Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

NémaÁkos írta:

Minél többet gondolkozom rajta, annál inkább az az érzésem, hogy az ár az, amit csak szorzással, és a sebzés az, amit csak összegzéssel lehet értelmesen kezelni.

Mondjuk az árnál lehet cifrább a dolog - teszemazt a
- mestermunka lehet + 100 arany /10x ár  - amelyik a drágább.
(A konkrét értékek további vita tárgyát képezhetik)

Utóbbinál az egyensúly érdekében valami olyasmi kéne, hogy a összeg körönként +1/-1, tehát az egy körben többször támadó fegyverek csak egyszer kapnak bónuszt/veszteséget, a 2-3 körönként egyszer támadó fegyverek viszont 2-3 bónuszt/veszteséget kapnak.

Valahol ott lenne benne a ráció, hogy a többször támadó fegyverek nagyobb "DPS"-t osztanak le,
ellenben jobban véd ellenük a vért.

Mondjuk a legfontosabb, hogy ezért nem teljesen realitáshű a harcrendszer, mert nem
annyira a Föld, hanem Ynev realitását képezi le.

Mittomén, el kellene gondolkodni azon is, hogy esetleg több ellenfél NEM kap bónuszt -
mert ezzel a "tucatnyi fegyverforgatóval felérő" ilyen-olyan fejvadászok kicsit érdekesebben
jönnek össze.

(Értelemszerűn negatív SP nincs, így rozsdás karddal szemben effektíve mintha SFÉ-je lenne az ellenfélnek, akkor is, ha az nem visel vértet.)

Félig-meddig. Ha van rajtad vért, az az alatti sebzések "lecsúsznak".

Ha meg egy csorba-görbe kard sebzése k6-2, az nem mehet 1 alá. (Ha nincs az ellenfelen vért).

Lehet még úgy is cifrázni, hogy egy k6 sebzésű eszköz esetén - mivel rossz minőségű -
a maximális sebzés lesz 5 (tehát 1-2-3-4-5-5 sp-t okoz, dobásfügően)

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

NémaÁkos írta:

Hulla, ha kidolgozod, azt szívesen vesszük. Merre található majd a kész termék?

Csináltam egy munkapéldány, amit lehet cincálni! wink

letöltés

A cuccból kimarad, hogy "A gyengébb minőségű fegyverek sebzése esetében a negatív sebzésmódosító hatására sem csökkenhet a fegyver kidobott sebzése 1 Sp alá."

H.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

hulla írta:

Csináltam egy munkapéldány, amit lehet cincálni! wink

Gyors észrevételek:
1, Kimaradt az abbit és a lunírok - pedig ezek gyakoribbak a mithrilnél.

2, A minőség és az anyag összeadódik - persze abbitból pld. nem csinálnak fércmunkát,
bár hosszú és kitartó munkával szét lehet verni egy abbitkardot is.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Csao!

Értékelem az igyekezetet, de csak leírom a véleményem, még ha destruktív is: az ETK féle ár-érték táblázat erősen irányadó, annak nem is rossz. Lehet rá javítgatásokat tenni, de szerintem ez odabízható a KM-re, több okból is:

-Az értékek nem feltétlenül kell egységesen javuljanak, egy országos hírű kardkovács lehet csak jóval könnyebb pengével éri el ugyanazt a minőséget, ez pl +3 ké-t jelent a hosszúkardra. Vagy csorba kard, értékei ugyan azok de sp-2.

-Az árak tájegységenként erősen változhatnak, nem akarok, nincs is értelme kidolgozni ynev gazdaságát, de azért az valószínű hogy egy abbit sodronyinget olcsóbban(kevésbé drágábban  smile  ) megszerzel Abasziszban mint mondjuk a Shadoni felföldön.

-Átfutottam a Hulla féle táblázatot, először is köszi hogy foglalkoztál vele, másrészt, amiért teljeskörű, néha kifejezetten érdekesen hangzik egy kiváló minőségű cséphadaró, vagy egy mithrill kézi nyílpuska (bár ott ha az ív mithrilből van még el is lehet játszadozni). Szóval ezek  kategóriák nem alkalmazhatóak minden esetben, vagy nem ugyanúgy.

Egyelőre ennyi voltam.

Utoljára Sagittarius szerkesztette (2011.04.26. 09:48:49)

Üdv: Sagittarius

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Ezzel az a baj, ahogy már fentebb is írták, hogy átcsúsznak az értékek egy más jellegű fegyver értékeibe. Szerintem elég a +1 Ké, Té, Vé. -1 Ké, Té, Vé is a fegyverek minőségének variálására. Egy matekszakos kiszámolhatja mennyi variáció van erre. (kb. 30?) Sőt jellegzetességeket is be lehet lőni csak ennyivel. Mondjuk egy vaskos pengéjű légiós kard: -1 Ké, +1 Vé, vagy az átlagosnál könnyebb, keskenyebb pengéjű kard: +1 Ké, -1 Vé.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Kösz, hogy rápillantottatok.


KLM írta:

Hali!

hulla írta:

Csináltam egy munkapéldány, amit lehet cincálni! wink

Gyors észrevételek:
1, Kimaradt az abbit és a lunírok - pedig ezek gyakoribbak a mithrilnél.

2, A minőség és az anyag összeadódik - persze abbitból pld. nem csinálnak fércmunkát,
bár hosszú és kitartó munkával szét lehet verni egy abbitkardot is.

Adios
KLM

1. Mindkét fém szándékosan maradt ki - de mint láttad, egynek kihagytam helyet. A fő problémám az, hogy hirtelen nem találtam hivatalos könyvben megjelent olyan adatot, amelyből kiokoskodhattam volna, hogy az ilyen fémekből készült fegyver, milyen stat-növekedést kap.

Tudtommal a lunír, a mithrill egyik ötvözete, ráadásul azon belül is van vagy féltucat változata, szóval én szándékosan tekintettem el az alkalmazásától!

Az abbitacél esetében pedig nem tudtam eldönteni, hogy ezt be vezessük-e. Épp a minőségmódosítók miatt. Mert még mithrillből szerintem(!) minden fegyver kiváló minőségben gyártódott, addig az abbitból jó eséllyel elképzelhetőek különféle minőségek. Ennek azonban az lenne az eredménye, hogy 5 féle abbitfegyver minőséggel bővülne a lista:  csapnivaló, gyenge, átlagos, jó és kiváló. Ez azért már túlzás, nem?

2. Részben az előző pontban megválaszoltam. De ha ti azt mondjátok, hogy minden "mai" abbit fegyver kiváló minőségben gyártódik, akkor nincs gond. Már csak egy viszonyítási alap kell, hogy mekkora %-os növekedést jelent stat szinten az abbit kiváló minőség.


Sagittarius írta:

-Átfutottam a Hulla féle táblázatot, először is köszi hogy foglalkoztál vele, másrészt, amiért teljeskörű, néha kifejezetten érdekesen hangzik egy kiváló minőségű cséphadaró, vagy egy mithrill kézi nyílpuska (bár ott ha az ív mithrilből van még el is lehet játszadozni). Szóval ezek  kategóriák nem alkalmazhatóak minden esetben, vagy nem ugyanúgy.

Ahogy írtam, ez csak egy munkapéldány, de ha figyelmesen olvasod feltűnhet, hogy pl. a kézi nyílpuskánál oda is írtam a mithrill minőség elé, hogy "nem értelmezhető". Pont az ilyen fura kombók okán! wink


grogrum írta:

Ezzel az a baj, ahogy már fentebb is írták, hogy átcsúsznak az értékek egy más jellegű fegyver értékeibe. Szerintem elég a +1 Ké, Té, Vé. -1 Ké, Té, Vé is a fegyverek minőségének variálására. Egy matekszakos kiszámolhatja mennyi variáció van erre. (kb. 30?) Sőt jellegzetességeket is be lehet lőni csak ennyivel. Mondjuk egy vaskos pengéjű légiós kard: -1 Ké, +1 Vé, vagy az átlagosnál könnyebb, keskenyebb pengéjű kard: +1 Ké, -1 Vé.

Szép dolog, hogy ennyivel le szeretnéd tudni a dolgot, csak hogy ez így elég gáz. Mert nem mindegy, hogy egy alapban 2-ev VÉ-vel bíró tőr kap +1VÉ-t (ez ugye +50%), vagy egy 19-es VÉ-vel bíró hárítótő kap +1 Vé-t (ami viszont csak +5%). Furán jön ki, hogy egy eleve védekező célzattal megkonstruált fegyver esetében, arányaiban csak töredéknyi növekedést tud produkálni az a bizonyos mestermunka!

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

hulla írta:

2. Részben az előző pontban megválaszoltam. De ha ti azt mondjátok, hogy minden "mai" abbit fegyver kiváló minőségben gyártódik, akkor nincs gond.

Szerintem igen, bár használt fegyverből fogsz csorbát-görbét találni.

Szép dolog, hogy ennyivel le szeretnéd tudni a dolgot, csak hogy ez így elég gáz. Mert nem mindegy, hogy egy alapban 2-ev VÉ-vel bíró tőr kap +1VÉ-t (ez ugye +50%), vagy egy 19-es VÉ-vel bíró hárítótő kap +1 Vé-t (ami viszont csak +5%). Furán jön ki, hogy egy eleve védekező célzattal megkonstruált fegyver esetében, arányaiban csak töredéknyi növekedést tud produkálni az a bizonyos mestermunka!

Őszintén szólva ez az a pontosság/felbontás amire úgy nagy szükség(em) nincs, meg aztán
lehet pld. cséphadarót mithrill szögekkel kiverni - sokkal jobb nem lesz.

Lándzsánál detto - a sebzése nőhet, talán a TÉ-je is egy kicsit, ha nem acélból, hanem egy
annál táposabb fémből csinálod - de hát a nagy része a nyél, ami fa.

Magyarán a szorzós eljárás is "beépített hibákat" tartalmaz - kérdés, hogy egyáltalán
megér-e ennyit a dolog.

Hogy konstruktív is legyek - az alapkönyvbe mehet a legprimitívebb
"kap +2-t oszt' jó" táblázat, ide a honlapra meg jöhet a fegyverenként debuggolt.

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.26. 22:42:26)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

KLM írta:

Magyarán a szorzós eljárás is "beépített hibákat" tartalmaz - kérdés, hogy egyáltalán
megér-e ennyit a dolog.

No igen, ez a kérdés engem is foglalkoztat. Igazából, valaki a topic elején vetette fel a témát, nekem meg volt némi rászánni való időm. De az tény, hogy nekem az elmúlt 15 évben ilyen táblázat nem hiányzott sose! De hát mindent a vásárlókért, ugyebár!?  roll

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

hulla írta:
KLM írta:

Magyarán a szorzós eljárás is "beépített hibákat" tartalmaz - kérdés, hogy egyáltalán
megér-e ennyit a dolog.

No igen, ez a kérdés engem is foglalkoztat. Igazából, valaki a topic elején vetette fel a témát, nekem meg volt némi rászánni való időm. De az tény, hogy nekem az elmúlt 15 évben ilyen táblázat nem hiányzott sose! De hát mindent a vásárlókért, ugyebár!?  roll

Igazából valami volt már az ETK-ban/ZŐD-ben is - voltak ugye normál meg abbit vértek.

Kicsit jobban mutat, ha a szerkó mellett benne van (kiegészítőként) egy efféle táblázat, egy
rövid fülszöveggel, miszerint "tudjuk, hogy nem tökéletes, de a honlapról letölthető egy részletesebb"

Persze a lényeg mellett kicsit elsikkadt: ott kell legyen a parázsgömb, a rágcsálóirtó rúna,
a shackallor-koktél (valami ókori felfedezések jellegű műsorban volt egy zsír-olívaolaj-méhviasz
keverék, amit felmelegítve - de még nem forralva - ha begyújtottak, nagyon szépen égett,
jó nagy lánggal - durván egy "háromcantossal" egy négyzetméteres területet borítottak lángba),
meg a hasonló dolgok, hogy "Dorothy tudja, már nem Kansasban van".

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Üdv!
A lunír nem baj, h. kimaradt, az annyira speciális, h. szerintem nyugodtan meghagyható kalandmodulok jutalom-fegyvereinek, egyéni statisztikákkal.
Abbit: leírás szerint páncélok, meg pajzsok készítésére használatos. Fegyverekre meg gondolom, nem ojan jó tulajdonságú. Könnyebbnek sokkal könnyebb, mint a "sima" acél, de pl. ez egy csatabárdnál épp nem túl előnyös. Szal biztos nem véletlen, h. fegyver nem nagyon van belőle.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Pár észrevételem lenne a témával kapcsolatban.
Az egyik, hogy azok mellett vagyok, akik szerint nem jó igazán se a +KÉ/TÉ/VÉ a fegyverekre, se a szorzós rendszer. El kéne dönteni, hogy pontosan milyen érték mit jelöl.. Vagyis egy fegyvernél pontosan mit jelent a KÉ, a TÉ, a VÉ meg a sebzés, miben nyilvánulnak meg ezek az értékek a fegyveren?
Innen lehetne elindulni és meghatározni, hogy milyen anyag, milyen megmunkálás min, mennyit változtat..
Egy könnyebb anyagból készült kard nem biztos, hogy mindenben jobb az ugyan olyan minőségben készített, valamivel nehezebb fémből készült társánál..
A sebzéseket lehet, hogy kicsit át kéne variálni. Kicsit közelebb kéne rakni a fegyverek sebzését, vagyis a tőr és a hosszúkard legyen kicsit közelebb sebzést illetőleg. Az ÚTK-ban levő méret kategória rendszer szerintem megoldhatja a felmerülő problémákat. A tőr többször támadhat, de egy hosszú fegyverrel könnyebb távol tartani az ellenfelet. A sebzés meg mind a kettőnél közelít egy átlagértékhez, mert gyakorlatban ha beléd hasítanak karddal, vagy hasba döfnek tőrrel, az ugyan azt jelenti.. Vagyis nagy valószínűséggel halál.

Az Ép, Fp dolog kérdéses. Ugye itt is le kéne fektetni, hogy mit hogyan értelmezünk pontosan.. vagyis ha lemegy az Ép-ből az még lehet, hogy nem feltétlen jelent sebet, vagy komoly sebet.. Mint ahogy az ütés "védése" (vagyis a támadásnál a VÉ-d nagyobb az ellenfél TÉ-jénél) nem minden esetben jelent konkrét védést, lehet, hogy elugrottál, vagy az ellenfél egyszerűen nem volt elég ügyes, hogy eltaláljon..
Ilyen felfogással talán nem sérül annyira a realitás, mert valójában a középkorban egy has szúrás, ami átszakítja a hasi nyálkahártyát elég volt ahhoz, hogy belehalj a sérülésbe.. Yneven természetesen csak akkor hal bele az ember a hasszúrásba, ha nincs a közelben gyógyító.. (Varázsmágia mindent összerak..)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Üdv!
Saját tapasztalatok alapján lenne pár felvetésem a témában:
-Íjászatot nagyon újra kéne gondolni, ETK szerint alig lehet megölni valakit egy-két lövéssel cirka 70 méterről...
Foglalkozom íjászattal, haditornával, harccal - ha meglő egy képzett íjász (NEM mesterlövész) jó eséllyel hulla vagy, de legalábbis harcképtelen.

-Szerintem valami hibádzik az Ép/Fp arányoknál is. Lehetne több Ép (50-100% -kal) és/vagy csökkenteni kéne az Fp-k számát. Túl hosszúak, vontatottak a harcok. (esetleg a túlütési küszöböt kéne lejjebb vinni)
Az Ép növelés az alábbiak miatt jutott eszembe:
Eltörik egy ujj/orr = 1Ép
Kartörés (szimpla) = 2Ép
Lábtörés (combnyak) = 3-4 Ép (ebbe nem szokás belehalni)
Súlyos, csontig hatoló vágás valamelyik végtagon = 5 ÉP (ebbe is csak vérzés/fertőzés miatt)
Gyomorseb = 8Ép (elvérzés miatti halál)
Egy végtag elvesztése = 10Ép (ebbe már bele lehet pusztulni nyomban, bár harcosabb kalandozóknak nem illik)

Őselemi Tűzről is van pár gondolatom: ezzel űzték el Orwellát, megolvasztja a köveket, Sogron tüze, Ranil Vére, mittomén.
Nemigen létezik, hogy valakin Fp-t sebezzen... Ha eltalál szétégsz (SZVSZ 4-5K6 sebzés halálos itélet)




Kicsit tisztába kéne tenni néhány dolgot az értékek/szintek terén.

Mi sokszor játszottunk úgy, hogy 5 TSZ-től volt "teljes értékű" a karakter.
(1-5 szintig tanonc; 5-7 szint teljes jogú, átlagos harcos, varázsló, akármi; 7-10 közepes rangú vezető; 10-15 magas rangú vezető, alvezér; 15-17 nagymester, vezető, főmágus, főpap, akármi; 18-20 nagyobb szervezetek vezetője (dorani titkosszolgálat, Pyar titkosszolgálat valamelyik ordo-ja); 20+ Legendás alak, alapító, ősmágus; 25+ Tizenhármak, Hatalmasok, Hatok, Chei, Eligor; 30+ Gorduin  big_smile

Például egy közepes városállam fővarázslója cirka 10-12-es szintű, de a Fehér Páholyban maximum diktálnak neki... (16-18-20-as szint)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Scycah írta:

Őselemi Tűzről is van pár gondolatom: ezzel űzték el Orwellát, megolvasztja a köveket, Sogron tüze, Ranil Vére, mittomén.
Nemigen létezik, hogy valakin Fp-t sebezzen... Ha eltalál szétégsz (SZVSZ 4-5K6 sebzés halálos itélet)

Nem tudom a régi ZŐDben vagy ETKban mennyire volt benne, nekem a legutolsó (asszem ötödik kiadás) van meg, és abban például a kötelező Ép-vesztésnél fel van tüntetve a 4 Fp/ 1 Ép veszteség az Őstűz kapcsán. Az előbbi 5k6os sebzésre most perpillanat 22-t dobtam (2,4,5,5,6), ami 5 Ép vesztéssel jár, ami ugyan nem halálos, csúnya égési sebet okozott, viszont mindent lángra lobbantott, ami a delikvensen volt, az újabb sebeket eredményez. Ez egy 5ös erősségű tűz volt, ami az ETK alapján egy máglya.

Végiggondolva az előbbit, igen lehetne halálosabb kimenetelű is a tűz sebzése, viszont abba is bele kell gondolni, hogy ez egy pillanat erejéig volt a célponton (legyen az kitörés, vagy nyíl, vagy akármi), ha egy szőnyegben állna akkor ezt a sebzést addig kapná, amíg ki nem jut a szőnyegből, ez tény. Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy ezt a sebzést egy pillanatra kapta meg a célpont (vegyük 1 szegmensnek), viszont ha hosszabb távra tartják fent (értsd szőnyeg mondjuk), akkor majd csak a következő körben jön az újabb sebzés, ami 9 szegmens múlva lesz. Ez szerintem a probléma tárgya, viszont ha szegmensekre dobatjuk ezeket a sebzéseket, akkor meg egy 1-2. TSZ-ű tűzvarázsló tömegpusztító fegyver lehet.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

Scycah írta:

Üdv!
Saját tapasztalatok alapján lenne pár felvetésem a témában:
-Íjászatot nagyon újra kéne gondolni, ETK szerint alig lehet megölni valakit egy-két lövéssel cirka 70 méterről...
Foglalkozom íjászattal, haditornával, harccal - ha meglő egy képzett íjász (NEM mesterlövész) jó eséllyel hulla vagy, de legalábbis harcképtelen.

Tisztelettel, de ezt gondold át újra.

1, Nem a földi realitást, hanem az ynevi realitást kell szimulálni.

2, Egyébként meg, ha "A" osztályú találatot kapsz (lásd lőlap ) akkor az lenne a túlütés. Ha az átlagembernek van
egy 4-es ÉP alapja, meg egy tápos 11-es egészsége, akkor egy rövid íjból (mondjuk 20-40 font) -
vért nélkül - is két "A" vessző az átlagos 7 ép. Ami jellemzően halál.
Namost 70 méterről vitelezz már ki egy A osztályú találatot, harci helyzetben.

. . . .
Őstűz: lásd fent, plusz kötelező Ép vesztés - 5E esetén 17,5 átlagsebzés = 4 Ép. Elég húzós.
Pláne ha még nem is Kitörést vagy hasonlót kapsz, hanem egy elemi tűznyíllal túlütnek.

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.28. 08:29:14)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Az Őstűznél igazatok van, ezt belátom, bár tényleg jobban kéne szabályozni.

Az íjászattal viszont tartom a véleményem.
Itt most egy ynevi íjász szemével nézzük a dolgot, ne a magunkéval.
Valószínüleg sokkal jobb íja van mint amik jelenleg itt a Földön kaphatók.
Több éves kiképzésen esett át, ami során nagy gondot fordítottak arra is, hogy tudjon tisztességgel lőni (ergo: nálam/nálunk sokkal jobban).
Szerintem bőven elég lenne eltörölni a +30 módosítót. (tehát nem 30+táv+mozgás+méret+stb., hanem táv+mozgás+méret).
A jelenlegi szabállyal ott tartunk, hogy egy 1 szintű ember harcos Íjhasználat Af mellet 10 méterről nehezen lő meg egy madarat. Ez szerintem túlzás.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Látok itt egy alapvető félreértést, ami szerintem a DnD + számítógépes játékok eredetű "1 ÉP-m/FP-m/HP-m van, egy tűszúrás is megölne/leterítene, de addig még úgy ugrálok, mint a szöcske és erőm teljében vagyok" megszokásból ered.

Mást értetek halál és halál között. Illetve úgy mondanám, hogy valaki teljes harcképtelenségnek, valaki pedig klinikai halál állapota beálltának értelmezi az ÉP-k 0-ra esését.
Pedig a valóságban ez két külön dolog. Sőt, valójában a 100%-os állapottól a harcképtelenségig az út sokkal rövidebb, mint a harcképtelenségtől a halálig.

Szerintem itt van a kutya elásva ebben a vitában: 1 csapással/lövéssel harcképtelenné tenni valakit egyáltalán nem nehéz, sőt, azt mondanám, gyakori eset.
Viszont 1 csapással/lövéssel megölni valakit, afféle "meghalt még mielőtt a földön koppant volna a teste" módon, majdhogynem kivitelezhetetlen, csak ha a fegyver létfontosságú szervet ér mélyen, akkor van rá esély.

Az már más kérdés, hogy a súlyosan sebesült harcképtelen állapotban lévő karakter is perceken belül meghal, mert elvérzik, stb., de a szó szorosan vett értelmében még él a találat után.

Egy szó, mint száz, először azt kellene eldönteni, hogy mit jelent a 0 ÉP.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Üdv!
-Íjászat: szerintem a CÉ-t úgy ahogy van, ki kéne dodni, de legalábbis nagyon át kellene alakítani. Sem nem reális, sem nem játékosbarát.

Az Ép növelés az alábbiak miatt jutott eszembe:
Eltörik egy ujj/orr = 1Ép
Kartörés (szimpla) = 2Ép
Lábtörés (combnyak) = 3-4 Ép (ebbe nem szokás belehalni)
Súlyos, csontig hatoló vágás valamelyik végtagon = 5 ÉP (ebbe is csak vérzés/fertőzés miatt)
Gyomorseb = 8Ép (elvérzés miatti halál)
Egy végtag elvesztése = 10Ép (ebbe már bele lehet pusztulni nyomban, bár harcosabb kalandozóknak nem illik)

Ez akkor igaz, ha egy kalandozónak úgy 12+ Ép-je van. Egész egyszerűen a végtagoknak fix életerőértéke van (magyarán Második Törvénykönyv) egész egyszerűen alkalmatlan arra, hogy az alacsony Ép-jű karakterek életerejét reálisan mutatja. Ha ragaszkodnak a fix Ép-végtag/sebesülés rendszerhez, akkor ide egy Cyberpunk-szerű életerőrendszer kell- vagyis mindenkinek fix életereje van, az egészség a bekapott sérülések nagyságát csökkenti, az állóképesség pedig azt mondja meg, meddig tud talpon maradni a delikvens.
Vagy a másik lehetőség, hogy maradnak a különböző életerő-értékek, viszont akkor az azonos sérülések más-más hatást jelentenek a különböző életerejű karakterekre. Pl. a 6 Ép-s és a 16 Hp-s karakter 3 Ép-s sebzést kap karra. Első karakternél ez szilánkos felkarcsonttörést vagy csonkolást jelent, a másiknál felszakadó izmokat. Szerintem.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Sötét Ezredes írta:

... Illetve úgy mondanám, hogy valaki teljes harcképtelenségnek, valaki pedig klinikai halál állapota beálltának értelmezi az ÉP-k 0-ra esését... Egy szó, mint száz, először azt kellene eldönteni, hogy mit jelent a 0 ÉP.

Nagyon jó felvetés!  cool

Nem beszélve arról, hogy a harc kimenetelét lassanként mindenki csak az ellenség teljes megsemmisítésével gondolja elérni, holott a nem hobbi-gyilkos harcos csak leküzdeni akarja az ellent és folytatni a feladatát. Nehezen tudom elképzelni, hogy a seregek közkatonái feltétlen gyilkolni akarnának a harcmezőn.

(Földi analógiaként: egy beszélgetés során azt hallottam, hogy valamelyik nagy háborúban sokkal több volt a kilőtt lőszerek száma a haláleseteknél és ezt a tényt a katonai szakértők arra vezették vissza, hogy az emberek nagy része egészen sokáig nem változott vérengző fenevaddá, inkább mellé lőtt...)

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

Scycah írta:

Valószínüleg sokkal jobb íja van mint amik jelenleg itt a Földön kaphatók.

Ha egy nem "megkuruzsolt" íjat veszel Erionban, az esélyesen nem lesz jobb
egy mai csigás íjnál. Számszeríjaknál detto.

Több éves kiképzésen esett át, ami során nagy gondot fordítottak arra is, hogy tudjon tisztességgel lőni (ergo: nálam/nálunk sokkal jobban).
Szerintem bőven elég lenne eltörölni a +30 módosítót. (tehát nem 30+táv+mozgás+méret+stb., hanem táv+mozgás+méret).
A jelenlegi szabállyal ott tartunk, hogy egy 1 szintű ember harcos Íjhasználat Af mellet 10 méterről nehezen lő meg egy madarat. Ez szerintem túlzás.

Szerintem is túlzás amit írsz tongue - egy hobbiíjásznak is lesz úgy 10+ körüli CÉ-je fegyverrel, a madárnak
meg ha ül az ágon, akkor olyan 70 körüli VÉ-je. Durván minden második vessző találni fog (40%+ esély
találatra).
Egy angol hosszúíjász vagy lovasíjász nomád ynevi megfelelője ráadásul 20 körüli CÉ bónuszt kap,
a hadi célokra készült, "egyedileg belőtt" íjak (értsd: vagy neki csinálták mesterek, vagy több, sorozatban
gyártott, azonos - jó - minőségű íj közül kiválasztja azt, ami neki "szimpatikus"... Stukkereknél tudom,
hogy egy efféle teljesen szubjektív válogatás sokat számít) esetén adnék +5-öt, ha emellé megkapja
az MTK-ban emlegetett "pszi nélküli íjászok által is használt" Összpontosítást diszciplínát, oszt a CÉ-re
HM-et és kb. 2. tsz. karakter... Valahol 50 felett járunk CÉ-ben - szintenként további 8-10 CÉ-vel.

Ami esetleg kellene, az az, hogy

1, A fegyverektől függjön a lőtávból adódó CÉ - kb. kézi számszeríj 2/méter, visszacsapó íj 1/2 méter
jelleggel
2, Legyen olyan módosító, hogy ha alakzatra lősz (pláne ha többen), akkor bónuszokat kapsz,
illetve hosszabb ideig történő célzás is adjon valami módosítót - ne sokat.
3, Ugrás szakértelem - felébe-harmadába esetleg - adódjon hozzá a "kitérésre összpontosító"
célpont védelméhez

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

Cyberpunk írta:

(Földi analógiaként: egy beszélgetés során azt hallottam, hogy valamelyik nagy háborúban sokkal több volt a kilőtt lőszerek száma a haláleseteknél és ezt a tényt a katonai szakértők arra vezették vissza, hogy az emberek nagy része egészen sokáig nem változott vérengző fenevaddá, inkább mellé lőtt...)

Ez a tény kb. a lőszerfogyasztás, kevesebb, mint 1%-ért lehet felelős.

A nagyüzemi lőszerzabáló géppuskák és egyéb sorozatlövő fegyverek, a - stresszhelyzetben különösen -
gyér lőkészség (pld. a tálibokról olvastam egy amcsi elemzést ami ezt részletesen elemzi), meg az a tény,
hogy akit meglőnek, azok 90%-a túléli... (az első skulót - no persze, ha nem látja el hamarosan rendes
orvos, akkor "tartós tejet már ne vegyen").

Ezek inkább.

Érdekes lehet, hogy Csecsenföldön egy orosz belbiztonsági katona nyilatkozta anno, hogy
volt nap, amikor 5000 lőszer küldött ki az AK-jából. Szerintem nemhogy 5000, de öt embert
sem talált el - talán 3-4 találata ha lehetett.

- - --
Namost az első kiadású ZŐD óta ott van "bátorság" - ETK 371. old.

Csak az a bibi, hogy anno D&D-ben ennek az értéknek k20-on
alá kellett dobni... Itt meg "el kell fogyasztani".

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.28. 12:23:37)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Üdv mindenkinek! smile

G46 írta:

...
Vagy a másik lehetőség, hogy maradnak a különböző életerő-értékek, viszont akkor az azonos sérülések más-más hatást jelentenek a különböző életerejű karakterekre. Pl. a 6 Ép-s és a 16 Hp-s karakter 3 Ép-s sebzést kap karra. Első karakternél ez szilánkos felkarcsonttörést vagy csonkolást jelent, a másiknál felszakadó izmokat. Szerintem.

Mi jelenleg háziszabályként ilyesféle életerőrendszert használunk. Mindenkinek le vannak osztva az ÉP-i négy részre, ebből lehet tudni, hogy egy seb az adott karakter esetében könnyű, súlyos, kritikus vagy halálos... a seb súlyossága és helye szerint vannak negatív módosítók meg egyéb hatások. Belehalni nálunk nem az ÉP-k elfogyásába lehet, hanem a sebek hatásaiba, kivétel értelemszerűen az, ha egy találat sebzése meghaladja a max ÉP-t. FP helyett egy százalékos fájdalomtűrés van nálunk, amit ha megdob vki, akkor kevesebb negatív módosító jár a seb miatt. A dolog egyébként frankón működik. smile

Utoljára zln szerkesztette (2011.04.29. 15:58:48)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Itt az a kérdés, hogy mennyire élethű a rendszer.
Akármilyen közelharci fegyverrel (olyan tárgy, amit élet kioltásara terveztek)lehet halálos sérülést okozni, egy páncélozatlan ellenfél ellen, és ez alól nincs kivétel a fantasy irodalomban sem.
Nem élethű harcrendszer eredménye: unalmas legyőzhetetlen hős, aki úgy indul kalandozni, hogy tudja, őt nem fenyegeti valós veszély.
Élethű harcrendszer: karakterek meghalhatnak.



Íjak: a mai íjak igenis jobbak a középkoriaknál. Egyszerűen eltelt egy pár száz év, és az anyagtechnológia fejlődött.
Feltételezve, hogy Yneven az anyagi síkon  a kinematika törvényei érvényesülnek, és egy ynevi ember fizikai adottságai nem rosszabbak, mint egy valódinak, akkor egy kezdő íjász (pár hét gyakorlással )egy ember méretű  álló célpontot el tud találni 10 m-ről  legalább 80%- ban normál körülmények között. Ez 40 CÉ(20 fölötti dobásnál megüti az 50+10-et) alapfokú fegyverforgatás, nem kimagasló tulajdonságok mellett, es ez csak a helyi vadász fia, akit most kezdett el az apja tanítani két hete.

Páncélhasználat valódi hátránya a megterhelés okozta fáradság, a hosszú viselés során fellepő kényelmetlenség, és a karbantartási költség.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Sziasztok!

Szerintem esetleg meg lehetne fontolni a Kódexes metódust, amiben nincs Fp, hanem a nem túlütéses sebzés a VÉ-ből vonódik. Realisztikusabb, gyorsabb harcokat eredményez, és külön szabályok nélkül leképezi a sérülések okozta hátrányokat.

Marcus

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Üdv.
Codexel kapcsolatban érdekes lehet, hogy a kiadói jogok a Tuannál vannak. Nem hinném hogy engednék felhasználni bármelyik részét...

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

@Geperet: kiadói joggal kapcsolatban érdekes lehet, hogy a Codex címen forgalmazott termékre vonatkozik, az amúgy M* alapú rendszer részmegoldásaira nem. Azokat max. szerzői jog/a szakmai szolidaritás védi... bár nem kimondottan az  itt folyó eszmecserétől.
Mondták már, hogy nagyon a szemedbe lóg a bohócsapka?