Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

Kicsit elcsúsztunk a CX rendszerének boncolgatása felé - szerintem az lehet
a különbség, hogy egyrészt más az élettapasztalatunk (érdemes ezt a Bear Grylls
nevű csókát nézegetni a diszkóverin pld.), ill. kisebb részben az, hogy én elfogult vagyok
a CX felé. tongue

Sötét Ezredes írta:


@KLM: hát én bőven benne vagyok a nem hátrányos fizikumú kategóriában, de szvsz esélyem sem lenne felmászni egy hat méteres fatörzsön, mint ahogy annó a kötélre sem tudtam.

Dehogynem... Csak megfelelő motiválás kérdése  wink Az más kérdés, hogy esetleg
csak létrával tudnál lejönni.

De mondok még irreálisabb példát: 25%-os (AF-ú) mászó az esetek negyedében felmászik a csupasz várfalon...

25% azért az nem alapfokú... Közel van már a kismesterhez - itt hivatkoznék a fentiekre, hogy
25% eséllyel sikerül és 50% eséllyel összetöri magát (Feltéve, hogy egyáltalán engedi a mesélő,
illetve, hogy a csupasz várfal 100%).

Másképp fogalmazva, ez egy első bevetéses fejvadász képzettsége, aki - ha sikerül kötelet feldobnia -
akkor 75% eséllyel felmászik, néhány egyéb, apró technikai trükk (biztosítás, stb.) alkalmazásával
meg 95% feletti eséllyel fel is ér, bár nem feltétlenül lesz halk vagy nem csúszik vissza párszor.
Ez szerintem közel sem irreális - legfeljebb kissé hősies.

De itt jön az, ami felett - szerintem - elsiklottál: a mesélő adja meg egyrészt a nehézséget,
másrészt ő határozza meg, hogy mekkora a minimális képzettség (esetleg felszerelés), amivel
próbálkozni lehet!

Illetve ő az, aki ránéz a karakterlapra és a fal ill. a karakter ismeretében azt mondja, hogy
3 tőrödet a fal repedéseiben hagytad/beletörted, illetve fülig zuzmósan, de felértél, ne dobj.

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.19. 13:12:46)

 

Hozzászólás: Beszélgető

És mi a helyzet az extrém esetekkel a képzettségek terén?
Hogy példával éljek: a csapatomban van egy fejvadász 57%-os lopózással, és van egy harcos, aki szintén megtanulta a lopózást, a kp-iból többet is vett: 65%-os neki. A fejvadász orgyilkos verzió, és rendszeresen használja is a lopózást. (szinttől függetlenül, őt gyerekkora óta erre képzik) míg a harcos alig két szinttel korábban tanulta csak meg, de a kp-ból bőven rááldozott (ő egyszerű gyalogharcos, vegyes fegyverzettel, nem az a lopakodós fajta)
Én (km) a fejvadásszal nagyon ritkán, nagyon nehéz helyzetekben dobatok csak, míg a harcossal egyfolytában - még akkor is, ha wc-re lopakodna ki éjszaka. Sőt, van egy testőr njk is, aki a harcost mindig észreveszi.

De, hogy a témához is szóljak: egyetértek azzal, hogy nem kell a százalékos képzettség. egy 5 fokú rendszerbe bőven beilleszthető minden sztem. És mindenképp legyenek összefüggések a képzettségek közt (csomózás nélkül nem tudsz rendes csapdát készíteni, de még csak matróznak sem vagy jó. Ha nem ismered a növényeket/állatokat, nem tudsz mérget keverni stb)

Valaki írta, hogy a varázslatok is legyenek képzettség alapúak. Szerintem ez nem jó ötelt, azért mert ha valakinek első szinten már van annyi kp-ja, akkor magas fokon megveheti az adott iskolát. (én azért ezt szintekhez is kötném, illetve akár képzettségek is kellhetnek hozzá, mondjuk asztrálmágiához lélektan)

A mágiához: én is támogatnám azt, hogy különüljenek el (ha hatásukban nem is teljesen, de varázslási idő, módszer, manapont igényben, távolságban stb, mindenképp) a különböző hagyományok, úgymint: Kráni, Godoni, Crantai, Kyr stb...
Ugyanez a boszorkányokra, boszorkánymesterekre (egy toroni bm nem kráni bm - és egy shadoni boszorkány nem ugyanazon tőről fakad, mint egy Alidaxi), akár még tűzvarázslókra, sőt a papokra is igaz lehet (kyr istenek papja- egyistenhitek - pyarr istenek).
Valamint kapjanak helyet a szerafisták és a hozzájuk hasonlók is.

Más most nem jut eszembe, amit fontosnak tartok.

Peace!

Utoljára Rastaman szerkesztette (2011.04.19. 14:27:30)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

@Rastaman:
Aha, szépen elmondtad, mi is a bajom az ötfokozatú képzettségrendszerrel, méghozzá
úgy, hogy nem is tudsz róla.  big_smile

Következőről van szó: a karakter - mondjuk - 4.-ről és 5. fokúra fejlesztené valamelyik
képzettségét. Ehhez jellemzően közel annyi kp kell, mint amennyi nulláról a 4. fokig
kellett.

Ha ötfokozatú a rendszer, akkor a karakter/játékos ilyenkor elkezd spájzolni, majd
"egyszer csak" megveszi. De addig nem "teszi rá" a képzettségre a kp-t - mert minek?
Jobb lesz tőle a karaktere? Effektive nem. Megköveteli a rendszer? Nem.

Még cifrább a dolog, hogyha "csak úgy" spájzolja a kp-t - és egyszer csak megveszi
a 65%-os lopakodást.

Erre reagáltál úgy, hogy elkezdted büntetni az adott JK-t - pedig ő pontosan azt
csinálta, amit TE, kedves mesélő megengedtél neki.

Ha ellenben megkötjük, hogy egy szintlépéskor csak max. ennyi kp-t (%-os) tehet valaki
egy adott képzettségre - akkor két szint alatt nem lehet behozni azt, akit kölyökkora
óta neveltek valamire. Sőt, talán sohasem (kivéve talán, ha ő épp két évig kómában
van, te meg tanulsz keményen).

Ilyenkor viszont a játékos/karakter el fog jutni jópárszor olyan szituba, hogy 2-3
szintlépésen keresztül nem nőnek effektive az értékei. Lássuk be, kevesen vannak
akik ezt zokszó nélkül elviselik.

Tehát csak kellene a finomabb felbontás (praktikusan k20, vagy %).

Ha ezt elfogadod, akkor a képzettség alapú mágiarendszerrel sem lesz bajod.
-------------

csomózás nélkül nem tudsz rendes csapdát készíteni

Már miért nem? Veremcsapdát nem tudsz ásni? Nem tudsz egy virágcserepet
kitámasztani egy fél dióval? (Odamegy az egér, megrágja a fél diót, ráesik a
cserép) A rugós mechanizmusokhoz kell csomózás?

Ha nem ismered a növényeket/állatokat, nem tudsz mérget keverni

Az arzén és a finomra őrölt üvegpor növény vagy állat? Nagyon-nagyon
szép listája van a régóta használt, ámde ásványi eredetű mérgeknek.

ADios
KLM

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Rastaman: Szerintem a vázolt eset már a KM jogkörébe tartozik, ki-ki döntsön maga yneve szerint  smile 

Egyébként szerintem a 65% jobban lopakodik mint az 57%, mindentől függetlenül, inkább az a kérdés a harcos (nem kp alapján, hanem szabadidő alapján) hogy tudta jobban elsajátítani ezt mint a fejvadász, ez persze szerepjáték kérdése, ha esténként lopakodva közelíti meg az árnyékszéket és próbálja folyton kicselezni a harcos NJk-t miért ne smile

A képzettségek egymásra épülése jogos, illetve egy másik lehetőséget tudok még elképzelni, amit emlékeim szerint KLM is említett, mégpedig az átfedést a képzettségek közt.
Írok rá példát 5 fokú képzettség rendszerben: aszisz boszorkánymesterünk fejlett a méregkeverésben, 4. fokon bírja ezt. Az elkészítésen túl vannak komoly ismeretei az alapanyagokról, melyek főként növényi eredetűek, jól ismeri ezek hatását, illetve kinézetét, és pontosan tudja hogy hány rézért szerezhetőek be a sarki herbalistától. Tehát szvsz nincs szüksége a herbalizmus képzettségre, hiszen korlátozott mennyiségű növényről vannak speciális ismeretei, viszont ha mégis ennek tanulására adná a fejét, n kp-val kevesebbért tanulná hiszen számos dolgot már ismer.

Üdv: Sagittarius

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

Igazából olvasva a hozzászólásokat rájöttem, hogy az is fontos, hogy mit akarunk egy rendszertől. Úgy veszem észre, hogy KLM a realitásra próbál törekedni, ezért is szereti a %-os rendszert. Nekem személy szerint nem ez a fontos, hanem az, hogy a rendszer következetesen működjön és hangulatosan lehessen játszani vele.

@KLM: amit írtál a fejlődésről a fokozatos rendszerben, abban tulajdonképpen igazad van, én mégsem érzem ezt olyan nagy problémának. Valamiért viszolygok a %-os rendszertől... de ze én vagyok.

Viszont továbbra is úgy gondolom, hogy nem egy új rendszer kitalálásán kell elmélkednünk, hiszen egyértelmű, hogy az ETK vonalán maradunk. Nem?

 

Hozzászólás: Beszélgető

KLM:
alapfok mesterfoknál is spájzol a karakter...pláne egy fejvadász aki ugye nagyon kevés kp-t kap.
Igen, gödröt tud ásni, és igen üvegreszekléket is, meg arzént is tud beletenni az ételbe/italba...de ez nem méregkeverés, hanem méregbeadás. A keverés nálam azt jelenti, hogy fogom a ...béka nyálát, hozzáteszem a ...virág levelét - csak a frisset, nem a szárazat - belekeverem a gülüszemü teknős kakáját, és rákenem egy késre, amivel ha megváglak, akkor meghalsz big_smile
A csapdának pedig olyanra gondoltam mint amilyet Swarci csinál a predátonak a dzsungelben. Az előzőhöz kell hogy ismerd azt a növényt, az utóbbihoz, meg nem árt ha tudsz csomózni, meg farigcsálni késsel.

természetesn az egyszerűbb csapda - amiket említettél - tökéletesen megvannak ezen előképzettségek nélkül. Egyébként a karaktereink is szoktak csapdázni, képzettség nélkül is.
SŐT, a 4. foku lovagláshoz 4. foku lóismeret is hülyeség, bőven elég hozzá 1. fok, ahogyan sok más ostobaság is van az Új Tekercsekben, de azért akad ott jó ötlet is.

az, hogy megszabnád, mennyit tehet rá megint csak rossz ötlet. Ha fejvadászom, mondjuk három kaland alatt lép szintet, és közben egyszer sem lopakodik, akkor bizony ne is tegyen rá, hiszen nem gyakorolta, persze ez a példa minden képzetségre igaz (mi így is használjuk, az egyik lovagunk 4 kalandon keresztül gyakorolta a lefegyverzést meg azökölharcot, mire megvehette - addig nem engedtem neki, pedig lépett szintet.)

Mondjuk én 15 éve játszom, de a kezdetekkor sem azt nézetm, hogy mennyi a TÉ-m, és hogy menyi képzettségpontom gyűlt össze, hanem azt hogy, vazze dejót játszottunk. (és akkor csak 12 éves voltam, most már 27 vagyok, de ez mit sem változott) szóvaln nekem a szerepjáték, szerepjáték, és nem pontok gyűjtése. persze örülök amikor megvan az 5. foku lovaglás, amire jó esetben is 3-4 (játékban) évet várok. Mert nem megy az hip-hop.

Mi, nem mindig, de néha szoktuk a képzettségek korhoz kötését is alkalmazni, hiszen a földünkön is a mesterek nem 20 évesek...

A mágiarendszer amúgy oylan pont, amiben inkább pontelosztásosan gondolkodom. Van egy varázslóm, ő ugy indult, hogy a 9 iskolaformára kapott 15 pontot (5 pont a negymesteri szint, de első szinten 3-as csak egy lehet) azután minden szinten kapott 1-et, álatlában arra, amit használt is, de nem mindig. A 4. fok 2 pontba került - és 5. szint alatt nem is vehette meg. Most 7. szintű ez a varázslóm, mentalista és baromi ütős így is, jaaa és nem tűzkitöréssel operál, meg elemi erő csóvával...(nem is ért aze lemi ágiához, csak pár védővarászlatot tud, azt is több manáért)

Aszsem most ennyi big_smile épp dolgozom, szóval ha ellentmondás van abban amit írtam akkor bocsi big_smile

Peace!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Emberek, úgy érzem, kicsit előreszaladtunk. Még korai képzettségrendszerről vitázni.

Ultis nyelven mondva először döntsük el, hogy mit akarunk bemondani, aztán kezdjünk el gondolkodni azon, hogy milyen lapokat tartsunk meg, és mik menjenek talonba.

bubmac írta:

Viszont továbbra is úgy gondolom, hogy nem egy új rendszer kitalálásán kell elmélkednünk, hiszen egyértelmű, hogy az ETK vonalán maradunk. Nem?

Nem egészen. Ultinál maradva az "ETK vonalán maradunk" csupán kb. annyit jelent, hogy van egy piros hetesünk.
Abból még mindig lehet piros ultit és betlit is játszani, azaz két (több) teljesen különböző irányba is elmehetünk.

Szóval szerintem térjünk vissza a korábbi témákra. (K-k és J-k)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Akkor mondok egy terített renoncot big_smile
Vagy egy Pirosterítettdurtmarsultihúszszáz-at

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

Rastaman írta:

KLM:
alapfok mesterfoknál is spájzol a karakter..

Ezért is javaslom a nagyobb felbontású - nem feltétlenül egyenlő a reálissal!!! - rendszert,
nem is szólva arról, hogy eleve pár képzettség már százalékos.

Igen, gödröt tud ásni, és igen üvegreszekléket is, meg arzént is tud beletenni az ételbe/italba...de ez nem méregkeverés, hanem méregbeadás.

Ne haragudj, de azt az arzént elő is kell állítani valahogy. Aminek továbbra sem lesz
köze sem növényhez, sem állathoz, meg ugye nem árt, ha gyorsan, szín- és íz nélkül
oldódik. Vagyis bizony méregkeverés.

A csapdának pedig olyanra gondoltam mint amilyet Swarci csinál a predátonak a dzsungelben. Az előzőhöz kell hogy ismerd azt a növényt, az utóbbihoz, meg nem árt ha tudsz csomózni, meg farigcsálni késsel.

Gondoltam - de itt meg a mechanikus csapdák felett siklottál el. Tudod, a láda, amit ha ismeretlenül
piszkálsz szembeköp egy tűvel (amin ásványi méreg van). Se növény, se állat, se csomó.

Amúgy is, kell kb. annyi, az általad említett dolgokhoz, hogy bekösd a cipődet meg össze tudj
hozni egy rendes csúszóhurkot (ami még messze nem hóhérhurok). Muszáj hozzá képzettséget
felvenni?

az, hogy megszabnád, mennyit tehet rá megint csak rossz ötlet. Ha fejvadászom, mondjuk három kaland alatt lép szintet, és közben egyszer sem lopakodik, akkor bizony ne is tegyen rá, hiszen nem gyakorolta,

Testvérem, hát nem te problémáztál azon, hogy milyen gáz, hogy két szint alatt felment 60% fölé?  tongue

Ráadásul én azt mondtam, hogy MAXIMÁLNI kell az értéket.

Mondjuk én 15 éve játszom, de a kezdetekkor sem azt nézetm, hogy mennyi a TÉ-m, és hogy menyi képzettségpontom gyűlt össze, hanem azt hogy, vazze dejót játszottunk.

Mint említettem, ezzel kisebbségben vagy - bár ne szégyeld.

Mi, nem mindig, de néha szoktuk a képzettségek korhoz kötését is alkalmazni, hiszen a földünkön is a mesterek nem 20 évesek...

Hmm... Amikor még két Németország volt, a keleti cocialista államok tornászai úgy nyertek
olimpiát, hogy épp hullajtották a tejfogaikat. Plusz a Polgár lányok, de ami még fontosabb
azok az Ynev-irodalomban feltűnő magas szintű tinilányok meg Liu a Karneválból.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Beszélgető

KLM:
Rendben igazad van.
Ott van Cseh Laci is...egyébként...

De a méregkeverésről nem mondok le tongue (egyébként az Új tekercsekben kell hozzá ásványtan és méregkezelés is)

A lényeg egyébként nem az, hogy melyik képzettségről beszélünk, hanem, hogy szükség van előfeltételekre (képzettségek, képességkövetelmény), ha nem is mindenben.
Amúgy a százalékos rendszereket én sem kedvelem, de nincs is bajom velük.
A lopózásos témával pedig pont azt akartam megmutatni, hogy bizony jelenleg ez megoldható...ezt kéne kiiktatni big_smile
Az az igazság, hogy a mienk összeszokott csapat - ami másoknál is így lehet - mi megszoktuk ezt a NAgyZŐD-Új Tekercs kombót, ami reális is (a hibáival együtt!!!) meg nem is. toldoztuk-foltoztuk az évek alatt, magunknak sem írtuk le, mert hiszen mi tudjuk big_smile
Nálunk vannak spec szabályok is, csak néhány példa érdekességnek: Pallos ellen nem érvényesül a kisebb fegyverek VÉ-je (tőrkard, tőr), JK-ra is érvényes a bátorság opció (persze elég magas a Bátorság pontunk, de bizony előfordul, hogy valakinek inába száll, ahogyan a való életben is megtörténhet)
De most azért keveredtem bele a beszélgetésbe, hogy legyen egységes, olyan rendszer, amit én, mi is szívesen használnánk.

KLM: Respect! big_smile nagyölelés
Peace

 

Hozzászólás: Beszélgető

Amióta G.A. felvezette az ÜTK ötletét, rendszeresen olvasom ezt a fórumot. Egy csapásra lázas ötletelésbe kezdett az erre járó maréknyi MAGUS rajongó. Igazság szerint nem is értettem, hogy mire ez az ad hoc brainstorming? Mert ugye még igencsak ködös az új koncepció és csak annyi infó hangzott el, hogy kb. ETK közeli rendszerben gondolkodik a gárda. Szóval ezen okból, eddig inkább kimaradtam az ötletelésből. Most viszont örömmel láttam, hogy a kezdeti hév után néhányaknak feltűnt, még nincs is miről beszélgetnünk.

Ennek apropóján vetem most "papírra" néhány gondolatomat. Nem állítom, hogy én tudom a tutit. Lehet, hogy többeknek teljesen más lesz a véleménye, szóval ez csak egy kis szubjektív eszmefuttatás.

Szerintem kis hazánk szerepjátékkal foglalatoskodó honpolgárainak száma már jó ideje stagnál. Az úttörő korosztály folyamatosan nyugdíjazza magát. Kb. olyan ütemben, mint ahogy jönnek az új fecskék. Már az előző évezred végén is jó pár game volt elérhető itthon is, szóval sokaknak feltűnhetett, a MAGUS-on túl is van élet. Kétségtelen, hogy itthon még mindig ez a legnépszerűbb játék, de sajnos egyre korosabb a törzsgárda. Az is tény, hogy hiába jöttek-mentek itt a különféle MAGUS rendszerek, még mindig az ETK-t használják a legtöbben.

De nem azért, mert az a legjobb!

Azért, mert a többség azt szokta meg!

Mert a népnek Az A MAGUS!

Mert aki Yneven akar játszani, az megteheti más rendszerekkel is. Jó pár olyan rpgmotor van, ami sokkalta ... jobb (tökéletesebb, átgondoltabb, kiegyensúlyozottabb, stb) mint az összes TK, amit valaha a MAGUS logó alatt megjelentettek itthon!
Csakhogy az, az embereknek nem kell. Ők már rég letettek arról, hogy a MAGUS kapcsán új vizekre evezzenek. Nekik az ETK kell, nekik megvan hozzá az összes kieg, az összes rúna pdf-ben vagy papíron, kismillió házi szabály, stb-stb.!

Szóval, ahogy én látom, az ÜTK (vagy más hasonló project) kapcsán teljesen felesleges itt n+1-dik TK-ban gondolkodni! Azért, mert az új dolgot, legyen bármilyen tutkerájos, a rajongók gyomra nem veszi be. A többség - és ebben én sem vagyok kivétel - összepisálná magát örömében, ha kedvenc könyvesboltjának polcán mondjuk egy "Lovagok, Fejvadászok" kötet röhögne a képébe! De ha megpillantana egy újabb n+1TK-t, csak lesajnálóan legyintene egyet.

Szóval az én koncepcióm a következő lenne.

1. Venném az ETK-t és a hozzá kapcsolódó egykori kiadványokat, és ETK név alatt egységesítve újra kiadnám. Minimális változtatásokkal. Mondjuk max. annyival, mint az AK és az ETK közt volt anno. Annyit még kb. bevesz a törzsgárda gyomra, vagy még annyit se! Sóval csak ott nyúlnék hozzá, ahol nagy a gáz (azaz amelyről a rajongók 90%-a el is ismeri, hogy gáz).

Ezt az ETK-t szerintem sokan megvennék. Én pl. biztosan, jól mutatna a lapokra hullott AK-m és az ETK-m mellett. Sok ifjú titán egyébként most is arra spórol, hogy egy-egy méregdrága antikváriumi példányra szert tegyen.

A fentivel egy időben, mert hogy én jó fej kiadó lennék, feltennék a honlapomra egy erratát. Egy olyan erratát, ami a régi és az új ETK közti játéktechnikai különbségeket tartalmazná. Tenném ezt azért, hogy egy nagy piros pontot kapja a rajongóktól. Mert így jó esély van rá, hogy a későbbiekben megvennék a többi kiadványomat azok is, akik ebbe az upgradelt ETK-ba nem ruháztak be.

2. Készítenék egy KTK-t. Egy Kiegészítő Törvénykönyvet. Teli lenne szigorúan ETK kompatibilis opcionális szabályokkal. Kezdve a pontelosztásos karakteralkotással, reálisabb képesség-próbával, finomított harcrendszerrel, bővített képzettségrendszerrel stb-stb.!
(Megjegyezem nekem, és hozzám hasonlóan még több tucat embernek, ez mind itt csücsül a gépén. Csak egy nagy nyilvánosságú felhívással be kellene kérni őket, az illetékes elvtársaknak kiválasztani a legjobbakat, aztán csak meg kell szerkeszteni és print.)
No persze az ETK kiadásakor már előre terveznék, hogy kettő könnyen összeilleszthető legyen.

3. Folytatnám a kasztkönyvek megjelentetését. Vagy mondjuk kiadnék egy cuki kis füzetkét a Toronhoz, melyet annak játéktechnikájával töltenék meg. Aki eddig megvette a Toront, az ezt is megvenné, aki nem vette meg, az most tutira megtenné! Meg jöhetne a "Szerencsevadászok" kieg, a "Varázslók Yneven", stb-stb. Egy a lényeg, maradjon minden kompatibilis az ETK-val!


Szóval ennyi!


Jöhetnek a kövek...

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Beszélgető

@hulla: nem a kövek fognak jönni - te mész, ha ilyen nyilvánvalóan a balhét keresed.
A hónap eleje óta több topikban is taglalt "ködös koncepció" szerint az ÜTK első kötete egy hibajavított és frissített ETK, a második pedig a kapcsolódó ritka kiadványok és extrák gyűjteménye lesz. Mivel a kiadó nem jófej, errata helyett sampler CD-t osztogat majd konkrét játéktartalommal: az ember magáévá teszi, kipróbálja, szétkommenteli, eldönti.

Szerintem ne rendszeresen olvass, hanem figyelmesen, és ha te magad nem is örülsz, hagyd pörögni a többieket: az, hogy '97 óta először lesz legális k100-as M* alapkönyv, elég jó ok a lelkesedésre.

Utoljára Gáspár András szerkesztette (2011.04.20. 07:11:40)

 

Hozzászólás: Beszélgető

@hulla: igazából, amíg nem történt piackutatás, a szerepjátékos réteg egészét jellemző mondatoknak, köztük az enyémeknek, nem sok hitelük van, még akkor sem, ha nagyon is hihetőnek és elfogadhatónak hangzik, mint pl. amit Sagittarius írt pár oldallal ezelőtt.
Én még pl. nem is hallottam az AK-ről, olyan embert pedig még nem láttam, aki használná is. Pedig ismerek vagy 30 szerepjátékost, és ezek alapján ki is jelenthetném, hogy senki sem ismeri. Holott te pedig úgy látod, hogy általános a használata.
Személyes tapasztalatokból nem jó messzemenő következtetéseket levonni.

hulla írta:

Minimális változtatásokkal. Mondjuk max. annyival, mint az AK és az ETK közt volt anno. Annyit még kb. bevesz a törzsgárda gyomra, vagy még annyit se! Sóval csak ott nyúlnék hozzá, ahol nagy a gáz (azaz amelyről a rajongók 90%-a el is ismeri, hogy gáz).

Na most ezzel az a gond, hogy (többek közt az én meglepetésemre is) az itt hozzászólók nagytöbbsége nagyjából egyetért mind az 5 leírt K ponttal. Ezeket viszont nem lehet apró tapaszokkal kijavítani, komoly változtatásokra van szükség.

@András: köszönjük, hogy bíztatsz minket, hogy igenis van alapja, és lehet eredménye a tervezgetésnek.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

@Hulla:
Nagyjából én/mi is ezt írogatom egy ideje. tongue

Amit kihagytál az az, hogy az új nemzedék(ek) tagjai (az "instant szórakozáson" felnőtt v.
felnövőfélben lévő srácok)  esetében különösen kívánatos az a fajta egyszerűség, amit
a ZŐD/ETK jelentett.

- - - -
Ami miatt most a billentyűzetet koptatom, az az, hogyha úgyis
százalékos jópár jártasság, akkor miért ne lehetne a többi
is az.
A képzettségleírásba belefér, hogy Af-nak/Mf-nak vagy épp
2.-4. foknak hány százaléktől felel meg.

Úgyhogy meg is marad az AF/MF (vagy az ötfokú) rendszer,
meg nem is.

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.20. 09:42:31)

 

Hozzászólás: Beszélgető

A százalékos képzettségrendszer ezen felül arra is alkalmas, hogy közvetlenül származtatható legyen belőle (vagyis képzettségalapú) a harcérték, fájdalomtűrés, manapont. Például úgy számolunk harcértéket, hogy az ETK-s alapharcértékhez nem vesszük a HM-et, hanem a fegyverhasználat %-ából osztjuk tetszőlegesen. Ez akár azt is lehetővé tenné, hogy bizonyos fegyverekkel védekezésre, másokkal támadásra rendezkedjen be a karakter. Varázshasználóknál pedig a mágiahasználat százalék értéknek megfelelő mennyiségű manaponttal rendelkezzen az adott karakter. Adott varázslatot pedig csak úgy használhasson, ha a követelmény képzettséghez megvan a megfelelő %-a (például van 70 %-os mágiahasználata, és 50 %-os nekromanciája, ekkor csak 50 manapont vagy az alatti alaperősségű varázslatokat tud használni).
Ha a varázslatok ezen felül x manapont/y hatás képlet alapján vannak kidolgozva, egész jól modellezhetőek a varázshasználók közötti különbségek, illetve kb. egyenlő esélyekkel szállnak harcba. Ezen analógia alapján elképzelhető olyan boszorkány is, aki alig járatos a szexuálmágiában, de annál tapasztaltabb az asztrál/mentálpraktikákban.
100 % fölé is nőhetnek ez esetben bizonyos képzettségek, ennek a kezelése azonban többféle módon megoldható (pl. a képzettségpróbába nem számítható be a 100 % feletti rész, stb.).
Persze a fentiek szigorúan elméleti jellegű fejtegetések.  smile

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

@lightingrider: A százalékokkal való számolgatás ellenben cefet lassú. sad Próbáld meg kiszámolni éles helyzetben a varázsló értékét, ha van 31% Varázslatmondás 17% Nekromancia 56% Időmágia, és még ki tudja mi, ami az adott akcióba beleszámíthat.
Nekem ezzel a rendszerrel az a bajom, ami az erőssége is: mindenre ráerőlteti a százalékozást. Egy fegyverforgató esetében annyi változóval jár ez (páncél, pajzs, kard, fizikum, etc), annyi különféle %-ot jelent, hogy hajnal kettő felé, egy csata kellős közepén igencsak hangulatrombolóvá válhat. Ez a fajta (minden legyen százalékos) módszer megbukott a KRPG-vel (igaz, nem pont ilyen alapokon nyugvó stuff volt), és ott is a nehéz kezelhetőség miatt.
Bár, lehet, hogy csak én vagyok úgy kódolva, hogy rühellek matekozni. smile

Glendower

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

KLM: 10 képzettség százalékos (legalábbis abban az ETK-ban, ami nekem van), lényegesen több az, ami az egyszerű alapfok-mesterfok megoldást választja. Szóval a többséget változtatnád a kisebbséghez? Ez számomra nem logikus. Azt a 10 képzettséget kell összevonni, és megszüntetni a százalékosságát. Persze úgy, hogy dobni lehessen rá.
Szerintem sokkal több számolást jelent, volt már szerencsém pár százalékokkal operáló rendszerhez, nem vágyom rá... Az ilyennél még az 5fokú rendszer is jobb.
Persze ez csak az én meglátásom, de az (AF /pl. 0/+ Tulmódosító + Szint) + 2d10, illetve a (MF /pl. 5/ + Tulmódosító + Szint) +2d10 megoldás a legjobb, melyeket fix célszám ellen teszünk /8, 16 stb./. (A zárójelbe () tett részek ugyancsak fix értékek, csak szintenként változnak, ami megkönnyíti a számolást.) Persze itt csak magára a metódusra akartam rávilágítani, a számok mögött nincs tesztelés.

Szerintem ez így egyszerűbb.

Hősiesség: Szerepjátékkal szerzett "Hőpontok" rendszerével kiválóan megoldható. Egy ilyen elköltésével a JK újradobhat egy dobást, vagy automatikus sikert ér el stb.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Glendower írta:

@lightingrider: A százalékokkal való számolgatás ellenben cefet lassú. sad Próbáld meg kiszámolni éles helyzetben a varázsló értékét, ha van 31% Varázslatmondás 17% Nekromancia 56% Időmágia, és még ki tudja mi, ami az adott akcióba beleszámíthat.
Nekem ezzel a rendszerrel az a bajom, ami az erőssége is: mindenre ráerőlteti a százalékozást. Egy fegyverforgató esetében annyi változóval jár ez (páncél, pajzs, kard, fizikum, etc), annyi különféle %-ot jelent, hogy hajnal kettő felé, egy csata kellős közepén igencsak hangulatrombolóvá válhat. Ez a fajta (minden legyen százalékos) módszer megbukott a KRPG-vel (igaz, nem pont ilyen alapokon nyugvó stuff volt), és ott is a nehéz kezelhetőség miatt.
Bár, lehet, hogy csak én vagyok úgy kódolva, hogy rühellek matekozni. smile

Glendower

Egyetértek. (Épp a Káosz volt az egyik ilyen élményem, amit említettem előző hozzászólásomban.)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

Narmor írta:

KLM: 10 képzettség százalékos (legalábbis abban az ETK-ban, ami nekem van), lényegesen több az, ami az egyszerű alapfok-mesterfok megoldást választja. Szóval a többséget változtatnád a kisebbséghez?

Hmm... valahol szerepel - bár lehet, hogy nem az ETK-ban, hanem a ZŐDben vagy valamelyik Rúnában -
hogy az AF kb. 40%-nak, a Mf meg 90%-nak felel meg. De pld. ott van az Időjóslás - ami ugyan af/mf,
de ha megnézed a leírását, hát kissé erőltetett, hiszen százalékra kell dobni.
De továbbmegyek: a harcrendszer is százalékos (ráadásul k100+két-háromszemjegyű TÉ, ami sok
tényezőből jön össze). De csak részben - lásd KÉ.

Nem lenne esetleg jobb, hogyha mindenre egy, maximum két szisztéma szerint dobnánk?

És ismét: a részletes, "nagy felbontású" rendszer nem kell, hogy bonyolult legyen - illetve
ettől nem lesz automatikusan "reális".

Hősiesség: Szerepjátékkal szerzett "Hőpontok" rendszerével kiválóan megoldható. Egy ilyen elköltésével a JK újradobhat egy dobást, vagy automatikus sikert ér el stb.

Gondolom "Hős"pont tongue

Aha. Ezzel ki lehetne váltani a morális szabályt valamilyen szinten.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Beszélgető

Igen, Hőspont lett volna... big_smile de lehet neki valami jobb nevet is adni, ez csak egy ötlet (azaz nyúlás: GyUSz-ban van ilyen, meg a SoIaF RPG-ben is van hasonló)

Százalékos rendszer: Végeredményben meggyőzhető vagyok, de ahhoz látnom kell majd működés közben. Sőt, előbb jó lenne megtudni, mit raktak össze Gulandróék, lehet egészen más úton haladtak.
Végül is nem probléma a százalékolás, csak nekem negatív tapasztalataim vannak vele. S az általam felvetett módszert gyorsabbnak gondolom, az tény, hogy ez egy újabb szisztéma, ami meg bonyolítja az egészet.
Végül is az egyszerűség és a könnyen kezelhetőség a cél: ez a 40-90 dolog amúgy jónak tűnik. (De képzetlenül mennyi százalékot kapsz rá? Tulajdonságértéknyit? Ezek is fontos kérdések.)

Ha megkapjuk a cd-t, az lesz az első hogy elolvasom, majd játszani hívom a barátaim, hogy kipróbáljuk. tongue S utána véleményezem, mi hogy működik. Remélem, karácsonykor már a fa alatt lehet az ÜTK.

Utoljára Narmor szerkesztette (2011.04.20. 11:54:43)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

Narmor írta:

Igen, Hőspont lett volna... big_smile de lehet neki valami jobb nevet is adni, ez csak egy ötlet (azaz nyúlás: GyUSz-ban van ilyen, meg a SoIaF RPG-ben is van hasonló)

Meg a SRun ill. ED karmája, a SW karakter- és erőpontjai (d6 és d20 is), a Buffy/Angel dráma pontjai,
stb.

Százalékos rendszer: Végeredményben meggyőzhető vagyok, de ahhoz látnom kell majd működés közben. Sőt, előbb jó lenne megtudni, mit raktak össze Gulandróék, lehet egészen más úton haladtak.

No igen. De egy k20 (vagy inkább 2k10) alapú épzettségrendszert
is használhatunk - már az is kellő felbontást tesz lehetővé.

Glendowernek is jó lenne egyszer egy gyors CPunk és CX bemutatót tartani, stb.

ADios
KLM

ui.: "Jelen hozzászólás nem minősül szerződésnek" tongue

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.20. 12:15:21)

 

Hozzászólás: Beszélgető

@KLM: Gyere és győzz meg. wink

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Gáspár András írta:

@hulla: nem a kövek fognak jönni - te mész, ha ilyen nyilvánvalóan a balhét keresed.
A hónap eleje óta több topikban is taglalt "ködös koncepció" szerint az ÜTK első kötete egy hibajavított és frissített ETK, a második pedig a kapcsolódó ritka kiadványok és extrák gyűjteménye lesz. Mivel a kiadó nem jófej, errata helyett sampler CD-t osztogat majd konkrét játéktartalommal: az ember magáévá teszi, kipróbálja, szétkommenteli, eldönti.

Szerintem ne rendszeresen olvass, hanem figyelmesen, és ha te magad nem is örülsz, hagyd pörögni a többieket: az, hogy '97 óta először lesz legális k100-as M* alapkönyv, elég jó ok a lelkesedésre.

Távol álljon tőlem bármilyen balhékeresés, vagy feszültségkeltés. Mint írtam is, ez "csak egy szubjektív eszmefuttatás", és őszintén mondom, hogy konstruktív szándékkal született azon a kései órán.

A nép lelkesedését sem szeretném letörni, sőt, jó lenne ha még többen keresnék fel ezt a helyet és ötletelnének. Csupán a szerkesztőktől/íróktól kértem iránymutatást, hogy melyek azok a részek, amiket már kőbe véstek, és mi az ami kapcsán szívesen vennének ötleteket, véleményeket, javaslatokat.

Megjegyzem, kérésem hihetetlenül gyorsan meghallgattatott, mert a másik fórumon Gulandro már jelezte, hogy az ÜTK fórum a héten berobban a köztudatba! Ott végre rendszerezetten, tematikusan folyhat majd a "munka".


Sötét Ezredes írta:

Én még pl. nem is hallottam az AK-ről, olyan embert pedig még nem láttam, aki használná is. Pedig ismerek vagy 30 szerepjátékost, és ezek alapján ki is jelenthetném, hogy senki sem ismeri. Holott te pedig úgy látod, hogy általános a használata.
Személyes tapasztalatokból nem jó messzemenő következtetéseket levonni.

Az AK - az én értelmezésemben - az Alap könyv, az első '94-ben megjelent szabálykönyv. Ha nem ismered, az jó eséllyel nem a te hibád. Feltehetőleg túl fiatal vagy hozzá.
A személyes tapasztalatomról meg csak annyit, hogy az annál azért jóval több. Ha elnézel a honlapomra (itt) ott találsz egy - igaz nem túl friss - felmérést a témában. Mint mondtam régi, de a tendencia jól megfigyelhető.


A %-os képzettség tekintetében inkább majd az új fórumon írok pár gondolatot.

További szép napot,
H.

Utoljára hulla szerkesztette (2011.04.20. 17:01:00)

"Ember tervez,
Darton perverz."

- ismeretlen északi fegyverforgató sírfelirata, Ó-Pyarron

 

Hozzászólás: Beszélgető

Igazat adok abban, hogy a %-os rendszer bonyolultabb, mint egy 5 fokú képzettségrendszer, de szándékaim szerint csak karakteralkotásnál/szintlépésnél jönne ez elő, játék közben nem. (A varázslói spec csak egy durva közelítésű ötlet volt). Mellette is szólnak érvek: használhatóak a jól megszokott dobáskódok, direktben számolhatók a származékos pontok (mana, HM, FP, stb.), és a plusz/mínusz 1-2-3-as nehézségnél finomabb próbákat is lehetővé tesznek.
Megjegyzem, hogy egy jól kidolgozott 5 fokú rendszerrel is maximálisan kibékülnék, nem kell mindenáron k100-as képzettségrendszer, mert az olyan jó. Mindkettőt el lehet szúrni, na. smile
A k20-as felbontással az a gondom, hogy a leírást nem igazán lehet hozzáigazítani, vagy csak összevonva, mint a tulajdonságleírásnál.
A kétfokú rendszer viszont (szerintem) elég kevés.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

@hulla: elolvastam, érdekes eredmény lett, és már csak a cseppből a tenger elv alapján is legalább az első két kategória játékairól sokat mondó.


Véleményem szerint akkor a foltozás fölösleges, mert már mindenki elintézte házi szabályokkal.
A kis változtatás (ÚTK mértékű) nem érdemes, mert úgy sem állunk át, mint ahogy ÚTK-ra sem tettük.
Ergo nagy átszervezés kellene... Aminek az a veszélye, hogy elidegeníti a rajongókat, mint ahogy a D20 tette.

Egyetlen megoldásként azt látom, hogy nagyon át kell alakítani a dolgokat, de csak a "motorháztető alatt". A végére ugyanúgy kell kinéznie, mint az ETK-nak, a karakterlap pl. legyen nagyon hasonló, csak ezentúl máshogy (egyszerűbben) számoljuk ki a harcértékeket, kezeljük a módosítókat, és dobunk a képzettségekre.

Nem könnyű, de szerintem megoldható. Még akár úgy is, hogy egy MTK-s/ÚTK-s karaktert percek alatt le lehessen képezni ÜTK-ra.
Viszont a koncepciós kérdéseket tisztázni, az ETK-s hiányokat pedig nevesíteni kell. Ezt tárgyaljuk most, a képzettségrendszeres ötletek mellékesek.