Hozzászólás: Beszélgető

Az opensource d100-at én is támogatnám, a fentebb leírtakkal egyetemben. Pl. nekem kifejezetten tetszik a váz ötlete, a kieg. fizetésével, a Besti helyett NJK-gyűjtemény.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv!
A dolgot nagyon egyszerűen meg lehetne valósítani.

-Nyitsz egy dokumentumot
-Szépen felvetsz egy problémát (pl: SFÉ)
-Mindenki bedobja a közösbe amit jónak gondol.
-Szépen kulturáltan megvitatjuk és addig "kalapáljuk", amíg úgy nem ítéljük hogy kezd elfogadhatóvá válni a közösség számára (persze mindenkinek soha nem lesz majd jó, de ha mindenki számára elfogadható akkor az jelenti az arany középutat)
-Utána szavazásra bocsátjuk és ha a többség elfogadja beleírjuk abba a dokumentumba.
-A dokumentumot feldobjuk egy webhelyre (vagy nyilvános fájlmegosztó), ahol mindenki számára elérhetővé válik.

A recept kész, de a finom és ropogós újragondolt rendszer még nincs.
Itt az ideje nekiállni.

A Klánbáró

 

Hozzászólás: Beszélgető

Narmor írta:

Hm... Érdekesen hangzik ez az opensource d100.
Egy nyílt alaprendszer, amely a legalapvetőbb dolgokat tartalmazza. Néhány kaszt, harcrendszer, mágia, esetleg képzettségek, de ebből csak kevés, és opcionálisan. Ezt kiegészítőkkel támogatnák, melyekben lennének extra kasztok, képzettségek, meg amit el tudtok képzelni, s esetleg későbbiekben egy jól kiforrott Versenyszabályzatot is kiadnának.

Szóval én egy kicsit oldschool dolgot képzelek el. Főként azért, mert én magam az oldschool híve vagyok...

Szerintem a kasztrendszer pontosan az a része a M*-nak, amit ideje gyökerestül kiírtani. Még annál is jobban, mint amennyire az UTK megtette a hasreütésszerűen összerakott (gondolok pl. az iskolák "árára") iskoláival. Sokkal jobb és élvezetesebb egy teljesen szabad karakteralkotási rendszer (pl. SR), esetleg pár példaértékű kidolgozott karival (a kasztok mintájára, ha valaki nem akar tökölni).

A többivel egyetértek smile

Baltazár

 

Hozzászólás: Beszélgető

Jó ötlet mind a közösen szerkeszthető Word doksi, mind a példakarakterek egy szabadon fejlesztett rendszerben. Már csak meg kell tenni az első lépéseket. Sajnos nem értek a fájlmegosztókhoz, és rendszerkedésből is csak 1. fokom van. smile

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Klánbáró írta:

Üdv!
A dolgot nagyon egyszerűen meg lehetne valósítani.

-Nyitsz egy dokumentumot
-Szépen felvetsz egy problémát (pl: SFÉ)
-Mindenki bedobja a közösbe amit jónak gondol.
-Szépen kulturáltan megvitatjuk és addig "kalapáljuk", amíg úgy nem ítéljük hogy kezd elfogadhatóvá válni a közösség számára (persze mindenkinek soha nem lesz majd jó, de ha mindenki számára elfogadható akkor az jelenti az arany középutat)
-Utána szavazásra bocsátjuk és ha a többség elfogadja beleírjuk abba a dokumentumba.
-A dokumentumot feldobjuk egy webhelyre (vagy nyilvános fájlmegosztó), ahol mindenki számára elérhetővé válik.

A recept kész, de a finom és ropogós újragondolt rendszer még nincs.
Itt az ideje nekiállni.

A Klánbáró

Szerintem viszont csak akkor lehetne haladni, hogyha lenne egy (vagy néhány) központi ember, akik maguk döntenek minden ötletről, illetve szabadon módosíthatnák azt, hogy ne kelljen minden apró kérdésben a nagytöbbség egyetértésére várni.

Ezek az emberek azon lennének, akik kidolgozták a rendszer alapjait, szerintem ez megilleti ő(ke)t, ha már alkottak egy jó szabályszisztémát.

De egyébként igen. Ha van valakinek egy jó rendszeralapja, akkor felteheti ide, és már el is kezdhetjük az ötletgyártást.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nos, én a közös wordben nem hiszek. Hivatalos alapra gondoltam, amit a legrátermettebbek készítenek, persze igényfelmérés után.
Közös lónak túros a háta... Vitákba fulladna csak.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Jó felvetések, de szerintem először koncepcionális döntéseket kellene hozni.

Pl.:
-a tulajdonságok meghatározása pontelosztós vagy kidobós rendszer
-a kasztok megmaradjanak-e, vagy fix kp-ből vásároljanak képzettséget a karakterek
-szükség van-e szintenként külön vásárolt HM-re, Fp-re, Manapontra, vagy ezek legyenek a képzettségből származtatottak
-maradjon-e a körökre bontott harcrendszer, vagy valami átmeneti forma a megszakítatlan és a körökre bontós között
-a harcértékek kiszámolásánál meghagyjuk-e ugyanezen Tulajdonságokat, vagy másokat (is vegyünk tekintetbe pl. kezdeményezésnél gyorsaság + int-ra váltás, stb.)
-fegyverek, vértezetek értékeinek átnézése
-harcrendszer inkább reális vagy inkább hősies legyen
-harc versus mágia hogy legyen modellezve, egymás melletti cselekvésekkel, vagy pontosan leírva, hogy és milyen módon szakítják meg egymást
-maradjon az ötfokú képzettségrendszer, vagy legyen % alapú
-a pszi-ben milyen fokú átjárhatóság megengedhető, és hogyan
-a mágiarendszer varázslat és kaszt alapú legyen, vagy képzettség alapú
-ősmágia versus újkori varázslás

Bennem alapvetően ezek a kérdések moccantak meg, de szerintem több is van. Először talán koncepciókat kellene megvitatni, az alapján lehet egy motort összeütni.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Ha már felmerült az SR...

A kasztrendszert valamilyen szinten meg kellene hagyni, mert szerintem a MAGUS szerves része. Azon belül persze sokkal nagyobb variálhatóság lenne. Ha mondjuk az UTK-ból indulunk ki, akkor legyen mondjuk fejvadász:

- Az oktatott szakértelem lista megmarad, de nem fix szakértelmeket kap, hanem ő maga válogatja azokat össze KAP-ból. Tanulhat mást, de az kicsivel drágább.
- Az egyes specializációknak lennének szakértelem követelményei, ha azokat felveszi a játékos, akkor vehet hozzá KAP-ból egy speckó képességet.

A szintlépést teljesen el lehetne hagyni és közvetlenül TP-ből vásárolnának mindent a karakterek.
A harcrendszer kiindulási alapja lehetne a Kódex, mert az elég jó.

A mágiarendszerhez annyira nem értek.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Én alapvetően egy letisztult, egyszerű rendszert képzelek el, semmi túlbonyolítást (tulajdonképpen egy egyszerűsített, felújított ETK-t). A kalandmesterek és a hivatalos kiegészítők majd testre szabják és bővítik a renszert.

- Dobás, pontelosztás? - Épp ez lenne a lényeg, csinálhatod így is, úgy is. Én speciel a dobás híve vagyok.
- Szerintem kellenek a Kasztok is és az azokból jövő másodlagos értékek, mert én csak kevés képzettséget szeretnék használni. (Persze aki meg a képzettségeket szereti, az bonyolíthatná...)
- Harcrendszer: egyszerű legyen, hogy ezt is mindenki bonyolíthassa kedvére, nekem elég, ha jól kezelhető és gyors.

 

Hozzászólás: Beszélgető

lightningrider írta:

Jó felvetések, de szerintem először koncepcionális döntéseket kellene hozni.

Így gondoltam én is.

Az én véleményem:

lightningrider írta:

-a tulajdonságok meghatározása pontelosztós vagy kidobós rendszer

Szerintem legyen pontelosztós, mert ha valaki kitalál egy olyan karaktert, akinek a jellemének fontos eleme, hogy kiemelkedően okos, aztán dob egy átlagos (vagy alacsony) intelligenciát, dobhatja az egész karit a kukába.
A túlságosan mű értékeket (pl. barbárnak erő, állóképesség, gyorsaság faji maximumon, szellemi tulajdonságok meg minimumon) meg lehet korlátozni "a második legnagyobb és a második legkisebb tulajdonság között legfeljebb 7 lehet a különbség" és ehhez hasonló szabályokkal.

lightningrider írta:

-a kasztok megmaradjanak-e, vagy fix kp-ből vásároljanak képzettséget a karakterek

Nekem rengeteg olyan karakterötletem volt, amit nem, vagy csak elég nagy változtatások árán tudtam egy kasztba belezsúfolni.
Így szerintem legyen az, hogy fix kp-ből vásároljanak.

lightningrider írta:

-szükség van-e szintenként külön vásárolt HM-re, Fp-re, Manapontra, vagy ezek legyenek a képzettségből
származtatottak

Szerintem származzanak képzettségből, mert akkor sokkal hamarabb meg lehet szokni és át lehet látni a karakteralkotást, mintha minden egyes értékkel külön kéne foglalkozni.

lightningrider írta:

-maradjon-e a körökre bontott harcrendszer, vagy valami átmeneti forma a megszakítatlan és a körökre bontós között

Szerintem jó a körökre bontott rendszer, nincs vele semmi gond.

lightningrider írta:

-a harcértékek kiszámolásánál meghagyjuk-e ugyanezen Tulajdonságokat, vagy másokat (is vegyünk tekintetbe pl. kezdeményezésnél gyorsaság + int-ra váltás, stb.)

Ez egy nagyobb kérdéskörnek csak egy kis része. Méghozzá annak, hogy miből adódnak össze a harcértékek, szerintem pl. a képzettséget lenne érdemes ide elsősorban figyelembe venni. (Ha már nem lesznek fix kasztok, elvesznek a kasztonkénti alapok.)

lightningrider írta:

-fegyverek, vértezetek értékeinek átnézése

Erről is azután lenne érdemes dönteni, ha meg van, miből adódnak össze a harcértékek.

lightningrider írta:

-harcrendszer inkább reális vagy inkább hősies legyen

Ez egy jó kérdés. Én magam a reálisat szeretem, mert az élethű elemekből ötletes kalandelemeket lehet összehozni. De ismerek olyat, aki szerint egy reális harcrendszer a fantasy halála lenne.

lightningrider írta:

-harc versus mágia hogy legyen modellezve, egymás melletti cselekvésekkel, vagy pontosan leírva, hogy és milyen módon szakítják meg egymást

Utóbbinál minden egyes varázslathoz (vagy legalábbis varázslattípushoz) után kéne gyártani egy "a varázsige alkalmazása" harc közben bekezdést, ami megnehezítené a bővítést.
Úgyhogy az egymás melletti cselekvésre szavazok.

lightningrider írta:

-maradjon az ötfokú képzettségrendszer, vagy legyen % alapú

Szerintem az öt fok bőven elég, mert a fokokat hamarabb be lehet lőni. Főleg (játékos és nem-játékos) karakterek generálásánál jön elő. "Azt akarom, hogy a karakter mestere legyen a lopakodásnak, átlag őr ne vegye észre, csak ha nagy szerencséje van." - 5 fokú rendszerben adunk rá egy 4. fokot, és kész, %-osban viszont nehéz belőni, mert lehet, hogy már 60% is elég ahhoz, hogy csak a legéberebbek vegyenek észre.

lightningrider írta:

-a pszi-ben milyen fokú átjárhatóság megengedhető, és hogyan

Passz...
Talán érdemes lenne a pszít diszciplínacsoportonként megvenni, persze néhánynak előfeltétele lenne egy (vagy több) másik.

lightningrider írta:

-a mágiarendszer varázslat és kaszt alapú legyen, vagy képzettség alapú

Erre is ugyanezt tudom mondani, szerintem érdemes lenne varázslatcsoportonként megvenni. (Pl. Nekromanta bélyegek - és ennek persze előfeltétele lenne az alapvető mágikus jelek ismerete).

Ennyi, más kérdés nekem sem jut eszembe.
Kíváncsi vagyok, ki mennyire ért egyet, gondolom lesz sok más vélemény.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv!

Szerintem, ha rendszeralkotásról/reformálásról van szó, először egy szisztémát kellene felállítani, amik vita tárgyát képezik majd, és utána foglalkozni egy-egy témával. Amikor az első téma lezártnak minősíthető, jöhet a következő, és így tovább.

A sorrend (szerintem):
0. Ez is vita tárgyát képezheti, de azért írtam nulladiknak, mert ezzel nagy lesz az egyetértés, tehát hosszú vitát nem képezhet: a rendszer alapja - d100-as rendszer vagy más, képzettség/tulajdonság központú, stb.

1. Az alap értékek megnevezése, definiálása, felsorolása, használata - tulajdonságok, Ép, Fp, Kp, KAP, Tp, stb. és, hogy ezek próbára ítéltek vagy potenciálisan csökkenő/növekvő.

2. A képzettségek felsorolása, rendszerezése (értem ezalatt %-os, vagy fokokra bontott, stb.) és az ezekhez kapcsolt szabályok.

3. Harcrendszer: körökre vagy szegmensekre osztott vagy bármi más, a harc menete, harctípusok (távharc [célzófegyveres és dobófegyveres], egykezes fegyverhasználat, kétkezes fegyverhasználat, két egykezes fegyverhasználat, hárítófegyveres harc, pajzsos harc, pusztakezes harc [birkózástól a harcművészetig])

4. Pszi használat - kötött diszciplínás használat vagy "mozaikos" megoldás, ezek kategorizálása, használatuk és szabályaik

5. Mágiahasználat - mágia típusok, szabályaik, használatuk, stb.

6. A képzettségekhez kiegészítő szabályok/leírások - méregkeverés, mágikus tárgyak alkotása, szakmák, stb.

7. "Kasztrendszer" megalkotása (azért az idézőjel, mert vita tárgyát képzi a kötött kasztok és az archetípusok használata, én személy szerint a kettő közöttit választanám).

8. Karakteralkotási rendszer

9. Karakterfejlődés - szinteződés vagy Tp alapján való vásárlás, stb.

Remélem semmit nem hagytam ki, egy kicsit hosszú lett, ezért elnézést kérek!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sötét Ezredes írta:


Szerintem viszont csak akkor lehetne haladni, hogyha lenne egy (vagy néhány) központi ember, akik maguk döntenek minden ötletről, illetve szabadon módosíthatnák azt, hogy ne kelljen minden apró kérdésben a nagytöbbség egyetértésére várni.

Ezek az emberek azon lennének, akik kidolgozták a rendszer alapjait, szerintem ez megilleti ő(ke)t, ha már alkottak egy jó szabályszisztémát.

De egyébként igen. Ha van valakinek egy jó rendszeralapja, akkor felteheti ide, és már el is kezdhetjük az ötletgyártást.

Narmor írta:

Nos, én a közös wordben nem hiszek. Hivatalos alapra gondoltam, amit a legrátermettebbek készítenek, persze igényfelmérés után.
Közös lónak túros a háta... Vitákba fulladna csak.

Igen közös lónak túrós a háta, de ha egy-két ember kezébe adunk egy rendszer fejlesztését akkor az mindent fog tükrözni csak az általános játékosi igényeket nem.
Tehát érdemes megpróbálni.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Valami szavazásfélét kellene tartani, legalább kétopciósat egy ismertebb M*-hoz kapcsolódó szerepjátékos oldalon. Így az alapvető kérdésekről lenne egy (nyilván nem teljeskörű) felmérés. A többit meg lehetne beszélni ezen a fórumon is. Már önmagában az érvek-ellenérvek is sokat segítenek.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

lightningrider írta:

Jó felvetések, de szerintem először koncepcionális döntéseket kellene hozni.

Teljesen rendben van.

Az én véleményem:

lightningrider írta:

-a tulajdonságok meghatározása pontelosztós vagy kidobós rendszer

Szerintem mindkettőt bele lehetne rakni a rendszerbe. Ezen nem érdemes vitatkozni. Mindenki eldöntheti magának. Én is szoktam alkalmazni mindkétféle karakteralkotást.

lightningrider írta:

-a kasztok megmaradjanak-e, vagy fix kp-ből vásároljanak képzettséget a karakterek

"A kasztrendszert valamilyen szinten meg kellene hagyni, mert szerintem a MAGUS szerves része. Azon belül persze sokkal nagyobb variálhatóság lenne. Ha mondjuk az UTK-ból indulunk ki, akkor legyen mondjuk fejvadász:

- Az oktatott szakértelem lista megmarad, de nem fix szakértelmeket kap, hanem ő maga válogatja azokat össze KAP-ból. Tanulhat mást, de az kicsivel drágább."

Mr nemonak igaza van... de csak részben.
Annyiban kéne változtatni a dolgon, hogy akik magányos mestertől tanultak vagy nem egy nagyobb szervezetben azok is választhassanak  X KAP értékben 1. szinten képzettségeket mintha rendből jöttek volna. Persze ne annyira sokat mint egy-egy rendben, mert a rendek/iskolák egy ilyen előnnyel járnak, de az is fontos, hogy aki nem rendelkezik ilyen háttérrel az ne kerüljön olyan óriási hátrányba, mint az UTK-ban. Mert az megöli a kreativitást.

lightningrider írta:

-szükség van-e szintenként külön vásárolt HM-re, Fp-re, Manapontra, vagy ezek legyenek a képzettségből
származtatottak

Esetleg származhatnának képzettségből. De akkor a képzettségrendszert valahogy bonyolítani kéne, mert nem lehetne jó összehasonlítási alapot adni egy veterán és egy zöldfülű között

lightningrider írta:

-maradjon-e a körökre bontott harcrendszer, vagy valami átmeneti forma a megszakítatlan és a körökre bontós között

Maradhat a körökre bontás, de mi pl egy körön szoktuk jelölni magunkat aminek a sugarai cikkekre bontják a kört, így reprezentálva a szegmenseket. Így pl le lehet modellezni a 3 időigényes dolgokat, a kezdeményezésben hátrébb kerülést is. Hátránya: bonyolulttá válik ha sok a szereplő.

lightningrider írta:

-a harcértékek kiszámolásánál meghagyjuk-e ugyanezen Tulajdonságokat, vagy másokat (is vegyünk tekintetbe pl. kezdeményezésnél gyorsaság + int-ra váltás, stb.)

Egyetértek Sötét Ezredessel.

lightningrider írta:

-fegyverek, vértezetek értékeinek átnézése

Szintúgy

lightningrider írta:

-harcrendszer inkább reális vagy inkább hősies legyen

Arany középút. Mert pl egy harcművész a maga kis diszciplínáival nem fér bele teljes mértékben a "valóságba".
Az nem baj ha közelítünk a valósághoz, de jusson mindig eszünkbe, hogy ez végső soron egy fantasy, ami szeretne kikapcsolódást nyújtani és nem megkötni a kezünket.

lightningrider írta:

-harc versus mágia hogy legyen modellezve, egymás melletti cselekvésekkel, vagy pontosan leírva, hogy és milyen módon szakítják meg egymást

Egymás melletti cselekvések.

lightningrider írta:

-maradjon az ötfokú képzettségrendszer, vagy legyen % alapú

Engem nagyon azavar a képzettségrendszer jelenlegi formájában.
Alapvetően kétfelé kéne választani:
-szükséges játékrendszeri képzettségek: ilyenek pl a harci képzettségek, a mágia, pszi
-opcionális képzettségek: mindazon dolgok amik inkább a játék színesítését szolgálják. Ezeket azok alkalmazhatják akik szeretnék, de aki ezt a játékstílust preferálja az megkövetelheti a játékosaitól a használatukat. Ilyen pl: helyismeret, úszás, kocsmai verekedés, vadonjárás,legendaismeret.....stb
Ez sztem azért is szükséges lenne, mert a játékosok általában úgy állnak a dologhoz, hogy ha egy adott szituációban ismernek valamilyen információt Ynevről ami előrelendítené őket a kalandban, de a karakterük "hivatalból" nem tudhatja, akkor azt vagy kimondják és kapják a letolást vagy magukban tartják, de az meg szintén megöli a játékot. És az ellenkezőleg is igaz. Egy Ynevet kevésbé ismerő játékos hiába veszi fel a Legendaismertet és a Helyismeretet, ha semmit nem tud arról. Ekkor a KM hiába dobat rá mert a játékos szájába kell rágni, amit nem is ismer és az megint csak hülyén veszi ki magát.
Jó szerepjátékos meg nem függ a képzettségektől, anélkül is kijátszik bármilyen karaktert.

Másrészt a képzettségek első két foka gyakorlatilag semmire nem jó. A KM-ek általában (saját tapasztalatom) ránéznek a karilapra, elhúzzák a szájukat és közlik veled, hogy hát igen-igen de a leírásból az következik, hogy nem vagy eléggé jártas még a szakmában/tudományban ahhoz, hogy ezt megcsináld. Akkor minek veszi fel az ember?
Könyörgöm egy fantasyben, ha valaki arra költ a kp-jából, hogy megtanuljon írni/olvasni akkor az egy adag kp-ért tanuljon meg elfogadható szinten írni/olvasni és ne csak éppen hogy vagy professzori szinten értekezni. Hányszor használja ki ezt az ember egy normál szerepjátékozás alkalmával? Túlbonyolítás, de ez persze csak saját vélemény.
Nem is volt olyan rossz az az ETK-s kissé egyszerű, de legalább jól alkalmazható képzettségrendszer.

A gyenge és erős követelmények is erősen véreznek, néha indokolt, egy két helyen hiányoznak dolgok, máshol túl szigorú. Sztem a nagyobb része itt is túlbonyolítás.

lightningrider írta:

-a pszi-ben milyen fokú átjárhatóság megengedhető, és hogyan

Ez egy érdekes dolog. Sztem ha megvetted a képzettséget (minimális kp-ért)utána minden diszciplínáért még-ha meg akarod tanulni-külön kelljen fizetni kp-t. Ez azért lenne jó mert, színesebbé tenné a játékot. Nem mindenki ugyanazokat ismerné, nem is mindenki ugyanazokat preferálja. Persze némi kitétel kellene, mert az sem jó ha valaki csak 1 diszciplínát vesz meg és az az aranyharang...

lightningrider írta:

-a mágiarendszer varázslat és kaszt alapú legyen, vagy képzettség alapú

Sötét Ezredessel értek egyet. Annyiban változtatnék a dolgon, hogy (mint ahogy  a pszinél leírtam) a képzettség megvétele után egyenként lehessen megvenni a varázslatokat/mozaikokat. (kp-ért).
De valahogy meg kéne buherálni az egész mágiarendszert, hogy jobban tükrözze a regények hangulatát. Sokkal szabadabban inkább irányelvek szerint kb úgy, mint az Új bestiáriumban a hatalomszavak síkjainak leírása.

Tapasztalati szintek:
Érdemes lenne eltörölni sztem, és helyette direktben KAP-ot osztani. Sokkal gördülékenyebbé lenne a karakterfejlődés.


A Klánbáró

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nem kell itt megváltani a világot smile Szerintem csupán annyit kellene tenni, hogy végigmegyünk az UTK által felvázolt úton.

Vannak olyan anakronisztikus dolgok a magus rendszerében ami sokaknak nem tetszik, de szerintem szükség van ezekre. A d20 is ezért volt bukásra ítélve, mert akármennyire igyekeztek, az nem magus volt...

 

Hozzászólás: Beszélgető

Természetesen nem. Engem nem zavar ha bizonyos dolgok másként alakulnak. Bár sok mindenben nem értek egyet az alkotókkal mind a mai napig leginkább ebben a szerepjátékrendszerben játszom. Ilyen téren hajlamos vagyok a kompromisszumra.
Csupán azt írtam le amit én másként képzelnék el. De ez csak és kizárólag az én véleményem. Azt tükrözi, hogy én milyen pontokon nyúlnék bele a rendszerbe.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

Előrebocsátom, hogy én a Kódex-rendszer átformálásában gondolkodom.

mr nemo írta:


A kasztrendszert valamilyen szinten meg kellene hagyni, mert szerintem a MAGUS szerves része. Azon belül persze sokkal nagyobb variálhatóság lenne.

Az RPG.HU-n írtam, hogy simán meg lehetne hagyni a jelenlegi kasztokat - csak hozzá kellene őket igazítani egy egységes, szabad karakteralkotáshoz, amit a kasztok UTÁN kell beletenni a dokumentumba.

A szintlépést teljesen el lehetne hagyni és közvetlenül TP-ből vásárolnának mindent a karakterek.
A harcrendszer kiindulási alapja lehetne a Kódex, mert az elég jó.

A szintlépés jó, mert:
1,  ne nagyon legyen már olyan karakter (JK v. NJK) aki (százalékos rendszerben) induláskor pár képzettséget 100%-on ismert, és SEMMI MÁST.

2, nagyon jó "tápindikátor" - nem kell közölni egy többoldalas karakterlapot, csak leírni, hogy 10. tsz. békapásztor.

A mágiarendszerhez annyira nem értek.

Jó lenne egy egységes mágiarendszer - némi előny-hátrány rendszerrel, pld. a Tűzvarázslók nagyon jók a tűzzel kapcsolatos dolgokban, de szinte semmi máshoz nem értenek (pld. mentálmágiát is csak arra tudnak varázsolni, akik a megbűvölt tűzbe néznek, stb.), a BM-ek a pusztító mágiákban jók, de gyógyítani nem tudnak (csak átrakni a nyavaját másba), míg a mozaikmágus mindenhez ért - csak esetleg több (esetleg SOKKAL több) időre és manára (ill. magasabb szakértelmekre) van szüksége a létrehozásra.

A Kódex Grimó nagyon jó alap erre, csak egy kicsit kell átalakítani - mint pld. a manaháló, a szellemlények vagy a jelmágia - de azt a kis változást nagyon meg kell gondolni és tesztelni.

Adios
KLM

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nemrégiben került hozzám a Codex alapkönyv a Grimoire-ral egyetemben, és el kell ismernem a szabályrendszer tényleg fantasztikus. Megbeszélem a játékosaimmal, hogy próbáljuk ki, és ha gyakorlatban is azt hozza, amit az olvasása közben "éreztem", akkor szerintem nemsokára belekezdek, hogy átkonvertáljam M*-ra.
Minden tiszteletem a készítőknek!

 

Hozzászólás: Beszélgető

"év végén várható új M.A.G.U.S. törvénykönyv" (kronikak.hu)

Erről kaphatnánk bővebb tájékoztatást?
Alapvetően bizalommal tekintek egy új kiadványra, amely talán megnyer, hogy én magam meséljek magust (eddig csak játszottam, azt is csak párszor az ÚTK-val) Mesélőként oldschool rendszerekhez szoktam, tehát az egyszerűséget és a könnyen kezelhetőséget előnynek tartom. Az apró kis részletekre ott játékos leleményessége és szerepjátszói képessége, nem kell külön szabály mindenre...
Előre is köszönöm a válaszokat, melyek remélem, kimerítőek lesznek, mert mindenféle dolog érdekelne ezzel az új rendszerrel kapcsolatban.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nem hiszem, hogy ez hivatalos fejlesztés lenne... Ahhoz sok víznek kellene lefolynia a Dunán.

Egyébként a pontos link: http://kronikak.hu/?p=325

Utoljára lightningrider szerkesztette (2011.01.20. 08:56:54)

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv.
Ha már rendszer, nekem nagyon tetszett Raoul Renier ezen írása: http://member.rpg.hu/renier/mutat.php?id=157

Milyen igaz, hogy a matematikai "egyensúly" nem egyenlő a játékegyensúllyal. Erről a pontról kellene a M*-nak is kiindulnia.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Tökéletes játékegyensúly egyébként nem létezik, legalábbis olyan világban nem, ahol létezik mágia (márpedig Ynev ilyen). Nem is lehet lemodellezni, hogy egy 10. TSZ-ű tűzvarázslót, aki egy fél sereget hamuvá éget, lesből lekapja nyílpuskával egy 1. TSZ-ű tolvaj. Azt sem, amikor a 10. TSZ-ű barbárral végez az 5. TSZ-ű boszorkánymester villáma. Mindkét esetben egy harci helyzet más eredményt hozhat. A KM feladata, hogy játék közben figyeljen az arányokra.

Utoljára lightningrider szerkesztette (2011.04.10. 21:01:06)

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nem is kell mágia feltétlenül ahhoz, hogy felboruljon egy játékegyensúly.

Példának okáért, egy 10. szintű lovag-ot (ha én vagyok a KM big_smile) egy 1. szintű fejvadász (az orgyilkos fajtából való, nem a testőrködős) is kinyírja...álmában...vagy méreggel. Egy 10. szintű fejvadász belekeveredik egy kisebb ütközetbe, amit lovagok vívnak (mondjuk teljes harci díszben) nem fogadnék a fejvadászra...
És az az íjász bizony nem csak varázslókat tud leszedni...
Az én társaságomban (ahol bizony varázslóval játszom, de elsősorban KM vagyok) bizony tök mindegy mivel játszol, mivel vagy....vérezni fogsz, szenvedni, sírni és nevetni... mert játszol.

Szóval játékegyensúly alapból nincs, mert minden helyzet függő. Az tény hogy egy 10. szintű varázsló már oda tud csapni (nem is kicsit big_smile, még az általunk használt Andal által írt Varázslók, avagy a mozaikmágia útjai 2. szerint is -egy hasonlót el tudnék képzelni a többi kaszthoz is, hiszen egy dzsad bm, nem toroni maggitor).

Peace!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Ahoy,

mostanra kikristályosodott, hogy Narmor januári hozzászólása nem (csak) egy rajongói kezdeményezést takart.  smile Az elkövetkező hetek folyamán nyitunk majd a tervezett törvénykönyvnek egy új témát a fórumon is. A kiadó ígéretének megfelelően két-három havonta élő, nyílt fórumon is lehetőség lesz a véleményezésre és kérdések megválaszolására a cd-kampány folyamán (és aztán is majdan).

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv!

No, örvendetes. smile E hónapok alatt számomra is teljes mértékben kikristályosodott, hogy "merről hány méter", s kiktől lehet/kell várni a magus szerepjátékot.
Mindezek után türelmetlenül várom a további részleteket, s egyben sok sikert kívánok a fejlesztéshez.
(Egyébként majd a kiadás fizikai megjelenéséről is nyilatkozhatnátok: milyen terveitek vannak? - kemény- vagy puhafedeles, színes vagy fekete-fehér, milyen árkategóriába akarjátok belőni stb.)