Hozzászólás: Általános beszélgető

Általános beszélgető

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Gulandro írta:

Off: A héten már élesítve lesz a fórumrész az új elképzelések számára, tematikus témákkal. Szerintem egészen értékes gondolatok ütköznek most még a Rendszerkedés alatt. Ennél sokkal vadabb és kaotikusabb kellene legyen ahhoz, hogy dekonstruktív lehessen.

Én ezt nem nagyon értem, ugyanis volt ez:

A hónap eleje óta több topikban is taglalt "ködös koncepció" szerint az ÜTK első kötete egy hibajavított és frissített ETK, a második pedig a kapcsolódó ritka kiadványok és extrák gyűjteménye lesz. Mivel a kiadó nem jófej, errata helyett sampler CD-t osztogat majd konkrét játéktartalommal: az ember magáévá teszi, kipróbálja, szétkommenteli, eldönti.

Namost az ÜTK az egy hibajavított ETK lesz, vagy pedig egy új rendszer? Mert ha csak hibajavított, akkor nem értem, mi értelme van rendszerkedni, hiszen új mechanizmus úgysem fog belekerülni. Vagy hibajavított lesz kevés új mechanizmussal?

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@NoiseEHC: k100 alapú (ETK és társai), sok mindent megtartó-de-újragondoló-korszerűsített kiadvány van tervbe véve. Hogy mennyit tart meg a régiből, és mennyiben lesz új, az a jövő zenéje; dolgoznak azok a bizonyos fogaskerekek sok helyen. Az ÚTK-nál (Tuan) szerintem több újdonság várható: hiteles világleírás, könyvekhez igazított mágiarendszer (remélem), rugalmasabb karakteralkotás, és olyan szabályok, melyek bár a régiből merítenek, maximálisan igazodnak a regényekben kapott hangulathoz. smile
A fenti persze csak terv, bennfentes sem vagyok, de ez a cél, és meglátjuk, mi sül ki belőle. Mivel ráadásul nyílt ötletelés zajlik, azt hiszem, kell és fontos rendszerkedni. wink Nem is igazán értem a te, és hulla pesszimizmusát a témával kapcsolatban. Mi végre gond az, hogy ennyi ember ráállt a témára? Ha lesz valami, ha nem, legalább eszmét cserélnek a népek: szerintem ez a placc ezért van.  wink

Tisztelettel: Glendower

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Glendower: Én meg veled ellentétben abban reménykedem, hogy az ÚTK-nál kevesebb lesz a változás. Sőt, azt, hogy 90-95 %-ban marad az ETK. Szóval majd az idő eldönti, mit is várhatunk! wink

Egyébként részemről ez nem pesszimizmus, sokkal inkább türelmetlenség. De már csak egy párat kell aludni ...
Abban pedig tökéletesen igazad van, hogy ez a placc eszmecserére való. Szóval ha mondok is valamit, amit te annak értesz, ami szerintem nem is valójában, akkor se foglalkozz velem. Szóval csak így tovább. Lelkesen! wink

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hulla: Egyetértek, hogy 90%-ban ETK kell legyen, mindössze némi ráncfelvarrásra és ésszerűsítésre szorul az alap (itt csak a rendszerre gondolok, természetes elvárás, hogy újraírják a teljes szöveget, új képek legyenek stb.). Az ÜTK2-ben majd benne lesznek az opcionális nyalánkságok.

@Gáspár András: Hogy ne offoljuk szét teljesen a topikodat (ezért elnézést is!) szeretném megkérdeni:
Mesélnél arról, hogy mi és hogyan vezetett a MAGUS szerepjátékhoz illetve a Halál Havábanhoz? Vagy elmondanád, hol olvashatok erről? Tényleg érdekelnének ezek a dolgok.

Utoljára Narmor szerkesztette (2011.04.20. 17:42:31)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@NoiseEHC: (sóhaj) ÜTK=javított és kiegészített ETK+opcionális extrák. Amire Gulandro utalt, az a Rendszerkedés nevű topik. Simán át lehet nevezni Repceolajra, az ÜTK motorja nem változik biodízellé tőle.

@Glendower: pontos egyezési százalékot nem tudok, de azt igen, hogy nem az ETK átgyúrása volt a cél. A kulcskérdések egyike az, törekedjünk-e egyáltalán az eltérés fokozására, és megkockáztassunk-e bármilyen fődarabcserét. A Doran-projekt és a hasonló kezdeményezések helye sem tisztázott még, a messze legnagyobb b+ pedig a világleírással van. Erre találtam ki a grafikus megoldást, de azóta kiderült, hogy belátható időn belül nem kivitelezhető.

@Narmor: ha a teljes szöveg újraírása természetes elvárás, akkor gondban vagyunk. Van három fölös íród és két szerkesztőd november közepéig? smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Gáspár András: Lehet kicsit elragadtattam magam. De inkább úgy fogalmazok akkor, hogy újszerűen hasson, friss legyen. Az ÚTK-ban sok helyütt nagyon kilóg a lóláb (pl. benn maradt a melyik faj milyen kasztú lehet, amikor elvileg nincsenek is benne kasztok, világleírás  is nagyrészt átemelt stb.). Mondjuk, mivel itt reményeim szerint lesznek kasztok, az előbbi nem gond. big_smile Ráadásul mivel ez egy új ETK lesz, végül is nem szükséges az újraírás (ám új képeket tessék belerakni big_smile, azért elég jó grafikusaitok vannak, nézegettem képeket azóta).

Az hogy a grafikus világleírás egyelőre nem kivitelezhető elszomorít, bár azért én várom, mert az jó lesz. smile Ha lesz világleírás a törvénykönyvben, akkor azt azért tényleg írjátok újra, hogy a mai hivatalos állapotokat tükrözze. Röviden, tömören. (És majd bőven, részletesen, térképekkel, ha egyszer elkészül a grafikus big_smile Arra nagyon vágyom.)

(És bocs a buta kérdésért, mert az ETK előszavában végül is benne van, hogyan, miért lett a magus rpg. De A Halál Havában története még mindig érdekel, mert azt a regényt kifejezetten szeretem. smile )

Utoljára Narmor szerkesztette (2011.04.20. 19:46:14)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Egy nagyon tömör világleírásnak kellene szerintem egy új törvénykönyvben helyet kapnia, két okból: egyrészt az egy vállalható és jól teljesíthető feladat a rendelkezésre álló időn belül. Másrészt a régi játékosok már kellően ismerik a világot, az újaknak azonban inkább az alaphangulat átélésére lenne szükségük, a többi jön magától.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Ha megengeditek én is bekapcsolódnék a "rendszerkedésbe" kezdetnek egy fontos (?) kérdéssel elsősorban az alkotóknak és Andrásnak címezve:

Mi lesz az ÜTK elsődleges célja?
- közelíteni a szerepjáték rendszerét a regényekhez, azt többé-kevésbé leképezhetővé tenni - vállalva ezzel azt, hogy valószínűleg több helyen keményen bele kell nyúlni a rendszerbe és az ezáltal h. az ETK "nemesi vére" hogy úgymondjam meghígul/felfrissül?

vagy

- a régi rendszer kipofozása, az azóta előkerült hibák/hiányosságok korrigálása (többé kevésbé sikeresen) és ezzel egy önállóan is életképes ETK-alapú rendszer létrehozása vállalva azt, hogy a regényekkel való kompatibilitás akár tovább csökken?

Megjegyzem az 1. verziónál sem a teljes újraíráson jár az agyam de abba valószínűleg jobban belefér egy teljesen újraformázott -kasztokkal vagy anélkül; dobálva vagy számolva működő-  karakteralkotási rendszer is

Jó lenne továbbá tudni azt is, hogy
- egy az ETK-hoz hasonló egyszerű vagy akár még tovább egyszerűsített konstrukció lebeg az alkotók szeme előtt - sokkal többet bízva a játék során a képzeletre, kevésbé matematizálva, stb. vagy

- egy az ETK-nál akár komplikáltabb -ha igen akkor mennyivel - rendszer, ami ugyan valószínűleg sokkal realisztikusabb, viszont óhatatlanul lassítja/bonyolítja a játékot/karakteralkotást

sztem már ezeknek a meghatározása is elég sokat segítene a "munkában" mindenkinek, hiszen jobban megadná az irányokat és a határokat nekünk egyszerű rajongóknak is...

Ezzel kapcsolatban persze nem lenne rossz tudni h. pontosan hol is tart a fejlesztés....

Hogy ne térjek el teljesen a jelenlegi témától - Világleírás:

Sztem itt elég egyértelmű a játékos közönség elvárása: egy újraírt, rövid, lényegretörő világleírást akar mindenki, amit aztán a regények és adott esetben a kiegek tovább árnyalhatnak... a lényeg sztem is egyértelműen a hangulatra kell(ene) hogy kerüljön.

A hosszútávon legjobb egyértelműen a grafikus megoldás lenne aminél könnyedén el tudnék képzelni akár A2-A1-es méretű térkép(ek)et is (de minimum 1-2 db A3-ast amennyiben az később akár itt akár más fórumon bővítve lesz)

Utoljára kispalko szerkesztette (2011.04.21. 13:19:34)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hali!

kispalko írta:


Jó lenne továbbá tudni azt is, hogy
- egy az ETK-hoz hasonló egyszerű vagy akár még tovább egyszerűsített konstrukció lebeg az alkotók szeme előtt - sokkal többet bízva a játék során a képzeletre, kevésbé matematizálva, stb. vagy

- egy az ETK-nál akár komplikáltabb -ha igen akkor mennyivel - rendszer, ami ugyan valószínűleg sokkal realisztikusabb, viszont óhatatlanul lassítja/bonyolítja a játékot/karakteralkotást

Na akkor újra (már sokadjára és nem csak az ynev.hu-n):

Szóval van egy rendszer,
- lehet kis és nagyfelbontású (kisfelbontás: vagy van képzettséged, vagy sem, nagyfelbontás: a képzettség
értéke 1%-tól 100%-ig, netán a fölé is terjedhet).

- egyszerű vagy komplikált: dobsz egyet, ránézel és tudod mi az eredmény vs. dobsz százalékot, hozzáadsz
2-3 darab, két-háromjegyű számot és még mindig ott tartasz, hogy csak azt tudod, melyik táblázat szerint
dobhatsz majd sebzést.

- reális vs. irreális: Ha ledobálsz 1000 (géppel ledobáltatsz sokmillió) szituációt egy valóságban is
előforduló helyzetre, akkor a végeredmény hasonlítani fog - mondjuk - egy FBI statisztikához.

Magyarán egy k100-as rendszer is lehet gyors (pld. CX) - és vagy reális vagy "hősies".

Egy kisfelbontású rendszert is sikerülhet reálisra és egyszerűre kihozni (CPunk) de
meg lehet ugyanezt csinálni irreálisra és bonyolultra is (Armageddon).

A Z.Ö.L.D./ETK bonyolult, mert többféle szisztémát használ (harcra k100, képzettségekre részben k100, de
más szisztémával, részben af/mf, mágia/pszi meg megint más), emiatt aztán a felbontása hullámzó,
valamint - a kortárs AD&D 2nd-hoz képest - reális, de pld. a szintén kortárs Palladium/Rifts ill. a CPunk
harcrendszeréhez képest nem az.

A White Wolf "sokkátízes" rendszere pörgős, egyszerű, még ráadásul elég nagy a
felbontása is - de nagyon rosszul kezeli a valóságot. A SRun rendszere nagyjából ilyen
egyszerű, kicsit kisebb a felbontása - szintén kevésbé szimulálja a valóságot.
(Pld. Józsi bácsi az egyikben sem tudja agyonlőni az asszonyt egy golyóval. Nemhogy
csekély rá az esély - nincs rá elég kockája.)

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Amennyiben aktuális egy <beta> rendszer tesztelése majd akkor egy csapattal jelentkezem feltéve ha lesz online elérése is annak ugyanis vidékiek vagyunk. Abból szívesen vonunk le következtetéseket, tippeket ésatöbbi.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

KLM írta:

Na akkor újra (már sokadjára és nem csak az ynev.hu-n): [...]

[OFF]
Szerintem ezt gyorsan lementem, nekem sosem sikerült még ilyen közérthetően megfogalmaznom.
[/OFF]

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hali!

Gambit írta:

[OFF]
Szerintem ezt gyorsan lementem, nekem sosem sikerült még ilyen közérthetően megfogalmaznom.
[/OFF]

A jogdíjat kéretik az államadósságot csökkentő alapnak átutalni  tongue

(Talán ennyi aktuálpolitika belefér, egyébként az eredeti Sicstől származik)

Adios
KLM
:buszke gumicsirke:

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

kispalko írta:

Mi lesz az ÜTK elsődleges célja?

A készülő M.A.G.U.S. törvénykönyv célja az, hogy az alaprendszert felhasználva (ETK) minél jobban közelíthessünk az irodalmi Ynevhez. A kérdés, hogy ez mennyire és milyen irányban tér majd el az eddig ismert rendszertől még nyitott kérdés, amiről a hamarosan induló és említett multimédiás cédé kampány révén titeket, rajongókat szeretnénk megkérdezni elsősorban.

A közönségtalálkozón említett és később megjelenő "második törvénykönyv" ennek a kezdeményezésnek folytatásaként, az eddig más kiadványokban (SUM-ÚT-AK) megjelent fontosnak ítélt rendszermotívumok átvétele lesz, kiegészítve szükséges betoldásokkal és alternatívákkal az első könyvhöz.

Minden későbbi kiegészítés (digitális vagy nyomtatott) azt a célt szolgálja majd reményeim szerint, hogy az időközben lényegesen lemaradt szerepjátékrendszer elérje a modern írásműveket (majd valamikor, egyszer a szép jövőben).

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Gulandro írta:

A kérdés, hogy ez mennyire és milyen irányban tér majd el az eddig ismert rendszertől még nyitott kérdés, amiről a hamarosan induló és említett multimédiás cédé kampány révén titeket, rajongókat szeretnénk megkérdezni elsősorban.

Köszi, ez volt a kérdésem tegnap, amire csak egy sóhajt kaptam válasznak... smile

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Minden elismerésem a fejlesztőknek, ennél kevés hálátlanabb feladat van. A M* RPG jellegzetesen magyar termék, vagyis mindenki (jobban) érteni vél hozzá, mint maguk a fejlesztők.  smile Gyakorlatilag bármi jön ki, biztosan lesznek páran, akiknek ez vagy az nem lesz jó.  wink  Örülök, hogy itt a fórumon konstruktív közegben folyik a vita, és remélem, hogy a fogadtatás is ilyen hangulatú lesz.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

lightningrider írta:

Minden elismerésem a fejlesztőknek, ennél kevés hálátlanabb feladat van. A M* RPG jellegzetesen magyar termék, vagyis mindenki (jobban) érteni vél hozzá, mint maguk a fejlesztők.  smile Gyakorlatilag bármi jön ki, biztosan lesznek páran, akiknek ez vagy az nem lesz jó.  wink  Örülök, hogy itt a fórumon konstruktív közegben folyik a vita, és remélem, hogy a fogadtatás is ilyen hangulatú lesz.

Ha más nem, a JK-NJK erőviszonyok, vagy a hősösség szintje lesz az, ami nem tetszik. Erre írtam a múltkor, hogy ki jobban, ki kevésbé duzzogva fog alkalmazkodni.

Viszont ha mást nem, annyit azért meg lehet állapítani a hsz-einkből, hogy mik azok a sarkallatos pontok, ami a legtöbbeknek szúrja a szemét.

Amúgy kezdem azt hinni, hogy az egyetlen megoldás már tényleg az, ha pályázatot írnak ki, aztán a beküldött koncepciókból kiválasztják a legjobban tetszőt. (hopp, most jut eszembe, András már megelőzött ezzel a gondolattal - lásd dorani nekromanták)

Illetve ha most majd a fejlesztők jó ETK-ból átdolgozott ÜTK-t adnak ki (jut eszembe, lehetne a sorszámozást követve HTK a címe), akkor minden elismerésem az övék.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

@Sötét Ezredes: Nem tudom. Számomra a HTK név feltételezi az előző két törvénykönyvet is, így azok használatát. Azonban az ÜTK egy új törvénykönyv lesz, mely felülírja az előzőket.
Ezt figyelembe véve hívhatnánk simán csak Törvénykönyvnek is. (TK vagy MaTöK  big_smile)

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Milyen legyen az új törvénykönyv formátuma?

Újra felvetem ezt a kérdést, mert engem ez is kifejezetten foglalkoztat. Főleg most, hogy megjött a Song of Ice and Fire rpg-m, s kézbe vehettem egy kis formátumú rpg könyvet (6"x9"). Rendkívül kellemes, könnyű (puhafedeles) és nem foglal sok helyet. smile
Szóval egy esetleges dobozos kiadás esetén, szívesen látnám ilyen formátumban a törvénykönyvet. (Bár a terjedelem miatt valószínűleg ketté kellene venni, ám mivel együtt lenne megvásárolható, továbbra is egy könyv maradna, csak két kötetben.) Persze hátránya, hogy nem használható játékosfenyítő eszközként, de semmi sem tökéletes. big_smile
Továbbá ugye a doboz esztétikus, könnyebben eladható a kiadó részéről (szerintem), és akár olcsóbban kivitelezhető (??? erről fogalmam sincs), mint egy kemény borítós, nagyalakú könyv.
A kiadó sok társasjátékot is kiadott/kiad, így van tapasztalata e téren (talán több is, mint a szerepjátékok terén).

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Most szolok hosszu lesz csak erős idegzetűeknek ajánlott smile
Elöször szeretnék reagálni az ÜTK kapcsán szobakerült dolgokra, majd a 2. postban összegezném a véleményem, spoilerbe tenném hogy ne kelljen annyit görgetni annak aki nem kiváncsi rá de sajnos nincs ilyen opcio, szoval kezdjünk is bele.


NémaÁkos írta:

Most kapok a Kispalkó által felvetett mozaikmágiás témán, és a meglévő rendszer javítgatása jegyében előadom sirámaimat.

- Egyrészt az elemi mágiában a formázásokat vagy kör helyett négyzet alakúra cserélném (főleg fal és szőnyeg esetén, ahol az esetek többségében az a praktikus), vagy a kitöréshez hasonlóan egyszerűsíteném az E számítás módját (kupola és sátor esetén stílusos), mert emlékszem, hogy kiskamaszként bizony problémát jelentett, amikor minden egyes alkalommal körterületet-gömbfelszínt-gömbtérfogatot kellett számolni.

- Természetes anyagok mágiájánál nem következetes, hogy mi minősül mágikus anyagnak. A Fantomharcosban a harcos megfoghatja a láthatatlanná tett kardját, de a Halottmozgatás bélyeg leírásánál az szerepel, hogy a varázslattal mozgatott holttest átformázással tartósítható, vagyis nem mágikus. A megoldási javaslatom, hogy tegyünk különbséget mágia hatása alatt álló, és mágikus anyagok között. (Előbbibe tartozna minden, amire rávarázsoltak, utóbbiba pl.: a drágakövek, természetben nem létező/ mágikusan létrehozott anyagok, egzotikus hupilunírok, illetve minden, ami Mágikus aura varázsjelet visel.) Így a Fantomharcosnak szüksége lesz egy láthatatlan, Mágikus Aurás kesztyűpárra, de minden egyéb működik, ahogy eddig. Az egyetlen különbség az lenne, hogy az egyik varázsló által átformázott tárgyat egy másik tovább tudja formázni (én ezt akkor engedném meg, ha a második varázslat erősítése nagyobb az elsőnél).

- A légiesség leírását valahogy meg ellene reformálni, mert még ha ösztönösen érzi is mindenki, hogy miről van szó, amikor az alkalmazásra kerül a sor, bizony felmerülnek kérdések. (Ha áthatol a nemtelen anyagokon egy tárgy, miért áll meg a földön? És miért áll meg az asztallapon? És mi a helyzet, ha valaki légiessé teszi magát, és át akar menni a földön fekvő, belülről lezárt csapóajtón?) Meg kell mondanom, hogy erre nincs értelmes megoldási javaslatom.

Lehet, hogy ez csak engem zavar, de egyrészt az Átalakítás kiköti, hogy az anyag halmazállapota nem változik, másrészt viszont a kövek sűrű iszappá való változtatása többször szerepel a könyvben. Hogy a sűrű iszap milyen halmazállapotú, arról szerintem lehet vitatkozni, úgyhogy hogy a kecske is meg a káposzta is illeszkedjen a rendszerbe, bevezetnék egyrészt átmeneti halmazállapotokat, másrészt egy varázslatot, ami az anyagot ezek között tudja picit mozgatni.
Így a halmazállapotok: szilárd - por - légnemű - pára - folyadék - képlékeny - és a kör ismét a szilárddal zárul. Az Átalakításhoz hasonló új mozaik ezek között tud egyel jobbra vagy balra mozogni, így tud szilárdból port, vagy képlékenyet (effektíve a sűrű iszappal, mézzel, kátránnyal egyenértékű valamit) csinálni, de légneműt, vagy folyadékot már nem. Így lényegében a Süllyesztés varázslatnál csak a mozaikot kell átnevezni.

- Jelmágiánál valami komolyabb reformra lenne szükség, mert jelenlegi állapotában a rendszer túl erős. Ez részben abból jön, hogy semmi sem akadályozza, hogy a varázsló energiát gyűjtsön az egyes rajzolatok felírása között. Ha ezt kiiktatjuk, akkor viszont a gólem-familiáris vonalat, illetve az ezekhez kötődő asztrál-mentál-nekro bélyegek Mp igényét át kellene alakítani, különben az életben senki nem lesz képes a létrehozásukra.

Kispalkohoz hasonlóan csak reménykedni tudok, hogy a gömbterület/gömbfelszin stb számitásokat csak viccnek szántad, ami pedig a többi általad felvázolt problémát illeti, a Cx grimoarja remek megoldást nyujt rájuk, egyedül az ősmágiát nem tudom nekem tetsző modon beilleszteni, ha erre lenne valakinek egy frappáns háziszabálya, ami jol alkalmazható, már rég átálltunk volna Cx rendszserrel M*ot mesélni.

Narmor írta:

A Codex kérdés: Engem Codexben a Grimoire döbbentett meg (bár maga a rendszer is bonyolultnak tűnt), amit egyáltalán nem tartok követendő példának. Elsősorban a szerepjáték egy játék, és az embernek más elfoglaltságai is vannak, nincs ideje 300+ oldalas könyveket elolvasnia (csak a mágiáról pl.), hogy játszhasson, mesélhessen. Ezért sokszor a kevesebb több. Szerintem inkább a kampány készítésével teljen több idő, mint a szabályok tanulásával. A mágia elfér 20 oldalon is akár, de magusban többféle út van, szóval legyen 100 oldal.
Kasztok: Régen is jó volt a kaszt, most miért ne lenne? (Sőt, nekem a magusd20-as megoldás is nagyon tetszik, hogy vannak nem kalandozó kasztok, meg kalandozó kasztok.) Egyszerűbb karaktert alkotni (már, ha nem nyomják agyon mindenféle választható képességgel, százötven szakértelemmel, meg egyéb bizbasszal).

Nos szerintem aki varázslóval akar játszani az szivesen végigolvassa azt a 300 oldalt, egyrészt mert élvezi, másrészt pedig egy olyan komplex dolog leirásához mint a mágia szerintem még nem is sok.
Aki viszont tapasztalati mágiát használó karakterrel jön mint pl boszi bárd bm TV, annak a Cx-es rendszerben ugyanugy odanyomod a kezébe a varázslatlistát mint ahogy a magusban van, ugyanis ők kész varázslatokkal dolgoznak, nincs szükség arra hogy értsék is a miérteket. Nem értem a problémát.(Ezt KLM is leirta de azért nem árt a megerősités, és még annyit hogy a Cx rendszere összességében egyáltalán nem nehéz, ugyanis minden probát ugyanugy dob, igy könnyebb is megtanulni. )

Kasztok: régen is voltak miért ne lenne hát elég érdekes érvelés régen spártában a hegyről dobálták le a gyerekeket és rabszolgákat öltek beavatásként most miért ne tennék ugyanezt? (pls KLM ebbe ne köss bele ugy mint a számitógépes példámba, erös sarkitás mind2 és remélem azért érted/értitek a lényegét a mondanivalónak.)
Maradjunk még egy kicsit a mágiarendszernél:


Rastaman írta:

Valaki írta, hogy a varázslatok is legyenek képzettség alapúak. Szerintem ez nem jó ötelt, azért mert ha valakinek első szinten már van annyi kp-ja, akkor magas fokon megveheti az adott iskolát. (én azért ezt szintekhez is kötném, illetve akár képzettségek is kellhetnek hozzá, mondjuk asztrálmágiához lélektan)

(Csak zárójelben, miért ne lehetne? Értékes KP-kat veszit a hétköznapi képzettségeiből, mint uszás pl.(:sátánikacaj:). )

Narmor írta:

Szerintem túlzás minden mágiaformára külön képzettség. A képzettségek inkább átfogók legyenek, s a kaszt határozza meg, hogy a boszorkány csak boszorkányvarázslatokat tudjon. Ezen belül, pedig az adott szektára, rendre mittoménmire jellemző plusz varázslatokat is el lehessen érni.
(Kasztnélküli rendszerben ezt nem tudom, hogy lehet megoldani, de mivel számomra a kaszt kell a magus-érzéshez, ezért itt én most nem is foglalkoznék vele.)
A kaszt által meghatározott mana nekem ugyancsak tetszik.
Mindenesetre viszonylag keveset változtatnék a mágiarendszeren.
Ha azonban részletes képzettségrendszert alkotunk, fölöslegessé tesszük a kasztokat, elvesszük tőle a funkciókat (létrejön sokak álma, a kaszt nélküli rendszer…), viszont ez nem teljesen igaz, mert továbbra is megmarad (ahogy az ÚTK-ban is benne van), hogy a rend/kaszt szintenként befolyásolja azt, hogy mennyit költesz pl. harcértékekre. Tehát alapvetően csökevényes marad a rendszer. No, de eljuthatunk oda is, hogy akkor tényleg mindent képzettségalapúvá teszünk (igazából fölöslegessé válik a kaszt, meg igazából a szint is). Ez rendesen működik, azonban ez már nem magus. Bizony, mert a magus szerepjáték az az ETK. Na, ha jó rendszert akarunk, mindenképpen az ETK-t kell újraírni. No, meg akik az ETK-t szeretik, még mindig, nem hiszem, hogy lenyelnének egy újabb lépést a képzettségalapra helyezés irányába, mert az ÚT, ÚTK stb. mind erre ment… s ezek hibás lépések voltak. Vajon miért vannak még mindig az ETK-ért a legtöbben oda?
Ynevhűség: Kell az átjárhatóság stb. Hát járjon át, lehessen másik kasztnak a tagja is. Ennyivel megoldható, nem kell itt kidobni a kasztokat.

Erre kispalko és noro véleményét tudom csak idézni, amivel eljutunk a kaszt kérdéskörhöz, viszont a "az már nem ETK" és az "ETK=Magus" meg "ha jo rendszert akarunk akkor az ETK-t kell ujrairni" dologhoz csak annyit hogy ha jo rendszert akarunk, akkor nem szabad ilyen dolgokkal megkötnünk a saját kezünket egyrészt, másrészt a Magus az egy szerepjáték VILÁG amihez az ETK egy rendszer, egyetlen problémája hogy nem alkalmas arra amire szánták, ti. ynev játéktechnikai leképezésére, de erről majd még később...

kispalko írta:

Szerintem nemhogy nem túlzás de egyenesen kívánatos... végülis hány mágiaforma van? kb 20-30?

Ha továbbra is marad a kaszt szerinti varázslatlista és mindenki ért a kasztján belül mindenhez (kivéve más rendek spec 3-4 varázslatát) akkor kevés értelmét látnám a képzettség alapú rendszernek.... hiszen akkor marad a sokat kritizált régi rendszer csak pepitában...ha meg eleve nem változik semmi akkor minek belepiszkítani képzettségekkel?

Nézzük példán keresztül:
Adott egy BM aki ismer x varázslatot, majd egy kaland során talál egy kazamatában pl egy Rontás varázslatot... ha a te verziód szerint gondolkodunk akkor egyáltalán nem biztos h. tudja majd használni, hiába érti a formulát, és hiába van meg hozzá a hatalma, hiszen Rontást nem csak a BM-ek de pl Orwella hívei is használnak.... de ettől még a pergamen tetejére nincs ráírva h. milyen kasztú volt a csórikám aki odavakarta, pláne nem h. kinek szánta...
Tehát számomra itt ez a verzió megbuktatta saját magát, hiszen nincs értelme varázslatot kutatni, ha bolhafingnyi az esélyed h. használni is tudod... ugyanígy a lopással...
Ha így lenne hogyan tanulhatott volna az Alidaxi Boszurnő al Shared dolgaiból? hiszen az egyik boszorkány, míg a másik nekromanta...

Ellentétben ezzel a másik megoldás:
- adott egy méretes varázslatlista mágiaformánként bontva (vagy ha úgy tetszik akkor egy minden mágiaformához asztráltól a nekromancián át a vérmágikus cuccokig)
- minden karakter a saját kasztja (még inkább iskolája/mestere) alapján ismer néhány - NEM AZ ÖSSZES! - formából több-kevesebb varázslatot (függően attól h. az oktatási intézménye merre specializálta magát és őt)
- ezen felül a mágikus "tűzereje" és az adott formában megszerzett tudása alapján bővítheti a repertoárját szerzett vagy kikísérletezett varázslatokkal

DE:
- senki nem ismer minden varázslatot - vélhetően még egyetlen iskolán belül sem (már csak azért sem mert a varázslatalkotó alapján bármikor lehet újat alkotni  tongue )

Ennek néhány fontos előnye:
- alátámasztja a M* irodalom által leírt "átjárhatóságot" a kasztok közt
- mindenkinek lehetősége van bővíteni a tárházát (jóformán korlátlanul) akár 1 mágiaformára specializáltan akár "all in" de elaprózva
- a manapont-kapacitás akár függetlenné is válhat a varázslat-kapacitástól hiszen külön képzettség kezelheti
- egyes képzőintézmények radikálisan elkülöníthetők az oktatott tananyagban is
- gyakorlatilag minden karakter egyedi
- biztosan nem fordul elő h. egy boszorkányherceg ugyanazokat a varázslatokat tudja mint Semmiközepénpuszta nevezetű falu vajákosa...
- soroljam még? tongue

Másik:
Csak és kizárólag a kaszt alapján meghatározott manapontérték (vagy épp kp, vagy bármi)...
Ezek szerint te nem akarsz/nem látod értelmét különbséget tenni  pl. egy 13-as IQ-jú és egy 20-as IQ-jú  BM közt... ezek a dolgok tényleg csak engem zavarnak?  hmm

Noro írta:

Kasztrendszer: Miért is?

A szelektív olvasás veszélyét elkerülendő: kaszt- és mágiarendszerről volt szó. Ami magusban elválaszthatatlan egymástól - és pontosan ez a hibája. Az ynevi mágiahasználók ugyanis nem 4-5 sablon köré szerveződnek, hanem több száz egyedi iskolába. Vagyis az ynevi mágiahasználók mintegy 99 %-át nem lehet eljátszani. (Nagyon szép, hogy választhatok neki képzettségeket, de ez egy boszorkánynál kb olyan, mintha elmennél autót venni, és azt hallanád, hogy csak Suzuki kapható, de semmi baj, a kedves vevő választhatja ki a színét )
A kasztrendszernek két járható útja van: vagy mindenre külön kasztot kell tervezni, a "Szalamander klán szerafista fejvadászáig" bezárólag - ami sztem nem egy túl jó módszer, vagy két kasztot kell meghagyni - azt, amelyik varázsol, és azt, amelyik nem.

Szóval kasztrendszer ugye,de türelem, ennek kapcsán jön a képzettségrendszer is de elötte még:

KLM írta:

@Sötét Ezredes és kasztok-szintek:
Az ETK és a legtöbb D&D klón nagy hibája, hogyha szintet lépsz, akkor automatikusan nőnek
a harcértékeid, életerőd/fp-d, manapontod és kap N. darab képzettségpontot is.
A pontelosztásos rendszerekben, ahol szint is van, szintlépéskor oszthatsz el egy bizonyos
mennyiségű pontot - nevezzük KAP-nak, ha már "a Tuanos anyagok az UTK-ig rendben vannak".
Ezekből a pontokból "azt vesz" amit akar, meg amit a mesélő enged neki.

Magyarán nem fordulhat elő az, mint ami egy régebbi mesémben, ahol is egy boszmester
élete első 4 tapasztalati szintjén nem varázsolt, nem harcolt, csak "szemétkedett" - és
folyamatosan lett több manája, pszije, HM-e és képzettségei.

Azt már ne is emlitsük hogy egy 10es szintű vari a szintenkénti hmeknek hála mágia nélkül közelharcban legyaláz egy elsö szintű harcost,(jo ETK-ban a vari 4hm-el talán nem, de egy BM 7 hm/szinttel minden bizonnyal) evezzünk is tovább a képzettségekhez.

NémaÁkos írta:

Attól viszont én is frászt kapok, ha a képzettségek képességfüggők.  Ez egyértelműen nem kombinálható a kidobálós rendszerrel, a pontelosztós viszont nekem nagyon mesterségesnek tűnik, ráadásul a képzettségek képességfüggésével kombinálva borzasztóan bebetonozza a karakteredet a megalkotásukkor.
Ez egyrészt az újoncoknak rossz, akik nem tudják fejből az egész rendszert, és így nem tudják megmondani karakteralkotáskor, hogy harmadik szinten majd milyen képességet akarnak tanulni (aztán ott jön a meglepetés, hogy nini, mégiscsak kellett volna az a 16-os erő), másrészt életútjátékban lehetetlenné teszi, hogy a karaktered megváltozzon. Pl.: A fent említett nagyszájú katona, akit fiatal korában mondjuk a hamiskártya, és a szexuális kultúra érdekelt, áteshet később egy olyan katarzison, ami más irányba fordítja.

Mivelhogy tudtommal 2 könyvre terveznek, igy az első mehet a kezdöknek, egyszerü szabályokkal, kidolgozott karakterekkel/sablonokkal, igy az esetleges tulajdonság követelmények nem okoznak fejtörést a rendszert nem ismeröknek,és miután kiválasztották a kész karakterek közül a nekik tetszőt már játszhatnak is. Ezzel kapcsolatban viszont feltételezem belátod hogy az ésszerű képesség és képzettség követelmények valamilyen szinten szükségesek, hisz IRL se tanul mindenki kvantumfizikát, ugyanis kevesen vannak aki megértik (ritka a magas intelligencia képesség), viszont a veleszületett tulajdnságok bizonyos mértékben fejleszthetőek (egy átlagon aluli fizikummal rendelkező személy edzéssel átlagos, vagy enyhén átlag feletti is lehet, persze ennek az ellentéte is megfigyelhető...)

bubmac írta:

Én személy szerint nem szeretnék %-os képzettségrendszert. Még úgy sem, hogy a Codex rendszere nekem is tetszik. Valahogy nem "MAGUSos".

bubmac írta:

@Zelgor Seymalas: A Fuzion valóban egyszerű, talán már egy kicsit túl egyszerű is. Semmiképpen sem javasolnám, hogy abba az irányba lépjünk el. Nekem legalábbis olyan MAGUS nem kéne!

Hát bubmac-nak tetsző rendszert nem fogtok csinálni fiuk, hacsak nem adjátok ki újra változtatás nélkül az ETK, bár még az se biztos hogy jo lenne neki smile
Azzal kapcsolatban pedig hogy "Valahogy nem "MAGUSos",a falnak megyek, föleg h olyan dolog kapcsán mondják ami a magusban is van, ugymint most a %-os képzettségek (WTF?).

bubmac írta:

1994 óta m.a.g.u.s.-ozok, kipróbáltam több tucat szerepjátékot, de pl a DnD engem elriasztott. Az egész egy TÁRSASJÁTÉK, ahogy nagyon találóan megfogalmaztátok. Figurákkal térképen lépegetni, mindent precizen kiszámolgatni.... és mégis a végén egy 20 oldalú kocka dönt, mert aránytalanul kicsi a képességek szerepe a kockához képest... szörnyű!

Namost akkor mindenki gondoljon egy ETK-s harcosra aki elsö szinten 30as támadoval dob k100-at…
A szerencse (k100) itt a tudás több mint 300%a…szörnyű! (mégis ezt preferálják).

Végül pedig a "mi is a k100as rendszer" és "miért is jo az ETK" kérdéskörre reagálóknak köszönöm a fáradtságot, és bár megkésve, de reagálnék is.
Ugyan a k100as dolgot félreértettétek, ami az én saram, amire a kérdéseel rá akartam mutatni hogy az általatok K100ként aposztrofált rendszer több helyen használ k10-et mint a rendszer elnevezéséűl szolgáló k100-as kombinációt(ugye a harcrendszerben és annál a 10 vagy mennyi %-os képzettségnél használunk k100at a probákhoz, mig a tulajdonságpróbáknál, a kezdeményezésnél, és a mágia/pszi ellenállásnál k10-el döntünk a sikerről).

Az általatok pozitivnak ítélt dolgok, egy részével egyetértek (egyszerű nyelvezet, harcrendszerben KÉ/TÉ/VÉ/CÉ(!!), meg SFÉ megléte, mondjuk az életerő rendszerrel sincs bajom, külön pszi és mágia) másik részével viszont inkább nem, vagy nem teljesen (pl a 10 tulajdonságnál a szépség mindig másodlagos, az asztrálról mai napig megy a vita hogy most mit is jelent, a dobáskodok meghát....1-2 kockával kell dobni tény, de egyszer alá, máskor fölé, egykockával 2 kockával, szoval teljes káosz, csak az igazodik ki rajta akinek ez volt az első RPG-je, mivelhogy ETK ezért a képzettségrendszer 2 fokozata szerintem nagyon kevés, sokszinű karaktert pedig nem ezzel a rendszserrel csinálnék, hacsak nem a bárdra gondoltál, mert az valoban univerzális).
Mindketten-ti. glendower és lightningrider- emlitettétek hogy elég egy könyvet vinni, amiben benne van minden, ez nagyjából igaz is, ugyanakkor az AK is rendelkezett ezzel a tulajdonsággal, és ott még egy remek km-eknek szólo rész is volt, mesélési tanácsokkal,hosszutávú szélsöséges környezeti hatások következményeivel, éhezéssel-szomjazással, egy meglehetősen jo állapotrendszerrel, a dobáskodok is egyszerűek és azonos szisztéma szerint zajlottak, mégse lett sikeres.
Az ok roppant egyszerű

hulla írta:

Az is tény, hogy hiába jöttek-mentek itt a különféle MAGUS rendszerek, még mindig az ETK-t használják a legtöbben.

De nem azért, mert az a legjobb!

Azért, mert a többség azt szokta meg!

Mert a népnek Az A MAGUS!

A forumokon azt olvassuk hogy mennyire táp a vari/bárd/stb, mennyire bugo a mágia"rendszer" mégis ha bármi változna akkor ők mondanák elsőként azt hogy "nade kérem az már nem magus" smile

Most pedig aki eddig eljutott következzen az hogy miennek kéne lennie SZERINTEM a M* rendszerének.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Kezdjük az alapokkal:

Noro írta:

Üdv

A különféle magus szabályrendszerekben három nagy, visszatérő problémát látok:

1) Ötletszerű  - tehát nem tervszerű - kidolgozottság. Például a próbadobásra alkalmas és nem alkalmas képzettségek, a mágiaellenállás szempontjából kezelt és nem kezelt varázslatfajták, mind azt mutatják, hogy valamit eszünkbe jutott kidolgozni, valamit meg nem. De ide tartoznak a "realitás" irányába tett random kitérők a harcrendszerben (pl. pajzsok). Ezektől nem lesz játszhatatlan a rendszer, de zavaró és kényelmetlen igen. magusban sztem csak az igazodik el igazán jól, aki (még) nem szokott hozzá egy jobban felépített szisztémához. Mint a Fuzion vagy a BRP (magyar képviselőik: Cyberpunk ill. Cthulhu hívása)

2) A kasztrendszer és mágiarendszer teljesen alkalmatlan a világ modellezésére. Ha Ynevet akarok mesélni, a magus talán a harmadik-negyedik alternatíva gyanánt merül fel bennem, előbb nem

3) Kell egy alapkoncepció az egész alá. Mire való a játék? Jelen pillanatban nem támogat sem egy konkrét világot (lásd fent), sem egy konkrét játékstílust. Ide tartozna még az is, hogy mi a "Kalandozó", és hogyan jelenik meg a játékban, vagy mi a '10. szint", és hogyan jelenik meg a világban.


hulla írta:

Az is tény, hogy hiába jöttek-mentek itt a különféle MAGUS rendszerek, még mindig az ETK-t használják a legtöbben.

De nem azért, mert az a legjobb!

Azért, mert a többség azt szokta meg!

Mert a népnek Az A MAGUS!

A forumon a különböző postok alapján nekem az jött le(bár a dolog közelsem reprezentativ, ahhoz kevés hozzászóló emberke van) hogy tulajdonképpen igaz hogy a többség az ETK-t tartja alapnak, és azon csak egy kis változtatást szeretne eszközölni, viszont a furcsa hogy más-más részeket tartanak jonak és más-más részelen változtatnának. Egyesek inkább szabad karakteralkotást szeretnének, mások kidobásos modszerre voksolnak, vannak akik a kasztrendszer elkötelezett hivei,  a többség viszont képzettség alapu rendszer mellett érvel, néhányan a mágia"rendszert" ugy hagynák ahogy van, mert jo az, pedig azt hittem, azt mindenki belátja hogy nem megfelelő ebben a formában,  a képzettségeknél pedig minden van mi szem szájnak ingere, Af-Mf, AF-Kf-Mf, 5 fokozatu, %-os, célszámos, mindenki mást tart üdvözitőnek.
Ebből következik hogy bármit is csináljanak új rendszer cimen, biztos lesz olyan csoport, aki elégedetlen lesz. Vagy azért mert tul sokat változtattak, vagy azért mert tul keveset, vagy azon ami az egyik ember szerint jelen formájában jo volt, mig más szerint nem és vica versa, és mindig el tudják sütni azt a mondatot hogy "az már nem magus" ezt a helyzetet pedig még az is fokozza hogy helytelenül célok között szerepel az ETK alap, ami megköti a kezét a fejlesztöknek, igaz nem definiálták hogy az ETK-ból mi az az alap amiről el szeretnének indulni.

Mit is kéne akkor tenni?
Prioritásként kezelni hogy a rendszer a lehető legjobban modellezze a regényekből megismert világot, anélkül hogy az irok kezét bármiben is megkötnék, akár olyan áron is hogy teljesen új alapról  kezdenék a fejlesztést, ugyanis a toldozgatás-foltozgatás csak még nagyobb káoszhoz vezetett (ppk-summarium-HBG-MTK egymásnak ellentmondó szabályok, hirtelen felbukkanó új eddig nem létező képzettségek és még sorolhatnám). Persze ott a másik oldal is, ugye az AK ezzel probálkozott és csufos kudarcot vallott, pedig voltak benne jo dolgok, ahogy természetesen hibák is, lényegében viszont csak egy D20as vázra huzott ETK volt, a jó ámde elsöre nem feltűnő pluszok elsikkadtak, valszeg a többség belelapozás után meg se vette, játszani még kevesebben játszottak vele, bevallom elöször énis odzkodtam attol hogy d20, és félre is tettem, de 2-3x átnéztem, és rájöttem hogy vannak benne jo ötletek, de eddig kevesen jutottak el.
Az UTK pedig olyannyira ETK hogy nagyitova kell keresni a változtatásokat, ahol viszont szembetűnő nagygenerál történt ott többnyire rosz irányba, elég a fegyverek harcértékeit(föleg sebzés) és páncélok SFÉ-jét mondanom, de a félig szegmens féli kör alapu harcrendszer körbekezdeményezése is elég komoly baki, ellenben a pontelosztos karakteralkotás mint ötlet mindenkinek tetszett, a megvalositásával viszont voltak olyanok akik nem értettek egyet.

Akkor milyennek kéne lennie a rendszernek(szerintem)?
Mindenképpen képzettségalapunak. Az nem müködik hogy mindenre külön kasztot alkotunk, ahogy noro is mondta, egyrészt az ETK szerint rengetegmindent kell meghatározni, másrészt, egy dvd-nyi anyag se lenne elég minden kasztnak ami elöfordulhat, mig a képzettségekkel ugyanugy meg lehet határozni egy "kasztot", és nincs szükség eltérő tulajdonságkidobási modszerre, kp alapra kp/szintre stb stb stb.
Ez azt is jelenti hogy a mana, a pszi, a harcértékek is képzettségből számolandóak lesznek, ergo szintenként nem növekednek, amivel eljutunk a TSZ problémához.
Most a TSZ határozza meg a karaktert, nem a karakter a TSZ-t, és a képzettségeknél inkább hátrány mint elöny, nincsenek fokozatok a fejlödésben, 2 szint között a karakter nem tanulhat semmit ha elköltötte az összes kp-ját szintlépéskor.
Erre én abban látom a megoldást, hogy megforditom a dolgot. Nem ezért lesz erös egy karakter mert magas szintü, hanem azért lesz magas szintű mert erös.
Egy képzettség attol fejlödik hogy gyakoroljuk, nem attol hogy kalandonként egyszer használjuk, ezt átültetve egy karakter évente kapna mondjuk 30 KP-t, amit eloszthat a képzettségei között annak megfelöel meiket mennyire gyakorolta. Ezt a mennyiséget a KMmodosithatja, ha a karakter fél évet lábadozott mondjuk komában volt, akkor nagyon nem gyakorolhatott semmit, ergo kevesebb KP jár neki.
A képzettségek szintjének összegzésével pedig kapunk egy értéket ami szintként funkcionálhat, ugyanis a szintnek a karakter erösségének fokméröjének kéne lennie.
Ezt még tovább árnyalhatjuk hogy nem csak egyfajta szintje van a karakternek, ugyanis a képzettségek csopotjainak megfelöen a karakterek más más területeken lesznek erösek.
Valahogy igy Harci-3/Mágikus-0/Szociális-2/alvilági-0.
Ezzel megoldodik a hétköznapi emberek leképezésének problémája is.
A mágia"rendszerre" teljes felujitás kell, tulképp ki kéne dolgozni egyet, bár a Cx tökéletes lenne M* alá csak az ősmágiát nem tudtam kezelni vele mint emlitettem(ötleteket szivesen fogadok), a felszereléseket is ujra kéne gondolni, a profán mágiás varázstárgyakat erösiteni és a parázsgömbös és regénybán elöfordulo dolgokat is beillszteni.

Na a végére összecsaptam, már én unom a saját postom, akinek sikerült elolvasnia annak ezuton gratulálok.

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Smerto: végigolvastam, nem volt vészes, elég jól kitértél sok jellegzetes problémára.

Amit egy lényeges dolognak tartok, hogy a "az már nem MAGUS" jellegű megszólalások egyáltalán nem csak ennek a szerepjátéknak a rajongóira jellemzőek. Ugyanez lefutott a DnD-nél, World of Darknessnél is. Mikor kijött a Dnd 3.0 temették a szerepjátékot. Amikor kijött a 4.0 ugyanez megismétlődött. Mikor a White Wolf rázárta a koporsót a régi Wod-ra és kijött az új, szinte mindenki hiányolta a régi dolgokat (én is). Mindhárom esetben egy idő után maradt egy nagyon szűk réteg, akik továbbra is a régivel játszottak, de a többség váltott és ami szerintem nagyon fontos, akik újonnan kezdtek bele, azok az újjal kezdtek(ezt, mivel nem hazai játékok, a nemzetközi piacra értem, itthon persze szint mindenki a régivel játszik, mert az van magyarul).

Az egész okának azt látom, hogyha valaki megszokott egy régi rendszert, amihez megvett x kiegészítőt, van y háziszabálya, emlékei kötődnek hozzá, akkor MINDENKÉPP sírni fog a váltással. Ehhez még jön, hogy a készítők is ragaszkodnak a régihez, ki tudja miért, talán mert az az ő gyerekük és nem akarnak megválni tőle. De szerintem meg kellene fontolni, hogy akár nagyobb váltást is meg lehet csinálni a rendszerben, úgy, hogy a hangulata ne sérüljön, sőt javuljon. A régiek egy része úgyis fanyalogni fog, az újaknak meg az új lesz majd a "Nagy Ződ". Akkor már akár csinálhatnának egy időtálló, jó rendszert.

Más: ha jól emlékszem GA nyilatkozta itt valahol (ha nem elnézést kérek), hogy a készülő játéknak nem célja a regények világának leképezése. Ez szerintem a létező legrosszabb hozzáállás. Mert az új játékosok a regényekkel fognak előbb megismerkedni, nem a játékkal (nagyrészt), én magam emlékszem anno az Észak Lángjai volt az első fantasy élményem a községi könyvtárból, amikor még nem is hallottam szerepjátékról jóóó régen. Ha pedig valaki új játszani kezd, azt nem azért fog, mert kötődése lesz a régi M*-hoz, hanem mert szeretné "saját bőrén" megtapasztalni a könyvekben olvasott és megszeretett világot.

Végül is, elsőszámú prioritásnak kell lennie, hogy a készülő rendszer minél alkalmasabb legyen Ynev leképzésére. Erre pedig szerintem is egy szabad, képzettségeken alapuló(talán a százalékos lenne a legjobb), akár szintmentes(bár ezt nem tartom fő kritériumnak) rendszer lenne a legalkamasabb. Az egy nagyon jó gondolat szerintem, hogy az alapkönyv legyen egyszerű, mert ez előny az új játékosoknál (lásd még DnD Essentials sorozat). Ebbe mehetnek példa karakter koncepciók("kasztok"), varázslatlisták, alap képzettségek, egy részletes leírás a világ egy játékosbarátabb szegletéről kezdésnek, elnagyolt, kíváncsiságfelkeltő a többiről (későbbi kiegek...) meg ami kell az elején, lényeg, hogy önmagában játszható legyen, de TELJES MÉRTÉKBEN kompatibilis legyen a második könyvvel, akár úgy is mondhatnám, az alapján legyen megírva.

Ja még valami: több helyen felmerült, hogy kidobálós, vagy pontelosztós képességgenerálás. Őszintén, szerintem ez annyira vicces. A DnD 3.0 két oldalban elintézte, hogy leírta mindkettőt, aztán használják ízlés szerint. És az nem most volt. Viszont ez szerintem jó példa arra, hogy nem azon kellene agyalni, hogy mi lenne a legjobb, mert úgyis különböznek az ízlésvilágok, hanem milyen lenne az a rendszer, ami a lehető legtöbb verzióra ad lehetőséget. Állítom egy ilyen játék sikeres lenne.

Asszem ennyi.  Kitartást és bátorságot!

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Hali!

Smerto írta:

Kasztok: régen is voltak miért ne lenne hát elég érdekes érvelés régen spártában a hegyről dobálták le a gyerekeket és rabszolgákat öltek beavatásként most miért ne tennék ugyanezt? (pls KLM ebbe ne köss bele ugy mint a számitógépes példámba, erös sarkitás mind2 és remélem azért érted/értitek a lényegét a mondanivalónak.)
(....már másik post, de Smerto....)
Erre én abban látom a megoldást, hogy megforditom a dolgot. Nem ezért lesz erös egy karakter mert magas szintü, hanem azért lesz magas szintű mert erös.
Egy képzettség attol fejlödik hogy gyakoroljuk, nem attol hogy kalandonként egyszer használjuk, ezt átültetve egy karakter évente kapna mondjuk 30 KP-t, amit eloszthat a képzettségei között annak megfelöel meiket mennyire gyakorolta. Ezt a mennyiséget a KMmodosithatja, ha a karakter fél évet lábadozott mondjuk komában volt, akkor nagyon nem gyakorolhatott semmit, ergo kevesebb KP jár neki.

Hmm... Ez a kettő valahol összefügg.

Szóval a kasztok azért kellenek, mert ugye a "nép" megszokta a ZŐDet, oszt' legalább a színe,
meg a formája legyen hasonló, ha a tartalom nem is. Az már tökmindegy, hogy ezek csak választható
archetípusok, mint a SRun (2nd) elején a színes lapokon lévő példakarakterek - megadják az otthonos,
bejáratott érzést és mellesleg tápügyi mankók is lehetnek.

Másrészt, ha már Spárta... Ha valaki Spártában hoplita volt, akkor belevertek egy "képzettségcsomagot"
(ha megélte, ugye) - amiből sem a túlélő, sem az erőnléti dolgokat nem lehetett elhanyagolni.


A mágia"rendszerre" teljes felujitás kell, tulképp ki kéne dolgozni egyet, bár a Cx tökéletes lenne M* alá csak az ősmágiát nem tudtam kezelni vele mint emlitettem(ötleteket szivesen fogadok),

Hang alapú, imagináción alapuló aurakiterjesztés az egyik (van a Grimóban egy példavarázslat,
arra hat, aki a varázslat "viselőjére" ránéz - hasonlóan, de hanggal), a másik, hogy Yneven legalább
3 szintet adó együtállás az aquir hatalombeszéd. Ja, és a Pusztítás misztériuma is dukál az akvéroknak.
tongue

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

A mindenit, Noro egy az egyben leírta, amit gondolok, grat!

Smerto: hosszú az a post, de érdemes volt elolvasni. Aki 300+ szabályokkal foglalkozó törvénykönyv-oldalt elolvas, hogy Yneven játsszon, annak 1-2 meg se kottyan. smile

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Általános beszélgető

Gulandro írta:
kispalko írta:

Mi lesz az ÜTK elsődleges célja?

A készülő M.A.G.U.S. törvénykönyv célja az, hogy az alaprendszert felhasználva (ETK) minél jobban közelíthessünk az irodalmi Ynevhez. A kérdés, hogy ez mennyire és milyen irányban tér majd el az eddig ismert rendszertől még nyitott kérdés, amiről a hamarosan induló és említett multimédiás cédé kampány révén titeket, rajongókat szeretnénk megkérdezni elsősorban.

A közönségtalálkozón említett és később megjelenő "második törvénykönyv" ennek a kezdeményezésnek folytatásaként, az eddig más kiadványokban (SUM-ÚT-AK) megjelent fontosnak ítélt rendszermotívumok átvétele lesz, kiegészítve szükséges betoldásokkal és alternatívákkal az első könyvhöz.

Minden későbbi kiegészítés (digitális vagy nyomtatott) azt a célt szolgálja majd reményeim szerint, hogy az időközben lényegesen lemaradt szerepjátékrendszer elérje a modern írásműveket (majd valamikor, egyszer a szép jövőben).

Szerintem, ha már egy új M.A.G.U.S alapkönyvön gondolkoztok, akkor teljesen az elejéről kellene kezdeni a munkát, és szakítani kellene az ETK-vel.

Eddig mindenki csak hozzá toldotta az elképzeléseit (Második Törvénykönyv, Summárium/nem is lett befejezve/, Új tekercsek, Új törvénykönyv), aminek a végeredménye összevissza foltozott rendszer lett.

A két könyv helyett pedig inkább lehetne egy jól átgondolt és ki dolgozott szabálykönyv és egy kezdőknek szóló dobozos szett, amit már Narmor is említett.

Így a vélemények végére egy kérdés is:

Tervezitek a M.A.G.U.S angol nyelvű kiadását is, hogy ez a rendszer ne csak kis hazánkban, de a világon máshol is elterjedhessen?

„A Galaxisban a Császár az úr, míg a hajón a kapitány”
                                                 Általános űrtengerész mondás