmentened a hajót a borulástól.

Birbin írta:

Mesélőként én tervezem meg a történetet. Ha akarok, rakok bele alternatív lehetőségeket. Én döntöm el a nehézségi fokokat, vagy hogy egyáltalán kell-e dobni és mit.

Ez a véleményem nekem is. De tegyük fel, egy adott helyzetnél úgy gondoljuk, dobni kéne (mert hangsúlyozom: bele akarjuk vinni a véletlent a játékba), és a rendszer azt mondja, hogy: márpedig erre nincs dobás! Oldd meg magad!

Ezt a fajta helyzetet kerülné el az, ha mindenre LEHET dobni.
És nem jelentené azt, hogy mindenre KELL dobni.
Az szerintem is legalább annyira káros, mintha semmire se lehetne.