Hozzászólás: Karakteralkotás

Marcus írta:

A képzettségekhez hozzárendelünk képességeket (egy képzettséghez akár többet is), és azt mondjuk, hogy adott képességből származó Kp-t adott képzettségre lehet költeni. Így egy már létező rendszert használunk (ÚT, ÚTK, d20), miközben mindenki azt tanulhatja a Kp-iből, amiben tehetséges. A harcos könnyen fejlesztheti az Erőre és más fizikai képességekre alapuló képzettségeket (és ezen keresztül a harcértékeit, életerejét), miközben egy varázsló az Intelligenciából és más szellemi képességeiből tudományos és mágikus képzettségeket tanulhat (és ezen keresztül fejleszti mágikus erejét, tudását). Nem mellesleg ez a rendszer támogatja azt is, hogy a karakter ne legyen szakbarbár, és a képzettségei egy valódi emberéhez közelebb álljanak (egy kalandozóra, de egy bármilyen emberre is azért ragad csomó tudás, nemcsak amit kifejezetten tanul).

- A Kp-k (opcionálisan) alacsony hatékonysággal, de konvertálhatók, tehát ha valaki nem akar Intelligencia-alapú képzettségeket tanulni, akkor az ezen képességből kapott Kp-it átválthatja mondjuk Ügyesség-Kp-ra.

Ez nekem nagyon számolgatósnak tűnik. Tulajdonképpen a konverzió miatt lehet, hogy nagyon hasonló dolgot mondunk más megfogalmazásban, de én olyasmit tudnék elképzelni, hogy
- Egyféle Kp van (ami nem közvetlenül képességfüggő, így előfordulhat, hogy valakinek kevesebb a szintenkénti Kp-je, akármilyen ügyes/okos/szép mert mondjuk "mágikus tudományának gyakorlása felemészti az idejét").
- Minden képzettséghez rendelhető képességkorlát (akár több képesség is), ami ha nincs meg a karakternek, akkor dupla annyi Kp-ba kerül az adott képzettség tanulása. Most hasraütésszerűen egy példa:

Kétkezes harc
Ügyesség - 13
Gyorsaság - 10
Af (vagy 1. fok, vagy 20%, vagy bármi hasonló) - 15 Kp.

Akinek nincs meg a kellő korlát akármelyik képességből (mondjuk gyorsasága 15, ügyessége 12), annak kétszer annyi, vagyis 30 Kp-ba kerül a tanulás. Így hivatalosan senkit nem zár ki a rendszer, mégis orientálja a karaktereket.
(Most a konkrét számok, hogy hol legyen a korlát, és hányszor annyi Kp-ba kerüljön a képzettség teljesen ötletszerűek, úgyhogy abba lécci senki ne kössön bele.)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Ami a játékegyensúlyt illeti, először is tisztáznunk kéne, hogy mit értünk ezalatt. Annak, hogy mindenki egyforma hatékonysággal tudjon gyilkolni, nyilván nincs értelme, viszont főleg szabad karakteralkotásnál nem lehet egyszerűen hátradőlni karba tett kézzel, miközben mindenki azt csinál, amit akar.

Most lehetünk sznobok, és mondhatjuk, hogy nem hack'n'slash-t játszunk, ergó mi szükség játékegyensúlyra, de a realitás az, hogy a legjobb partiba is becsúszhat egy hataloméhes emberke, és az, hogy a KM-nek mennyire hullik ki a haja, mire lekezeli, nagyon is rendszerfüggő. (Én azt nevezetem kiegyensúlyozottnak, ha ez egyszerű.)

Emellett nyilván figyelni kell olyan dolgokra, hogy az egyes karakterek képességei támogassák a megfelelő játékstílust. Aki nehézfegyverekkel akar problémát megoldani, az játszhasson barbár harcost, aki mozaikmágiával szeret pepecselni, az lehessen varázsló, aki valahol félúton akar állni a kettő között, annak legyen ott a tűzvarázsló, de úgy, hogy egyik se nőjön a többiek fejére.

Ennek nyilván az az egyik alfejezete, hogy mágia tanulása a harcérték rovására történhessen, más szóval mindent azonos pontokból lehessen megvenni. Az viszont, hogy pontosan mi menyibe kerüljön úgy, hogy a tápolós játékosoknak ne legyen egy egyértelmű útja (értsd: ne legyenek nagyságrendileg kiugró bárdok és fejvadászok), szintén a játékegyensúly tárgykörébe tartozik.

Az is nyilvánvaló, hogy nem arról kell szólnia a dolognak, hogy ridegen ragaszkodunk a mindenki egyenlő elvhez. Aki lefelé akar eltérni a standardtól, vagyis gyengébb karaktert akar játszani, mert éppen ahhoz van kedve, az egyszerűen nem költi el az összes pontját. A felfelé eltérést is el tudom képzelni valamilyen korlátig, de csak a KM különleges engedélyével. Pl.: mindenki azonos mennyiségű ponttal indít, de a karakteralkotás után, ha a játékos alaposan megindokolja, hogy mire kell neki az a plusz három pont, ami még éppen hiányzik, akkor a KM kioszthat neki ennyit egy különleges keretből (ezzel a szabállyal egyúttal a már meglévő kasztok kis eltéréseit is meg lehet magyarázni).

Nade visszatérve arra, hogy mindent ugyanazokból a pontokból lehessen megvenni: Ez egy érdekes ötlet, Kp és HM között viszonylag egyértelmű kapcsolatot lehet találni a harci képzettségeken keresztül. Sajnos az Ép/Fp és harcértékek közötti kapcsolat nem ilyen nyilvánvaló. Számolgattam kicsit, nem jutottam egyértelmű eredményre, de majd ha megint lesz időm, leírom azt a keveset, ami kiderült számomra, hátha valaki okosabb lát megoldást a dologban. (Addig meg kipróbálom Marcus Cx-es VÉ-s ötletét.)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Hali!

NémaÁkos írta:


Ennek nyilván az az egyik alfejezete, hogy mágia tanulása a harcérték rovására történhessen, más szóval mindent azonos pontokból lehessen megvenni. Az viszont, hogy pontosan mi menyibe kerüljön úgy, hogy a tápolós játékosoknak ne legyen egy egyértelmű útja (értsd: ne legyenek nagyságrendileg kiugró bárdok és fejvadászok), szintén a játékegyensúly tárgykörébe tartozik.

Igazából én 5 kategóriára osztanám a képzettségeket:
- Harci (HM+Fp)
- Mágia (ideértve a pszit és a barbár spontán mágiaellenállását is - bár ez utóbbit a jelenlegi formájában nem szeretem)
- Lopakodó-falmászó képzettségek (ideértve az éberséget is)
- Szociális képzettségek (rávenni másokat, hogy csinálják meg a fenti hármat).
- Tudományos

Itt jegyezném meg, hogy a legtöbb probléma nem a bárddal meg a fejvadásszal van.

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.05.09. 14:42:01)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Még valahol e topic legelején felvetettem, hogy ha lesz rá módom, megpróbálok csinálni egy Szabad Karakteralkotást az ETK-hoz. Nos a minap elkészült a cucc. De még mielőtt bárki rávetné magát, fontosnak tartom elmondani, hogy ez egy szigorúan ETK-s anyag. Gyakorlatilag semmi "reform" nincs benne. Tudom vannak itt többen is, akik valami újat szeretnének látni az ÜTK kapcsán. Hát nekik nem biztos, hogy szájízüknek megfelelőt kotyvasztottam.

Ezzel együtt szeretném megkérni a fórum ráérő olvasóit, hogy próbálják ki a rendszer működését és osszák meg velem véleményüket. Biztos lehet még rajta tökéletesíteni. Az elsődleges célom - az ETK kompatibilitáson túl -, hogy egyszerű és könnyen használható  legyen. Emiatt túlzott bonyolítást, számolgatást nem szívesen tennék bele a rendszerbe, de biztos vannak még apróságok, melyekkel lehet rajta finomítgatni.

SzabadKarakteralkotásETK

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@ hulla

Hm, egy kicsit nehezen igazodom ki a dolgon, de azért még nézegetem. Tudnál esetleg pár példát írni arra, hogyan kell konkrét karaktereket kidolgozni?
Régebben elemezgettem kicsit a dolgot, és arra jutottam, hogy a jelenlegi harcrendszer mellett nem feltétlenül jó ötlet, ha a szintenkénti HM-et és FP-t ugyan abból a pontkeretből lehet megvásárolni. (A HM és KP tartozik az egyik csoportba, amiket azonos pontokból lehet megvenni különösebb borulás nélkül, az ÉP és FP egy másikba. Megpróbálok erőt venni magamon, és összeírom azt a keveset, ami kiderült a számomra ezzel kapcsolatban, aztán felrakom a honlapomra.) Ugyanis túl jó stratégia, ha a játékos nem áldoz FP-re, csak HM-re, és a védelmét az "úgysem találsz el" elvén oldja meg.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Megnéztem az ÚTK-t. Elborzasztó, hogy vagy 100 oldal szól csak a kasztokról. Az ETK-ban még csak 47 oldal volt.
Szerintem ne legyen több ebben a könyvben sem 50 oldalnál, de mégis legyen benne több pap kaszt leírása, pl Noir, Sogron, valamelyik dzsad pap.
A rengeteg alkaszt helyett legyen a főkaszt elég rugalmasan alakítható.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

NémaÁkos írta:

@ hulla

Hm, egy kicsit nehezen igazodom ki a dolgon, de azért még nézegetem. Tudnál esetleg pár példát írni arra, hogyan kell konkrét karaktereket kidolgozni?

Sajnos már máshonnan is visszajött, hogy nem közérthető a cuccos működésének leírása, így itt egy példa:

A MAGUS rajongó kitalálja, hogy ő bizony egy kalóz kapitányt szeretne indítani vagy kasztként megalkotni. Lehet, hogy első szinten még nem lesz belőle kapitány, de bízik benne, idővel majd azzá érik. Szóval miután kitalált egy jó kis kalóztestvériséget valahol a Gályák tengerén, szeretné ezt „kasztba” önteni. Azaz lefordítaná a számok nyelvére.


Sorra veszi, hogy a táblázat egyes oszlopait.

1. Meghatározza az általa ideálisnak tartott Képesség dobáskódokat. (Dönthetne pontelosztás mellett is, de ragaszkodik a hagyományokhoz.)
Erő k10+8 Kikeresi a táblázatból (Fő Képesség - k10+8). Látja, hogy a Fő képesség szorzója 1-es (x1*). Ennek okán az Ap Költségek közül az x1-es oszlopot kell néznie. Meg is találja, hogy a fenti dobáskód költsége 5 Ap.

Állóképesség k10+10 költsége 6 Ap
Ügyesség k10+8 költsége 5 Ap
Gyorsaság 2k6+6 költsége 3 Ap
Egészség k10+8 költsége 5Ap
Szépség 3k6 költsége 0 Ap
Intelligencia k10+10 költsége 6 Ap
Akaraterő k6+12 költsége 12 Ap (ez azért ennyi, mert a Fő képesség szorzója meg van csillagozva a táblázatban, ami annyit tesz, hogy a zárójeles értékkel kell számolni – ami egyébként +50%-ot jelent.)
Asztrál 3k6(2x) költsége 2 Ap
Érzékelés k10+10 költsége 6 Ap

Úgy dönt - mert a rendszer megengedi -, hogy az Ügyességhez, Szépséghez és Akaraterőhöz még „kf”-et is rendel.

Ezzel a Fő képességek dobáskódjaira 5+6+5+3+5+0+6+12+2+6=50 Ap-ot költött.

2. Meghatározza a karakter Ép alapját. Melynek szorzója egyébként 2-es (x2), tehát az Ap Költség x2-es oszlopát kell majd figyelnie.
Ép alapnak 6-ot választott, annak költsége 12 Ap

3. Meghatározza a karakter Fp alapját. Melynek szorzója egyébként 1-es (x1), tehát az Ap Költség x1-es oszlopát kell majd figyelnie.
Fp alapnak is 6-ot választott, annak költsége 6 Ap

4. Meghatározza a karakter Fp/szint jellemzőjét. Melynek szorzója egyébként 2-es (x2), tehát az Ap Költség x2-es oszlopát kell majd figyelnie.
Az Fp/szint kódjául k6+5-öt választott, annak költsége 14 Ap

5. Meghatározza azokat - az egyébként kasztból származtatott – képzettségeket, melyeket ő – és hasonszőrű kapitányi pályára nevelt társai – mentoruktól, a kalóztestvériség berkei belül, mindenkor elsajátítanak.

Induláskor (1. szinten) kapott képzettségek
Hadvezetés Af (5Kp)
Harci láz Af (8Kp)
Heraldika Af(5Kp)
Időjóslás Af(3Kp)
Írás/olvasás Af(5Kp)
Legendaismeret Af (10Kp)
Térképészet Mf(17Kp)
Csomózás Af(7Kp)
Értékbecslés Af(5Kp)
Hajózás Mf(40Kp)
Pénzügyek Af(10Kp)
Úszás Af(2Kp)
Kocsmai verekedés Af(3Kp)
ÖSSZESEN: 120Kp

E jellemzőhöz a Képzettség oszlopban kell elhelyeznie a kapott Kp értéket. Jól látható, hogy a „120 Kp” értékbe kell besorolni, mert (véletlenül pontosan) abba fér bele a 120 Kp. Annak Ap Költség – az x1-es szorzó miatt – 5 Ap.

Ezzel együtt e fenti 120-as Kp keret háromnegyede, vagyis 90 Kp újfent elkölthető a későbbi szinteken kapott képzettségekre. Természetesen ezt már most el kell „költenie”, azaz meghatároznia, hogy majd mely szinten mit fog megkapni. Két megkötés, hogy szintenként 1-1 képzettség kapható majd csak ily módon, ráadásul az alacsonyabb Kp költségű képzettségeket a karakternek előbb – alacsonyabb Tapasztalati-szinten – kell megkapnia, mint a magasabb értékűeket.

Későbbi szinteken kapott képzettségek:
2. tsz Mellébeszélés Af(3Kp)
3. tsz Nyelvtudás Af(4)(4Kp)
4. tsz Értékbecslés Mf(6Kp)
5. tsz Lélektan Af(8Kp)
6. tsz Időjóslás Mf(12Kp)
7. tsz Lélektan Mf(17Kp)
8. tsz Legendaismeret Mf(40Kp)
ÖSSZESEN: 90Kp

6. Meghatározza a karakter Kp alapját. Melynek szorzója egyébként 1-es (x1), tehát az Ap Költség x1-es oszlopát kell majd figyelnie.
Kp alapnak 5-öt választott, annak költsége 4 Ap

7. Meghatározza a karakter Kp /szint-jét. Melynek szorzója egyébként 2-es (x2), tehát az Ap Költség x2-es oszlopát kell majd figyelnie.
Ép alapnak 8-at választott, annak költsége 6 Ap

8. Meghatározza a karakter szintenként kapott % /szint értékét. De mivel ilyesmit nem kap, ennek költsége 0 Ap

9. Meghatározza a karakter KÉ alapját. Melynek szorzója egyébként 1-es (x1), tehát az Ap Költség x1-es oszlopát kell majd figyelnie.
KÉ alapnak 8-at választott, annak költsége 6 Ap

10. Meghatározza a karakter TÉ alapját. Melynek szorzója egyébként 1-es (x1), tehát az Ap Költség x1-es oszlopát kell majd figyelnie.
TÉ alapnak 20-at választott, annak költsége 6 Ap

11. Meghatározza a karakter VÉ alapját. Melynek szorzója egyébként 1-es (x1), tehát az Ap Költség x1-es oszlopát kell majd figyelnie.
VÉ alapnak 75-öt választott, annak költsége 7 Ap

12. Meghatározza a karakter CÉ alapját. Melynek szorzója egyébként 1-es (x1), tehát az Ap Költség x1-es oszlopát kell majd figyelnie.
CÉ alapnak 0-át választott, annak költsége 0 Ap

13. Meghatározza a karakter HM/szint értékét. Melynek szorzója egyébként 2-es (x2), tehát az Ap Költség x2-es oszlopát kell majd figyelnie.
HM/szintnek 9-et választott, annak költsége 12 Ap
Ezzel eldőlt az is – amely a „Korlátok” utolsó pontjában olvasható, hogy a HM szokásos formátuma az ő esetében 9(2) lesz, azaz 2-2 pontot TÉ-re, illetve VÉ-re kell költenie majd.

14. Meghatározza a karakter szintenként kapott MP értékét. De mivel ilyesmit nem kap, ennek költsége 0 Ap

15. Különleges képességek meghatározása.
A karakter induló felszerelését és vagyonát egy ilyen tényezőnek tekintjük. Mivel ez a karakter történetesen 2k6 aranyat és fegyverzetet kap, ezért ez összevetjük a 1. mellékletben lévő felsorolással, hogy meghatározhassuk, azt melyik kategóriába lehet besorolni. Ennek alapján ez a III. Kategóriába soroltatik, ami a táblázat alapján 10 Ap-t jelent.

Kalózunk kap továbbá még egy különleges képességet. Azt, hogy számára mozgó fedélzet miatt járó negatív harci módosítóknak csak a felét kell figyelembe venni. Szintén az 1. melléklet példáiból kiindulva ezt III. Kategóriába soroljuk, vagyis ez is 10 Ap-ba kerül.

Összesen a két Különleges „képesség” 20 Ap.

Ezt követően átfutjuk, hogy a „Korlátok” közt felsorolt feltételeknek megfeleltünk e. Ha a válasz „igen”, jól dolgoztunk.
Jelen esetben csak egy helyen sántít valamelyest a dolog. A Fő képességre vonatkozó korlátnál, mert ott az szerepel, hogy „Erre a jellemzőre legfeljebb a teljes Ap érték harmada költhető.” Itt egy ponton csúsztunk meg, és a jó fej KM biztos nem tesz majd keresztbe. Szóval minden oké.


Összesítjük az Ap költségeket: 50+12+6+14+5+4+6+0+6+6+7+0+12+0+20=148Ap

Tehát ez egy 148 Ap-os kaszt/karakter. Megfeleltünk annak a kitételnek, hogy az érték 130 és 230 közt legyen, vagyis jó eséllyel az ETK rendszerébe beleférő karaktert alkottunk. Persze az is kiderül, hogy ez egy átlagosnál gyengébb karakter, mert egy átlagos erősségű kari Ap értéke 180-as. (Megjegyzem, azt a KM dönti el, hogy milyen Ap értékkel bíró karikat szeretne látni, de lehet különféle javaslatokat is megfogalmazni e tekintetben a mindenkori felhasználóknak. Mivel ez egy teszt verzió, én ettől eltekintettem.)

A 148-as Ap egyébként azt is meghatározza, hogy milyen a kalózunk szintlépés táblázata. (Értelem szerűen elég könnyű lesz, ha már nem tápolta magát agyon.)

0-148 1.Tsz
149-296 2.Tsz
297-592 3.Tsz
593-1184 4.Tsz
1185-2368 5.Tsz
2369-4736 6.Tsz
4737-9472 7.Tsz
9473-18944 8.Tsz
18945-37888 9.Tsz
37889-75776 10.Tsz
75777-105377 11.Tsz
Minden további szinten + 29600 Tp kell


ENNYI A PÉLDA
(kicsit hosszú, de részletes)


Az egészhez annyit fűznék hozzá, hogy ez adatok nem légbőlkapottak. Az ETK összes kasztjának fő statisztikáit felvittem excelbe, majd a szorzókkal úgy variáltam, hogy a lehető legjobban megközelítsem a kasztok 1. szintre meghatározott felső Tp korlátját. Egyértelmű, hogy nem minden adat stimmel, de nagyságrendi eltérés nincs benne. Sőt, az átlagos eltérést sikerült 20 alá vinnem. Persze biztos lehet még rajta kozmetikázni, sőt, ha van bármi javaslatotok/kérésetek én örömmel módosítok, javítok, optimalizálom tovább a rendszer működését.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@Hulla: szerintem a rendszered nagyon jó és érthető is. Bár első ránézésre tényleg riasztónak tűnik a táblázat, de komolyabban belemélyedve átlátható. Nagy előnye szerintem, hogy az ETK-val teljesen kompatibilis karakterek születhetnek. Nekem tetszik!

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@Hulla: Szerintem neked valami veledszületett képességed lehet az, hogy a "rendszertelen" dolgokhoz rendszert vagy képes alkotni. smile Le a kalappal, nagyon jól sikerült, nekem kifejezetten tetszik!

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Hát ... ööö ... kösz srácok! Azt meg külön, hogy szabadidőtökből szántatok az átnézésére. wink
Azért itt-ott még bizton lehetne tökéletesíteni, de ehhez sokat kellene használni, tesztelni. Szóval remélem egy-két építő jellegű kritikát még kapok.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Hulla mester!

Letöltöttem, átolvastam, tetszik. Miért nem találkoztunk amikor kezdtünk játszani, már akkor jól jött volna. Mindenesetre mentésre került a rpg könyvtáramba. smile

Szép munka!

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Ahogy nézegettem a bejegyzéseket azt láttam, hogy 2 verzióról van szó a kidobós és a kiszámolgatósról.
Én egy 3. verzió ötletét szeretném feldobni.

Mi lenne akkor ha egy adott kaszt induló értékei alapból meglennének határozva?
pl egy harcos Erő 13 Gy 12 Ü 12 Érz 12 Eg 12 minden más 10

A képzettségeket szétbontanánk sok kicsire,pótolnánk jó sokat(ezt nemrég kifejtettem a képzettségeknél)
Alapvetően 3fokra osztanánk ezeket AF,KF,MF.
Minden fontosabb képzettség(De nem mindegyik!) MF-on növelne egy tulajdonságot
(akár 2-3 közül szabadon választva)
Egy komolyabb képzettség megszerzéséhez akár 2-3 másikra is szükség lenne.
(Ez biztosítaná a sokszínűséget, és a megfelelő ütemű fejlődést)
Ezekre a "mellék" képzettségekre mindig egy előre meghatározott szinten lenne szükség.
Pl Térképészethez kell rajz vele arányos szinten és kell írás tudás is de
ehhez már nem kell azonos szint és nem is kell egyel alatta lévő hanem mindig AF kell.

A mágia rendszert is így oldanám meg egyes mágiákat(vagy csoportokat) képzettségekhez kötnék)

Így az 1. szintű karakter induló értékei nem lennének túl magasak.
Ami biztosítaná ,hogy a későbbiekben is mindig tudjanak fejlődni és
eltüntetné azokat a karaktereket akik épphogy kijöttek az iskolából és máris legendás erővel rendelkeznek.
Ha a KP értékük a képzettségeknek jól van belőve akkor 3-4 szintre elég egyedi karaktereket kapunk.

Gondoljatok csak bele ha pl a Rohamhoz szükséges a futás AF,
vagy csak akkor bírunk területi varázslatot létrehozni ha van mágia kiterjesztésünk. stb stb.
Bőven lehet variációkat találni.

A szépséget az egyetlen amit dobatnák. Mivel ez az egyetlen olyan tulajdonság ami
a kiszámolósban mindig alulmarad a többivel szemben.(meg nem igazán tesz hozzá a harcrendszerhez sem)

Mellette viszont a karizmát már alkalmaznám. (Erre egy sor szociális képzettséget fel lehet sorakoztatni)
és minden esetben 10ről indulna. Esetleg valami adottsággal(háttár) lehetne növelni induláskor, amúgy csak
szociális képzettséggel.

Halál az én rendem és ez lesz rended halála, mert én vagyok aki a hét fejű isten szolgáit tiporja a földnek porába.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Elnézést, ha nem veszem fel közvetlenül a fonalat, de most nem volt erőm végigolvasni mindent.

Annó mi is próbáltunk csinálni egy saját szerepjátékot világgal, rendszerrel mindennel, mondanom se kell félbemaradt. Részemről többek között azért, mert úgy voltam vele, hogy úgyse tudok olyan jó világot alkotni, mint a M.A.G.U.S. vagy a Warhammer, maga a rendszerkedés meg nem kötött le annyira. Azért mégis kiizzadtam magamból valamit a régmúltban, gondoltam megosztom, hátha van benne valami használható. Elég bonyolult, de nekem a szívemhez nőtt.

Úgy képzeltük, hogy a kezdőképzettségeket szabadon lehetne összeválogatni megadott csomagokból, értelemszerűen egy meghatározott limittel. A csomagokról annyit, hogy többet jelentettek mint szimpla képzettséghalmazt, sok egyéb dolgot befolyásolhattak még, illetve már egy szimpla karakteralkotással elkészült a fél előtörténet.

Származás: Ez fajokra, országokra, népcsoportokra külön le van bontva, persze ki kell dolgozni amit csak lehet. Lényegében tartalmazza, hogy mi a karakter anyanyelve és milyen kultúrkör tagja, ez utóbbiból már következik, hogy mely rokon, baráti vagy ellenséges kultúrával, illetve nyelvvel ismerkedhetett meg. Ezenfelül irányelvként tartalmazza az adott csoportra jellemző harci (hagyományos, kedvelt fegyverek, harcmodorok stb.), mágikus és egyéb hétköznapibb tradíciókat, hozzáállást, hitet és alapelveket, persze ezek majd a többi csomagban kapnak majd főbb szerepet.

Társadalmi státusz: Ez volt az egyik legsarkalatosabb pontja a dolognak, egyrészt megadta ugye a karakter pozícióját és az ebből adódó képzettségcsomagot. A lépcsőfokok a származás alapján voltak kidolgozva, pl. törzsi, feudális és egyéb rendszerek rangjai (amelyek persze lehet fabatkát sem érnek egy másik országban). Ez persze nem igazán jelent meg a mágusban pedig nagyon fontos szerintem. Egyrészt mivel főleg történetorientált játék, igenis lényeges a karakter hovatartozása, rengeteg szituációban fontos lehet, pl. rendekbe való felvételnél, társadalmi kapcsolatoknál, de akár még olyan prózai jogoknál fogva, mint kocsmáltatás (soltész), vagy letelepedés-bíráskodás (kenéz). Mi úgy gondoltuk, hogy a magasabb társadalmi rang, nem jelenik meg az előny-hátrány rendszerben, mert eleve más típusú kalandokra ad lehetőséget, no meg az élet nem fair.
Ezzel az két tényezővel már igen tág skálán lehet karaktert készíteni, persze adja magát, hogy nem csak kalandozó félisteneket (ami ugye a magus egyik fő vezérfonala). Kicsit a warhammerre hajaz a dolog, de szerintem megvan annak a  varázsa, amikor pl. pitiáner alvilági bandát alakítotok (koldus, csatornapucoló, patkányvadász, betörő, verőlegény), vagy rablókkal, vadállatokkal hadakozó falusiakat (barát, paraszt, favágó, vadász) mégha csak pár kaland erejéig is. De ezzel egyetemben a komolyabb kalandok tárháza is növekszik, lehet több nyomozós, olvasgatós, kutatgatós (tudós karakterek), de akár határvidéki csetepaték is jobban leképezhetőek.

Környezet: talán a  legkevésbé fontos, de bizonyos képességek főleg itt, vagy csak itt tanulhatóak pl. hegymászás, hajózás stb. Ez nálunk lehetett épített (falu, város, nomád tábor stb.) és természetes (sivatag, tengerpart, egyéb) környezet.

Lényegében az eddigi három megadja a karakter neveltetését és eddigi életútjának a vázát.

Iskola, rend:  Ez ugye nem kötelező és nem mindenkinek adatik meg, de sokszor nem is előnyös egy kalandozónak hiszen bizonyos rendek rengeteg kötöttséggel is járhatnak. Persze az is adja magát, hogy nem mindegy, ha a karakter mögött anyagi, fizikai, oktatási és egyéb támogatással egy szervezet áll, na meg hát azok a  bizonyos titkos képzettségek.


A képzettségpontok rendszere meg végképp nagyon bonyolult volt (talán túlzottan realizálni akartunk mindent), de leírom, ha mást nem okulásként.
A tanulási folyamatot 6 fő paraméter határozza meg.
– tanuláshoz szükséges idő
– karakter energiája
– képzettség tanulásának nehézsége
– oktató milyensége
– karakter tehetsége

Az ún. tanulópontok folyamatosan termelődnek, első ötletként úgy terveztük negyedévi lebontásban kapja őket a karakter, emiatt egyrészt muszáj számon tartani az eltelt időt, és így több értelme az életkortáblázatoknak is. Ez a folyamatosan termelődő tanulópont jelképezi a karakter energiáját. De ez sem gyűlhet a végtelenségig, egy ésszerű limitet kellett volna meghatározni. Ezeket a pontokat folyamatosan kell elkölteni az adott képzettségre ezzel is jelképezve a tanulás folyamatát( mellékelt példát lásd a végén), de erre is megszabunk egy limitet hogy egy adott időintervallumban mennyit lehet rápakolni a képzettségre.
A tanuláshoz szükséges időt és nehézséget egyrészt a ráköltendő képzettségpontok száma határozza meg, továbbá a nehézség módosíthatja az egyszerre rákölthető kp-k számát(esetleg szorzókat is adhat).
A tehetség abban nyilvánul meg, hogy a képzettséghez hozzárendelt főérték alapján extra kp-kat kapunk, pl. minden elköltött 5kp után plusz egy ráadódik a képzettségre.
Az oktató azt az előnyt biztosítja, hogy növeli az egyszerre rákölthető kp számát(tulajdonképpen csökkenti a nehézséget), illetve a legprózaibb előny az, hogy rendelkezik az adott képzettséggel és át is tudja adni.


Példa

1.fok 2.fok 3.fok 4.fok 5.fok 6.fok 7.fok 8.fok 9.fok 10.fok
10kp 20kp 30kp 40kp 50kp 60kp 70kp 80kp 90kp 100kp

a karakter a képzettség nehézsége miatt egyszerre 5kp-t költhet el rá egy hónapban, mivel nem túl tehetséges benne nem kap extra pontokat, de mínuszt sem. Először elkölt rá 5kp-t , ez annyit jelent, hogy elkezdte a tanulást, ám az még nem ülepedett le, ám a következő hónapban újra elkölti a maximális kp-t, azaz ráköltött 10kp-t eléri az első képzettségfokot és megkapja az ezzel járó előnyöket, hogy mutassa a tanulást folyamatosan kell költenie rá kp-t. Ha a mesélő úgy gondolja, hogy nem indokolt mert a játékos nem használta ezt a képzettséget sőt be se jelentette a gyakorlást se játék, se a kalandok közötti időben (pl. olvasgatom a fóliánst), akkor nyugodtan megtilthatta volna.

Na mindegy ennyi. Mai fejjel már nem kápráztat el a  "zsenialitásom", de hátha talál benne valaki pár értékes morzsát.

"A bitófán is csak addig nehéz, míg hozzá nem szokik az ember!"

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Anns na Híelar!

Először is előre bocsátanám, hogy semmiképp nem célom beesve ide a Kristályszférákon túli semmiből mindenkinek megmondani a "Nagy Büdös Bölcs Igazságot", ehhez ugyanis sem jogom, sem affinitásom nincs. Nem vagyok játékfejlesztő, még csak házi rendszert sem tudok felmutatni - teljes egészében készet és játszhatót legalábbis semmiképp. Két apróság miatt érzem magam feljogosítva, hogy egyáltalán szót emeljek e topicban: egyik az 1990 óta töretlen szerepjátékos múlt, a másik a számtalannál is több játékrendszer, amelyeket volt szerencsém kipróbálni/átolvasni-értelmezni. Hozzászólásom tehát 120%-ban magán - divatos fórum-szlenggel élve SZVSZ - jellegű; hogy egyáltalán érdemi-e, ki-ki döntse el Maga, illetve a reflektációkból (vagy akár azok teljes hiányából) úgyis lemérhető lesz.

Másodszor, fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy az általam (a további hozzászólásaimban) említett játéktechnikai elemek és megoldások nem minden esetben saját kútfő. Azt gondolom, vannak olyan ösvények, amelyeket kiválóan kitapostak előttünk mások, értelmetlen minden tekintetben úttörőnek lenni - az valami olyasmit eredményezne, mint amikor a jól járható útvonal helyett mindenáron a bozótos dzsumbujon át akarnánk átvágni a dzsungelen: veszélyesebb, bonyolultabb, nehezen járható ösvényt választunk annak érdekében, hogy az csak a mienk legyen. Célunk pedig ez esetben nem az, hogy jól megmutassuk a világnak, tudunk mi sajátot, minden másnál egyedibbet, hanem hogy szeretett Ynevünket minél élethűbben, minél játszhatóbban képezzük le valamiféle szerepjáték-rendszerre. Hogy forrásaimat mégsem nevezem meg, annak csupán egy oka van: hogy ne kezdd el kötni a metódust a forrásjátékhoz, éspedig főleg ne az Ynev-hangulat rovására.
Megjegyzem, további hozzászólásaimban több témát is érinteni fogok, melyek első olvasatra más topicokba illenének (pl. Képzettségek, Életerő kérdésköre, stb.), azonban ezeket minden esetben a karakteralkotás rájuk gyakorolt hatása miatt teszem.  smile

Utoljára Aldacar szerkesztette (2012.04.30. 16:30:29)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Üdv:
Bármilyen tervet is alkalmazunk a mágus rendszerébe, az vagy a realitást vagy a jászhatóságot nehezíti. Ellenérv mindig van, és nem mindig alaptalan.  De van egy független tényező, amit sok esetben elfelejtenek, az a az opció pedig  a Játékos. Rá kell figyeli.
Ez a folyamat elkerülhetetlen mert a játékosok erős, jó harcos, specialista, profi ö erre született, a legjobb akar lenni,nagyon ért hozzá karaktereket részesítik előnyben, hogy sikerük legyen. Az adott területeken megpróbálják, a maximumot kihozni a lehetőségekből. Hiába korlátozzák őket, a játék készítői pont ezekkel a korlátokkal teremtik meg a sávokat. Amiben a játékosok megpróbálják elhelyezni a karaktereket.  Ez a szál nem csak erre lyukad ki de most csak azt emelném ki hogy maguk a készítők, rendszere a hibás, mert zárt.
Képzeljetek el egy karakter alkotást amiben véges pontot oszthatsz el a tulajdonság próbáidra.  Ezek a veled született testi adottságok.  ez leszel  ha semmit nem csinálsz csak eszel annyit amennyit kell. Ódzkodsz minden testmozgástól, senki nem tanít semmire, mert kutya se szol hozzád soha.
Ugorjuk át a szép vagy nehéz gyermekkort, mert ezzel a játék egyszerűsége vészen oda.   Kiválasztod a kasztot, és elolvasod. Megismerkedsz az adott kaszt ügyes bajos dolgaival, feladataival, hogy miért is azok amik. Beszélne neked a kaszt,  nem csak az érzelmeikről és világlátásukról, hanem arról mi az amit elvárnak a diákoktól. Nyilván a Doran, nem várják el a diákjaitól a 3 napos két éltű terepgyakorlatot, ellenséges területen. Vagy hogy ne karcolja, hanem nyissa ki azt a zárat. esetleg azt hogy ha már játszani nem tud a hangszeren legalább énekelni igen. Valószínűleg máris kirajzolódott benned a kép hogy az enyém egy ilyen meg olyan lenne, kb ezt meg ezt tudná, amivel  elmondhatja magáról hogy igen ö ezen kaszt tagja.

Rögtön feltépheted a számtalan képzettséget tartalmazó rész.  Vannak pontjaid mind az az időnyi tapasztalat, amit az iskolában töltött évek alatt szereztél.   Elkezdheted felépíteni a karaktered, hogy elmondhasd magadról a kaszt tagja vagy.  Innentől kezdve lényedet a ráaggatott tudás formálja meg. Mert ha gyúr súlyokat emel az ember bizony megerősödik egy idő után, de a gyúrás nem abból ál hogy súlyokat emelsz, némi egyéb háttár anyagot is magadra szedsz közben, utána olvasol, vagy a mestered szavait követed de tanulsz. Tulajdonképpen mindent ami a gyúráshoz kell. Minél jobban belemerülsz a támába, annál kigyúrtabb leszel, ha alkalmazod. Azaz gyúrsz.  Ha nem merülsz  bele a témába, rágathatod a súlyokat izomból, lesz ott béka oszt csá.
Rögtön be is ugrik a fejedbe, hogy te ebben és ebben átlagos akarsz lenni ebben és ebben kimagasló abban pedig amennyire csak lehet profi. Igen ám csak hogy nem találod a végét nincs alap vagy mester fok csak ára hogy menyi tapasztalat hogy legalább 1 birtokold és követelmények, hogy a történelemhez, olvasás nem árt ha van. Különben a képzettség csak egy alacsony szintjéig juthatsz.
A képzettségek visszahatnak a testedre is,  de ne várd hogy sárkány erőd lesz mert a testedet nem lehet a végtelenségig építeni.
Egy bizonyos szint után mester nélkül sehova de ha hajlandó vagy pl 2x tp áldozni rá túlszárnyalhatod a mestered, mester nélkül.. Rögtön lesz értelme: hopp oktatót kell találnom a sivatagban. Lehet csak pár óráért de  ö valami olyat tud, amit te nem. Hiába érted a témát ö tud még egy apróságot is… amit te nem. A képzettségek fokozatosan nehezebbek minél magasabban veszed fel annál  az 1 szint az az első utána minden megszerzett szint 10% többe kerül. pl 100% meg már 120 ba a köv szint és így tovább a végtelen hómezőkig. Vagy mégsem?
Hisz a történetek után tp jár a tp pedig a szinthez vezet el. Ahol elköltheted az eddig megszerzett pontokat . ha folyamatos fejlődésre vágysz se gond csak tudd hogy hány tp volt összesen.
Bevezetőnek ennyit akartam.
Ugy látom volt már hasonlo probálkozás de tul bonyolodott a korlátok miatt Csendbiztos hasonlóra gondolt. Kössz hogy elolvastál big_smile

Utoljára Thaurus szerkesztette (2012.05.11. 20:42:36)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@Thaurus: biztos bennem van a hiba így szombat reggel, de egyszerűen nem értem, hogy most mit is akartál mondani. Értem a szavakat, valamennyire a mondatokat is, de igazából mit is akarsz kifejezni ezzel a szösszenettel?

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Persze.
A főtáblás pontelosztással mükszik. de akár el is lehet hagyni. pl mind 10
A karakter a tp oszthatja el.  A képzettségekkel formálhatja a karaktert. Aminek gyakorlatilag nem lenne maximális foka szintje. A képzettség alap tp igénye mindig a téma bonyolultságától függ, és képzettség szintenként %növekszik, a tp igénye. A fegyver használat adná a támadót+ plusz a megszokott fizikai értékek=té.
Viszont pl a mágia használat adná a mannát is.
A képzettségek vissza hatnak a főtáblásra, így egy harcos a választott harci képzettségeinek köszönhetően emelkedne az ereje gyorsasága stb.
Nincsenek előre legyártott alap képzettségek csak elvárások a kaszt leírásokban.
kb de még nem látok. smile reggel van

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@Thaurus: Nem kötekedni akarok, és biztos az én készülékemben van a hiba, de:
-az előző két hozzászólásból szinte semmi nem "jött át", olyan, mintha random szórta volna szét a szavakat a számítógép
-tudom, hogy unalmas meg minden, de nyelvtan órán elvileg el kellene hangzania, hogy a vesszők és a nagy kezdőbetűk, illetve a szavak megfelelő elhelyezése irtó sokat tud segíteni abban, hogy más is értse, amit leírtál.  wink

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin