Hozzászólás: Általános beszélgető

Sziasztok!

Én egy új kiadás esetében a következőket látnám szívesen:

- Formátum: Egy olcsó, nem túl vastag alapkönyv (a vastagság ugyanis a mai generációnak riasztó). Egy dobozos "csapat szett" (4 alapkönyv + dobókockák + KM paraván). Plusz letölthető és boltokban ingyen vihető ETK light, ami 16 vagy 32 oldalon tartalmazza a lényegi infókat, a kezdők bevonzására. Ha jól megy, később jöhet a deluxe kiadás.

- Tartalom: A rendszer minden fontos eleme, a mágiarendszer minden fontos eleme, rövid világleírás. (Plusz lehetne benne exkluzív novella, mint anno a Tűztánc.)

- Rendszer: Az alapjaitól újragondolt, de ismerős elemekkel is operáló rendszer. Teljes egészében a regényekből indulnék ki, és ebben a képletben az ETK-nak csak azon kifejezései és elemei jelennének meg, amelyek ehhez illenek. Megpróbálnám úgy egyszerűsíteni az egyes elemeket, hogy azzal ne butítsam a rendszert, hanem csak a szabadságot növeljem (pl. alapmechanika bevezetése, kasztok/archetípusok egységesítése, mágiarendszer egységesítése).

Nagy vonalakban ennyi, még annyit tartok fontosnak, hogy az írók és fejlesztők próbáljanak meg mindenre odafigyelni, tehát teljes rendszerben gondolkodjanak: költséghatékonyság, új játékosok bevonása, régieknek való imponálás, bővíthetőség. Persze könnyű ezt mondani... smile

Marcus

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Smerto: Csak mellékesen ehhez:

"Namost akkor mindenki gondoljon egy ETK-s harcosra aki elsö szinten 30as támadoval dob k100-at…
A szerencse (k100) itt a tudás több mint 300%a…szörnyű! (mégis ezt preferálják)."

Hát nem hiszem, hogy 30-as támadóval valaki túl hatékony harcos lenne első szinten. smile Fegyverrel az inkább 50 körüli és akkor máris mások az arányok. Egyébként igazad van ezzel kapcsolatban.

Hidd el nekem is lenne sok ötletem, hogy milyen egy jó rendszer és milyen egy nem jó rendszer, azonban itt és most elvileg arról van szó, hogy marad alapnak az ETK. Tehát én úgy gondolnám, hogy itt arról  kéne elmélkednünk, hogy miket rakjunk bele vagy vegyünk ki belőle és nem arról, hogy használjunk FUZION-t vagy ilyesmi. Az általad is idézett hozzászólásom elsősorban ehhez kapcsolódott, de igaz, hogy ez nem érződik belőle.

Én is szeretném, ha születne egy olyan MAGUS, ami modern, átgondolt és kiegyensúlyozott, de én úgy veszem ki, hogy most, itt nem ez a szándék. sad

Amúgy végigolvastam a hozzászólásod és nagyon jónak tartom a meglátásaidat. Csak szerintem jelen esetben az az egyik komoly probléma, hogy nincs egy igazi stáb, egy komoly kiadói szándék (anyagi bátorság) ahhoz, hogy egy ekkora munkába belevágjanak.

Részben Hullával értek egyet, aki kiadná az összes Valhallás MAGUS kiegészítőt újból és utána folytatná a kiegészítők gyártását.

Ne hidd azt, hogy nem fogadok el más rendszereket az ETK-n kívül. Sok félével játszottam, sok félét szeretek is, speciel a DnD nincs köztük. Nem szeretem a d20-at, azonban abban is igazad van, hogy tényleg volt az AK-ban rengeteg olyan ötlet, ami igenis megfontolásra érdemes.

Ha már a kockadobásoknál tartunk. Igazából matematikailag a sok kockás dobások hozzák a legéletszerűbb eredményeket, ennek ellenére pl. nem nagyon kedvelem a SR vagy WOD féle sikerszámos dobásokat. Szerintem egy 2d10-es dobásmód például egész jó.

Visszatérve a fő gondolatra. Ha lesz egy konkrét kiadó kinyilatkoztatás arról, hogy mit is akarnak kezdeni az ÜTK-val, akkor okosabbak leszünk.

Végezetül, arról hogy ha szabadon agyalhatnék, mi lenne fontos szerintem?
1. szabad karakteralkotás
2. képzettségalapú és egységes rendszer
3. kasztok csak, mint példák szerepeljenek
4. (és ez a legfontosabb sztem) minden regényben és világleírásban szereplő elem leképezhető legyen, értek itt olyanokat mint például gianagi vízmágusok stb.
5. egységes és kiegyensúlyozott mágiarendszer
6. és akár egyetértesz, akár nem szerintem nagyon fontos, hogy visszaköszönjenek az ismert elemek (pl. KÉ/TÉ/VÉ, Ép-Fp, SFÉ stb)

Köszi a türelmet!

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Marcus: Én ebben csak azt látom nehéznek, hogy gyakorlatilag 3 rendszert kell alkotni: egy nagyon rövidet (gyak. társasjátékszabály), egy közepeset (játékrendszer), és a majdan megjelenő bővítést (kiegészítő kötet mint MTK).

@bubmac: Én is ezeket az elemeket tartom leghangsúlyosabbnak.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@bubmac: Csak hogy erősítsem a tábort, abszolút egyetértek a felsoroltakkal. smile

Az első szintű harcoshoz szólnék hozzá egy kicsit, a pontosítás végett. Az stimmel, hogy fegyveres TÉ 50 és k100al dob, tehát max. dobással 3szorozza a Támadást, viszont! A VÉ-kek az ETKban kb. 50-60 ponttal magasabbak a TÉ-nél, tehát a találatnak ezáltal kisebb még mindig az esélye, a Túlütés pedig elhanyagolhatóan kicsik. Ezekre ellenszérum az ilyen-olyan kiegészítő képzettségek, pszi diszciplínák, mágiaformák, ill. a helyzetből adódó módosítók. Tehát így vizsgálva a dolgokat az a k100, nem is adhat olyan jelentősen sokat.

Üdv!

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Nem szeretnék beleszólni a Nagyok dolgába merthát az én véleményem szerintem itt nem mérvadó. Csak megközelítőleg nyolc éve játszok és majdnem kizárólag Mákost. (Plussz: Cthulhu, Cult, Shadowrun, Fallout)

De nem attól lesz a játék az eredeti koncepció szerint megalkotva ha megtartják az eredeti szigorúan vett kocka, harc, karakteralkotás szabályokat. Hanem, hogy mindenki kedvence Krán ahol Ranagol és angyalai hite dívik. A shadoni Domvik, a Hétarcú hite. A sogroniták sajátja. És ezek csak apró pici szeletek. Én egy SPECIAL rendszerrel is elszórakozom. Ha a kasztok, fajok, varázslatok, és egyéb nyalánkságok között megvan az egyensúly nekem már megfelel. Ha megalkotni a karakterem hosszú idő és akkor is ha negyedóra - számtanilag természetesen.

Mindezek mellett nagyon szimpatikus és jóérzés, hogy ennyi játékos akik kortól, nemtől (,fajtól tongue) független itt dobálják közösbe a véleményeket, tippeket. Ez nekem tényleg kissé olyan mintha "feltámadt" volna az a régi láng amiről nekem csak a Nagyok tettek említést és mindenki temette ezt az időszakot.

Voltam: Zelgor Seymalas

Ranagol felkent fattya

Utoljára Zelgor Seymalas szerkesztette (2011.04.27. 19:22:48)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Zelgor Seymalas: igen, én is azt látom, hogy a MAGUS, mint RPG még mindig lázba hozza a fórumozókat. Eddig én is csak olvasgattam ezt a fórumot, de most már aktívabb lettem, mióta szóba került az ÜTK ügye. Nap, mint nap várom, hogy valami hivatalosabb infó is érkezzen. Remélem nem kell megint korokat várni! smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Sziasztok!

Nagyon örülök, hogy a szívemnek oly kedves Codex rendszer nem csak nekem „hazai etalon”.  Gondolom az 1:1-es átvétele több okból kifolyólag sem kivitelezhető, de némi egyszerűsítéssel és az alapvetések* megtartásával szerintem könnyen adaptálható lenne.

A %-os rendszerrel nekem a „%”-jellel van az elsődleges bajom, valamint 5%-nál kisebb különbségtételt még nem tapasztaltam. Ebből következik, hogy a 100% lehetne 20. (így simán 20 „pont”) így a tanult ismeretek maximális értéke megegyezne a fejlesztett képességek maximális értékével.  Szeretem a szimmetriát  smile

Marcus által említett „vékony” alapkönyvben célszerű lenne rövid szabály magyarázatokra hagyatkozni (CX: summa summarum) és a mágiából is csak a kész varázslatokat beilleszteni. Aztán, ha van érdemi kereslet lehet bővíteni a kiadványokat a deluxe kiadásokkal és a M*-Grimoire-ral. A lényeg, hogy a későbbi kiadásokból egyenesen következzen a korábbi alapkönyv összes szabálya és következetesen egységes legyen a koncepció.

(*: ideák  wink )

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Szerintem a lényeg ott van, hogy mindenki mást változtatna, de senki sem túl sokat. Az ÜTK1-nek adnia kéne valamilyen rendszert, egyszerűt, szépet, nagyjából megszokottat (úgyis lesz, akinek nem tetszik), majd az ÜTK2-nek be kellene vezetnie a játékost a színfalak mögé, és olyan eszköztárat adni a kezébe, amivel tetszőlegesen, a saját ízlése szerint átalakíthatja a rendszert. Persze egy ilyet kitalálni messze nem egyszerű, ráadásul az ÜTK2-őt igazándiból előbb kellene megírni, mint az ÜTK1-et, hogy aztán ne legyenek mindenféle anomáliák (felbukkanó, a korábbi rendszernek ellentmondó elemek, stb).
Tehát szerintem az ÜTK1-ben igenis legyenek kasztok, az ÜTK2-ben pedig magyarázzuk meg, hogy ezek a kasztok igazándiból sémák, és lám így kell új "kasztot" alkotni, amit hogy aztán szabad karakteralkotásként, vagy kasztalkotásként kezelsz (kvázi azt mondod, hogy ugyanabból a szabadon megalkotott karakterből kis variációkkal van száz darab és ez egy kaszt), az rád van bízva. Hasonlóan az ÜTK1-ben legyenek kasztspecifikus varázslatlisták, majd az ÜTK2-ben meg lehet mutatni, hogy kérem így lehet új varázslatokat alkotni (és ez alatt nem a mozaikmágiát értem), ilyen-meg-ilyen, akár eddig rejtve maradt képzettségek mentén, és így lehet egy varázslatlistát összeállítani. Ennek megvan az az előnye, hogy mindenki elégedett lehet vele, hiszen mindenki a saját képére formálhatja a dolgot, másrészt szabad teret ad arra, hogy az írók minden agyszüleményét le lehessen képezni, valamilyen (lehetőleg kevésbé mint többé) eltorzított formában, és akár megelőlegezve is, hiszen az írók nyilván nem szűnnek meg ötletelni attól, hogy valahol kiadtak egy szabálykönyvet.
De a közérthető, leegyszerűsített, az ETK-t akár még hibáival együtt is másoló ÜTK1-re szükség van, különben senki nem fogja bottal sem piszkálni az ÜTK2-őt (megjegyzem én sem), mondván, hogy az már nem mágus. Viszont ha össze van kötve a kettő, ha az ÜTK2 állandóan az ÜTK1-re, mint kidolgozott példák gyűjteményére hivatkozik (és nincsenek ellentmondások), akkor az emberek zabálni fogják a dolgot.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

NémaÁkos írta:

De a közérthető, leegyszerűsített, az ETK-t akár még hibáival együtt is másoló ÜTK1-re szükség van, különben senki nem fogja bottal sem piszkálni az ÜTK2-őt (megjegyzem én sem), mondván, hogy az már nem mágus. Viszont ha össze van kötve a kettő, ha az ÜTK2 állandóan az ÜTK1-re, mint kidolgozott példák gyűjteményére hivatkozik (és nincsenek ellentmondások), akkor az emberek zabálni fogják a dolgot.

Ezzel a bekezdéseddel totál egyet értek. A fő probléma azonban az, hogy szerintem egy 17 évvel ezelőtt, hasra megalkotott rendszerre roppant nehéz most már bármit utólag ráhúzni. Szerintem lehetetlen feladat utólag olyan rendszert tenni a "példagyűjtemény" alá, ami ellentmondásmentesen működik azzal!

H.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Kapcsolódva az ETK problematikájához a következő a véleményem. Szerintem az ETK-t foltozgató, újramagyarázó szerepjátékos szabálykönyv már van a piacon. Nem hiszem, hogy egyedüli cél a veterán játékosállomány kiszolgálása egy nosztalgikus újracsomagolt ETK-val. Hiszen ha sokan is vagyunk, de nem elegen egy sorozat fenntartásához, bővítéséhez.
Nekem nem tetszene, ha egy esetleges új kiadvány annyiban különbözne az elődöktől, hogy „kiegyensúlyoztuk a kasztokat” ; „újraszámoltuk a varázslatok mana igényét”; „realisztikusabb lett a harcrendszer”; stb.

A MAGUS szerepjátékról elmondható, hogy az ETK-nak számos hibája ismert. Ezek foltozgatásával lehet, hogy nem lesz lukas a M* nevű zoknink, de az eltérő színű és anyagú foltozó anyag biztos észrevehető lesz. Nem elegáns megoldás és biztos vagyok benne, hogy van annyi jó példa és saját ötlet a szerepjátékosokban, hogy mernek valami jobbat készíteni.  Valószínű, hogy az írók hathatós támogatásával és egységes látványvilággal hamar megbarátkozna mindenki az eredménnyel.

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Nem értek egyet a véleményeddel, de tiszteletben tartom.
Egyébként kínos, hogy mindig visszakanyarodunk ide: "hogy miért van kukában a helye az ETK-nak". Saját véleményem, hogy nekem tökéletesen megfelel a tökéletlen ETK, mondom ezt azért is, mert a csilli-villi reformkísérletek eddig mind bebuktak. Tíz éve már, hogy senki nem adott ki semmit az ETK-hoz és még mindig az a top, ha a M.A.G.U.S.-ról beszélünk. Nekem ennél meggyőzőbb indok, az ETK vonal követésének jogosságáról, nem kell!

H.

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

hulla írta:

Nem értek egyet a véleményeddel, de tiszteletben tartom.
Egyébként kínos, hogy mindig visszakanyarodunk ide: "hogy miért van kukában a helye az ETK-nak". Saját véleményem, hogy nekem tökéletesen megfelel a tökéletlen ETK, mondom ezt azért is, mert a csilli-villi reformkísérletek eddig mind bebuktak. Tíz éve már, hogy senki nem adott ki semmit az ETK-hoz és még mindig az a top, ha a M.A.G.U.S.-ról beszélünk. Nekem ennél meggyőzőbb indok, az ETK vonal követésének jogosságáról, nem kell!

H.

Ha nincs választási lehetőség, akkor nem is meglepő, ha egy kiadványnak a töretlen népszerűsége. Nem beszélve arról, hogy a szerepjátékkal, mint hobbival egyre kevesebben foglalkoznak nálunk, igen kevés az új játékos és ők is általában valamilyen régi motoros útján ismerik meg ezt a fajta játék stílust, akik általában a régi szabálykönyvet használják. Továbbá mivel jelenleg nincs új törvénykönyv, kivéve Tuan féle kiadást, de az se nagyon terjedt el és alapvetően nem is hívta fel magára vásárlók figyelmét, így igazából megint csak ETK maradt. Ebből kifolyólag, a már fent említett szituáció lép fel, vagy is jó, hogy népszerű valami, ha nincs más. (De ettől függetlenül, én is kedvelem a régi rendszert, de szerintem szükség van a változásra.)

A reform kísérlettek nagyobbik részével kapcsolatban, talán legfőbb probléma talán az volt, hogy az alapváltozásokat elkezdték bevezetni aztán félbe, illetve támogatás nélkül hagyták a rendszert, így jó hogy hamvába halt. A D20-s rendszer nem lett volna rossz, rengetek jó ötlet volt benne, de ott meg a szerzők nem hallgattak a tesztelőkre, illetve közbe szólt neki a M.A.G.U.S jogi huzavonája is és kiadó nélkül maradt rendszer jó hogy behalt, mindenféle támogatás nélkül.

Az ETK maga idejében remek rendszer volt, de a megjelenése óta sokat változott az RPG-s világ, és így szerintem a M.A.G.U.S rendszerének is fejlődnie kéne. Az, pedig, hogy többen felvetik egy új rendszer ötletét, szerintem azt jelenti, hogy az ETK nem biztos, hogy már a legjobb.

„A Galaxisban a Császár az úr, míg a hajón a kapitány”
                                                 Általános űrtengerész mondás

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hali!

Blake írta:

Az ETK maga idejében remek rendszer volt, de a megjelenése óta sokat változott az RPG-s világ, és így szerintem a M.A.G.U.S rendszerének is fejlődnie kéne. Az, pedig, hogy többen felvetik egy új rendszer ötletét, szerintem azt jelenti, hogy az ETK nem biztos, hogy már a legjobb.

Jelenleg viszont a tervbe vett ÜTK (Übertörvénykönyv) ETK alapú, konkrétan nincs rá elég ember
(ill. feltehetőleg pénz sem), hogy egy teljesen új rendszerben gondolkodjon a kiadó.

E' van.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Sajnos előbb nyilatkoztam és csak ezt követően informálódtam...

A begyűjtött infók alapján arra következtetek, hogy a jogi akadályok elhárítása után profitorientált és nem nonprofit kiadvány a cél. A profit maximalizálásának egyik kézenfekvő eszköze a költségek minimalizálása, szerintem ezt jelenti egy létező és "jogtiszta" rendszer frissítése ingyen dolgozó fejlesztőkkel.

Kár, azt hittem valami olyasmi készülődik, amire érdemes odafigyelni.   roll

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

KLM:
AZ ötleted a hang alapu imagnácioval felettébb ötletes, a problémák vele:
-továbbra is van mágiaellenállás, mig az od ellen ugye nincs(hacsak nincs od pajzsod)
-M*ban nem kell hallani a hatalomszót az alanynak, az imagnácioval viszont ha jol gondolom kell(agyanis az imagnácio nem ugy müködik h erre használható legyen, viszont ugy gondolom h nagyjából értettem h mire is gondoltál)
plusz halálos hatáshoz legalább vérségi kapcsolat kéne ami ősmágiában nincs.
ennek ellenére mint mondtam kreativ, lehet h gondolkodok még rajta h lehetne csavarni rajta h megfeleljen kösz a tippet.

Az elözö postombol az maradt ki h ha 2 könyvre terveznek, az elsö lehetne egy egyszerüsitett könyv, ami a kezdöket célozza meg, mig a 2. ugye az elsöben kifejtett szabályok árnyalása(de ezt már többen is irták)

Jó lenne tudni h mi is most a helyzet, maradt-e az elképzelés h ETK rework lesz a dolog(ami ellen talán több dolog szol mint mellette) vagy esetleg változott az elképzelés, vagy hogy állnak a "fejlesztök", mert szép h mi itt ötletelünk, csak olyan meddönek érzem:)

ui. bubmac nem akartalak megbántani, meg nem épp neked szolt a dolog, csak kapora jöttél, bocsáss meg ha mégis a lelkedbe tiportam, viszont a jo oldalát nézem a dolognak, kiderült h tulajdonképpen te se preferálod igazán az ETK alapon történő fejlesztést. smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hali!

(Szóba került - ismét - a Kódex, próbálom laikusoknak is magyarázni)

Smerto írta:

KLM:
AZ ötleted a hang alapu imagnácioval felettébb ötletes, a problémák vele:
-továbbra is van mágiaellenállás, mig az od ellen ugye nincs(hacsak nincs od pajzsod)
-M*ban nem kell hallani a hatalomszót az alanynak, az imagnácioval viszont ha jol gondolom kell(agyanis az imagnácio nem ugy müködik h erre használható legyen, viszont ugy gondolom h nagyjából értettem h mire is gondoltál)
plusz halálos hatáshoz legalább vérségi kapcsolat kéne ami ősmágiában nincs.
ennek ellenére mint mondtam kreativ, lehet h gondolkodok még rajta h lehetne csavarni rajta h megfeleljen kösz a tippet.

Igazából ha megnézzük a Renegátot, de főleg az új Garmacort,
http://www.ynev.hu/cikk/garmacor_vere/

akkor bizony :
- a csendvarázs megfogja a Hatalomszókat (nem mintha nem tudnák viszonylag könnyen áttörni
az "ocsmány csíborai" - de egy nagyobb alakulatot ha így bevédenek, akkor azt már komoly erőfeszítés
feltörni nekik is...)

- a dorani odhasználattal kapcsolatban magánban kardoskodtam GA-al, hogy igenis védjen
az od ellen a személyes aura - no persze csak annyira, mint teszemazt egy Tűznyíl ellen.
(Értsd: simán ki lehet szúrni/nyomni/égetni valaki szemét egy Hatalomszóval - de a szemgolyóját
ÁTVÁLTOZTATNI forró lávává nem lehet. Általában árnyalatnyi különbség, ettől még simán végezheti
az óvatlan/balszerencsés kalandozó nedves foltként Ediomad valamely járatának a falán)

- A Kódex rendszerében nincsenek pszi pajzsok, viszont a Személyes Aura számosított és véd
minden ellen (már legalábbis dobhat rá). Sőt, ezzel van megoldva a varázstudók Zónája is,
ezáltal nem éjjel-nappal-télen-nyáron 20 méter a Zóna - node a fentebb emlegetett 3-4 hatásszint
az 30-40 pontnyi Aurát jelent. Első szinten a 30-as Aura varázstudónak is jónak számít és szintenként
nőhet akár 7-8 ponttal is... Innentől kezdve ugye "kihívást jelentő feladat" egy kisaquir 50-60-as Aurája (plusz a fenti 30-40 plusz k10) ellen megdobni az ellenállást (Aura+k10).

- Szintén Kódex, hogy a szimpatikus viszonynak több fokozata van, minél gyengébb, annál nehezebb azon keresztül varázsolni (kb.
több manapont a szimpátia mozaik) illetve annál kisebb hatás
vihető át. Node ott van az, hogy ha valakit egyszer látott a varázsló, akkor 80 manapont rávarázsolni és max érzékelések
mehetnek (a számokat csak példaként írom) - de ha már éppen
"él" az illetőn valamely mágikus érzékelésem, akkor már kisebb
sérülést tudok okozni neki és már "csak" 50 manapont. Magyarán
ha egyszer megvan a szimpatikus híd, akkor további energiabefektetéssel meg lehet erősíteni. Kb. olyasmi ez, mint
amikor átlőnek nyíllal a szakadékon egy cérnát, azzal áthúznak
egy zsineget, azzal egy vékony kötelet... délutánra meg már
ott a függőhíd.

- A Renegátban a kardművészek bizony megdobták a mentődobásukat a Messor hatalomszava
ellen (más kérdés, hogy ettől még pár szegmensre mondjuk a "Harc Kábultan" kategóriába
kerültek és/vagy kiestek a Chi-harcból ). Az emír és talpnyalói meg nem.

Az elözö postombol az maradt ki h ha 2 könyvre terveznek, az elsö lehetne egy egyszerüsitett könyv, ami a kezdöket célozza meg, mig a 2. ugye az elsöben kifejtett szabályok árnyalása(de ezt már többen is irták)

Jó lenne tudni h mi is most a helyzet, maradt-e az elképzelés h ETK rework lesz a dolog(ami ellen talán több dolog szol mint mellette) vagy esetleg változott az elképzelés, vagy hogy állnak a "fejlesztök", mert szép h mi itt ötletelünk, csak olyan meddönek érzem:)

No igen, ráadásul ahogy folyamatosan "esnek be" az "új" fórumiták, valahogy kihagyják ezt a
lépcsőfokot - hogy tudniillik a legkevesebb erőfeszítéssel a legtöbbet akarja a kiadó kihozni az
ETK-ból.
Mondjuk egy zárt fórumon valamelyik illetékes leírhatná, hogy mi a fix - pár mondatban, úgy elhelyezve,
hogy belebotoljon a frissen erre tévedő fórumita.

Adios
KLM

ui.: bocsánat az ocsmány tördelésért - most csak ennyire futotta

Utoljára KLM szerkesztette (2011.05.03. 15:02:17)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hello!

Emlékeim szerint ezt ugy magyarázták, hogy vannak kis aquirok akik ezzel blokkolhatóak, viszont azért egy valóvérüt ediomadból nem hiszem hgoy zavarna egy csendvarázs léynegtelen h ki használja.
Egyébként nagyjából ugyanarra jutottunk, ti. közvetlen testet megváltozatni kivánó hatás ellen véd az aura, mig a közvetett hatások ellen nem(azaz ha a szemet át kivánod változtatni lávává akkor véd, mig ha létrehozol valami tárgyat amit beleröppintesz a szemébe az ellen ugye nem, igy a barbárról mágatagadással nem pattan le a tüznyil smile  )
Viszont a szimptaikus dologban nincs igazad, ki is van emelve h nem erösithető a szimpatikus hid. Persze hogyha csak az alapok vannak Cx-ből és ennyi változtatást engedélyezünk, hogy a hid erősithető probléma megoldva.
Mint mondtam semmi bajom nincs ha ietén bevezetésre kerül az aura használat és adott esetben véd a hatalomszavak ellen is, sőt, csak ebben az esetben megfelelően kell belőni(teszemazt korcs nyelvü hatalomszó 30as auráig, szolga 60, nemes 90, titkos 120).

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Smerto: természetesen nem bántottál meg és ne haragudj, ha kicsit nyersre sikerült a reakcióm! smile Igen, én sem ETK fejlesztésben gondolkodnék, csak - mint már írtam - abból indulok ki, hogy ez a kiadói szándék. Ezért agyalok én, személy szerint azon, hogy mit lehetne kihozni az ETK-ból. Ha kijelentené a kiadó, hogy teljesen új rendszert tervez, akkor azon agyalnék! smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Üdv mindenkinek!
Amit én várnék egy új szabálykönyvtől :
Az alapok tiszteletben tartása ( pl. a k100-as dobások megmaradnak ) mellett valamiféle fejlesztés. A fejlesztés terepe szerintem egyértelműen a képzettségrendszer kellene hogy legyen, itt van a legnagyobb mozgástér. A korábbi próbálkozások is erre fókuszáltak lásd Új Tekercsek. Én a százalékos rendszert támogatnám, érveket nem írnék,jól összefoglalták helyettem. Lehetőség szerint kevesebb képzettség legyen mint több. A játékosok jelentős része szerintem olyan mint én, régóta játszik, és akárcsak mint nekem, kevés a szabadideje. 120 egymásba kapcsolódó képzettség megalkotása szerintem nem kívánatos. Állatismeret és Időjóslás/Fogathajtás nem kell.
A fejlesztés másik iránya a szabadabb karakteralkotás ( kötelező HM szétosztás felejtős, szintenkénti kockakidobás Fp-re papoknál Manára felejtős nálam ), ezt a leírt pontértékes rendszerrel meg lehet valósítani. Megfontolandó a hátterek alkalmazása.
Abban biztos vagyok hogy ha egy új karakteralkotás több időt vesz igénybe mint fél óra, az nem lesz túl népszerű.
A többi eleme a rendszernek szerintem nem szorul totális reformra, persze javítani biztosan lehet rajtuk. Jó lenne egyébként egy egységesebb motor is a rendszer alá. Pl ne legyen kétféle képzettség, döntsük el mit akarunk.
Ha lesz új alapkönyv, én biztosan megveszem, eddig mindet megvettem. Akármi is lesz benne, a kíváncsiság nagy úr. Játszani viszont csak akkor fogok vele, ha korszerűbb lesz mint az ETK/UTK. További jó munkát !

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Örülök neki, hogy ETK alapon fog továbbfejlődni a rendszer. Szomorú, hogy mennyi rosszul kivitelezett szabálykönyv született az utóbbi évek során. Sok hűhó semmiért.

Remélhetőleg a szabálykönyvben meg fog jelenni egy igazi mozaikmágia, aminek az elején megtervezték, tehát jóval szabadabb lesz a varázslatalkotás.
Jó lenne több Max rajz és kevesebb az újak közül. Kategóriákkal jobb a hangulatuk.
Sokat lehetne egyszerűsíteni a helyenként túlságosan bő leírásokon sőt a szabályokon is a jobb helykihasználás érdekében.
A honlapomon összeírtak úgy tűnik ennyi év után sem vesztették el aktualitásukat.  big_smile  http://birbin.fw.hu/

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Sziasztok!

Csak azért regisztráltam, hogy ezt a hozzászólást megírjam, hátha a fejlesztők olvassák és hasznát veszik. Örülök, hogy az ETK megújításán gondolkodnak. Én úgy alakítanám át a rendszert, hogy az ismerős elemek többsége megmaradjon, ha átértelmezve is.

Szóval mintegy másfél éve elgondolkoztam én is a Magus rendszerének lehetséges megújításán.
Amire jutottam (röviden), az alábbi linken olvasható:

https://docs.google.com/Doc?docid=0ARIa … y=CKrbsccC

Sok sikert a munkához, ne csesszétek el big_smile !

Utoljára andras szerkesztette (2011.05.15. 08:42:56)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Sziasztok!

Én sem akartam ideokoskodni a magamét, de ha valakit érdekel, konkrétumok helyett főképp az irányelveket itt részleteztem:
http://heideldan.freeblog.hu/archives/2 … pjatekban1

Érdekes volt utána átnézni az itteni fórumokat (előtte szándékosan nem tettem). Ahogy látom, többen ráéreztünk majdhogynem ugyanarra az irányra, illetve remek ötletek lettek itt feldobva. Kíváncsi leszek, hogy a fejlesztők mit hoznak ki ebből. Én mindenesetre bizakodó vagyok: az elmúlt tíz évben most látom először, hogy összejöhet egy korrekt alapkönyv.

Ynev forever,
Raon

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Sziasztok!

Lehetne egy státuszt kapni, hol tart a fejlesztés?

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Raon írta:

Sziasztok!

Én sem akartam ideokoskodni a magamét, de ha valakit érdekel, konkrétumok helyett főképp az irányelveket itt részleteztem:
http://heideldan.freeblog.hu/archives/2 … pjatekban1
Ynev forever,
Raon

Üdv!

Én személy szerint örülnék, a a fejlesztőgárda kitenne valami egy ilyen jellegű koncepció-félét az asztal sarkára. Így egyrészt lehetne véleményezni, másrészt lehetne az esetlegesen nem teljesülteket számon kérni.  wink

Utoljára Dallasz szerkesztette (2011.07.13. 09:06:09)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Raon írta:

Sziasztok!
Én sem akartam ideokoskodni a magamét, de ha valakit érdekel, konkrétumok helyett főképp az irányelveket itt részleteztem:
http://heideldan.freeblog.hu/archives/2 … pjatekban1

Ha megengeded, megosztanám Veled a véleményemet az általad leírtakról.
smile ETK-reform vagy más motor
Szerintem mindegyik motornak megvan a maga előnye és éppúgy hátránya. Egy új motort meg kell tanulni. Ha egy régit fejlesztesz/változtatsz - magamból kiindulva (pl. Nagy Zöld vs. ETK (kemény vs. puha-fedeles) kiadványoknál a "na vajon mi változott?"- vadászása a szövegtengerben épp olyan fárasztó, mint egy új rendszer megtanulása, sőt! Egy jelenleg L5R-t játszom főleg, a 1st. ed. játéktechnikáját használjuk, és kb. 10 perc alatt fel lehetett fogni a lényeget. Ezzel összevetve a kül. azonos alapon készült M* szabálykönyvek közötti különbség-vadászással ennél jelentősen több időt töltöttem.

smile Leg-legfőbb vezérelv: nálam egy korrekt M* rpg alapja, hogy lehetőség szerint minél inkább segítsen lemodellezni az irodalmi Ynev világát.
/signed. Ehhez viszont az kellene, hogy az íróknak legyen egy vezérfonal, legyenek korlátok, hogy mit lehet és mit nem. Meddig terjed az írói fantázia lehetősége, és mi az ami már világképpel ütközik. Tehát kellenek világképi alapok, amiken állva lehet reptetni a fantáziát. Nem össze-vissza írogatni, majd ráhúzni a M*-logót.

smile Második számú fő irányelv: én alapszabályokban és modulokból összeválogatható opcionális szabályokban gondolkodnék
/signed. Különösen a mágiarendszernél lehetne pl. alapesetben csak és kizárólag tapasztalati mágus, a bővítettben mozaikmágia, és bővített mágiarendszer (amire épül (aminek kivonata) az egyszerűbb rendszer).

smile 1. Karakteralkotás
"Miért nem úgy van ez megcsinálva, hogy alapban csak x+1-et ismer"
Szerintem ez akkor járható, ha a "kaszt" csak színesítő "izé", nem pedig a karakter cselekvési eszközkészletének nagybani meghatározója. Érthetőbben: ha első szinten 2 varázslatot ismersz, abból az egyik a bagolyszem, a másik a villámvarázs, akkor két lehetőség van. Vagy nem fogod használni a kasztodat, mert egyszerűen nincs alkalom, amikor értelme lenne a sötétben látni és villámokat lövöldözni (tehát az iskola kb. másodlagossá válik), vagy a tipikus "ha csak kalapácsod van, mindent szögnek látsz" esete áll elő, azaz egy sütis dobozt is villámvarázzsal nyit majd ki a kari.
Első irányelv: iskolák, rendek, mesterek kellenek.
Ez oké, annyiban, hogy ez ténylegesen csak a nagyon kifejtett szabályrendszerben kaphat helyet, az első 2 lépcsőfokon max. kitek lehetnek játszhatók.
Második irányelv: az egyes kasztokon belül a tudásanyag Ynev-hű felosztása szükséges
Ez is ok.
Harmadik irányelv: e kettőből levezethető pl az is, hogy lehet új tudást kutatni, mi értelme pl. egy boszorkánymesternek kísérletezni, magányos harcosoknak a megfelelő mester keresni.
Oké, de a 2. irányelv itt is erősen be kell, hogy játsszon, azaz egy dzsad nekromanta ne kutasson bárd dalmágiák után.

smile 2. Képességek
Amit ebben a témában első körben elvetnék, azok a kockadobások
Egyetértek. Nálam ált. pontelosztás működött, de pl. az ÚT rendszere is jó szerintem.
Első irányelv: pontelosztásos módszer... Ez esetben mondjuk én nem engednék kezdő karakternek 15 fölötti képességet.
Ez oké.
Második irányelv: a képességek átlaga 9, próbáknál a teljes tartomány számítson (akár 2k10-el dobva), és így a könnyítések-nehezítések értelmesebben mehetnek (ha nehezítés, akkor ne +2-vel kelljen dobni).
Ha 20-as a skála, akkor 20 oldalú kockával kelljen dobni. Vagy a rendszer vegye figyelembe a dobásértékek eloszlását (2k10-zel 20-ast dobni jóval nehezebb, pl. mint 11-et)
Harmadik irányelv: a képességek dinamikusan változók és változtathatók legyenek. Ahogy a kor, úgy a fejlődés is az élet szerves része, és ennek is megvan a modellezhető része.
Ez két dolgot vet fel (de egyetértek):
- a képességeknek van-e egyéni maximuma? Pl. egy 6-os intelligenciájúból lehet-e 20-as valaha is? Ha valakinek a csontozata gyengébb, akkor lehet-e izompacsirtát nevelni belőle?
- Igazából 2 értéket lenne érdemes meghatározni, egy elvi maximumot, és egy aktuális értéket. Az aktuális dinamikusan változhat, pl. a karakter elhanyagolja magát, elhízik, vagy "Maonika show-t" néz a TV-ben és leépül az IQ-ja, vagy a varázsló ép testben ép lélek elven reggelente edz, és nő a fizikuma.

Egyelőre ennyi (többire is reagálnék, csak nem akarom floodolni a topicot), ha van kedved/kedvetek beszélgetni erről, szívesen állok rendelkezésre.

Üdv:
Dronner

Utoljára Dronner szerkesztette (2011.07.14. 11:01:49)