Hozzászólás: Karakteralkotás

KLM írta:

Egy olyan rendszerben, ami szinttől teszi függővé a képzettségek maximális értékét (D&D3+), sőt,
az amely még a szintlépésenkénti ráosztást is maximalizálja (tehát egy specialistát nehéz, ha nem
lehetetlen utolérni) "jó esetben szokik lenni" olyasmi is, ami engedi a specializációt - értve ez alatt
azt, hogy pár képzettségben ezt a határt túlszárnyalja (és ennek ára van persze).

A teljesség (és a "balansz") igénye nélkül:
jó "mester" -> kibővített korlát
jó "mester" 2 -> X. tanulási időért Y. kp az adott képességre (Volt a "Bölcsek könyve" rovat
a Rusnyában, ott volt pld. egy aszisz vívómester könyve, amivel "bagóért" lehetett tőrre és
rövidkardra Mf-ot és kétkezes harc Mf-ot tanulni)
"született tehetség" -> kevesebb kp/KAP szintlépésenként, de pár képzettségre fordított
kp/KAP duplán számít
"született tehetség2" -> ua., bár esetleg kevesebb levonással, viszont itt csak a szintenkénti
korlát "tágul".
"született tehetség3" -> lásd 1 és 2., de esetleg több tp egy szintlépés
"született tehetség4" -> levonások mint 1-2 v. 3, de induláskor egyszeri bónusz (pár) képzettségre

Ez nekem kicsit a Fallout féle születésnél választható előnyök és hátrányok egyben féleséget(elfelejtettem a nevét.:() juttatja eszembe. Az ilyen nyitott rendszerrel mint a Fuzion mi a helyzet? Mert haver pár hónapja arra próbálja ráírni a magust, hogy egyszerű számolásokkal még, sokkal reálisabbá tegye a dolgot. Egyelőre nem tudok ezzel kapcsolatban részleteket de amiket előadott nekem igazán reálisra sikeredett bár magát a
Fuziont nem ismerem igazán. Ez teljesen kilőhető variáció és maradnak az ETK nagyvonalakban létező sajátosságai?

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@Zelgor Seymalas: A Fuzion valóban egyszerű, talán már egy kicsit túl egyszerű is. Semmiképpen sem javasolnám, hogy abba az irányba lépjünk el. Nekem legalábbis olyan MAGUS nem kéne!

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Hali!

Zelgor Seymalas írta:

Ez nekem kicsit a Fallout féle születésnél választható előnyök és hátrányok egyben féleséget(elfelejtettem a nevét.:() juttatja eszembe. Az ilyen nyitott rendszerrel mint a Fuzion mi a helyzet?

Volt ilyesmi Mókusban is - valamelyik Rúnában talán...? - de az a helyzet, hogy amennyire
innen a fórumról tudni lehet, az ETK-ból próbálnak "copy paste minél többet megmenteni"
:gonosz gumikacsa:
Konstruktívabban fogalmazva minél kevesebb változtatással minél jobbá tenni.

Olyanok, mint a szintlépések, kp-k, stb. átírása, vagy akár a képzettségrendszerben mindent
százalékosra venni (csak példák!!!) valszeg belefér.

Teljes konverzió - mondjuk Fuzionra - nem.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Üdv!
kispalko: R. Sianis tolvaj kasztú, a Halál hét arca c. 7 részes novellagyűjtemény az előtörténete. Hogyan tett szert főhősünk a 16-os erejére és hogy van neki Mágiaismeret: Boszorkánymester Af-ja.

Karakteralkotásként én csak pontelosztást tudok elképzelni. Nagyon tetszik az Earthdawn rendszere, bár azt egy az egyben nem lehetne M*-ra adoptálni, de hasonlót lehet csinálni. Lényege: az alacsony főjellemző-érték ahányas szinten van, annyi pontot kell ráadni, aztán a közepes értékekre 2-őt, a magasakra 3-at. Az egész rendszer pedig az átlagnál jobb karakterre van belőve. M*-nál ott van a probléma, h. az ED 6 alaptulajdonságot használ, az ETK meg 9-et, ÚTK 10-et- és ez a jobb- szal simán lehet gyártani erős, ügyes, gyors, egészséges de tökhüje, asztrálisan és mentálisan is gyenge ütőembert, ja, és aki ronda, mint a bűn.

Nem tudom, ki hogy érzi, de szerintem a 10 alaptulajdonság sok egy kicsit. Én az egészséget meg az állóképességet összevonnám, és ha valaki szellemi erő néven egybemossa az int-et és az akát, az ellen sem biztos, h. nagyon tiltakoznék.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Adjon az Isten!

A Fuzionos dolgot értem, nekem azért bejön a dolog.

A "Nagy Ződ" és az ETK között volt valami különbség? Mert én fiatal vagyok és lemaradtam az előbbiről és azért kérdezem mert külön szokás azt emlegetni.

Z. S. voltam

Utoljára Zelgor Seymalas szerkesztette (2011.04.27. 03:56:45)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Zelgor Seymalas írta:

Adjon az Isten!

Fogadj'isten !

A "Nagy Ződ" és az ETK között volt valami különbség? Mert én fiatal vagyok és lemaradtam az előbbiről és azért kérdezem mert külön szokás azt emlegetni.

Z. S. voltam

Pár apróság - mittomén, a fejvadász kevesebb %-ot és kp-t kapott már az ETK-ban, a Zóna varázsjelen
keresztül varázslás az ETK-ban kapta meg a "+1 kör +5 mp) nehezítést, mágikus kifáradás, kötelező ÉP
vesztés, stb.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Üdv!
Zelgor Seymalas: az ETK a nagy ződhöz képest kicsit letápolta a fejvadászt, a bárdot és a varázslót (de nem nagyon...)
Ezen kívül: bizonyos papok egyedi varázslatokat kaptak, papi varázslatlista bővült
A tűzvarázslók mágiája jelentősen bővült, manatöltés átalakult, kaszt sokkal használhatóbb lett
Boszorkány, BM varázslatai kicsit bővültek
Életerő-rendszer bonyolódott, kötelező Ép-vesztés, nagyobb sebeknél hátrány, vérzés
Harcrendszernél a CÉ-hez bekerültek a környezeti módosítók -szél, eső
+ amit KLM írt, és biztos én is hagytam ki...

Igazából a TV-nél történtek jelentős változtatások, a többi inkább csak finomítás/kevés bonyolítás volt.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

bubmac írta:

@grogrum: Én meg azt csinálnám, hogy KAP-okból lehetne venni dobáskódokat. Mittomén 150 KAP-ot kap a karakteralkotáskor, és mondjuk a k6+14 kerülne 50-be. Csak mondtam valamit. Ezeket aztán szabadon odarendelheti ahhoz a Képességhez, amelyikhez akarja.

No. Mivel most ideiglenesen internet nélkül maradtam, nekiálltam kidolgozni a Bubmac által említett rendszert... és kiderült, hogy kis csavargatással lehet ezt általánosítani úgy, hogy egyetlen rendszerből ki lehessen hozni a KAP-os képességpont vásárlást, a dobáskód vásárlást, a Sötét Ezredes-féle k5-el randomizált pontelosztást, a Grorum-féle rendszert, a dobáskód utáni pontszétosztást, és még a fene tudja mi mindent. Szóval elég általános lett, ha egy ilyen bekerül az ÜTK 2-be, akkor asszem mindenki kiélheti az összes létező hajlamát.

A cuccot ITT lehet cincálni.

Utoljára NémaÁkos szerkesztette (2011.04.28. 17:06:21)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@NémaÁkos: Határozottan tetszenek a Bubmac-pontok! big_smile Na, de komolyra fordítva. Valami ilyesmin agyaltam én is, csak én nem vagyok matematikus, ezért nem számoltam ki ennyire precízen, csak saccolós módszerrel lőttem be a dolgokat, de egyébként hasonlóra jutottam. Természetesen a tied sokkal tudományosabb. Főleg az az összehasonlító táblázatod tetszik, ahol az ETK-s kasztok Bubmac-pontjait számoltad ki. Tanulságos.
A jövőben is összedolgozhatnánk így! Én jövök az improvizatív ötleteimmel, te meg átülteted matematikára... big_smile

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

NémaÁkos írta:

A cuccot ITT lehet cincálni.

A z első részben az Elsődleges képesség 2 átlaga helyesen 17.5, így a Bubmac-pont értéke sem 31, hanem 35. Nyilván csak elírás, de ha a kasztok Bubmac-pont értékeit is ezzel számoltad, akkor ott már torzulást okoz (még ha nem is túl nagyot).

Egyébként nekem nagyon tetszik ez az egész dobáskód-vásárlós elképzelés és a kidolgozása is.

Utoljára Cirifischio szerkesztette (2011.04.27. 20:43:29)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Cirifischio írta:

A z első részben az Elsődleges képesség 2 átlaga helyesen 17.5, így a Bubmac-pont értéke sem 31, hanem 35. Nyilván csak elírás, de ha a kasztok Bubmac-pont értékeit is ezzel számoltad, akkor ott már torzulást okoz (még ha nem is túl nagyot).

Egyébként nekem nagyon tetszik ez az egész dobáskód-vásárlós elképzelés és a kidolgozása is.

Köszönöm, h szóltál, valóban így van. Az "Elsődleges képesség 2" átlaga: 17.5; Bubmac értéke 35. Lévén feltöltött PDF nem tudok egyszerűen belejavítani, de a számolásokban helyesen szerepelnek az értékek.

Utoljára NémaÁkos szerkesztette (2011.04.27. 22:08:14)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@NémaÁkos: Te nem vagy tiszta!  big_smile
És ezt most kéretik pozitív értelemben, dicsérőleg értelmezni.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Hali!

NémaÁkos írta:


No. Mivel most ideiglenesen internet nélkül maradtam, nekiálltam kidolgozni a Bubmac által említett rendszert...
A cuccot ITT lehet cincálni.

tongue

Ha ehhez hozzácsapjuk az ÉP-alapot, a HM-eket, az FP-ket, kp-kat (súlyozhatóra meghagyni, hogy
a fixen megkapott képzettségek és a kapott százalékok más-más súllyal szerepelhessenek) sőt,
még a manapontokat is (ti. a bárd pld. IQ után egy az egyben kapja - mint az összes többit is, más-más
főérték alapján), akkor már csak a különböző mágiahasználati módszerek kp-igényére kell
valamit meghasalni.
1 kp = 1 HM = 1 főérték = 1 Fp = 1 PP = 1 MP = 2 BMP (Bubmac-pont)

Ami bonyolítja a dolgot, hogy jópár kaszt kap képzettségeket szintlépéskor, illetve, hogy a pszi, mana
és az Fp "jön" szintlépéskor. Ja, és a szinergiák - ti. "ha van herbalizmusod, a méregkeverés kevesebb kp".

Mindezzel együtt igenis lehet már valamiféle pontelosztós karakteralkotást kivitelezni.

Aztán jöhetnek esetleg olyan finomságok, hogy a 2k6+6-os dobáskód olcsóbb legyen a fixen
megvett 13-as főértéknél, stb.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@NémaÁkos:
Ez nagyon jó big_smile
És korrekt is, mert átlagból vezetted le, és nem is vészes kiszámolni.

Sőt, észrevettem, hogy az egyszeres dobásoknál nem muszáj a statikus értéket sem külön számolni a dinamikustól, csak simán legkisebb dobás+legnagyobb dobás.
Pl. az 2k3+5-nek 7+11=18.
A legkisebbe és a legnagyobba is beleszámolódik ugyebár egyszer-egyszer a statikus érték, így kiadja a Bubmac kódot.
Még a csak statikusnál is használható ez: pl. legkisebb dobáskód 12, legnagyobb 12, összesen 24. Pont a kétszerese.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@KLM: igazából nem kéne bajlódni a szintenként jövő képzettségekkel, hiszen ezt el is lehetne törölni. Gyakorlatilag már a Summarium/UT is szakított ezzel a dologgal. Lehetne azt csinálni, hogy szintlépéseknél elosztogatja a (egyelőre) Bubmac-pontokat a játékos. Ebből levezetve megkapná az Fp, Mp, Kp stb. dolgait. Akár lehetne úgyis, mint Codex-ben, hogy magát a Tp-t osztja szét. Végül is erre is van MAGUS-os előkép szintén a Summarium/UT vonalról, csak ott vagy szintlépés vagy Tp-költés volt. Itt lehetne csak a vásárlás, természetesen alap, hogy minden karakter ugyanannyi TP-nél lépne szintet.
Sőt, tovább megyek! Akár lehetne az is, hogy mondjuk egy k6+4 Fp-s dobáskód olcsóbb lenne, mint fix 7 Fp. Ki-ki választhatna izlése szerint.

Szerintem jó nyomon vagyunk! smile

Utoljára bubmac szerkesztette (2011.04.28. 14:25:46)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Hali!

bubmac írta:

@KLM: igazából nem kéne bajlódni a szintenként jövő képzettségekkel, hiszen ezt el is lehetne törölni.

Nem egészen arról beszélsz én írni akartam, valahol elsikkadt az információ.

NémaÁkos csinált egy kimutatást arról, hány BMP egy-egy kaszt - de csak a főértékek
szerint.

Meg kellene nézni, hogy mennyi pont egy-egy 1.....5...10. tsz karakter, a kapott képzettségekkel
együtt - hátha okosabbak lennénk.

Gizike meg hozzon egy kávét! tongue

Adios
KLM
aki kiadja a melót, mert lusta

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Itt is közbevetnék egy bölcselkedő megjegyzést, ami megintcsak könnyebb, mint dolgozni a rendszeren, de előrevetítenék egy problémát, mielőtt túlzottan belevetné magát bárki is:

Előbb el kellene dönteni, hogy mi független egymástól, és mi az, ami nem képzelhető el egymás nélkül. A független dolgokra külön lehessen pontokat venni, az egymással kapcsolatban lévő dolgokra csak együtt lehessen költeni, a szinttől függő dolgok (ha van ilyen) pedig folyamatosan nőjenek (legfeljebb a növekedés mértékét bízzuk a játékosra).

Tudom, ez így nem volt érthető, de mondok egy egyszerű példát.
El lehet képzelni 60-nal nagyobb TÉ-t, mint VÉ-t egy karakternél? Nem. Hát akkor ne is engedjük meg a játékosnak, hogy szabadon költhesse a HM-eit ahova akarja, mert különben (vagy engedjük neki ezt az irrealitást, amivel esetleg felboríthatja a játékot, vagy) később szükséges lesz korlátozó különszabályokat hozni, ami még rengeteg munkával jár.

Másik példa:
Harmadik szintű harcosról elképzelhető, hogy hadvezetése van? Hát persze, még akár MF-on is, gondoljunk a tiszti akadémia frissen végzett üdvöskéire. Ez esetben ne csak 6. szinten adjuk neki oda az AF-ot. Meg amúgy a szintlépésnél automatikusan megkapott képzettségeket egy az egyben el lehet felejteni szerintem is.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@KLM: valóban félreértettem. Már a jövőn törtem a fejem. smile Már értem, hogy arra utaltál, hogy számoljuk ki az ETK-s kasztok Bubmac-pont értékeit az összes tényező figyelembevételével. Jó ötlet! Meg kéne egyeznünk arról, hogy mi mennyi Bubmac pont. Mert szerintem mondjuk 1 Fp kevesebb, mint 1 Mp, nem?

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@Sötét Ezredes: természetes, hogy valamiféle határt kell szabni arra, hogy mire mennyit lehet költeni szintenként maximum.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Közben találtam több sajtóhibát is, úgyhogy majd egyszer, ha eljutok oda, frissítem a dolgot (egyelőre csak a linket matattam át kicsit, hogy majd egyszerűbb legyen lecserélni a PDF-et).

Továbbfejlesztés képzettségek/HM irányába... hát majd egyszer, ha megint lesz rá időm (vagy ha felvesznek hivatalos fejlesztőnek, és ezért kapom a fizetést lol).

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

A hét elején én is belekezdtem valamibe, melyről fentebb már írtam is. Bár ugye ott próbálom magam tartani a full ETK kompatibilis kitételemhez. Lényegében egy ÜTK 2 léptékű kasztnélküli karialkotás. Amennyire csak lehet, megcélozva az egyszerűséget, mint főjellemzőt. Ha valaha elkészül majd mutatom, bár félek, a kemény reformereknek nem fog tetszeni. wink

H.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

hulla írta:

A hét elején én is belekezdtem valamibe, melyről fentebb már írtam is. Bár ugye ott próbálom magam tartani a full ETK kompatibilis kitételemhez. Lényegében egy ÜTK 2 léptékű kasztnélküli karialkotás. Amennyire csak lehet, megcélozva az egyszerűséget, mint főjellemzőt. Ha valaha elkészül majd mutatom, bár félek, a kemény reformereknek nem fog tetszeni. wink

H.

Talán, hogy a kasztok is megmaradjanak, meg a szabad karakteralkotás is lehetővé váljon be kellene vezetni a "képességeket", melyeket ugyancsak pontokból lehetne venni. Így elérhető lenne, hogy megmaradjon a kaszt "önállósága" (a varázsló magasmágia használatára képes). Ezek a képességek pedig a szinthez kötődhetnének, így nőhetne szintenként a manapont (természetesen lehet olyan tulajdonság, mely hatással van rá és még pluszt ad hozzá stb.)
Persze ezekből nem lenne túl sok, ne legyen bonyolúlt. Tehát a mágiahasználat egy képesség, mely alá tartozhat több rész: tapasztalati/magas/papi stb., akár részletesebben is fel lehet osztani. Ehhez mondjuk minden főkasztnak legalább 1 képességet kell adni, plusz még amennyi szükséges (a variálhatóság érdekében), majd ezeket pontozni, hogy "vásárolhatók" legyenek.
A képzettségek meg akkor megmaradhatnának AF-KF-MF vonalon.

Úgy vélem, ez egy olyan megoldás, mely egyszerű marad, de lehetővé teszi a szabad karakteralkotást. Továbbá újra van értelme a szinteknek. (A TP/szint dolgon gondolkodni kell, de talán azokat is lehetne vásárolni tongue, aki elköltögeti a pontjait, kevés marad neki jó szintlépés-táblázatra. tongue)

Utoljára Narmor szerkesztette (2011.04.29. 05:48:12)

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

bubmac írta:

Meg kéne egyeznünk arról, hogy mi mennyi Bubmac pont. Mert szerintem mondjuk 1 Fp kevesebb, mint 1 Mp, nem?

1 Ép = 1 Egészség
1 Fp = 1 Állóképesség
1 Manapont = 1 Int (bárdnál)
1 kp = 1 Ügyesség v. 1 Int.
1 Pszi = 1 Int
1 HM = 1 Erő (de az Ügyesség, Gyorsaság több, mint 1 HM)

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

@Hulla: Ezen (is) dolgozgatok én is. Szintén azon elv mentén haladok, hogy minél közelebb maradjak az eredeti ETK-hoz. Nálam is igaz az, hogy "a kemény reformereknek nem biztos, hogy tetszeni fog". smile Ha egyszer elkészülök, én is megosztom majd.

@KLM: igen, végül is ez alapján akár így is számolhatunk.

 

Hozzászólás: Karakteralkotás

Hali!

Narmor írta:


Talán, hogy a kasztok is megmaradjanak, meg a szabad karakteralkotás is lehetővé váljon be kellene vezetni a "képességeket", melyeket ugyancsak pontokból lehetne venni. Így elérhető lenne, hogy megmaradjon a kaszt "önállósága" (a varázsló magasmágia használatára képes). Ezek a képességek pedig a szinthez kötődhetnének, így nőhetne szintenként a manapont (természetesen lehet olyan tulajdonság, mely hatással van rá és még pluszt ad hozzá stb.)

Nem egyszerűbb megadni, hogy a varázslói mágiahasználat is egy százalékos képzettség,
1% = "sok BMP" = 1 Manapont?

Pszi, egyéb mágiafajták detto.

. . .
Maximum kétfelé kellene bontani - az egyik a managyűjtés-fókuszálás képzettsége (ebből is lehet
papi, varázslói, TV, bárd, bm-boszi... az utolsó kettőt nem tudom, kell-e többfelé osztani, sőt egyáltalán
kell-e differenciálni...), a másik lenne a tulajdonképpeni varázslás.
Az "egyik" lehet fix BMP értékű, a másodiktól függene a manapontok száma.

Végül is a pszi is mehetne így.

Járulékos haszna a dolognak, hogy esetleg lesz esély mágiaelmélet (pld. varázslatfejlesztés) próbát dobni.

Aztán, majd egyszer - kb. a Holdfényember, a Renegát II és az Ifin kiegészítő megjelenése után   big_smile  -
lehetne egy CX Grimó jellegű könyv is, ami aztán felbontja a varázstudók képzettségeit, meg megoldja
az egységes mágiarendszer kérdését. tongue

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.29. 13:40:16)