Hozzászólás: Általános beszélgető

Numeron írta:

...

Példádból okulhatna Thaurus is, talán én is. Talán csak az sarkallt a csípős hozzászólásra ahogy hangot adott a véleményének. Meg kell vallani nagy a különbség az építő kritika és az összeszedetlen/éretlen leszólás között.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Kocek89 írta:

Úgy látszik a célzás nem elég. Bennem van a gebasz, hiszen külön említve valóban csak a helyesírási hibákat neveztem meg. Bocsáss meg ezért, de ahonnan én jövök ott bizonyítványt állít ki a felszólalóról, ha képtelen az anyanyelvén helyesen kommunikálni. (Főleg, hogy a fórum rendszer még alád is rakja a helyesírás ellenőrző funkciókat.)

Semmi gond! örülök hogy  látod magadban hibát. Viszont elég baj az hogy nálatok némi helyesírásért bizonyítványt adnak, (nálam nincsenek ékezetek és így rá vagyok szorulva a fórum helyesírás ellenőrzőjére legközelebb jobban figyelek.) nálunk tanulnak érte a diákok, de hát ahány ház annyi szokás. big_smile

Numeron
Köszönöm a fentebb irtnak hogy olyan egyszerű de mindent elmondó megfogalmazásban leírtad a véleményedet, ami szinte azonos az enyémmel .  Csak én nem mertem kimondani.
A világ leírását nagy részben olvastuk már más kiadásokban is a nyúl féle művekben. Oké nem gond mint írtam legalább össze lett szedve. De jöttek a karakteralkotási folyamatok, ami színtiszta d&d. Ó de nem ám csak, kb. hanem betűről betűre!  Oldalakon át tudnám sorolni. Képzetség rendszer előny hátrány az agyam eldobtam!
Most levettem a szekrény tetejéről kérlek, had ne soroljam az oldalakat.
Nagyon fiatal lehetsz big_smile Ezért megmutatom neked:  Kedvenc világodat nem a delta vision alkotta hanem Nyulászi Zsolt.
A delta vision csak gyártott egy „új” játék rendszert és abban megpróbálta kijavítani a magus hibáit és hiányosságait. D20 rendszerben képzelte el a magust. Meg is csinálta illetve nem csinálta mert akkor a sértettségem ezen ügyben nem állna fent.
Ha a jövőben változtatni akar akkor ne uj szabálykönyvet gyártson hanem a d20 fejlessze mert van mit! Erre szolt a 95% régi.
Mert!
A tuan is gyártott egy szabály könyvet, csak ö maradt a d100 nál, és úgy döntött, kijavítja a hibák egy részét. De az is csak az új tekercsekből merítette az 5 fokú rendszert ami mellesleg azért jó mert akkor is  jó volt. majd hozzá vágott egy „érdekes” ki de fogyasztható bestiáriumot.
A lényegen nem változtat a tuan et áll a legközelebb a „régi” magushoz. Ha a dv megfejeli még egy d100 rendszerrel kutyának sem kell.  És iszonyúan lejáratja a saját rendszerét.
Ebből a helyzetből csak akkor jöhet ki jól ha a d20 fejleszti. (ez lenne jó neked nyelvtan tanár úr)
Vagy ha meglepi az rpg társadalmat egy teljesen új eddig ismeretlen játékrendszerrel . Na akkor!
Akkor menni fog a dolog. De a foltozást a d100 rendszeren köszönjük nem kérjük mert az a vonat elment.
Lenyúlta a tuan. Vagy nem nyúlta le a tuan, tökmindegy. A jogi herce-hurcák a kiadok között  magamfajta rpg-seket cefetül nem érdeklik. Mi játszani akarunk meglepődni és élvezni azt.
De a jót nem adjuk. 
Tudok javaslatokkal szolgálni ennyi év játék után már látok egyet s mást.
kösz hogy elolvastál big_smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Üdv' Csak egy apróság a D20 Alapkönyvet nem a Deltavision adta ki, hanem még az Inomi 2004-ban.
Újrakiadása/átdolgozása/továbbfejlesztése szerzői okok miatt is problémás lenne.
Magánvéleményem szerint nem is volt igazán sikeres.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Azt a leborult szivar végét, az istenekre mondom igazat beszélsz dragondark! (Megnéztem alaposabban!)
Bizony tolvaj jár köztünk! Még hozzá enyves kezű de rettenetesen.
Azonnal megkövetem a Delta Visiont!
Ez bizony lopás!
A d&d a dv adta ki de a d20 a tényleg az Inomi.
A pofám leszakad!
Minden esetre ez a fennálló tény még jobban összekuszálja a dolgokat.
Tisztelt Delta Vision Ha csináltok egy törvénykönyvet, akkor nehezebb lessz a dolgotok. mint gondoltam. Ugyanis a d20 lehetőség nem áll fent, ezért olyan rpgt kell leraknotok az asztalra hogy az magától nyíljon ki!

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Thaurus, látom nem esett le a mondandóm, de ezen nincs mit csodálkozni.
Semmi bajom nem lenne a véleményeddel, ha azt kulturált, önmagadra és a megszólított félre nézve igényes módon fogalmaztad volna meg.
Kérlek fegyelmezd magad!

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Thaurus: véleményem szerint előbb nézz utána a dolgoknak és csak utána öntsd ide a szennyest!
Még akár jogos is lehet, amit írtál, csak azt nem értem, hogy miért írtad... és főleg, hogy miért ide írtad? Az AK (d20) szerzői nem járnak erre a fórumra, nem dolgoznak a DV-nek és úgy egyáltalán szerintem már szerepjátékkal se foglalkoznak. Ahogy dragondark is írta, nem a DV adta ki. Ahogy az UTK-t sem a DV adta ki. Ha kicsit visszaolvasol a topicokban rájöhetsz, hogy sem a d20, sem az UTK feljavításáról nincs (és nem is lehet) szó ezen a helyen.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

A d20-as M* a Wizards of the Coast D20-as nyílt licensz ( http://www.wizards.com/d20/ ) felhasználásával készült, ami azt jelenti, hogy bárki szabadon átveheti és átformálhatja a maga szerepjátékához (akár pénzszerzési célból is), csupán azzal a feltétellel, hogy fel kell tüntetni a forrást.
Angol nyelvterületen az utóbbi évtized szerepjátéktermésének nagy része ez alapján készül (vagy a GURPS átírásával), hogy ne kelljen a vásárlóknak egy teljesen új rendszert az alapoktól megtanulniuk ahhoz, hogy játékélményhez jussanak. (Meg egyúttal csökkenti a fejlesztés és tesztelés emberi-erőforrásigényét.)

Szóval a Nagy Fehér rendszerének d20-as mivolta pont annyira lopás, mint a könyvben szereplő fantasy fajok. (Azaz semennyire.)

Az Inomi megoldásait a Deltának egy az egyben átvenni ellenben nem lenne teljesen jogszerű (nem is beszélve arról, hogy teljesen hülyeség lenne).
De ilyesmi (az eddig leírtak alapján) nincs is tervben.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Üdv' én úgy gondoltam, hogy a d20 nyílt licence-t mindenki ismeri ezért nem említettem külön.
És még egy adalék, az impresszumban olvasható, hogy a ..."kiadványban szereplő d20 játékrendszerbeli kifejezések a Delta Vision Kft kiadványaiból származnak"...tehát valamilyen szinten van közük hozzá.
Egyébként nem sok jelentősége van, hisz Gáspár András is egyértelművé tette, hogy a M.a.g.u.s évforduló előtt a k100-as rendszer javított kiadásával akarnak tisztelegni. (én ugyan nem vagyok szerepjátékos, de mélységesen egyetértek ezzel, vele, és egy efféle "díszkiadást" valószínűleg meg is veszek)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Akkor marad a new rendszer vagy a d100 de akkor nem olyan sötéten és korlátoltan mint a tuan.

Akkor pontelosztásos rendszer. nincs induló képzettség csak részletes faj valamint kaszt leírás. A karakter alkotó pontokból, vagy karakter készítő pont vagy tökmindegy milyen név. Meg is spóroltam a könyvnek 16-20 oldal helyet. ás személyre szabhatom a karakterem. Indulásnak nem is lenne rossz.

...nekem akkor is lopás és ámítás...

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Szerintem jelenleg nincs lopás, ámítás. Bármelyik könyvesboltba be lehet sétálni, beleolvasni a könyvbe, vagy akár elolvasni, ha nem tetszik, nem kell megvenni. Senkinek nem nyomják a kezébe, hogy ezt most vásárold meg. Én a d20-at is így nem vettem meg. smile
A személyes véleményem az, hogy minden jó megoldás szégyentelenül - persze a jogi követelmények betartásával - lenyúlható, ha elősegíti a jobb, gördülékenyebb játékot, az irodalmi és szerepjátékos Ynev közelítését. Vannak bizonyos hagyományok - így a k100-on alapuló rendszer - amit legtöbben társítunk a M*-hoz, de ez nem jelenti azt, hogy egy jobb és korszerűbb rendszer ne tudná beírni magát a régi motorosok szívébe és megnyerni új játékosokat. A d20-szal az volt a gond, hogy elvileg korszerűbb, de gyakorlatilag nem lett jobb, mint az ETK (sőt...).

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Szevasztok!!!

Én még a 90-es években kezdtem el játszani Magussal,és aktívan úgy a 2000-es évek elejéig nyomtuk.Azóta  talán párszor  játszottunk nosztalgiából smile   Ha megjelent vmi új kieg hozzá itt neten átolvastam amennyit lehetett belőle,de komolyabban már nem foglalkoztam ezekkel. Örömmel olvasom hogy újra a "régi zöld" alapján tervezitek a készülő legújabb magus könyvet. A Magus világa nagyon megfogott minket anno,kitűnő könyvek jelentek meg hozzá(Pl: A Renegát,Jó széllel toroni partra,Morgena könnyei és még nagyon sok jó könyv),ezen a téren nagyon- nagyon kiváló,egyéb játékokkal is játszottunk hébe hóba,de egyiknek sem volt ilyen hangulata mint Ynevnek szerintem. Mind játékosként,mind mesélőként tevékenykedtem még aktív szerepjátékos koromban.  Lehet már későn írok,mert mintha úgy olvastam volna hogy már a tesztelések szakaszába van az új könyv. Én a következő dolgokat javasolnám hogy változtassátok meg vmennyire legalább.

1. A Varázsló kaszt

  Nagyon erős a többi kaszthoz képest,a mozaikmágiával óriási hatalom került a kezébe,felborítja a játékegyensúlyt. Ezt sok-sok játék tapasztalata alapján mondom,a mesélők nagyobb részéhez(nálunk) be sem lehetett állni varázslóval,v ha igen akkor a KM nem bánt túl kesztyűs kézzel vele. Van persze amolyan "varázsló-etikett" hogy miként is illene játszani egy varival(ritkán használja a mágiát,csak ha tényleg szükség van rá stb),de ez már olyan utólagos kimagyarázásként fogható fel,nem kellett volna ennyi hatalmat adni neki s akkor nem lennének gondok vele. Úgyhogy ha lehet akkor csökkentsétek a kaszt erejét,mert bizony a többi játékos játékkedvét csökkenti ha van vari a csapatban. Olvastam olyan gondolatokat( vagy talán háziszabályokat,v esetleg vmelyik kiadványban már benne van?) hogy ne ismerje első szinten az összes mágiáformát,hanem csak egyet(pl:mentálmágia,v elemi mágia) és a többit csak ezután vehesse fel,ezt nem tartom rossz ötletnek. Ill néhány varázslat újragondolása sem ártana(Pl:légiesség) amik erősek lettek.

2. A képzettségek fokozatai

  Az első kiadás alap ill mesterfoka sztem túl kevés,egy középfok közbeiktatása sztem jobban visszadná a tudást ami bennük van.

  Hát ez a 2 dolog(főleg az első) ami nem sikerült jól szerintem,egyébként minden más részével nagyon meg voltunk elégedve,de természetesen gondolom van akinek pont ezek felelnek meg s más részekkel nem ért egyet.

Nos egyetlenegy könyvbe nehéz mindent bele sűríteni,ez nem lehetséges. Még egy dologra szeretnék kitérni. Ez pedig az h nincs különbség a kasztokon belüli mágiahasználók között,például ugyanazt tudja,használja egy abasziszi boszorkánymester mint mondjuk egy gorviki. A nagyobb iskolákról jól jönne egy leírás egy kiegészítőben. Varászlók esetén a kráni,dorani,lar-dori,toroni iskolákról például,és a többi kasztnál is a legnagyobb rendekről/iskolákról.

Sok sikert kivánok az íráshoz-teszteléshez-kiadáshoz!!!!!!

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hogy áll most a törvénykönyv?

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Szerintem jelenleg nincs lopás, ámítás. Bármelyik könyvesboltba be lehet sétálni, beleolvasni a könyvbe, vagy akár elolvasni, ha nem tetszik, nem kell megvenni. Senkinek nem nyomják a kezébe, hogy ezt most vásárold meg.

Erre ne vegyél mérget. Amikor megjelent az Új Törvénykönyv (~2007), besétálunk haverral az Inomi (vagy tuan...nemtudom) könyvesboltjába, ahol nagy lelkesedéssel próbálták értékesíteni a cuccot. A Könyvek persze szépen lefóliázva, mi meg nem akartunk zsákbamacskát venni, ezért megkértük a nagy szaktekintéllyel bíró eladót, hogy nyissunk már ki egyet hagy olvassak bele. Közölte, hogy erre nincs lehetőség, de ha kifizetem a könyvet akkor belelapozhatok, sőt még szerzőkkel is dedikáltathatom mert éppen bent csöveztek a kiadóban. No comment. Azóta egyéb forrásból beszereztem a könyvet, de valahogy máig megmaradt az a rossz szájíz amit a primitív eladók okoztak. big_smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

SzSzabi... No comment.  smile

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

lightningrider írta:

SzSzabi... No comment.  smile

Látod, mi is így voltunk vele. Még nemláttunk olyan kereskedőt aki ennyire nem akart eladni semmit. big_smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Üdv!

Nagyon rég nem hallottam semmit a projektről. Mivel türelmes és megértő rajongó vagyok, ezért soha sem írogattam csalódott vagy ideges leveleket, de a várakozás izgalma elült, és teljesen megfeledkeztem az ügyről. Heti rendszerességgel játszunk M.A.G.U.S.-t, de az évtizedes változatlanság, a belefásulás érzete egyre gyakrabban hajt minket más világokra... Ynevtől mégsem tudunk elszakadni, és nem is akarunk. Hát várunk.
Most ismét eszembe jutott a projekt, és az is, hogy tavaly karácsonyra terveztem meglepni magam és a barátaim vele. Azóta semmi hír. Vagy rossz helyen keresem?
Az őszinte válasz, akár hány további évnyi várakozást is kérjen tőlem, őszinte örömet okozna nekem smile
Szóval mi a helyzet?
A. Már minden kész, csak egy új marketing elmélet szerint a hallgatás a siker kulcsa, ezért a megjelenés előtt teljes hírzárlatot rendeltünk el...
B. Mindig bíztunk benne, hogy majd valaki megcsinálja, ezért írtuk azt, hogy jól haladunk, de a valóságban senki sem vállalta a munkát, és most hogyan valljuk be, hogy füllentettünk?
C. Egy vírus elvitt minden anyagot, ami eddig összegyűlt, és most kezdhetjük az egészet elölről...
D. Némi számolgatás után rájöttünk, hogy üzletileg hatalmas bukás lenne, ezért most a veszteségeinket minimalizáljuk. Kit érdekel néhány fanatikus szerepjátszó gyík?
E. A munka előrehaladtával rájöttünk, hogy itt a lehetőség valami szinte tökéletes létrehozására. Ezért a határidőket kitolva elkezdtük még alaposabban átdolgozni az egészet. Türelmet kérünk, mert megéri a várakozást!...

Melyik áll a legközelebb a valósághoz? Kb. Hány hónap, év, évtized van hátra a nagy megjelenésig?

Tisztelettel:
Alestor

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Sziasztok!

Csak a kíváncsiság kedvéért végeznék egy rövid közvélemény-kutatást itt a fórumon. Két kérdésem lenne:
1. a rendszer - és nem a világ! - szempontjából számotokra mi az, ami a MAGUS integráns része? Gondolok itt olyanokra, mint pl.:
- kaszt- és szintrendszer (vs. szabad karakteralkotás és folyamatos fejlődés);
- Ép-Fp szétválasztás (vs. egységes életerő);
- VÉ-SFÉ szétválasztás (vs. egységes védelem érték);
- fix tudásra alapuló képzettségrendszer, mint az alapfok/mesterfok (vs. esélyre épülő, mint pl. a %-os rendszerek)
- Mp-alapú varázslás (vs. bármi más, ld. Ars Magica, Earthdawn, Dark Heresy, D&D);
- Mp-alapú papi varázslás (vs. isteni kegy)
- stb.
2. egy esetleges/reménybeli/hipotetikus rendszerben milyen játéktehnikai változtatást látnátok szívesen? (Aki képes leírni, hogy "csak a régi rendszer hibáit kell kijavítani", azt kísérje Ranagol átka és legyen arra kárhoztatva, hogy össze kelljen szednie, a MAGUS-sal még játszó emberek mit gondolnak hibának!) Gondolok itt olyanokra, mint pl.:
- legyen egységes motor, működési mechanizmus (azonos módszer a képzettségek, a harc, pszi, mágia kezelésére);
- legyen szabad, pl. iskolákon, rendeken alapuló karakteralkotás;
- lehessen egy tőrszúrással halálos sebet okozni;
- kezelje a rendszer a JK-k kiválasztottságát;
- legyen visszafogva a varázsló/fejvadász/bárd/gladiátor/tűzvarázsló/akármi;
- legyen egységes mágiarendszer (aki ilyesmit javasol, legyen szíves kifejteni, mi ért alatta!);
- lehessen od-pontokkal rendelkező nagycsöcsű kráni fejvadászokkal játszani;
- stb.

Üdv és köszönöm:
D.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Üdv mindenkinek!

Diocletianus;
csak néhány meglátást merészelnék itt közzé tenni, hiszen vannak nálamnál jóval tapasztaltabb játékosok, akiknek az egyéb rendszerekre is komoly rálátásuk van. Nos, én efféle ismeretekkel nem, vagy csak alig vagyok felvértezve, úgyhogy szigorúan maradnék a szubjektív véleményeknél - ha jól értem, most elsősorban úgyis efféléket vársz a fórumozóktól.

Tehát csak azokról a pontokról szólnék, amelyekről hirtelenjében van is épkézlábnak mondható véleményem.

- Kasztrendszer: Hangulatos elem, mankó is lehet, de bizonyos részei olykor indokolatlanul megkötik a játékosok kezét. A kasztokhoz tartozó induló képzettségek (mondjuk "harcos - hat* fegyverhasználat - Af") sok esetben nehezen összeegyeztethetőek egy finoman átgondolt karakterelképzeléssel (a fenti példánál maradva egy harcos egy fegyverhasználattal is lehet/lehessen harcos). Ha a kasztokon belül sikerül átlátható mozgásteret biztosítani az árnyalt karakterek létrehozására - akár egy-két "klasszikus" sablon megjelenítése mellett - a kasztrendszernek lehet értelme. Ha nem...
Ennyiből talán kiderül, hogy a kasztrendszer számomra csak annyiban integráns, amennyiben tartalmilag meg tud újulni. És ez már előremutat a szabad(abb) karakteralkotás felé.

- Szintrendszer: Megkönnyít mindenfajta "számolást", s ez igen nyomós érv mellette.

- VÉ-SFÉ szétválasztás: Bizonyos esetekben nagyon  fontos lehet, hogy történt-e egyáltalán találat, annak mértékétől függetlenül. Úgy gondolom, szükség van ennek megkülönböztetésére.

- Képzettségrendszer: Mindkét válfajára (fix "tudja-nem tudja"/ százalékos "képzettségpróba") indokolt lehet támaszkodni, bizonyos esetek leképezésére az egyik, másokéra a másik alkalmasabb.

- Mp -alapú varázslás: Szerintem működőképes és bevált.

- Papi varázslás: Nos, ez érdekes kérdés; szervesen összefügg a világképpel. Ha a felsőbb hatalom tesz csodát a pap kérésére, akkor inkább "isteni kegy"; ha ez a felsőbb hatalom a papot teszi képessé csodatételre, akkor ez is lehet mana-alapú. Utóbbi mellett szól, hogy azzal az "átlényegítésen" alapuló szerafista mágiát is lehetne kezelni.
Az előbbi - "csodakérős" - esetben még azon is el kellene töprengeni, hogy mitől függene a pap szakrális hatalma; "meggyőzőképessége" az istensége felé...

- Szabad karakteralkotás: Fentebb már utaltam rá, hogy üdvösnek tartanám; az iskolák, rendek adta kereteken belül. Ez esetben ezek (az azonos típusú iskolák) adhatnák a kasztrendszer vázát, mely itt a szükséges fékek szerepét is betöltené ("Nem, itt nem tanulhatsz meg repülni...." etc).

- JK-k kiválasztottsága: Mostohagyerek, illetve mesélői hatáskör. Mindenfajta rendszerszintű állásfoglalás szülhet komoly ellenérzéseket.

- Kasztegyensúly: Érdemes törekedni rá, de nem csonkítások árán. Tökéletes már csak az eltérő hangsúly-megítélések miatt sem lesz. Fontosabb, hogy a kasztok "hitelesek" legyenek, azaz megálljanak Ynev talaján, mint hogy "azonosra" gyaluljuk őket.

- Nagycsöcsű kráni fejvadászok: a világ ismer ilyeneket - következésképp lehessen is játszani velük. Pontosabban ne a játéktechnikai hiányosságok legyenek ennek gátjai. smile

Elnézést a fésületlenségért; remélem, hogy legalább ötletindítónak jók voltak a fentiek... s hogy csak utánuk jön a java. smile

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

A kasztrendszer szerintem teljesen felesleges, indokolatlanul bekorlátozza a lehetőségeket. Teljesen rendben lehet pl egy harcos, aki ismer pár egyszerű boszorkánymesteri igét, mert mondjuk a nagyapja valami vajákos volt... vagy ilyesmik.
Képzettség + tulajdonság alapú rendszer kellene. Valami olyasmi, mint amit a wod használ, csak kicsit eltolva k100 felé. Pl fel akarsz mászni egy falra. A mászásod 20, ügyességed 10, van összesen 30 pontod az induláshoz, a feladat nehézsége 70, tehát egy 40es dobás eredményezi a sikert. Ha túldobod jóval, extra siker. Ez persze csak közelítés, nyilván cizellálni érdemes. A harc ugyanígy mehet szakértelem, próba-ellenpróba alapon.

A mágiarendszer valami olyasmi kellene, hogy legyen, mint a Mage, the ascension-é. Ott ugye szférák vannak, minél magasabb szinten ismered őket, annál többet tudsz teszem azt az anyag befolyásolásáról. Itt is mehetne így, van mondjuk egy anyagi mágia szakértelem, rárakódik mondjuk az intelligencia, maga a varázslás pedig egy szakértelem próba valamilyen célszám ellen. Ha megvan, sikerült, ha nem nem. A varázslás mikéntje azaz a paradigma, ettől teljesen független, lényegében nem számít, hogy ugyanazt a hatást egy boszmester vagy egy varázsló teljesen eltérő módon éri el.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Diocletianus:

Szeretnék én is csatlakozni a közvélemény kutatáshoz.

Kasztrendszer: Alapvetően meghatározza a karaktert, a képzettségeinek a javát, a beállítódását stb. Változatlanul hagyása mellett azzal egészíteném ki, hogy csatlakozva bűvdudáshoz, én is jónak találnám, ha lehetne iskolák, rendek, tájegységek szerint specializálódni.

Szintrendszer: Nem gondolnám, hogy feltétlen hozzá kellene nyúlni.

VÉ-SFÉ: Maradnék a szétválasztásuknál továbbra is.

ÉP-FP: Nagyon jónak találom és megtartanám.

Képzettségrendszerek: Támogatnám az esélyre (%-os) alapuló képzettségrendszer kialakítását.

MP-alapú varázslás: Maradnék ennél a metódusnál a továbbiakban is. Papi varázslatoknál is meghagynám a jelenleg futó, szférákon alapuló típust, de kiegészíteném az isteni kegy lehetőségével. Ez utóbbi ritkábban jutna szóhoz, afféle jutalomként tudnám elképzelni.

JK-k kiválasztottsága: Csak olyan mértékben kellene ezt a játékban megjeleníteni, amely visszaadja a Novák Csanád által meghatározott Kalandozó = Kiválasztott elvet, de nem enged teret a (hm.) visszásságoknak.

Kasztegyensúly: Legyenek kiegyensúlyozva a kasztok, de inkább a gyengébbek felerősítésén legyen a hangsúly. Az erősebbek a túlzott gyalulás mellett elveszíthetik addigi színüket.

Lehessen egy tőrszúrással halálos sebet okozni. Támogatnám a dolgot. 

Naná, hogy lehessen od-pontokkal rendelkező nagycsöcsű kráni fejvadászokkal játszani. Pláne úgy, hogy ellenük szintén od-pontokkal rendelkező nagycsöcsű kráni fejvadászok mennek.   big_smile  big_smile

Utoljára Draconarius szerkesztette (2015.02.23. 08:40:47)

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Dio
Ideális esetben egy CX engine alatt futó M* rebootra szavaznék, ahol nagyjából megvan minden, amit felsoroltál (na jó, az FP/ÉP rendszer nincs, hanem ÉP rendszer, fájdalomtűrés próbákkal), illetve a nagyrészt egységes rendszer miatt bármire lehet dobni - de van automatikus siker mechanizmus is.

Kérdés, hogy a jogi háttere hogyan alakulna.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Kicsit eltérve a tárgytól volt pár hónapja egy "alternatív M* fejlesztő" háziversenyecske is, itt:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/227 … ?p=2086338

Hátha valaki nem látta még.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Üdv!

Amit a többiek leírtak, mind jól hangzik.

A kasztok helyett iskolák legyenek, kisebb átjárhatóságokkal (harcos, aki bm praktikát használ stb... de nem minden iskolára legyen érvényes - egy varázsló szerintem teljes embert kíván, bár esetenként ő is lehet harcosabb, ne adj Uwel, tolvajosabb beállítottságú)

Ép-Fp: Az a baj vele, hogy egy 10. szintű csókát órákig gyepálhatsz nem fog összeesni...pedig amúgy de. Nem kell, hogy a kard éle találjon el (túl üssön) négy-öt ütés a lappal és már nem nagyon pattogsz. Szerintem. Szóval erre kéne valami rendszer, ami segítségével az Fp-t tudod növelni, de nehezen és nem a végtelenségig.
Tőrrel halál. Alap smile

Harcrendszer: az ellenpróba dolog jó lenne, támadódobás, védő dobás, amelyik a nagyobb az nyert.
Sfé-vé: két külön dolog. Ne hozzuk egybe.

Mp alapú varázslás: Nem vagyok ellene, de a képzettségből adódó próba jobb lehet (akár Mp-mellett is használható) így egy kisebb hatalmú mágiahasználó is megpróbálhat egy nagyobb erejű mágiát. Persze az a szint/fok/% ami a képzettsége+képessége alatt van, nem igényelne próbát. Mondjuk.

Képzettségek: Én az egymásra épülő képzettségrendszer híve vagyok. Kevés méregkeverő van, aki ne lenne tisztában a növények (herbalizmus) ásványok, esetenként az alkímia, és a számtan alapvetéseivel. Nyilván nem kell mindenhez, de azért egy magas fok/% esetén már kéne tudnia a hozzá kapcsolódó dolgokat.

Aquirvérű csöcsökkel? Naná! -de mértékkel, és nagyon alapos körüljárással, előnyökkel, és hátrányokkal. Utóbbiból bőven.

Kaszt (iskola) egyensúly: érdekes kérdés. Alapvetően törekedni kell rá, de úgy vélem, hogy a való világhoz hasonlóan, nem lehet egyensúlyt teremteni. Egy varázsló mindig erősebb lesz a mágia terén, mint egy "mezei" bm, és egy varázspárbajban nem kérdés, hogy ki nyerne. Persze kivételek akadnak...
Ugyanez igaz a harcos iskolákra is. Egy ereni kék köpenyes biztos, hogy jobb harcos - elvégre erről híresek - mint egy nevesincs kisvárosban kiképzett katona. De akár keresztezve is, egy varázsló erősebb, mint egy harcos. Persze soha semmi sem biztos.

smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Rastaman: Teljesen egyetértek, csak egy kis kiegészítést tennék. smile 
Kasztegyensúly: Példaként hoznám fel ennek az irodalmi ábrázolására a következőt. Anno az Anyrok alkonyában olvastam Marcus Flain & Heidel Dan: Vándor novelláját. Abban van egy epizód, ami szerintem idevaló és telitalálat. Adott egy kyr calyr (Odassyn Ceriak), akit az erdőben meglepnek Tha’ushur ork sámánjai. A calyrnak nagyon oda kell tennie magát, ha túl akarja élni. Az egyik oldalon egy kyr varázsló, a másik oldalon ork sámánok (való igaz a Summ szerint ezek ork-aquir félvérek 1-8 od ponttal és korcsnyelvű hatalomszavakkal felvértezve), köztudottan nem egy liga és mégis ki-ki meccs lett belőle. Szóval, ahogy írtad „nem lehet egyensúlyt teremteni”, de szerintem valahogy meg kell próbálni mégis, hátha sikerül. Ahogy a például felhozott novella bizonyítja nincs lehetetlen.   
smile

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Mondanám, hogy teljesen véletlenül, de valójában szántszándékkal rendszert fejlesztünk. Ha kitöltenétek a kérdőívünket - mi meg elolvasnák a fentieket (na jó, ez már megtörtént) - akkor sokkal okosabbak lennénk.
Köszönöm, ha szántok ránk egy picit az időtökből! smile

https://docs.google.com/forms/d/1lLvyKJ … =send_form

† Nemo me impune lacessit †