Téma: Életerő és harcrendszer

Életerő és harcrendszer

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

Először az életerő: ötletes, logikus, és jó rendszernek találom az etk alapján felfestett képet, szvsz kár is lenne változtatni, így jó ahogy van  wink  Ép-Fp elosztás, állandó Ép, növekvő Fp, kötelező Ép vesztés, sebzések szerintem ok, esetleg annyi hogy a sebzések elszenvedése utáni hátrányokra illene nagyobb hangsúlyt fektetni de ez szerintem csak a partinkban jellemző, mert a könyvekben volt erről is szó.

Harcrendszer: keményebb dió, ami szerintem nem okés, az a Té és a sebzés külön kezelése, ezek szvsz szervesen összetartoznak ,lásd túlütés, jó támadás=nagy sebzés.

Plusz érdemes lenne felülbírálni a fegyvereket, vérteket, már amennyiben van igény a realizálásra és nem bonyolódik el miatta a rendszer. Ilyesmire gondolok, mint vértek esetén opcionális szabályként különböző részekből egyénileg összerakható darabok, számított mgt és különböző testrészeken egyedi sfé értékkel. Többnyire ez egy karakternél egy vértezetet jelent úgyhogy el lehet bíbelődni de ha kész akkor már nincs vele több zűr. Továbbá, kezelni kellene az olyan jellegű anomáliákat, mint a mellvért teljes vérthez képest kevesebb sfé-t ad, mikor az valójában a teljes vért egy darabja.

Fegyvereknél szerintem ráférne egy felülbírálás az értékekre, illetve esetleg lehet különböző páncélok ellen módosítókat megadni, pl csatacsákány effektív a fém vértek ellen, míg a sima hosszúkard nem túl hatásos ellenük.

Egyelőre ennyi  smile

Üdv: Sagittarius

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Saggittariussal egyetértve: az életerőrendszer (Fp/Ép) megbontás az egyik legsikerültebb része a M*-nak, felesleges hozzányúlni. Szoros összefüggésben van az általa említett tényezőkkel (páncélok SFÉ-je, fegyverek sebzése), ezért jópár próbajáték indokolt, míg sikerül megtalálni az egyensúlyt. Igazából ez a két elem befolyásolja, hogy hosszú, hősies küzdelmeket, vagy rövid, véres és halálos összecsapásokat szeretnénk.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

Sagittarius írta:


Harcrendszer: keményebb dió, ami szerintem nem okés, az a Té és a sebzés külön kezelése, ezek szvsz szervesen összetartoznak ,lásd túlütés, jó támadás=nagy sebzés.

Plusz érdemes lenne felülbírálni a fegyvereket, vérteket, már amennyiben van igény a realizálásra és nem bonyolódik el miatta a rendszer.

Egyetértek - anno a ZŐD-ben (93'as alapkönyv) - már a példajátékban is szerepelt, hogy nagyobb
túlütéskor extra sebzés jelentkezik. Ez - "reálisan" nézve - jöhet abból, hogy sikerült vitális pontokat
(nyaki verőér, páncél izülete, stb.) támadni.

Mittomén túlütéskor 20 pontonként +k3 sebzés (ti. 100-as VÉ ellen 150 túlütés, 170 túlütés+k3, 190 tü+k6,
210 tü+k6+2 ép), de ha eleve bevállal -10 TÉ-t (a pontosabb támadás miatt) a támadó, akkor simán
+1 sebzés.
Ezzel kiváltható lenne a fejvadászok sebzésbónusza, a pusztítás és a kínokozás - viszont javasolt
lenne, hogy a fegyvereknél a Mf felett is lehessen fejleszteni. Vagy épp akár 1 kp = +1 TÉ/VÉ/KÉ/CÉ
és nem szabunk meg felső határt.

(A konkrét számokért nem vállalok felelősséget - azokon lehet és erősen javasolt is próbajáték után
változtatni).

Ráadásul - továbbra is reménykedve a szabad karakteralkotásban - az UTK rendszerében egyszer visszaszámoltam, mi minden kell ahhoz, hogy egy fegyverrel 5. fokú Pusztítása legyen valakinek.
Azért az UTK-t említem, mert ott a szükséges KAP mennyiségből rögtön lehet Fp-t vagy - jelen esetben -
HM-et venni.
Szóval a Pusztítás 5. fok - ami egy fegyverre vonatkozik - HELYETT a karakter nyugodtan vehet
+50 TÉ-t (bármely/minden fegyverre).  Ami szerintem igencsak jobban megéri.

. . . .
Ami a fegyverek-vértek felülvizsgálatát illeti - a régi jó "fogpiszkálóköpködő" kahrei nyílpuskát
kellene olyan szintre emelni, amivel igenis oda lehessen szegezni valakit (akár sodronyingben is!)
a falhoz.

Illetve... Egy gyors táblázat kellene, hogy a leírt fegyvertáblázat adataitól a csorba/rozsdás/kontármunka
mennyivel olcsóbb és tud kevesebbet, illetve a neves mester által gyártott, abbit-lunír-mithrill eszközök
mennyivel kerülnek többe (esetleg hetekig-évekig kell érte sorban állni vagy akár aukción licitálni érte,
valamely dzsad bankár playboy örökösével szemben).
Ne feledjük, Erionban ami nem kapható, "az kérem nincs is" - ugyanakkor a jobb minőség nyugodtan lehet
exponenciálisan drágább.

És egy efféle táblázatba simán illeszkedhetne a "valódi kahrei munka" (k3 sebzés ), a "military hardware"
(mágikus rásegítéssel működő), a giribichi és abadanai mechanika és a tényleges, "gnóm odtól szagló"
kahrei remekmű.

A másik dolog, hogy az áraknál esetleg nem a Nagy Károly előtti, korai feudalizmus hiánygazdaságát
kellene szem előtt tartani - hanem egy jól fejlett, manufakturális iparral és nemzetközi kereskedelemmel
világét.

Szintén javasolt még két dolog figyelembe vétele:
1, Vannak videómegosztók, amin mindenféle hagyományőrzők próbálgatják leutáznozni
a több száz éves mesterek fóliánsaiban leírtakat-lerajzoltakat. Pld. longsword (ami a korabeli
testmagasságokat figyelembe véve legalább másfélkezes kard a M* rendszerében) - nagyon
nem az a lomha eszköz, mint a M*-ban. Ugyanakkor van tőr vs. longsword formagyakorlat is
- a tőrös nem fog először szúrni, de nincs is teljesen hátrányban.

2, A valóságban nem voltak sem olyan fegyverek, sem olyan vértek, amelyek drasztikusan
lerontották a viselő mozgékonyságát - ez alól kivétel az inkább sportszernek, mint harci eszköznek
számító tornavértek.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

KLM írta:

Szintén javasolt még két dolog figyelembe vétele:
1, Vannak videómegosztók, amin mindenféle hagyományőrzők próbálgatják leutáznozni
a több száz éves mesterek fóliánsaiban leírtakat-lerajzoltakat. Pld. longsword (ami a korabeli
testmagasságokat figyelembe véve legalább másfélkezes kard a M* rendszerében) - nagyon
nem az a lomha eszköz, mint a M*-ban. Ugyanakkor van tőr vs. longsword formagyakorlat is
- a tőrös nem fog először szúrni, de nincs is teljesen hátrányban.

2, A valóságban nem voltak sem olyan fegyverek, sem olyan vértek, amelyek drasztikusan
lerontották a viselő mozgékonyságát - ez alól kivétel az inkább sportszernek, mint harci eszköznek
számító tornavértek.

Bár a valóságban ez tényleg így volt, a regényekben (és a szerepjátékban) azért nem ilyen egyértelmű. IRL egy teljes vértes ember ellen vért nélkülinek gyakorlatilag 0 esélye volt, az irodalomban pedig elugrál előle, meg gyorsabb, pedig ez hülyeség. Viszont, mivel már ez a kép él a fejekben, ez az RPG valósága, és ezt kell a szerepjátéknak modelleznie. Vagyis a tőrös gyorsabb, a páncélos meg überlassú, elvégre játékegyensúly rulez! (Ugye IRL csak azért nem hordott mindenki teljes vértet, mert nem volt rá mindenkinek pénze...)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

@KLM: +1. smile

@NoiseEHC: elhangzott a lényeg: a földi történelem során (a fantasy hivatalos előképének számító középkorban is) a nyersanyag-, szakképzettség- és vásárlóerőhiány alakította a harci kultúrát. Az ynevi hetedkorra egyik sem igazán jellemző.
Az is igaz, hogy a berögzült meggyőződésekkel csak korlátozott mértékben lehet/érdemes szembemenni. Ha nem így lenne, már '95 körül nekiálltunk volna kidolgozni az ynevi metallurgiát, a földön sosem létezett fegyvereket, meg a többi elfogadást és megszokást igénylő kelléket. Ha kimondjuk, hogy a kontinens egyes kultúráiban a hadsereg egyáltalán nem, vagy csak rangjelként használ kardot, elveszítjük mindazokat, akik számára a fantasyt ez és a t*** jelenti. smile
A nagy zöld idejében csak két szempont volt: a harc (az irl változattal ellentétben) legyen áttekinthető és élvezetes. A valószerűség szerintem is vakvágány. Egyfelől rém szubjektív (minden héten rájönnek, hogy valami nem is úgy volt), másfelől aki ilyesmire vágyik, nem Yneven fogja keresni.
Hogy el ne felejtsem: a M* - első szabálykönyvének előszavában deklaráltan - a kalandozóknak nevezett héroszok játéka. Azoké, akik elugranak, kiforogják, átugorják, elérik, megússzák és magukévá teszik.

Utoljára Gáspár András szerkesztette (2011.04.21. 18:54:21)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Szerintem az ETK-s harcrendszer jó egyensúlyt talált heroizmus és realitás között, az arányaiba biztosan nem érdemes belenyúlni. A nagyságrendek változatlanul hagyásával is lehetne korszerűsíteni.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

KLM írta:

Ami a fegyverek-vértek felülvizsgálatát illeti - a régi jó "fogpiszkálóköpködő" kahrei nyílpuskát
kellene olyan szintre emelni, amivel igenis oda lehessen szegezni valakit (akár sodronyingben is!)
a falhoz.

Illetve... Egy gyors táblázat kellene, hogy a leírt fegyvertáblázat adataitól a csorba/rozsdás/kontármunka
mennyivel olcsóbb és tud kevesebbet, illetve a neves mester által gyártott, abbit-lunír-mithrill eszközök
mennyivel kerülnek többe (esetleg hetekig-évekig kell érte sorban állni vagy akár aukción licitálni érte,
valamely dzsad bankár playboy örökösével szemben).
Ne feledjük, Erionban ami nem kapható, "az kérem nincs is" - ugyanakkor a jobb minőség nyugodtan lehet
exponenciálisan drágább.

Hát egy ilyen táblázat nagyon elbonyolíthatja a dolgokat. A gyors és piszkos megoldás az lenne, ha a lenne mondjuk három kategória (vacak, szokásos, kiemelkedő), és az Ár/KÉ/VÉ/TÉ mind egy szorzófaktorral változna ennek függvényében. (Ez a faktor nem kell, hogy ugyanaz legyen, pl.: jó minőségnél 1.2x-es TÉ kerülhet 3x-or annyiba.) Így elég lenne csak a szokásos minőségre megadni egy táblázatot, a többit mindenki kiszámolgathatja magának. Amit ez a rendszer nem kezelne, az a sebzés változása a minőség függvényében, ami nyilván nem realisztikus, mert egy rozsdás vacak nem vág úgy, mint egy kharei "lézerélezésű" kard. Viszont az eltérő sebzésekből adódóan nem lehetne egyformán egy szorzófaktorral, vagy plusszal lekezelni, minden fegyvertípusra külön kellene megállapítani, hogyan változik a dobás, ami messze nem egyszerű.

Sagittarius írta:

Fegyvereknél szerintem ráférne egy felülbírálás az értékekre, illetve esetleg lehet különböző páncélok ellen módosítókat megadni, pl csatacsákány effektív a fém vértek ellen, míg a sima hosszúkard nem túl hatásos ellenük.

Ha ezt általánosságban minden páncéltípusra érted, akkor ez bizonyos mértékben kezelhető, például a lovagi kard, és a kétkezes fegyverek ütőképesebbek páncélzat ellen (sőt, úgy istenigazából csak az ellen érdemes őket használni). Erről még régebben írtam egy kicsit itt.
Ha úgy gondolod, hogy eltérő anyagú páncélok, pl.: bőr/fém elérően reagáljanak különböző fegyverekre, még akkor is, ha azonos az SFÉ-jük, azt maximum egy kiegészítőben tartom elképzelhetőnek a bonyolultsága miatt.

Ami máshol is előkerült már, az szerintem itt is érvényes: kiegyensúlyozásról, finomításról kellene szólnia a változásoknak, a rendszer 85%-a maradjon, inkább a számok változzanak.

Utoljára NémaÁkos szerkesztette (2011.04.22. 00:17:35)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

A harcrendszeren lehet csiszolgatni, de szerintem az ÜTK1-be nyugodtan maradhatna az ETK-s.

Ha nagyon akarjuk, át lehet írni pár félresikeredett helyzetmódosítót vagy fegyverstatot, de ezt majd a szerkesztők bevállalják ha akarják.
Aztán az ÜTK2-ben már szerepeltethetnének pár opcionális harci szabályt, mert mindig vannak olyan közösségek, ahol szeretnek vérre menő részletességgel belefolyni a hentelésbe. Szóval ha van rá igény -  a vásárló számít - akkor meg kell nekik adni a lehetőséget. Én most nagy hirtelen két ilyen házi-szabályomat tudnám megemlíteni.

Gyors találati hely meghatározás: A teljes (értsd k100-al növelt) támadó (vagy célzó) érték utolsó számjegye megadja, hogy a célszemély mely fő testrészén szenvedte el a találatot, az utolsó előtti számjegy meg tovább pontosíthatja ezt az MTK-ban szerepló módon.
Ez a szabály lehetővé tesz az SFÉ-k dinamikusabb figyelembételét is és rengeteg plusz időt takarít meg a játéknak, mert nem kell még 2k10-et eldobni.

A másik szabály meg inkább matek. Azt próbálja tompítani, hogy a k100-nak túlságosan nagy a szórása. A kelleténél szélsőségesebb értékeket produkál, és igen gyakran. (Sok bajnak ez is a felelőse.)
Ezt elkerülendő megtartjuk a k100-as dobást, de nem annak vesszük, hanem 2k10-nek. (Ja, mert az is! big_smile )A két számot összeadjuk és beszorozzuk 5-tel.  A matek okán így ritkábban kapunk szélsőségesebb értékeket, többnyire közelebb maradunk az átlaghoz. Persze annyi módosítás kell bele, hogy a legrosszabb dobás így a dupla 1-es (szóval itt az a 01), de a dupla nulla még mindig 100 big_smile, ráadásul mindkettő matematikai esélye változatlanul 1%. Van egyéb következmény is, pl. hogy az átlag dobás kb. 55, de ilyen részletekkel nem untatnám a nagyérdeműt! wink
Ezt a metodikát pl. azoknak ajánlanám, akik túl esetlegesnek tartják a hagyományos k100-as harcrendszert!

/OFF
És most jó éj, holnap ... illetve ma work.
/ON

Utoljára hulla szerkesztette (2011.04.22. 01:10:04)

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Mi is nézegettük a haverokkal már jó néhányszor a dobáseloszlásokat, és a következőkre jutottunk.
(Aki nem érti a matekot attól elnézést kérek, nyugodtan ugorhat az utolsó bekezdésre tongue)

Az eloszlás valójában szintenként eltérőnek kéne lennie. (Azaz fokonként külön dobáskód kéne.)
-A képzetlen karakternek tökéletes az egyenletes eloszlás. Nincs biztos tudása, gyakoriak a nagy bakik, de a (számára) kiemelkedő értékek is.
-A képzett, de kistudású karakter eredménye már inkább átlagra fordul, de még nem túlzottan.
-A közepes tudású karakteré még jobban átlagra fordul, ritkák a szélső értékek. (ez a kettő megoldható összeadott kockákkal)
-A mesterfok viszont már megint teljesen más, ugyanis is ott az a logikus, ha van egy viszonylag nagy átlag, akörül csoportosulnak leginkább a dobások, a maradék pedig a nagy valószínűségű kupac felett van, egész a csillagos égig. (azaz valami exponenciális eloszlás-szerűség, de hogy ezt kockával hogy oldjuk meg, az jó kérdés...)


DE! Bármi ilyesmi bevezetése az én szótáramban az ETK-tól való éles elszakadást jelentené. Szóval az ÜTK-val kapcsolatban nem feltétlen vezet hosszútávra, ha ilyenen gondolkodunk.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Én amellett lennék, hogy lehetőleg 1 matematikai művelettel minden szituáció (képzettségalkalmazás és harc) eldönthető legyen. A két matematikai művelet (nekem) már túl sok.  smile

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

NémaÁkos írta:
KLM írta:

Ami a fegyverek-vértek felülvizsgálatát illeti - a régi jó "fogpiszkálóköpködő" kahrei nyílpuskát
kellene olyan szintre emelni, amivel igenis oda lehessen szegezni valakit (akár sodronyingben is!)
a falhoz.

Illetve... Egy gyors táblázat kellene, hogy a leírt fegyvertáblázat adataitól a csorba/rozsdás/kontármunka
mennyivel olcsóbb és tud kevesebbet, illetve a neves mester által gyártott, abbit-lunír-mithrill eszközök
mennyivel kerülnek többe (esetleg hetekig-évekig kell érte sorban állni vagy akár aukción licitálni érte,
valamely dzsad bankár playboy örökösével szemben).
Ne feledjük, Erionban ami nem kapható, "az kérem nincs is" - ugyanakkor a jobb minőség nyugodtan lehet
exponenciálisan drágább.

Hát egy ilyen táblázat nagyon elbonyolíthatja a dolgokat. A gyors és piszkos megoldás az lenne, ha a lenne mondjuk három kategória (vacak, szokásos, kiemelkedő), és az Ár/KÉ/VÉ/TÉ mind egy szorzófaktorral változna ennek függvényében.

Már miért kell szorozni? A rúnázott fegyvereknél használt táblázathoz hasolnó bőven megteszi, úgymint:

rozsdás, csorba kontármunka (kiegyensúlyozatlan) : -3000 KÉ, -1 millió TÉ/VÉ, "felejtsd el"CÉ -sok sebzés (de legalább nem gyógyul, ha megütöd  wink ) Ár: amit kigondoltál, annak a fele is sok érte tongue
átlagos minőség: +0/0/0/0 Ár: 100%
jó minőség: +0KÉ, +1 TÉ/VÉ, sebzés : normál, ár: +50 ... +100% (másfél-dupla)
.
.
.
hupilunír : +1 millió KÉ(*).... ára: Ynev éves GDP-jének 254%-a tongue
(Mire kigondold, hogy kardot kellene húzni, a fegyver már levágott mindenkit,
megtörölte magát és már kávét főz...  roll )

Vagyis a te "3 minőség" táblázatod áll a fejlécből, 6 oszlopból (név, KÉ, TÉ, VÉ, CÉ, sebzés, ár)
és 3 sorból. Olyan bonyolult lenne még odaírni 1-1 sort az abbitnak, a luníroknak és a mithrillnek?

Ja, a vérteknek is kell hasonló, az sem lesz túl bonyolult.

- - - - -  - -

Másik - ha már fegyvertáblázat:

Legyen már a piacon
- parázsgömb
- hőforrás varázsjel
- mágikus rolex
- rágcsálóriasztó vajákos levendulászacskó
- frissentartó kajásláda
stb.

meg hasonló profánmágiás dolgok, mert ha egyszer Ynev "magas mágiaszintű",
akkor az ilyesmi jobban hat az olvasóra. Kb. mint mikor Arthur rájön, hogy nem
lesz több hamburger.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

A plusz-mínusz rendszerrel az a gond, hogy nem veszi figyelembe a fegyver eredeti tulajdonságait. Szorozgatásnál egy gyenge fegyver (például tőr) továbbra is gyenge marad, a minőségbeli különbség pedig elsősorban más tőrökhöz viszonyítva mutatkozik meg.
Összegzésnél egy gyenge fegyver átcsúszhat a közepes képességű kard kategóriába, míg egy erős fegyver tulajdonságai saját kategóriájában alig változnak. Ez azt fogja eredményezni, hogy mindenki drága tőrrel rohangál, miközben hirtelen elterjednek a rossz minőségű fejvadász kardok, egyszerűen azért, mert az éri meg. Rúnamágiánál ez azért nem volt akkora gond, mert egyrészt mágiáról van szó, vagyis eleve azt várja az ember, hogy ha a saját logikájával is, de áthágja a természet törvényeit, másrészt mert rúnakardok nem voltak bármelyik piacon, míg jó minőségű fegyverek nagyon is lehetnek.
Ha viszont ezt a problémát kezelni akarjuk, akkor minden fegyverhez, vagy legalább fegyverkategóriához saját pluszokat kell kidolgozni, ami sokszor hatszor hármas táblázatokat jelent, és erre mondtam azt, hogy bonyolult.

---

A profánmágiás dolgoknál az a kérdés, hogy mi a cél. Ha azt akarjuk, hogy nem varázsló kasztú varázshasználó karakter képes legyen ilyeneket készíteni, akkor hogyne, lehetnek. Ha csak annyi a lényeg, hogy legyenek ilyen tárgyak a piacon, akkor ezeknek a többségét meg lehet oldani a varázslói jelmágia/rúnamágia keretein belül. Hőforrás varázsjel -> elemi hő, kupola forma; Mágikus rolex -> forgás varázsjel; Frissentartó kajásláda -> Időmágia, lassítás; Rágcsálóriasztó -> Asztrálmágia, félelem (bár itt nagyon kell vigyázni azzal, hogy kiegyensúlyozott legyen, és ne lehessen visszaélni a dologgal ember ellen); Parázsgömb -> a legtöbb elemi mágia megteszi, bár kétségtelen, hogy kissé erőltetett.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

NémaÁkos írta:

A plusz-mínusz rendszerrel az a gond, hogy nem veszi figyelembe a fegyver eredeti tulajdonságait.

Itt jelezném, hogy az eltérés - k100-as harcrendszerben - lesz is vagy 4-5 pontnyi, ami azért
bőven hibahatár alatt van. Szerintem.

---

A profánmágiás dolgoknál az a kérdés, hogy mi a cél. Ha azt akarjuk, hogy nem varázsló kasztú varázshasználó karakter képes legyen ilyeneket készíteni, akkor hogyne, lehetnek. Ha csak annyi a lényeg, hogy legyenek ilyen tárgyak a piacon, akkor ezeknek a többségét meg lehet oldani a varázslói jelmágia/rúnamágia keretein belül. Hőforrás varázsjel -> elemi hő, kupola forma; Mágikus rolex -> forgás varázsjel; Frissentartó kajásláda -> Időmágia, lassítás; Rágcsálóriasztó -> Asztrálmágia, félelem (bár itt nagyon kell vigyázni azzal, hogy kiegyensúlyozott legyen, és ne lehessen visszaélni a dologgal ember ellen); Parázsgömb -> a legtöbb elemi mágia megteszi, bár kétségtelen, hogy kissé erőltetett.

Elsősorban azért kellenek, mert benne vannak a regényekben.

És mivel a varázslók (értsd: mozaimágus kasztú varázslók) nagy része azért
nem foglalkozik ilyesmivel, sőt, a Karnevál Narvanjában talán egy darab sem volt
belőlük... Vagyis kell, hogy más is tudja készíteni.

Uram bocsá' még olyan mesteremberek is lehetnek, akik egyedül parázsgömböt tudnak csinálni,
azt is csak egy méretben (míg pld. a Próféciában Alyr le tudta zsugorítani a hőforrás jelet,
amit kimondottan profán v. vulgármágiaként jellemzett).

A 45 kápés mágiahasználat Mf-nál jóval csekélyebb tudásról van szó.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Üdv!
A profán mágiával kapcsolatban vagy 3 éve írtam is GA-nak, h. nagyon sajnálom, h. eltűnt a regényekből, pedig nálam többek közt ez adta a M* egyik fő hangulati elemét.

Életerő:
alapvető minden M*-ban az Ép-Fp rendszer. De gondolkozzunk el egy kicsit egy apró problémán. Nevezetesen mind az ETK, mind az ÚTK bevezette a minden X Fp után kapsz  1 Ép sebesülést c. dolgot. Az ETK egy bonyolultabb, fegyvertípusonként eltérő metódust használt, az ÚTK egy számomra szimpatikusabb, 5/1-es átváltási aránnyal operált. A játékban az Ép nem nő szintenként (ÚTK: minimálisan), az Fp-k viszont igen. Alacsony szinten az Fp nem sokszorosa az ÉP-nek, magasabb szinten igen. Minden Ép-veszteség automatikusan duplája az Fp-nek.  Ezért a szabáj ebben a formában behozott egy roppantul érdekes jelenséget: míg alacsonyabb szinten leginkább az Fp határozta meg, mikor dőlt ki valaki, magasabb szinten az Ép-n múlik a dolog. Pl. 1. szintű harcos, ETK, átlag 12 Ép és 23 Fp- láthatjuk, h. harcosunk szinte csak elájulni tud. (Oké, tudom, kaphat 8 meg 7 Ép-s túlütést, meg lehet 8 Ép-s 30 Fp-s harcost is csinálni, de itt a probléma a lényeg.) 11. szinten 12 Ép-je és 98 Fp-je lesz. Ha egy 6Fp/1Ép átlagot veszünk, akkor kb. egálban van az Fp elfogyása az Ép-kkel. Ez viszont jó hosszú csatát feltételez, és ha harcosunk közben egy túlütést/00-át is benyel, neadjisten egy 4Fp/1Ép-s átváltású tűznyilat, akkor onnan kezdve az Fp-k számolgatásának végképp nincs értelme. És ennél magasabb szinteken a probléma egyre hatványozottabban jelentkezik- kvázi egy epic M* játékban nincs értelme Fp-t számolgatni!

És akkor a fő kérdés: mijen életerő-modellezést kíván az új rendszer bevezetni? Kvázi-realisztikusat vagy heroikusat? Az előbbiben a magas szintű kalandozók is leteríthetőek egyetlen mozdulattal, az utóbbi érdekes anomáliákat fog szülni alacsony szinten.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Ez így teljesen realisztikus. A magas szintű (vagy egész életében verték), tehát sok Fp-s karakter, fel se veszi a fájdalmat, vagyis amiatt nem fog elájulni. De a sok seb okozta Ép (vér) veszteség miatt igen. Nyilván akárhányadik szintű, ugyanannyi vére van.
Az alacsony szintű, tehát kevés Fp-s, meg elájul a fájdalomtól mielőtt annyi sebet kapna, hogy attól ájuljon el, vagy vérezzen el.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

@KLM

A k100-as rendszer tényleg sok mindent kibír, ezzel félig meg is győztél, de a realitásérzékem még mindig tiltakozik az olyan anomáliák ellen, mint az egymás kategóriájába átcsúszó fegyverek, vagy a negatív védőérték, plusz az árat és a sebzést is kezelni kellene valahogy, ami mögött ugye nem áll ott a robusztus k100-as dobás. Ez különösen az ár szempontjából veszedelmes, mert egyrészt nem lehet elhanyagolni, másrészt az 50 réztől a 100 aranyig minden előfordul. Ez lényegében azt jelenti, hogy plusz-mínusz rendszernél vagy néhányszor tíz rézzel kerül miden kevesebbe rossz minőségnél, ami komolyabb fegyvereknél bakfitty, vagy ad abszurdum a slan csillag és a rövid bot ára negatívba csap át.

Esetleg kompromisszumos megoldásként el tudom azt képzelni, hogy a TÉ/KÉ/VÉ/CÉ +/- rendszerben változik, az árat pedig szorozgatjuk, de azért a negatív védőérték békáját nem tudom, hogy sikerül-e lenyelni. (Fegyverrel rosszabbul védekezel, mint anélkül, úgy, hogy képzett vagy benne?) Azért ezt még emésztem...

@G46
A probléma, amit felvetettél érdekes. Mi az ETK rendszerében játszottunk, de nem úgy, hogy sima átváltás volt, vagyis a sebzés nem akkumulálódott, hanem az egyetlen csapással bevitt nagy sebzés terjedt át ÉP-re. (Magyarul telelődözhettek fúvócsővel, az sosem okozott ÉP veszteséget.)
Ez mondjuk hosszúkard esetén azt jelentette, hogy a bevitt csapások 20%-a okozott 1 ÉP veszteséget, ami megváltoztatja a felállást. Mondjuk vegyük az általad említett harcosokat pácél nélkül, egy hosszúkarddal szemben.
1. szinten 12 ÉP/23 FP-vel a karakter a 4.-5. csapás körül dől ki átlagosan (FP-ben 22-27.5; ÉP-ben 0,8-1 veszteség) a fájdalom miatt.
11. szinten 12 ÉP/98 FP-vel nagyjából 17-18 csapás kell a leterítéséhez (átlag 93,5-99 FP és a hozzá járuló 3,4-3,6 ÉP veszteség), megint csak a fájdalom miatt.
Szerintem a rendszert eredetileg erre tervezték, és viszonylag jól is működik így.

Utoljára NémaÁkos szerkesztette (2011.04.22. 16:48:47)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Hali!

NémaÁkos írta:


(Fegyverrel rosszabbul védekezel, mint anélkül, úgy, hogy képzett vagy benne?

Aha, olyan 10 kiló feletti pöröllyel pld. reménytelen egy gyorsabb penge útjába emelni,
de cserébe még el sem hajolhatsz, annyira lelassít.

Mondjuk ha betalál, akkor ott fű nem nő.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Nekem sincs semmi gondom az Ép/Fp rendszerrel, Az egyik játékosomnak/mesélőmnek van, majd felzavarom ide, hogy fejtse ki, ha akarja. Én nem is feltétlenül értem, meg szerintem ezt nem nagyon kellene bojgatni.

A harcrendszernél is tetszenek nekem az eddigi ötletek, vagy a később kijövő opcionális szabályok. Habár egy szegmens alapú harcrendszer nekem tetszene. smile Ámbátor ötletem nincs hozzá (hulla ha jól tudom más kapcsán csinált már), illetve azt sem tudom mennyire bolygatná fel az eddigi rendszert, mennyire bonyolítaná túl a dolgokat, mennyire nem lenne az már ETK-s.

A fegyvermódosítós dolog, meg a mínusz harcértékes része is jót tenne a rendszernek. +1 KLM

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

szintén nem értem a problémát az ÉP/FP felosztással... ezzel sztem nincs gond, sőt! az ETK egyik legjobban sikerült része... ha végiggondolod ez valójában is így van: egy kezdő harcost egyszerűbb kiiktatni, ahogy fejlődik egyre több fájdalmat és megpróbáltatást bír, de súlyos sebekből senki nem bír x-szer többet csak azért mert már 20 éve járja a csatatereket.... valami minimálissal persze fejlődhet (ha úgy döntünk h. az ÉP is fejleszthető legyen)

a harcrendszerben amit én megváltoztatnék az a vértek fontossága, méghozzá vmi olyan módszerrel h. fontosabbá tenném az elszenvedett sebeket... ha minden egyes bekapott komolyabb seb után csökkennek a harcértékeid akkor még viszonylag alacsony SFÉ-k és a jelenlegi mgt-k mellett is elgondolkozol rajta h. érdemes e lassabban harcolni, de jobban védve a súlyosabb sebektől...

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

kispalko írta:

szintén nem értem a problémát az ÉP/FP felosztással... ezzel sztem nincs gond, sőt! az ETK egyik legjobban sikerült része... ha végiggondolod ez valójában is így van: egy kezdő harcost egyszerűbb kiiktatni, ahogy fejlődik egyre több fájdalmat és megpróbáltatást bír, de súlyos sebekből senki nem bír x-szer többet csak azért mert már 20 éve járja a csatatereket...

Igazából ez a rossz fordításból eredendő hiba. Már az Életerőpont, mert ez eredetileg Hit Point. Tehát nem ugyanaz. Kedvenc fordításom rá, a haveromé, aki Harcértékpontként ültette magyarra. Ha innen nézed, akkor már az egységes rendszer, ahol ez az érték szintenként nő, nem butaság. Alapvetően ha lesebeznek a HP-dból, akkor először csak karcolásokat szerzel (sőt, akár meg sem sérülsz, hanem például veszítesz a koncentrációdból stb.), s csak a végső HP-veszteségek számítanak sebeknek. Igazán nagy (akár halálos) sebnek meg, mikor 0-ra sebeznek vagy alá.
Igazából egy egységes, egy számértékkel dolgozó rendszer sokkal egyszerűbb lenne, de az ÉP/FP felosztás szerintem is oly magusos, hogy nincs értelme megváltoztatni.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

KLM írta:

Aha, olyan 10 kiló feletti pöröllyel pld. reménytelen egy gyorsabb penge útjába emelni,
de cserébe még el sem hajolhatsz, annyira lelassít.

Ez viszont súly és nem minőségfüggő. Az alacsony harcértékű fegyverek között ellenben sok a könnyű (kések, tőrök), és hiába életlen egy kés, az még nem teszi tíz kilós kalapáccsá. De ahogy elnézem, ez inkább annak a kérdése, hogy ki mit tart hihetőnek, úgyhogy valószínűleg nem tudjuk egymást meggyőzni.

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Örömmel látom, hogy végre legalább egy témában - Ép/Fp rendszer megtartása - az itteni fórumozók többsége egy véleményen van.

A fegyverminőség tábla bevezetése nekem egy kicsit szőrszálhasogatásnak tűnik, de ha van rá igény, opcionális szinten felőlem az ÜTK2-be benne lehet. Mondjuk a fegyver statjaihoz simán hozzápluszolt Ké/Té/Vé szerintem is necces. Mert míg egy kiváló minőségű kés esetében a +2Té 50%-os növekedést jelent az alap 4-es Té-jéhez képest, addig egy sequor 13-as Té-jét a +2 csak 15%-al növeli. Az ilyen anomáliák okán én inkább eltekintenék ennek a minőségi fegyvertáblázatnak a megjelentetésétől. Ha csak nem úgy, hogy pl. egy általános +20%-os növekedést adunk kiváló minőség esetén, a kés így 0,8Té-t kap azaz +1-et, a sequor meg 2,6-ot azaz +3-at. Ez valamivel optimálisabb megoldás, de ugye számolgatással jár.  A különleges anyagok esetében tán még belefér egy abbitnál +1, mithril/lunir esetében +2 TÉ/VÉ-re, de szerencsés lenne ezt is jobban átgondolni és itt is %-os növekedést adni. Ha sok időm lesz tán összedobok nektek egy ilyen %-os táblát, hogy legyen mit "fikázni"! wink

NémaÁkos írta:

A probléma, amit felvetettél érdekes. Mi az ETK rendszerében játszottunk, de nem úgy, hogy sima átváltás volt, vagyis a sebzés nem akkumulálódott, hanem az egyetlen csapással bevitt nagy sebzés terjedt át ÉP-re. (Magyarul telelődözhettek fúvócsővel, az sosem okozott ÉP veszteséget.)

Meg sem fordult volna a fejemben, hogy valaki az ETK "Kötelező Ép vesztés" szabályát nem így játssza. Megjegyzem most felütve a TK-t tényleg nem egyértelmű  a megfogalmazás, szóval ezt az ÜTK-ban pontosítani kell! Nehogy már 10 tűszúrás után Ép-t kapjak, vagy hogy játékosként órákig/napokig fejben tartsam (vagy jegyzetelnem kelljen), hogy mely sebzésem milyen fegyvertől származik!


Tyeoral írta:

A harcrendszernél is tetszenek nekem az eddigi ötletek, vagy a később kijövő opcionális szabályok. Habár egy szegmens alapú harcrendszer nekem tetszene. smile Ámbátor ötletem nincs hozzá (hulla ha jól tudom más kapcsán csinált már), illetve azt sem tudom mennyire bolygatná fel az eddigi rendszert, mennyire bonyolítaná túl a dolgokat, mennyire nem lenne az már ETK-s.

Az a bizonyos szegmensalapú alapban az ÚTK-hoz született, de tökéletesen működik az ETK rendszerében is. Két perc alatt kompatibilissé tehető vele és használható Opcionális szabályként. Apró hátránya, hogy minimális számolgatást igényel. Előnye, hogy kikerüli a kettős kezdeményezést, ami az ETK-ban is benne van a mágiahasználatkor belépő képességellenpróbák miatt. Ráadásul növeli a KÉ szerepét, ami mindig is a legkisebb testvér volt a HM-ek között!

H.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

hulla írta:

Ha csak nem úgy, hogy pl. egy általános +20%-os növekedést adunk kiváló minőség esetén, a kés így 0,8Té-t kap azaz +1-et, a sequor meg 2,6-ot azaz +3-at. Ez valamivel optimálisabb megoldás, de ugye számolgatással jár.  A különleges anyagok esetében tán még belefér egy abbitnál +1, mithril/lunir esetében +2 TÉ/VÉ-re, de szerencsés lenne ezt is jobban átgondolni és itt is %-os növekedést adni. Ha sok időm lesz tán összedobok nektek egy ilyen %-os táblát, hogy legyen mit "fikázni"! wink

Pontosan. Igen, ezt értettem én szoroztatós rendszer alatt. (20%-os növekedés = 1,2-vel való szorzás). Hogy az ördög ügyvédjét játsszam, azért az összegzős rendszer mellett is vannak érvek, úgyhogy valószínűleg valami hibrid lenne a jó megoldás, olyasmi mint a Bestiáriumban a Gólemeknél. Szal összefoglalva:

Összegzős (pl.: +2 TÉ)

Előnyök:

  • Egyszerűen számolható

  • Hasonlít a jól ismert rúnakard-féle rendszerre

  • Egyszerűen kezeli a sebzést

  • Nemtom, bármi, ami nekem nem nyilvánvaló

Hátrányok:

  • A változás nem arányos a fegyver eredeti értékeivel

  • Rosszul kezeli az árat

  • Produkál(hat) negatív értékeket (bár van, aki szerint ez nem baj)

Százalékos/szorozgatós (pl.: TÉ 20%-al növekszik / TÉ*1,2)

Előnyök:

  • A változás arányos a fegyver eredeti értékeivel

  • Sosem produkál negatív értéket

  • Jól kezeli az árat

Hátrányok:

  • Bonyolultabban számolható (kerekíteni kell)

  • Rosszul kezeli a sebzést

Minél többet gondolkozom rajta, annál inkább az az érzésem, hogy az ár az, amit csak szorzással, és a sebzés az, amit csak összegzéssel lehet értelmesen kezelni. Utóbbinál az egyensúly érdekében valami olyasmi kéne, hogy a összeg körönként +1/-1, tehát az egy körben többször támadó fegyverek csak egyszer kapnak bónuszt/veszteséget, a 2-3 körönként egyszer támadó fegyverek viszont 2-3 bónuszt/veszteséget kapnak. (Értelemszerűn negatív SP nincs, így rozsdás karddal szemben effektíve mintha SFÉ-je lenne az ellenfélnek, akkor is, ha az nem visel vértet.)

Hulla, ha kidolgozod, azt szívesen vesszük. Merre található majd a kész termék?

Utoljára NémaÁkos szerkesztette (2011.04.24. 19:01:54)

 

Hozzászólás: Életerő és harcrendszer

Üdv!
Gyorsan: nem, nem akkumulálódott nálunk sem a sebzés. Két csata után döbbentünk rá erre az anomáliára. Az egyik egy 2.-3. szintű parti volt, noszintű/1. szintű rablók ellen. A másiknál- pár napi játék múlva- 5.-6. szintű parti 6.-7. szintű ellenfelekkel hadakozott. Az első csatában a 12 rablóból 3 elmenekült, 4-et levágtak, volt 2 csonkolásos és 3 ájult. A másik csatában valamennyi ellenfél elpatkolt. U.is a csata úgy nézett ki, h. megyegetnek le az Fp-k, megyegetnek, puff, túlütés, le egy csomó Ép, -20 minden HM-re, puff, még 1 túlütés, meghalt. Az első csatánál, ha nem 2 túlütés történt egymás után, v. nem egy nagyon szerencsés- a kedves rabló elájult, mielőtt meghalhatott volna. Az pedig nem túl reális, h. alacsonyabb szinten nagyobb eséjjel éled túl a csatát smile