Téma: Képzettségrendszer

Képzettségrendszer

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Na akkor kezdeném a képzettségrendszernél. Nem tudom olvastátok-e az én pár nappal ezelőtt írt ötletemet a képzettségrendszerre.? Mert ha jól megfigyelitek mindkét oldal (százalékos és fokozatos) érvényesül benne, ráadásul egységesedne a képzettség-próba a harcrendszerrel, mert ugyanazon szisztéma szerint működne.

Olvassátok vissza, vagy ha gondoljátok leírom újból, mert úgy gondolom, hogy megfelelően kompromisszumos ötlet! Maradna is az ETK, de mégis modernizálódna a képzettségrendszer.

Köszönöm!

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

bubmac: szerintem idézd be...

Képzettségrendszer tekintetében eddig a 2 fokú (Af-Mf), az 5 fokú, a 20 fokú, és a %-os merült fel, ha jól tévedek. Körülbelül ezekről folytathatnánk a beszélgetést.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

bubmac írta:

@mindenki: nekem lenne egy ötletem a képzettségrendszerre, ami véleményem szerint megőrzi a "magus-feelinget" és mégis dobható.

Tehát: a képzettségek maradnának 5 fokúak (UT, Summarium) és ez normál körülmények között megfeleltethető biztos tudásnak. Azonban, ha egy szituációban próbát kell tenni, akkor vennénk a képzettséghez vonatkozó (1 vagy 2) Képesség értéket, ehhez a képzettség foka adna egy plusz értéket (mondjuk fokonként 20-at) és még dobnánk hozzá k100-al.

Példa: karakter lopakodik (Ügyesség 16) + lopakodás képzettsége 3. fokú (60) + k100-as dobás (46) = 122. Ellenpróba, hogy észreveszik-e (Érzékelés 12) + Éberség/Megfigyelőkészség 2. fokú (40) + k100 (55) = 107. A lopkaodás sikeres volt!

Előnyei a rendszernek:
1. minden dobás k100-al megy, tehát egységesedik a rendszer.
2. megmarad a hagyományos képzettségrendszer, de mégis dobható
3. a karakterek képességeinek szerepe fontosabb, mint a szerencse
4. az eredmény különbsége a siker mértékére nézve is ad támpontot.

Hátránya:
1. kicsit sokat kell számolni

Hozzáteszem, hogy ez csak 1 ötlet, kipróbálva részemről még nem volt! Minden bizonnyal tesztelni és finomhangolni kell, de szerintem kiindulási alapnak nem rossz.

Vélemények?

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Szerintem felesleges egyszerűsítés a fokonként 20%. A képzettségek két csoportja (próbadobásos és fokozatos) maradhatna.
Viszont az Af, Mf és az ötfokozatú egyaránt rossz. Az első kevés, a második sok. Nyílván Af és Mf között kell lennie valaminek (mondjuk Középfok), de az 5 fokozatnál az 1.fok-nak szvsz nincs sok értelme, míg az 5.fok csak a tápolást erősíti. Úgyhogy szvsz az arany középút a célravezető.
Tehát 1.fok, 2.fok, 3.fok, vagy Alapfok, Középfok, Mesterfok

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Igazából ezt nem %-os rendszernek gondolom. Szándékosan nem azt írtam, hogy +20%, hanem azt, hogy +20! Nem érzem feleslegesnek az 5 fokozatot, pláne így, ha dobni is tudunk rá!

Legfőbb előnyének azt érzem az ötletemnek, hogy megmarad a magus érzés, teljesen kompatibilis az ETK-val.

Ezt a módszert minden gond nélkül használhatjuk célszámok ellen is. Mondjuk egy átlagos nehézségű Legendaismeret próba 90-100 körüli célszám ellen menne.

Utoljára bubmac szerkesztette (2011.04.21. 11:17:54)

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@grogrum: Szerintem (és ezzel úgy vettem észre többen így vagyunk) mindenképpen, sőt feltétel nélkül meg kell szüntetni a kétfajta képzettséget! Vagy %-os vagy fokozatos, de semmiképpen se mindkettő!

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Sziasztok!

Én továbbra is az 5 fokú,Új Tekercsekhez hasonló, de SOKKAL ÁTGONDOLTABB verzióhoz ragaszkodom

Teljesen százalékos képzettségrendszerrel sem lenne gondom, de valamilyen fokú átfedést ott is kreálnék (pl: 25%-os lovagláshoz, legalább 5% Lóismeret kelljen, eg hasonlók)


Peace!

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Rastaman: Szerintem meg ez fölösleges bonyolítás. Egy "animal handling"-el meg lehet oldani mindkettőt és még a tevegelés is benne van tongue. Ez sokkal egyszerűbb, jobban kezelhetőbb. Én ehhez ragaszkodom: a rendszer legyen egyszerű.

/Esetleg lehetne specializációkat hozzárendelni a képzettségekhez, amik pluszt adnának, így aki bonyolultabban akar játszani, az is örülhetne./

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Én személy szerint nem szeretnék %-os képzettségrendszert. Még úgy sem, hogy a Codex rendszere nekem is tetszik. Valahogy nem "MAGUSos".

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

bubmac: szerintem ne legyen kategória a mi magusos és mi nem. smile Így egy csomó jó, azóta bevált újítástól is megfosztjuk magunkat. Ne érts félre, én nem arra gondoltam, hogy dobjuk ki, és legyen teljesen új. De hülyén néz ki, ha a Trabant alvázba teszek Ferrari motort csak azért mert nekem a Trabi belseje jobban tetszik. Akkor döntsük el, hogy kap egy négyütemű motort, vagy lecseréljük az egészet. Szerintem több helyen is felmerült, hogy a teljes lecserélést nem indokolja semmi, vannak jól működő részei az ETK-nak.
A képzettségrendszerre meg aztán pláne nem lehet mondani, hogy ez az igazi hardcore M*, már a sokadik megoldást koptatjuk. Eleve az ETK is egymás mellett tartotta a %-os és 2 fokú képzettségeket, aztán jött az öt fokú, aztán a d20, aztán megint 5 fokú... Szóval válasszunk egyet, és ezentúl az lesz.  smile Önmagában attól, hogy %-os, biztosan nem lesz bonyolultabb.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Bucmac rendszer célszámmal dolgozik, ami eddig nem volt jellemző az ETK-ra.
Ráadásul nekem egy kicsit túl nagy benne véletlen szerepe. (képesség + képzettség(0-100)  vs. k100)
Ez kb. 50% véletlen szám, szóval minden csak nem biztos tudás. Pedig nekem a MAGUS rendszerében épp a próba nélküli tudásszint volt az egyik legpozitívabb tényező

Egységes és végleges (!) képzettségrendszer kellene. Ez utóbbival arra célzok, hogy nem szívesen látnék x kötettel később felbukkanó, eddig ismeretlen képzettségeket, mint ahogy az a PPL, a HGB vagy az MTK esetében történt. Legyen leírva, hogy mi van és ezen már ne változtasson senki. Csak így lehet tervezhető a játék/életút/modul/kiadvány.
Az egységest pedig úgy értem, hogy gyomlálják ki a Lélektan - Emberismeret klónokat belőle. És az olyan lükeségeket, mint a Balzsamozás, vagy a Követés/lerázás.

Látom sokan kardoskodnak itt a %-os mellett - de ahogy bucmac is mondat, az már nem MAGUS.
Ráadásul szerintem nem véletlen, hogy alig van olyan befutott játék, ami %-os képzettségekkel/próbákkal dolgozik. Itt persze mindig konkrét metódusokat kell vizsgálni, szóval ez csupán egy észrevétel akart lenni.


Persze van konkrét javaslatom a témában. Mert az Af-Mf szerintem is kevés.

Épp ezért én betenném a kettő közé a Kf-et (Középfok.) és ha szükségét látjuk még egy fokot az Mf fölé (legyen a neve Ultrafok, amíg nincs jobb).
Erre a Kf-re kész koncepcióm van. Teljesen beilleszthető az ETK-ba. A kasztok képzettségcsomagjaiba. Az egyes Kp értékekbe, szóval mindenbe. És az a jó benne, hogy ha valakinek nem tetszik az egyszerűen nem használja. Nála valaki valamihez vagy a legjobban ért, vagy átlagosan. A döntés a vásárlóé! big_smile

Engedelmetekkel ide nem másolnám be az egész anyagot, tokkal vonóval (értsd Af-tól Mf-ig) van vagy 80 oldal.


Szerintem célszerűbb lenne az ÜTK1-ben szerepeltetni a Kf-et, de ha ez nem járható, akkor az ÜTK2-ben is megtehető és - mint mondtam - pozitív válasz esetén az Uf is ott kaphatna helyet. (Biztos lenne olyan vérpisti, aki már csak az Uf-miatt megvenné a kiadványt! big_smile )
Egyébként ilyesmire - hogy egy kitrjesztett képzettségrendszert adtak ki utóbb - már volt példa a világtörténelemben. Példaként az Earthdawn-t tudnám megemlíteni.

Azért mutatnék három példát (gyors copy-paste)


Értékbecslés 5/3/3 Kp

Af: Az Alapfokú értékbecsüs képes meghatározni a drágakövek,  arany- és ezüsttárgyak értékét. Felismeri a meg-munkáltság  minőségéből eredő különbségeket és a neves mesterek keze munkáját. Egy ilyen karaktert bizony nehezen vernek át, mikor vásárol  vagy elad.
Kf: E képzettség középfokú alkalmazója már sokkalta pontosabb becslést bír végezni, a különféle értéktárgyakról. Sőt, ő már az egyes műtárgyak, vagy a nagy értékű vagyontárgyak (pl. hajók, hintók, stb.) aranyban mért áráról is megközelítőleg pontos becslést képesek adni.
Mf: A mesterfokon képzett karakter már a régiségek, mi több  a varázsos tárgyak értékét is meg tudja becsülni. Távoli tájak rég  elhunyt kézműveseinek munkáit is felismeri, és tisztában van  azok valós árával.


Fegyverhasználat 3/12/15 Kp

Af: A karakter a kiválasztott fegyver forgatásában képzett,  azt használva nem sújtják a fent említett képzetlen fegyverforgatásból származó hátrányok.
Kf: Már haladó szinten forgatja az adott fegyvert, ezért amikor  azzal harcol, a következő előnyökben részesül:
KÉ: +2, TÉ: + 5, VÉ: +5, CÉ: + 5
Mf: Képes mesterien forgatni az adott fegyvert, ezért amikor  azzal harcol, a következő előnyökben részesül:
KÉ: +5, TÉ: + 10, VÉ: +10, CÉ: + 10


Drágakőmágia 10/20/22

Af: Alapfokon a karakter már pontosan ismeri a különféle drágakövek mágikus felhasználásának módozatait.
Kf: Középfokon a karakter képessé válik arra, hogy érdemben nyilatkozzák egy-egy drágakő mágikus affinitásáról. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy – alapos vizsgálat után – a karakter képes eldönteni, hogy a drágakő mágikusan tiszta-e, vagyis drágakőmágiával készülhet e belőle varázstárgy. E vizsgálatok során az is megállapítható, hogy az adott drágakő bír e mágikus képességgel.
Mf: Mesterfokon varázstárgyak és  drágakőesszenciák készítésére alkalmas.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@lightningrider: igen, igazad van, hogy ne ez legyen a szempont. Tulajdonképpen visszatértünk oda, hogy addig sokat nem tudunk agyalni, amíg nem tudjuk meg, hogy pontosan mit is terveznek a fejlesztők/szerkesztők.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Hulla: abban az esetben nem olyan nagy a szerencse szerepe, ha mondjuk 2 Képesség értéke adódik hozzá minden képzettséghez. Szerintem a biztos tudást ugyanúgy lehetne használni,mint régen, mert én úgy tervezném, hogy dobni csak kritikus szituációkban kellene. "Normál" esetben úgy lehetne kezelni, mint ETK-ban a 2 fokot. Dobás nélkül. Igazából én csak ellenpróbáknál dobatnék, csak azért írtam a célszámos lehetőséget, mert tudom, hogy sokaknak igénye, hogy mindig lehessen dobatni képzettségpróbákat.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Hulla: Ezzel az Af-Kf-Mf dologgal nincs gond, de azért jó lenne egy metódus arra, hogy dobhassunk rá (mert a véletlen izgalmat csempész a játékba). Így akkor a százalékos képzettségek is lehetnének 3 fokúak, s egyben dobhatóak. (Bubmac ötlete nekem speciel tetszett.)
Az Ultrafok már nem tetszik. Az már sok.

A végleges képzettségrendszer sem lenne rossz ötlet, csak nagyon mások az igények. Én kevesebb, átfogóbb képzettséget szeretnék, mivel így egyszerűbb  a játék, mások, ahogy én megfigyeltem, sok képzettséget szeretnének, melyek hatással vannak egymásra.
Ahogy látom, te is inkább az előbbit tartod jónak. Sok fölösleges képzettség van valóban, ezeket ki kell purgálni a rendszerből.

Mindenesetre még egyszer megerősíteném: a Kf ötlete jó, nekem tetszenek a példáid.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Én is támogatom a kevés, átfogó képzettséget, sőt, az alképzettségekre bontást se tartom szükségesnek. A fent említett párhuzamosságok kiküszöbölését nagyon fontosnak tartom. Az MTK ebben rossz irányba ment, a végén már harci helyzetekhez kellett képzettséget venni (lovas íjászat). Főleg harci képzettségeknél figyelhető ez meg, illetve másik oldalon emberismeret/lélektan/színészet/részben álcázás/álruha vonalon.

A világi mágiahasználat képzettségesítését én így képzeltem el: lenne mágiahasználat képzettség (magas mágia és tapasztalati mágia képzettségek különválasztása nem biztos, hogy kell), képzettségalapú rendszerben ez határozná meg az illető mágikus hatalmának mértékét (gyak. manapontok számát).
Ahhoz, hogy az egyes mágiaágakat használni tudja, külön meg kellene venni az egyes mágiatípus-képzettségeket. Így modellezhető lenne, hogy a nagyhatalmú mágus melyik területre specializálta magát, vagy minden területből van valamekkora tudása.

A szakrális mágia maradhat egy képzettségben, ami meghatároz(hat)ja a manapont-számot is.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Üdv!
A képzettségrendszerrel kapcsolatban az eddigi játékaink során felmerültek apróságok.
Tény, hogy nem szükséges ötfokozatú rendszer, elég lehet 3 fok is (Af-Kf-Mf). Viszont végiggondolva a dolgokat, kilyukadunk oda, ahova mi a játékok során is:
A karakterek már magas szintűek és nehezen megszerzett, eltűnt-de-megtalálták kódexek, íratok, pergamenek során a varázsló a kyr magasmágikus tudását évek során tanulmányozva ezen íratokat, kellően magas szintre fejlesztette (5 fokú rendszert használunk, ez 5. fokot jelenti). Viszont ha belegondolunk, ez egy 1x. szintű varázsló. Tisztavérű kyr és életének delelőjén jár még, 10x. éves. A "tanulmányait" ilyen magas szintre hozta, és a játékos bejelentette, hogy ezzel nem elégszik meg, őseinek szintjére szeretne eljutni (megj.: 3704-5 körül tartunk már a játékban). Kutakodik, keresgél, erre teszi fel jelenlegi életét, symcalyrrá szeretne vállni. A karakter rendelkezik az elérhető maximummal (5. fok) a magasmágiánál, viszont efelett is kell lennie valaminek, mert a Dorani Nagytanács nem úgy áll, ahogy ez a bizonyos karakter, valószínűleg magasabb fokon. Viszont nincs leírva magasabb fok.
Ezzel az egésszel arra szerettem volna kilyukadni, hogy alacsonyabb szintnél a 3 fokú rendszer az tényleg abszolút tökély, mert egyszerű, könnyen kezelhető. Viszont magasabb szinten még az 5 fokú rendszer is lehet kevés (ismétlem lehet!).

Valamint a szakrális mágiával kapcsolatban annyi feltevésem lenne, hogy képzettségalapon mehet ez is természetesen, de szerintem nem lenne szükséges azokat is lebontani külön képzettségekre, hiszen a szakrális papok/paplovagok nem hatalmat "vesznek", hanem fohászokat tanulnak és ha ez meghallgattatott az istenük/ isteneik által, akkor létrejön az a hatás, amelyet a szakrális hatalommal bíró kívánt.

Ezek az én elképzeléseim, természetesen cáfolhatók. Bocsánat a szóismétlésekért!
Üdv!

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@etheleazostor: A varázsló fejlődhet úgy is, hogy újabb varázslatokat tanul meg, melyek hatalmasabbak az eddigieknél. A manát emiatt fölösleges a képzettségekhez kötni. Jobb, ha szintenként nő, mivel így többet tud majd varázsolni. Aki eléri a mesterfokot, még mindig fejlődhet tovább, hisz nem a mágiáról általában tanul meg újabb dolgokat, hisz már jóformán mindent ismer, amit lehet, hanem új varázslatokat tanul meg (tapasztalati mágiánál ez remekül működne, mozaikmágiánál meg talán tanulhat új mozaikokat, vagy nemtom... biztos megoldható).
Szóval szerintem korlátozni kell a szintenként tanulható varázslatok számát. Egy ősi varázslat megszerzése egy egész kalandot generálhat akár. (Plusz ez kiegészítők témája is lehet.)

(Rég olvastam a mágiával foglalkozó részt, de ha jól emlékszem a tapasztalati mágiánál minden varázslat ismert, ahogy a mozaikmágiánál is a mozaikok. De lehet rosszul emlékszem...)

Utoljára Narmor szerkesztette (2011.04.22. 10:01:47)

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

Na, akkor ide is, ismét, érvek a %-os rendszer mellett:

1, Eleve pár képzettség százalékos, még pld. az Időjóslás is az ETK-ban, holott
az első blikkre af/mf lenne

2, A harcrendszer is k100-as

3, Kellően nagy felbontást tesz lehetővé
(Igazából az a mesélő, aki egy feladat nehézségéről állítja, hogy 5-10%-nál nagyobb felbontással
meg tudja állapítani, az festi magát. Tehát a k20 v. 2k10 dobáskóddal dobható képzettségek
is elég pontosak lennének, kivéve talán a karakterfejlődést)

4, a 2-3-5 fokú képzettségrendszerben
4a, vagy spájzolni kell (mondjuk 20-30 kápékat), azaz rárakatjuk a csóri JK-val a
kápékat,  hogy majd egyszer valamikor - esetleg akár 10 szint múlva(!!!) - majd
jobban fog érteni a dologhoz
4b, vagy nem korlátozzuk a tolvajt, bárdot, fejvadászt sem abban, hogy a kapott,
százalékjaiból mennyit költhet egy adott szinten pld. a lopakodásra, különben egy
harcos, netán mozaikmágus két szint alatt hirtelen jobban fog lopakodni, mint egy
fejvadász, aki meg már a cumisüvegért is lábujjhegyen settenkedett.

5, Ha viszont minden képzettség, ideértve a mágikus és harci képzettségeket is
(pld. fájdalomtűrés - ebből jönnének az Fp-k) megteszünk százalékosra, valamint
megszabjuk, hogy szintenként mekkora lehet ill. mennyivel növelhető, akkor
egy modulban vagy kiegészítőben bőven elég megírni, hogy az adott NJK egy
19. tsz. csirketolvaj (és ebből aztán lehet tudni, hogy mekkorák lehetnek
a vonatkozó értékei) - ami azért elég nagy könnyebbség.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@KLM: engem kezdesz lassan meggyőzni, bár még mindig jobban szimpatizálok az én ötletemmel. smile Azért én egy %-os rendszerben is megtartanám az AF-MF dolgokat, legalább karakteralkotásnál valahogy úgy, mint Codex-ben. Ott nagyon jó volt, hogy AF-okoat lehetett venni karakteralkotásnál.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

bubmac írta:

@KLM: engem kezdesz lassan meggyőzni, bár még mindig jobban szimpatizálok az én ötletemmel. smile Azért én egy %-os rendszerben is megtartanám az AF-MF dolgokat, legalább karakteralkotásnál valahogy úgy, mint Codex-ben. Ott nagyon jó volt, hogy AF-okoat lehetett venni karakteralkotásnál.

Na ja. De hát nem sokba kerül a kopipéstelt képzettségleírásba beleírni, hogy "Mf (80+ %)" -
az Időjóslásban meg már eleve valami hasonló szerepel.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

A százalékos képzettségeket én is pártolnám, de ez csak saját vélemény, a Cx-es rendszer is szívmelengető számomra smile.
Egy apróság a kockakódokra: szerintem a kockakódok maradjanak az ETKsak [k2(k6/3), k3(K6/2), k6, k10, k100], ugyanis a k20ról a dnd (és egyéb) d20as rendszerek jutnak eszembe, amelyek nem a szívem csücskei, valamint az egyszeri M* játékos, aki már egy évtizede, vagy nem több játszik M*-t az hozzászokott, hogy a játékhoz egy k10 és egy k6 is elég, max. többször dobok vele, valamint a szerepjátékos "hitvilága" is megremeg, mert megvannak a bejáratott kockái, amik jót dobnak, most pedig vehet újabb kockát/kockákat, amelyeket ki kell ismernie, valamint szoknia, hogy kerekebb/szögletesebb a többinél.

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

KLM írta:

Na ja. De hát nem sokba kerül a kopipéstelt képzettségleírásba beleírni, hogy "Mf (80+ %)" -
az Időjóslásban meg már eleve valami hasonló szerepel.

És mi történik akkor, ha teszem azt a gyakorlatban úgy jön ki, hogy már egy 50%-os képzettség is azt az eredményt hozza, amit egy MF-tól várnánk? Egy másiknál pedig még a 90% sem igazán elég rá?

Mindegyik képzettséget külön tesztelni kéne, hogy melyik mikortól milyen tudást biztosít... az szerintem rengeteg munka. Codexet nem játszottam, ott nem volt ilyen gond?

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

@Sötét Ezredes: Codex-nél egy nagyon frappáns megoldást találtak ki. Ha a Képzetttséged %-a nagyobb volt a nehézségnél, akkor nem kellett dobnod, ha pedig kisebb, akkor jött a próba. Ha Képzettséged alá dobtál, akkor siker, ha a nehézség fölé, akkor félsiker. A kudarc az volt, ha a kettő közé találtál be. Elég jól működött ez a rendszer. A bajom csak az vele, hogy nekem (és talán sok régi játékosnak) ez túlságosan is a Codex-hez kapcsolódik. Mi játszottunk sokáig Codex rendszerrel Yneven még '99-2000 környékén, nagyon jól működött a rendszer, de nem volt igazán MAGUS hangulata szerintem. De ezért már tegnap kaptam, hogy ne az döntsön, hogy mi "MAGUSos"! smile

Utoljára bubmac szerkesztette (2011.04.22. 11:53:22)

 

Hozzászólás: Képzettségrendszer

Hali!

etheleazostor írta:


Egy apróság a kockakódokra: szerintem a kockakódok maradjanak az ETKsak [k2(k6/3), k3(K6/2), k6, k10, k100], ugyanis a k20ról a dnd (és egyéb) d20as rendszerek jutnak eszembe, amelyek nem a szívem csücskei,

Igen, ezért is írom a k20 után - többnyire - zárójelben oda a 2k10-et. (igen, más eloszlást ad, de
így, erősen a ötletelés fázisban ennél nagyobb részletességgel nem foglalkoznék a dologgal)

Sötét Ezredes írta:


És mi történik akkor, ha teszem azt a gyakorlatban úgy jön ki, hogy már egy 50%-os képzettség is azt az eredményt hozza, amit egy MF-tól várnánk? Egy másiknál pedig még a 90% sem igazán elég rá?

Mindegyik képzettséget külön tesztelni kéne, hogy melyik mikortól milyen tudást biztosít... az szerintem rengeteg munka. Codexet nem játszottam, ott nem volt ilyen gond?

Azért annyira nem nagy munka - egyszer valaki átírja és kész.

No és persze amit tudni kell:

Mondjuk egy lopakodásnál 1 kp-ért kapsz 3%-ot.

Egy méregkeverésnél meg 60 kp a Mf, ami - mondjuk - 90% - itt ugye 2 kp-ért kapsz 3%-ot
De akár vihetjük lejjebb is az arányt - lehet a Mf 60%. (Ez azt jelentené, hogy recept alapján
bármit kikever - ugye +40% a próbára a kész recept -, de akár töredékes recept alapján is
tud dolgozni, illetve tünetek alapján is tud ellenmérget keverni vagy némi kísérletezéssel
új mérgeket tud alkotni). Magyarán 1 kp (KAP ) = 1%.

------------------------------
@bubmac:
Legjobb lenne persze a Kódex átvétele, de sem az emlegett
3 író és két szerkesztő nincs meg hozzá, sem a jogi háttér.

Mindenesetre a "nem mágusos" dolog nagyban azon múlik,
hogy mennyire hasonló a könyv elrendezése és a mondanivaló
megszövegezése a ZŐDhöz.

Szerintem :gumicsirke: és ezért a magam részéről erősen javaslom (ti. a hasonlóságot. Kevesebb munka, bejáratott
vevőkör, stb).

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.22. 11:59:59)