Hozzászólás: Beszélgető

Igen, én is szeretném feltenni ugyanezeket a kérdéseket!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Jelenleg érdemben maximum a kötettel kapcsolatos reményeimről tudnék nyilatkozni. Bár sok lyukból hallani ilyen szeleket is, de én mindvégig a rendszer kizárólagos digitális kiadásától elhatárolódtam. Mindenképpen szeretném, hogyha a fejlesztési folyamat végeztével a rajongók egy, a korábbi hivatalos kiadványokhoz méltó új kiadású alapkönyvet kaphassanak. Bennem is természetesen a kemény fedeles törvénykönyv képe lebeg, bár tapasztaltam, hogy a puha borító mennyivel praktikusabb hosszútávon (vagy akár utazásnál). Úgy gondolom ez a kérdés is szerepel majd a hamarosan elinduló kampány kérdőívein.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Erről eszembe jutott egy dolog. Manapság a társasjátékoknak nagyobb keletje van, esetleg nem lenne jobban eladható a törvénykönyv, ha "társasnak" álcáznátok? Lenne egy doboz, benne egy puhafedeles könyv (ha túl vastag lenne, akár két részbe bontva, hogy ne törjön a gerinc, mert az csúnya), kockák (tudom, ez manapság bárhol kapható, de ha egy szülő karácsonyra veszi meg a gyereknek, kocka nélkül rögtön ott a csalódás, meg a kockának mindig mindenki örül smile), meg egyéb dolgok, esetleg három kalandmodul 1-3. szintig vagy valami ilyesmi.

Az más kérdés, hogy akkor a könyvesboltokban hova rakják... de biztos megoldható, hogy a magus logó miatt a magus mellé kerüljön.

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Narmor: Balvégzetű prakszisom fénykorában apró porszemként is megoldottam, hogy a M*-társasok a M* kiadványok mellé kerüljenek, ebből nem lenne gond. Mármint szerintem, ahol árulják, ott meg is oldják. Hm. Jobb esetben. smile
A dobozos csomag nagyon jó volna, kérdés, hogy mennyivel dobna az áron, és így már a fene se tudja, melyik megoldás a jobb hosszú távon... hmm

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Gulandro írta:

Jelenleg érdemben maximum a kötettel kapcsolatos reményeimről tudnék nyilatkozni. Bár sok lyukból hallani ilyen szeleket is, de én mindvégig a rendszer kizárólagos digitális kiadásától elhatárolódtam. Mindenképpen szeretném, hogyha a fejlesztési folyamat végeztével a rajongók egy, a korábbi hivatalos kiadványokhoz méltó új kiadású alapkönyvet kaphassanak. Bennem is természetesen a kemény fedeles törvénykönyv képe lebeg, bár tapasztaltam, hogy a puha borító mennyivel praktikusabb hosszútávon (vagy akár utazásnál). Úgy gondolom ez a kérdés is szerepel majd a hamarosan elinduló kampány kérdőívein.

Szerintem hosszú távon a kemény borító jobban megérné, még szállításnál is biztonságosabb, mivel a könyv kötését a gerinc jobban védi. Míg általában a puha borítónál csak ragasztják a lapokat a gerinchez és így a könyv hajlamos ideje korán elengedni a lapokat.

„A Galaxisban a Császár az úr, míg a hajón a kapitány”
                                                 Általános űrtengerész mondás

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Glendower: Na, örvendek hogy másnak is bejön az ötlet. smile Ráadásul, ha azt mondod a terjesztéssel sincs gond, akkor még  jobb. smile Árban szerintem nem lenne több, mint egy minőségi keményborítós könyv, ráadásul így mégiscsak vonzóbb.

@Blake: Ha a dobozos megoldás felől közelítjük meg, akkor a keményborítós mégse oly jó. Nehézkes, nagydarab, az asztalon több helyet foglal, mint egy kisebb, puhafedeles szabálykönyv (legyen egy, akár kétkötetes méretétől függően). Persze 400+ oldalt érdemesebb kemény borítóval elkészíteni, de én tartom magam a kevesebb néha több elvhez.

Ilyesmiket találtam a neten:
Dragon Age:  http://www.youtube.com/watch?v=zTSQwe7NFfw
meg DnD essentials: http://www.youtube.com/watch?v=FHlIAPtd … re=related

Itt az esztétikai részére szeretnék rámutatni. Szerintem marha jól néznek ki ezek a dobozok. S milyen király lenne már egy nagy ynev térképet kiszedni belőle. big_smile (Meg mellé esetleg egy egyedi kis füzetet, melyben Gáspár András csak itt megjelenő novellája olvasható, vagy egy kóddal, mellyel ezt letölthetjük e-könyvben)
Meg a dnd könyvnek a mérete és kidolgozása pont kézre álló, jól használhatónak tűnik. (Gyakorlati tapasztalatom azonban nincs róla.)

Mindenesetre szerintem a 6000 forintos ár (Toron 5999, ha jól emlékszem) alatt nem tartható egy színvonalas törvénykönyv ára, hisz azért számolni kell az inflációval, meg mindennel. Én azt mondom inkább minőségi legyen mint olcsó, mert jó esetben az ilyet egyszer kell megvenni. (Sőt, talán színes is lehetne... de ez már tényleg álom.)
No, de a kiadó emberei bizonyára mérlegelik a dolgokat, aztán majd kiderül, ők mit ítélnek megoldhatónak.

 

Hozzászólás: Beszélgető

A hat-hétezer forintos ár annál is inkább vonzó, mert az inomis "csoda" már a maga idejében is bődületesen drága volt ahhoz képest, amit adott (gondolok itt a temérdek szerkesztési hibára, etc). A magam részéről elvagyok a fekete-fehér grafikákkal, sőt. Ha az új kiadás kb azt hozza színvonalra (designe), mint a Tuanos jószág, máris jó. Bár azért a grafikák terén a jóféle "Tikos Péteres-Papok-Paplovagok illusztrációinak stílusára kéne rámenni. Olykor már-már fotorealisztikus, stílusos, mégis fekete-fehér (árbarát) cuccok, annak idején és most is ezeket szkennelem, fénymásolom karakterlapokra és saját modulokra. Nonprofit, mielőtt felköttök. wink

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Narmor írta:

@Blake: Ha a dobozos megoldás felől közelítjük meg, akkor a keményborítós mégse oly jó. Nehézkes, nagydarab, az asztalon több helyet foglal, mint egy kisebb, puhafedeles szabálykönyv (legyen egy, akár kétkötetes méretétől függően). Persze 400+ oldalt érdemesebb kemény borítóval elkészíteni, de én tartom magam a kevesebb néha több elvhez.

Ha dobozos változatott nézzük, akkor teljesen igazad van.

A dobozos kiadás mellett egyébként az szól, hogy a játékot több réteghez is el lehetne jutatni, mivel társasjáték kinézette miatt a játékboltok polcaira is ki lehetne tenni és talán ismét a köztudatba kerülhetne a szerepjáték. Bár, akkor azért nem biztos, hogy minden Tikos Péteres illusztráció beleférne, lásd például Orwella Papnő illusztrációját  big_smile

„A Galaxisban a Császár az úr, míg a hajón a kapitány”
                                                 Általános űrtengerész mondás

 

Hozzászólás: Beszélgető

És az is kérdéses, hogy a félrevezetés mennyire volna etikus lépés; még ha rá is van írva a hátlapra, miről van szó, rengetegen visszavinnék a boltba. Lásd még a nagy sikert aratott mesélő könyv esetét az Alexandránál: árultuk és vitték, mint a cukrot (a készlet egy alapkönyvből, afféle lejátszóból és a belevaló füzetekből és kazettákból állt, utóbbiak persze külön árulva...). Aztán elkezdték visszahordani a füzeteket, azzal a szöveggel, hogy nem működik, nem beszél... Jah igen kérem, a neve mesélő könyv, de lejátszó is kell hozzá... Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy ha a szerepjátékkönyvet társasként promózod be, tuti hogy rácuppannak olyanok, akiknek gazdálkodj okosan kéne. És hiába van igazad, amíg ő a vásárló, ő az aki diktál, sikítozik, elküld a fenébe, és - részben jogosan - követeli vissza a pénzét. wink
Szóval, szerintem maradjunk abban, hogy a félrevezetés (szándékkal vagy anélkül) nem éri meg... wink
És így Tikos Péter illusztráció is beleférnek. Khm. Orwellástól. big_smile

Tisztelettel: Glendower

Utoljára Glendower szerkesztette (2011.04.12. 22:19:32)

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

De ez nem félrevezetés. Egyszerűen dobozban van, jár hozzá kocka, x kalandmodul, s így azonnal játszhatod, ha van kivel (és ha elolvastad a szabályokat). Természetesen ott kell legyen, hogy ez  szerepjáték. Én sem úgy gondoltam, hogy átverjük a tudatlanokat, hanem  hogy vonzóbbá varázsoljuk számukra. Könnyebben befogadhatóvá (szerintem van, aki a nagy könyvtől már eleve megriad, meg tényleg, így társasjátékok közt is árulnák, szóval több réteghez eljutna.)

Képek: Nem hiszem, hogy meztelen nős képek kellene meghatározzák az új alapkönyv stílusát. Nekem speciel nem jönnek be az ilyenek...

No, én már arra a cd-re vagyok kíváncsi. Ez hogy fog működni? És mikortól? A leglényegesebb kérdés végül is a rendszer.

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Narmor: Képzeld csak el, Tikos Péter nem csak pucér nőket rajzolt...
És, ha a sört a kóla mellé rakod, attól az még alkohol marad, legfeljebb - ha nem figyelsz - becsúszik a hiba, és valami kiskölyök is megveszi. wink Jobb a helyén kezelni a dolgokat, bár ez csak gondolatbörze, ha ott tartunk, hogy megjelenik dobozban, én az alsóneműk közül is megveszem. big_smile Egyébként észrevetted már, hogy mi soha semmiben, még véletlenül sem értünk egyet? big_smile

Egyébként én is olvasnék valami fain, hangulatos kalandmodult, olyasféléket, mint amik az Ynevi Kóborlásokban láttak napvilágot. Sokat dobna a cuccon, ha végre kukába kerülne Dreonnar Küldetése, ami minden alapkönyvben benne van. wink Oké, egynek az is jó, kerülhetne mellé valami felnőttesebb is, haladók részére.

Utoljára Glendower szerkesztette (2011.04.13. 09:15:47)

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Glendower: Nem Tikos Péter ellen keltem ki, hanem a pucér nős képek ellen. Annyira nem ismerem a magusos grafikusokat, szóval véletlenül sem ítélném el egy-két képe alapján.
Akár lehetnek erotikus jellegű képek, de pl. a boszorkányoknál és ne a harcosoknál. Szóval ne csak úgy odavágva, mert van ilyenből hatvan.
Amúgy 13-15 éves srácok már a potenciális közönséghez tartoznak, szerintem. Belőlük lesz a következő szerepjátékos generáció. Ezt is figyelembe kell venni a képeknél.

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Narmor: bezony, ezért is írtam, amit. Bár Péter készített jónéhány erotikus képet is, ezek nem a barbároknál, hanem Orwella papnőinél és a Boszorkányoknál kaptak szerepet. A lényeg viszont az, hogy egyszerűen remek módszert talált arra, hogy megjelenítse Ynev...hm.. ynevi hangulatát. A Tharr-papok, a shadoni látképek: mind-mind nélkülözik az erotikát, mégis egyediek, és többek annál, amit a legtöbb helyen az ember láthat. ezúttal egyetértek veled, gondolni kell a fiatalabb rétegekre is.
Mivel a neten nem találtam meg ezeket a képeket, kérlek írj nekem egy privát mailt, saját e-mail címeddel, és átküldök neked néhányat, hogy tudd, miről beszélek. Szerintem, ha meglátod, azt hiszem, te is azt fogod mondani amit én: KELL. big_smile
Ui: Látnád a sogronita papnőt (nem erotikus jellegű), egyszerűen KARAKTER, gyakorlatilag azért kiált, hogy írjanak róla. smile

Utoljára Glendower szerkesztette (2011.04.13. 12:33:30)

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Szerintem a részletes helyszín-, (amit megtalálni úgyis korábbi könyvekben és neten) képzettség- és varázslatleírás helyett is jöhetnének inkább mintajátékrészletek, amik bemutatnák, hogy a gyakorlatban hogy működnek a szabályok. (mert szerintem a szemléltetés mindig jobb eszköz a bemutatásra a jellemzésnél)
Másrészt pedig jól mutatják a kezdőknek, hogy hogyan lehet jól játszani, és talán könnyebben és gyorsabban kinövik azokat a kezdőhibákat, ami nekünk, ETK-val kezdőknek, hosszú évekbe került.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

(Az ETK fórumban is futottunk a dologról pár kört)

@Sötét Ezredes
Egyetértek abban, hogy tényleg olyan egyszerűen kell felvezetni a dolgot, mint egy vasgolyó.

Tehát 10-15 oldal felvezetés, 3-4 faj (ha kell egyáltalán ilyesmi az alapkönyvbe), kasztok,
képzettségek, pszi-mágia.

Ha lehet - és miért ne lehetne - inkább a ZŐD/ETK-féle "szinergia" (ha van alkímiád, 2 kp-val kevesebbért
tanulsz méregkeverést) legyen, mint az UT/UTK-féle "mindenhez kell minden" képzettségmátrix
(régi példa, hogy a pusztításhoz kell anatómia, ahhoz meg ősi nyelv... Garmacorból kinézem
azt, hogy akit megcsap karddal, az nem köszöni meg - de, hogy boncoljon, meg latinul, izé Lingua
Domini-n biflázza be a kardiovaszkuláris rendszert... roll ).

Ugyanakkor a részletes képzettségleírás pont jó példa arra, hogy "működés közben" lássuk
az adott dolgot - célszerű lehet a kasztoknál felsorolni, hogy mely képzettségeket javasolt nekik
felvenni, uram bocsá' pár példát is hozni - ezek jók lesznek NJK-nak.
(Teszemazt harcosnál leírni 1 első szintű harcos - mint egy hadjáratot megjárt katona, 3 szintűt,
mint egy városi őrség káplárját, 5. szintű, mint egy emberevő kiképző őrmit, stb. - kiszámolt harcértékekkel
és képzettséglistával)

Tehát aki nem varázstudóval akar játszani, annak mondjuk 20-25 oldalt kelljen az első karakteréhez
elolvasnia és kész.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv!

Nem tudom megoldható-e, illetve milyen költségekkel jár egy kiadás, mielőtt a polcokra kerülne, lényeg:

A szerepjátékos társadalom kis hazánkban, ahogy látom alapvetően két rétegből épül fel: egy idősebb generáció, akik még többnyire a hőskorszakban kezdték, ők komoly játékosok, akik nem sajnálnak nagyobb összegeket belefeccolni a szerepjáték kiadásokba, ha például kijön egy arra érdemes új alapkönyv, igényesen megszerkesztve stb.
Más részről, az ifjabb korosztály, akiknek jelentősebb idejük ellenben lényegesen kevesebb rá áldozandó pénzük van (gondolok itt főleg a gimnazista, egyetemista korosztályra). Ráadásul közülük sokan csak barátkoznak a szerepjátékkal, illetve ezen belül a magussal, nem feltétlenül hűségesek hosszabb távon egy rendszerhez.
Nyilván, van még több szerepjátékos-típus is, de szerintem ilyesmi lehet a meghatározó.
Tehát lehet érdemes lenne két kiadást is megjelentetni, egyik oldalról egy igényes, akár kemény kötéses,dobozos stb. darabot, amely ajándéknak, vagy akár figyelemfelkeltésre, kedvcsinálásra is alkalmas, másrészről egy olcsóbb árkategóriás, puritánabb megoldás, így talán akik kevésbé tehetősek, illetve nem szeretnének nagyobb összeget áldozni egy alapkönyvért, és eddig példáénak okáért digitális kalóz-verzióban használták azt, is feláldoznának egy kisebb összeget egy hivatalos verzióért.

Nyilván ez jóval nagyobb terheket ró a kiadóra, aminek viszont nem tudom megbecsülni a mértékét, illetve lesz olyan is aki egyébként megvenné a drágább verziót, de ha van olcsóbb, azzal is megelégszik. 

Üdv:
Sagittarius

Üdv: Sagittarius

 

Hozzászólás: Beszélgető

Egyébként most pontosan milyen kiadványról beszélünk?

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

@Sötét Ezredes: a GA átal csak ÜTK-nak aposztrofált, ETK alapú,
kb. "Zöld+MTK" jellegű új/ráncfelvarrott M* kiadványról.

Sagittarius írta:


Tehát lehet érdemes lenne két kiadást is megjelentetni, egyik oldalról egy igényes, akár kemény kötéses,dobozos stb. darabot, amely ajándéknak, vagy akár figyelemfelkeltésre, kedvcsinálásra is alkalmas, másrészről egy olcsóbb árkategóriás, puritánabb megoldás, így talán akik kevésbé tehetősek, illetve nem szeretnének nagyobb összeget áldozni egy alapkönyvért, és eddig példáénak okáért digitális kalóz-verzióban használták azt, is feláldoznának egy kisebb összeget egy hivatalos verzióért.

Ez esetben célszerű lenne először a "ponyvát" megjelentetni, aztán ha az elfogyott...

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2011.04.14. 09:12:54)

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Ezredes: Az ÜTK-ról.

@Saggittarius: Bár megvalósulna, amit írtál... Végtére is akad jó néhány könyv, aminek van több kiadása is, számos verzióban, igaz azok a Tvájlylájtos hablatyok, hisztériakötetek csupán... (Bocs, ha valakinek a szemléletmódját gyaláztam, de ez van wink )

Tisztelettel: Glendower

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

KLM írta:

@Sötét Ezredes: a GA átal csak ÜTK-nak aposztrofált, ETK alapú,
kb. "Zöld+MTK" jellegű új/ráncfelvarrott M* kiadványról.

Glendower írta:

@Ezredes: Az ÜTK-ról.

Ennyit magam is leszűrtem, de minek a rövidítése az ÜTK? Ki fejleszti? Mit akarnak belerakni? Mihez hasonló rendszere lesz? Mikor jelenik meg?

Amúgy Sagittarius ötlete szerintem is jó.

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Ezredes: Megjelenés még messze van, most kezdték el összerakni-tervezni, lesz majd ötletelés is. Sokat nem tudni, k100 alapú, ETK-MTK (nem,nem a focicsapat) szerű felosztású dolog lenne. Elébb a fontos dolgok, aztán az opcionálisak. Igazából csak fossuk itt a szót, nem tudunk mi sem semmit. big_smile
ÜTK az én olvasatomban: Überimba Törvénykönyv big_smile

wink Glendower

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

A kérdőív az ÜTK-ról hány oldalas lesz vajon? smile Tippözön következik...
Először a formai részek... Puhafedeles/keményfedeles. Borítókép. Rajzok, illusztrációk. Tördelés (a klasszikus kéthasábos?). Tartalomjegyzék, névmutató, árlisták, térképek, pénzváltási táblázat...  wink
Mi legyen az első kötetben, és mi a másodikban?

Tartalmi részek:
Pontelosztásos és/vagy kidobásos karakteralkotás.
Harcrendszer és annak részei. Fegyverek és vértek (mi és mennyit véd), egyáltalán maradjon-e teljesen jelenlegi formájában.
A dolgok veleje: képzettségrendszer kettő vagy öt fokú, százalékos, vagy ezek hatványa (de a keverékét sztem felejtsük el).
Mi legyen a pszivel?
Mi legyen a mérgekkel/betegségekkel?
Képzettségalapú mágiarendszer versus varázslói mozaikmágia...
Északi és déli mágikus hagyományok különbözőségének leképezése (varázslóiskolák)...
Világleírás milyen részletes legyen (benne: vallásleírás, országok leírása)?

Biztos van még...

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nos, ha minden igaz (Gunnar beszámolója alapján), a legújabb törvénykönyv fejlesztésénél számít az olvasók/játékosok véleménye, akkor én meg is kezdeném a vitát.

Március 15-höz képest egy bő hónappal megkésett forradalmias hangulatban pontokba szedem a játékok során fellépett (szerintem rendszer eredetű) problémákat, az ETK+MTK+kasztokat tartalmazó kiegészítők (HGB, PPL, stb.) hármasból kiindulva. Bár egyszerű hozzászóló lévén nem követelések, hanem kérések és javaslatok lesznek.

Vágjunk is bele:

Kérések: ezek olyan dolgokra vonatkoznak, amik egyértelműen zavaróak, kijavításuk szerintem nem lehet kérdés, csupán azok mikéntje. Ha ezeknél homokba dugják a fejüket az alkotók, akkor az "ÜTK" sem lesz hosszú életű.

K1. Szabad karakteralkotás:
ne legyen a karakteralkotás merev és részletezett képességű kasztokhoz kötve, különben megnyirbálja a játékosok és a KM kreatív ötleteit. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne legyenek kasztok, csupán azt, hogy ne kapjon ilyen előkelő helyet karakteralkotás és karaktermeghatározás során.

K2. Legyenek árnyalt sikerszintek:
mindannyian ismerjük azt, amikor egy szerencsétlen/szerencsés kimenetelű dobás teljesen irreális eredményt hoz, csupán azért, mert kétféle kimenetel létezik: teljes siker és teljes balsiker.
Ráadásul ezekben az esetekben is a KM sokszor döntéskényszerbe kerül: vagy túl engedékeny lesz, vagy szemét.

K3. Ne legyen (értéktípusonként) egynél több áthivatkozás:
bár ÚTK-nak ez inkább hibája, mint a fent említett könyveknek, azért azokban is frusztráló tud lenni, amikor egyes dolgokat (elsősorban a harcértékekre gondolok most) öt-hat különböző dologból kell állandóan összeszámolgatni, merthogy bizony egyes tényezők nem kevésszer változnak.
A karakteralkotás idejét is fölöslegesen hosszabbítja meg csomó (éppenséggel nem fölösleges, de olyan) számolással, ami egyszerűbben is megoldható lenne.

K4. Kerüljük a külön-szabályokat:
játékos és kalandmester réme egyaránt, amikor minden speciális dologra speciális dobás és mérlegelés vonatkozik. Mindig fel kell lapozni a könyvet, és nem kis vitákat szül a próba során fellépő helyzetmódosítók kezelése.
Megoldás: minden egyes véletlent kezelő (ergo dobókockát használó) szabály legyen egyértelműen visszavezethető a szabálykönyv elején ismertetett maximum 3-4-féle dobásformulára. Ennek másik előnyös hatása, hogy a nem hivatalos rendszerbővítést (kiegészítőzést és háziszabályozást) jól kezelhető keretek közzé fogja. Emellett még az összevethetőségnek is jó alapot ad.

K5. Mindenre lehessen dobni:
a véletlen nem csak a harcok kimenetelében játszik szerepet, hanem szinte mindenben. Nem muszáj mindent állandóan kidobálni, de lehetőség legyen arra, hogy alternatívabb közegben is megmérethesse a karakter a tudását.
Ez a rész az árnyalt sikerekkel és a 4-es ponttal válik teljessé, ezt a hármat alkalmazva ETK-nál sokkal széleskörűbb világmodellezést kapunk.

Javaslatok: ezek már sokkal szubjektívebb részek, olyan koncepciós kérdések, amiben szerintem jobb, ha a legtapasztaltabbak és legilletékesebbek döntenek, mint a többség, különben elkommerszesedik az egész.
Én ugyan nem tartozom ezen emberek közzé, de azért leírom a véleményem.

J1. A varázslattár ne legyen merev:
a kaszton belüli óriási "varázskönyv" varázslatainak használatában az egyetlen visszatartó erő a manakorlát. Pedig az ynevi valóságban korántsem így van. Elég, ha csak a gianagi vízmágusokat, vagy Orwella kegyeltjeit említem.
Érdemes lenne a mágiát kisebb kategóriákra felosztani, amik külön-külön (netán képzettségekként) tanulhatóak.

J2. Kompetensek kontra középszerűség:
az ynevi híres iskolák tanulói, tapasztalt kalandorok, mágiahasználók és különlegesen erős fajok szülöttei olyan réteget képeznek a kontinens társadalmában (és ezen kompetens réteg tagja a legtöbb JK is), akik képességeikben messze az "egyszerű falusiak/városiak" fölé kerekednek. Nem árt, ha a rendszer alkalmazásakor is ez csapódik vissza.
Egy első szintű boszorkány is gond nélkül ellubickol a városi életben, mindenkit kénye-kedve szerint manipulálva... amíg össze nem akad egy olyannal, aki ugyancsak ebbe a kompetens rétegbe nem tartozik.

J3. Kompetensek kontra túlerő:
és ha a karakterünk annyival jobb az "egyszerű falusiaknál" - jöhet a kérdés - miért ne foglalnánk el egymagunk a falut?
A válasz a címben rejlik: túlerő. Még a képzett lovagnak sincs esélye tíz kiegyenesített kaszájú paraszttal szemben a nyílt harcban. Úgy legyen megalkotva a túlerő szabálya, hogy ne is legyen.

J4. Ami ne változzon (drasztikusan), mert fölösleges, és csak elidegenítené a régi rajongókat:
ÉP-FP rendszer, mágiatípusok hármas felosztása (tapasztalati, szakrális magas, de még bővülhet ezek mellé), külön legyenek a képességek a képzettségektől, nem kellenek előnyök/hátrányok, szintrendszer maradjon.

J5. Tartalom (Ynevre vonatkozó leírás) felülvizsgálata, és ráncba-szedése. Itt pl. az árakra és jövedelmekre gondolok most, ami ETK-ban szerintem roppantul aránytalan.

Egyéb javaslatok, tippek: olyan dolgok, amelyek vagy egyszerűsítenek tartalomvesztés nélkül, vagy tartalmat adnak hozzá bonyolítás nélkül:

T1. A képzettségeket költségkategóriába lehetne szedni.
T2. A szintlépésekhez szükséges TP-k lehetnének minden karakternél azonosak.
T3. A szabálykönyvben lehetnének pároldalas játékrészletek, amik a szabályok gyakorlati alkalmazását mutatnák be.

Nagyjából ennyi, igyekeztem összeszedni a szerintem legfontosabb pontokat, aztán lehet vitatni, meg nyugodtan bővítsétek is a listát.

U.i.: 22 évesen a fiatalabbik RPG-generációhoz tartozom, bár a felfogásom inkább a valamivel idősebbekével rokon.
De tudom, hogy egy elég szűk kör véleménye az, amiket itt leírtam (már ami a javasolt megoldásokat illeti), szóval minden mondatba (ahol nincs, ) olvassatok bele egy jó nagy SZERINTEM-et.

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Sötét Ezredes: hozzászólnék a pontjaidhoz, mert szerintem elég jól összeszedted a léyneges kérdéseket.

K1. Karakteralkotás. Véleményem szerint megmaradhatnának a kasztok azzal a kiegészítéssel, hogy világos, jól kiegyensúlyozott szabályoka kellenek arra, hogy mindenki saját maga készíthessen kasztokat vagy kasztfüggetlen karaktereket is. A kasztok csak amolyan példák legyenek (lsd. Codex).

K2. Sikerszintek. Ez a pont szerintem csak akkor válik lényeges kérdéssé, ha egyáltalán már tudjuk, hogy milyen képzettségrendszer lesz valójában.

K3. Értékhivatkozás. Kifejezetten egyedi és jó dolog szerintem, ha mondjuk a harcértékek több tényezőből adódnak össze. Ezt én meghagynám, viszont egyszerűsíteném az NJK alkotást.

K4. Külön-szabályok. Itt is a képzettségrendszer típusa dönt majd.

K5. Nem feltétlenül támogatom azt az ötletedet, hogy mindenre kelljen dobni! Szerintem az 5 fokú képzettségrendszer nagy előnye, hogy jól meghatározható a biztos tudás, amire szerintem dobni felesleges. Azonban fontos, hogy ha a helyzet úgy adja, akkor ellenpróbát igenis lehessen(!) dobni a karakterek között.

J1. Maximálisan egyetértek! Szerintem is a mágia legyen képzettségként tanulható és ne legyen kasztok közé szorítva!

J2-J3. Ezeket én nem érzem olyan nagy problémának.

J4. Teljesen egyetértek veled.

J5. Mindenképpen frissített világleírára van szükség. Álaimban egy ÉSZ-Toron szintű sorozat játéktechnikával kiegészülve szerepel!  smile

És akkor az én tippjeim:

T1. Egységesíteni kell a kézettségeket. Nem kellenek százalékos képzettségek vagy pedig mind legyen az! Én meghagynám az 5 fokozatút, de levezetném belőle a képzettségpróba lehetőségét. Mondjuk k100-as dobás amihez hozzáadódik a vonatkozó tulajdonság értéke plusz a képzettség fokából jövő módosító. Vagy valami ilyesmi. smile

T2. Meghagynám a képesség kidobás lehetőségét, de integrálnám egy szabad karakteralkotó rendszerbe. Dobáskódokat lehetne venni bizonyos pontértékekből. Ebben az esetben megengedném, hogy néhány szintenként fejlődjenek a Képességek. Természetesen opcionálisan pontelosztós módszert is lehessen alkalmazni.

T3. Én is egységesíteném a szintlépéshez szükséges TP-ket.

Egyelőre részemről ennyi. Ha már így leírtad, akkor én is megteszem: 32 éves vagyok, 1994 óta foglalkozom a MAGUS-al. Sok rendszert megismertem, de a világ és a hangulat miatt mindig is az ETK maradt a kedvenc. Fellelkesít a gondolot, hogy esetleg kaphatunk egy jó Törvénykönyvet, ami figyelembe veszi a kéréseinket! smile Úgy legyen! smile

Utoljára bubmac szerkesztette (2011.04.17. 18:01:22)

 

Hozzászólás: Beszélgető

bubmac írta:

@Sötét Ezredes: hozzászólnék a pontjaidhoz, mert szerintem elég jól összeszedted a léyneges kérdéseket.

Köszönöm a hozzászólást, ez volt a célom. smile

bubmac írta:

K2. Sikerszintek. Ez a pont szerintem csak akkor válik lényeges kérdéssé, ha egyáltalán már tudjuk, hogy milyen képzettségrendszer lesz valójában.

Szerintem pedig ez pont, hogy koncepciós kérdés. Ne is gondolkodjanak olyan képzettségrendszerben, ami ezt nem támogatja.

bubmac írta:

K5. Nem feltétlenül támogatom azt az ötletedet, hogy mindenre kelljen dobni! Szerintem az 5 fokú képzettségrendszer nagy előnye, hogy jól meghatározható a biztos tudás, amire szerintem dobni felesleges. Azonban fontos, hogy ha a helyzet úgy adja, akkor ellenpróbát igenis lehessen(!) dobni a karakterek között.

Nem is ezt írtam. Hanem azt, hogy mindenre LEHESSEN. Természetesen fölösleges dobálásokkal nem kell megszakítani a játékot, csak ha a helyzet úgy hozza, hogy a véletlenre szeretnénk bízni a dolgot.

bubmac írta:

J5. Mindenképpen frissített világleírára van szükség. Álaimban egy ÉSZ-Toron szintű sorozat játéktechnikával kiegészülve szerepel!  smile

Nekem is smile

bubmac írta:

T. Egységesíteni kell a kézettségeket. Nem kellenek százalékos képzettségek vagy pedig mind legyen az! Én meghagynám az 5 fokozatút, de levezetném belőle a képzettségpróba lehetőségét. Mondjuk k100-as dobás amihez hozzáadódik a vonatkozó tulajdonság értéke plusz a képzettség fokából jövő módosító. Vagy valami ilyesmi. smile

Ez a K4 témaköre, én is azt mondom, hogy ne legyen ezerféle különböző dobásszisztéma, hanem csak néhány, amit viszont lehessen alkalmazni széles körben.

bubmac írta:

T4. Meghagynám a képesség kidobás lehetőségét, de integrálnám egy szabad karakteralkotó rendszerbe. Dobáskódokat lehetne venni bizonyos pontértékekből. Ebben az esetben megengedném, hogy néhány szintenként fejlődjenek a Képességek. Természetesen opcionálisan pontelosztós módszert is lehessen alkalmazni.

Jó ötlet.

U.i.: új javaslat esetén ne kezdjétek elölről a számozást.