Hozzászólás: Beszélgető

Az a vicces, hogy már létezik ilyen rendszer. KLM nem véletlenül szokott a Codex-el példálózni. Annak a mágiarendszere szinte tökéletesen leképezi a regények agymenéseit.

A harcrendszernél már bajos lenne ugyanez; TNG nyíluspkája/BFG9000-e és a másikhoz igazított belső ideje már neccesebb falat... bár ez utóbbit talán még megeszi a CX.

No, de nekem az UTK-val kell boldogulnom. Három női JK és korombeli játékosoknál már nem nagyon megy az új rendszerek tanulása. smile

 

Hozzászólás: Beszélgető

Lenne egy kérdésem:

Az UTK méregalkotó táblázata teljesen rendben van, egy komoly gondom van vele, az árak. 20 arany egyetlen adag méregért irreálisan sok pénz... oké elfogadom, hogy ennyit fizet érte valaki, akinek gyorsan kell és nem nagyon ismeri a megfelelő embert és közvetítőt vesz igénybe. Nála ez rendben van. No, de egy kapcsolatokkal bíró gorviki corga nehogymá' 20 tallért fizessen egyetlen adagért a szokásosból.

Ti milyen árakat használtok az alapkönyves 10/réz/1 ezüst/arany helyett?

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

Örülök, hogy vannak itt is olyanok akiknek - hibák ide vagy oda - de tetszik az UTK rendszere.

mr nemo
A rendszer újításai miatt sokkal veszélyesebbek lettek a mérgek is, így az én meglátásom szerint igen csak elfogadhatóak ezek az árak. Gondolj bele, ha olcsóbbak lennének szinte minden mérget használó egyén a legdurvábbakat használná (értsd: egy egyszerű utcai késelő is brutál mérgezett pengékkel hadonászna).

Amúgy a könyv azt is írja, hogy amennyiben ezeket a mérgeket olyan egyén állítja elő aki a herb. illetve az alkímiában is járatos és van hozzá megfelelő felszerelése, laboratóriuma akkor az ár mindössze a harmada.

A Te példáddal élve: a gorviki corga ha kapcsolatokkal bír akkor az valamelyik saggia tagja, vagy esetleg csatlósa. Márpedig szerintem egy ilyen gorviki klán rendelkezik saját méregkeverővel (ha bevetéseken használnak mérget) akinek adott a megfelelő felszerelés, így máris olcsóbb a méreg. Innentől adja magát, hogy a küldetésre induló vadászok ingyen kapják.
Amennyiben még sincs saját méregkeverőjük, én képesnek érzem őket arra, hogy bizonyos eszközök segítségével (zsarolás, megfélemlítés stb.) rávegyenek valaki hozzáértőt a méreg elkészítésére.

Kissé hosszúra sikeredett. A lényeg, hogy én illetve a játékosaim megvagyunk elégedve az alapkönyves árakkal. Kicsit drága, de a Jk. legalább alaposan meggondolja, hogy kire használja el.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Ezt a harmadáras dolgot nem vettem észre, köszi, hogy szóltál. Ez így már teljesen elfogadható.

Jó ez az UTK, eléggé nagy szabadságot jelent a karakteralkotásnál, a szakértelmek meg jóra sikerültek. A próbák modellezése meg nagyon tetszetős lett.

A fegyverek harcérték, sebzés, páncélok SFÉ-je az amivel nem nagyon vagyok kibékülve, de nem reménytelen.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nincs mit.
Amúgy a könyv 188. oldalán a lap tetején találod a mérgek árai címszó alatt.

Igen egyet értünk, elég nagy lett a szabadság. Végre két ugyanolyan kasztú karakter akár gyökeresen eltérhet egymástól. Pl. egyik játékos társammal vittünk két boszmestert, én inkább politikus és villámot és rontást használó voltam, ő pedig necro. Ugyan olyan szintűek és mégis teljesen mások.

A fegyverekkel kapcsolatban én azt szeretem, hogy sokkal reálisabb lett. Most ha valakit eltalálnak az fáj, néha nem is kicsit :-). Persze azért van mit javítani.

 

Hozzászólás: Beszélgető

A sebzés az oké, az SFÉ viszont viccesen alacsony. Az azért durva, hogy egy tőrrel és jó dobással meg tudok sebezni egy 5. fokú jártassággal bíró lovagot teljes vértben. Vagyis annyira, nem...

Értem én, hogy kell a magasabb sebzés a magasabb ÉP miatt, de a páncélokat érintetlenül hagyni, nos az hiba volt.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Én ezt úgy fogom föl, hogy a vért az igazából csak tompítja a támadásokat. Ha belegondolsz a földi (tudom hogy ez nem a föld) páncélok sem voltak verhetetlenek. Itt is át lehetett lyukasztani egy jobb páncélzatot.

A teljes vértes példád egy picit erős. Igazából itt 1 fp-t tudsz sebezni rajta amit felfoghatsz annak, hogy a vért lemezei között becsúszó penge éppen hogy csak felkarcolja a vértes testét. Lássuk be ettől csak még jobban felhergelődik és nem lennék annak a tőrforgatónak a helyében akinek a lovag esetleg egy visszavágással mondjuk lovagkardal köszöni ezt meg. :-)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nagyon sok kört futottam már más fórumokon az SFÉ körül, és mindenhol arra lyukadtunk ki, hogy bizony indokolatlanul alacsonyak. A fegyverek sebzésnövekedésével arányosan kellett volna emelni az SFÉ-ket is.

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Gato: lehet az 1 ÉP is smile A nehéz vértek nagyon-nagyon komoly védelmet jelentettek a viselőjüknek. Nem véletlen alakultak ki a páncéltörő fegyverek és a lovagok sem azért rohamoztak bátran, mert tökkelütött idióta volt mindahány.

Gambit: Ez így van.

Te pl. hogy oldanád/oldottad meg? Személy szerint vacilálok a bátortalan +2-t mindegyiknek és a duplázzuk meg variációk között. Ha szigorúan vesszük a súlyt és az MGT-t, akkor nem gáz... legfeljebb a tisztelt játékos karakterek megtanulnak célzottan támadni smile

Utoljára mr nemo szerkesztette (2010.11.14. 18:26:23)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Fejet hajtok érveitek előtt!

Szerintem a duplázás sok. Az előző példádnál maradva például a teljes vértest már egy rövid karddal sem tudnád megsebezni. Pedig egy jó kis gladius csodákra képes. Legalábbis szerintem.

A +2 számomra szimpatikusabb lenne.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Viszont számoljatok azzal is, hogy a Nehézvértviselet képzettség nem csak MGT-t csökkent, hanem SFÉ-t is növel.
Bocsánat a közbeszólásért!

 

Hozzászólás: Beszélgető

etheleazostor:
Számolok vele, hogyne számolnék. Bár én szívem szerint a következőképpen módosítanám a szakértelmet.
- Csak mell-, fél- és teljes vért esetében adna bónusz védelmet.
- Nem + SFÉ-t adna, hanem +VÉ-t, 5/10/15-öt... abban az esetben ha nincs pajzsa.
- Ez szerintem jobban modellezi, hogy tud bánni a vértjével és a kétkezes fegyverek forgatóinak is jól jönne smile

Szerintetek?

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

etheleazostor:
szerintem egyikünket sem zavarta a hozászolásod, sőt. Minél többen vagyunk annál jobb. A + Sfé-t én is számoltam.

mr nemo:
- bónuszt szerintem a képzettség az összes fajtára kell adjon, hisz egy sodronyinget, vagy bőrpáncélt is viselhet valaki olyan "rutinosan" hogy az megadja a bónuszt.
- én maradok a + Sfé-nél. A páncélzat (bármilyen is legyen) szerintem nem a találat elkerülésére hanem annak csökkentésére hivatott. Ha valaki +vé-t szeretne tanuljon meg pajzzsal bánni, bár szerintem egy harcosnál vagy lovagnál ez alapfeltétel, ha mást nem is de a vértezetük alkarvédőjét használhatják (+15vé).

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hali!

mr nemo írta:

Az a vicces, hogy már létezik ilyen rendszer. KLM nem véletlenül szokott a Codex-el példálózni. Annak a mágiarendszere szinte tökéletesen leképezi a regények agymenéseit.

A harcrendszernél már bajos lenne ugyanez; TNG nyíluspkája/BFG9000-e és a másikhoz igazított belső ideje már neccesebb falat... bár ez utóbbit talán még megeszi a CX.

A nyílpuskát is - kidolgozva ugyan nincs, de létezik a mechanomágia, ami pont ez a kategória. A "kidolgozva nincs" kategória azt takarja, hogy részemről több alternatív megoldást tudok elképzelni. (lásd még Hawkwood: Ha megszakad... - ezt esetleg olvastasd el a játékosaiddal)

Sőt, az a röhely, hogyha megnézitek, Gorduin - amennyiben közelharcba keveredik (értsd: nem csinál belőlük sündisznót vagy nem mágiál) 3-4 képzett fegyverforgatóval, akkor 60+ év fegyverforgatás ide, nevezetes ikerpengék vagy élő kard oda, szépen kicakkozták.

Na, ez az amit a M* nem kezel, a CX meg igen.

Adios
KLM

Utoljára KLM szerkesztette (2010.11.15. 10:08:47)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hmm... kár, hogy semmi esély nincs, hogy a játékosaim kitanulják a CX rendszerét. No nem baj, majd gyakrabban nyúlok oda, ha az UTK sötétben  hagy.

 

Hozzászólás: Beszélgető

A nehézvért viselet ugyan ad extra SFÉ-t, de:

- A fegyverek sebzése nagyjából így módosult: 1k6->1k10, 1k10->2k6, xk6->(x+1)k6. Ez 1,5 - 2 - 3 pontos sebzésemelkedés.
- Erőből származó sebzésjárulék 16 helyett 15-re csökkent, amitől a fegyverrfogatók tetemes hányada jutott +1 sebzéshez.
- Sok fegyver átütő erőt kapott, ami -1 SFÉ-t jelent.
- A fegyverhasználat 5. foka ismét +1 sebzés (zárójeles eset, hiszen nem átalánosan jellemző, de közepes-magas szinten mindíg. Pont annyira jellemző, mint a vértviselet 5. fok)
- A körönkénti támadások száma megduplázódott / másfélszereződött, így mindez hatványozottan érvényes.

2 pontos SFÉ emelés szerintem teljesen indokolt.

Mi a vértviseletet is átalakítottuk, nem SFÉ-t növel (ezt kicsit nehéz elképzelni), hanem a kötelező ép vesztés küszöbét emeli. Ez szerintem sokkal jobban modellezi a képzettséget, mert felületi sebeket, zúzódásokat továbbra is össze lehet szedni, de súlyos-életveszélyes ép sebeket sokkal nehezebben.

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Gambit:
Egészen pontosan milyen metódussal? Érdekelne, mert bár nekem nem jutott eszembe, teljesen jól hangzik és a gyomrom is könnyebben beveszi.

 

Hozzászólás: Beszélgető

mr nemo:
A plusz VÉ, mint olyan, elgondolkodtató és ha valaki magas fokra emeli a vérviseletet, azaz igen tapasztalt és járatos a viselésében, akkor könnyebben, ruganyosabban mozog és a pengék elől jobban el tud mozdulni.
Viszont ezt jelképezné az MGT csökkenés, tehát (személyes vélemény) én itt nem értenék egyet azzal, hogy az SFÉ/VÉ nő a fokok minél magasabb elsajátításával.

Gambit:
A kötelező ép vesztés egy igen találó és elgondolkodtató megoldás, úgyhogy engem is érdekelne ez a fajta megközelítése a dolgoknak.

Utoljára etheleazostor szerkesztette (2010.11.15. 21:09:03)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Először is köszönöm a támogató hozzászólásokat! Sajnos nem vagyok rendszerfejlesztő, sem képességeim, sem matematikai ismereteim nem elég mélyek a M* mágiarendszerének megreformálásához.

Az alapproblémát - ha már ilyen szabadon folyik itt az UTK-ról diskurzus - abban látom, hogy a világ alkotói részéről nem egy elfogadott kiadvány. Ha az lenne, ezeket a hibákat javítani lehetne és kellene is. A legtöbb - pl. az SFÉ - a Gambit által javasolt módszerrel matematikai alapon megoldható lenne.

Így viszont egy (legalább névleg) teljesen újat kellene alkotni. Nem értek a könyvkiadáshoz, de szerintem ha a kiadó élve akarja tartani a M* brandet, előbb-utóbb nélkülözhetetlen lesz egy színvonalas szerepjátékrendszer letétele az asztalra. Akár először e-kiadványban, majd kis példányszámban, szükség esetén 2. kiadásban is.

Én szétbontanám tartalmi és formai részre az UTK-t. Formailag erősen meglátszik a copy-paste technika, komoly hátránya, hogy nem a Summariumhoz hasonló módszerrel készült. Egy új szabálykönyvnek az itt fellelhető minőségű anyagokkal kellene dolgoznia (csak zárójelben: lassan 20 éves a M* szabályrendszer, de most először látok arra esélyt a Summarium és a Geoframia óta, hogy a világleírás kívülállók számára is érthető, élvezhető legyen, és az alkotók szemszögéből tükrözze Ynev alapvetéseit).

Ez tehát a formai rész.

A tartalmi rész tekintetében:

Én nem ragaszkodnék az iskolákhoz, szerintem a jövő egy szabad(abb) karakterfejlesztés irányába fog mozogni. Egyébként sem nagyon lehetett az AD&D sablonba becsomagolni a M* világának szereplőit (gondolok itt például a Karneválból Sichetti "gazdasági tanácsadójára", de számos más példát is lehetne hozni).

Az életerőrendszerben tetszik az ÉP/Fp megbontás, szerintem ebbe kár belepiszkálni.

A képzettségrendszert tovább lehetne egyszerűsíteni, még mindig maradtak integrálható képzettségek.
A pszi-re egy, a mágiarendszerhez hasonló formulát kellene alkotni, főleg mivel egyre inkább úgy tűnik nekem, hogy a kettő nem válik szét teljesen élesen (ahogy bizonyos körülmények között az od-alapú és az újabb mágiaformák sem).

Örök kérdés (számomra), hogy mennyi világleírás kell egy belépő szintű rendszerkiadványba. 3 opciót tudok elképzeli:
1./ Semennyi, külön kötet. Ennek nincs túl sok realitása, hacsak nem kifejezetten egy szabályrendszert igénylő, a világot már jól ismerő csapatnak készül. (Bár a jól ismerő egyre relatívabb fogalom az ide felkerülő anyagok miatt - ami jelentős plusz pont).
2. Az ETK arányainak megtartása, talán a legcélszerűbb. Viszont kompletten újra kellene írni a tartalmát.
3. Egy 50 %-os világleírás ÉSZ terjedelemben, kalandötletekkel.

Bocsánat, ismét hosszú voltam.

Utoljára lightningrider szerkesztette (2010.11.16. 15:10:33)

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

SFÉ-probléma: Én inkább a sebzéshez nyúlnák hozzá erősebben, tualdjonképpen az SFÉ-től függetlenül. A túlütést kellene újragondolni, hogy sokkal súlyosabb legyen a hatása, például felezné, vagy komplett kikerülné az SFÉ-t (képzettségtől és/vagy fegyvertől függően). Bár ehhez utánhangolni kellene a harcrendszer többi elemét is (TÉ-VÉ aránya, Ép vagy Fp esetleges elhagyása).

lightningrider: Erről már dumálgattunk az Enrawellen, ott van egy-két érdekes ötlet az új rendszerrel és a kiadványokkal kapcsolatban. A Summarium-os dologhoz annyit fűznék hozzá, hogy én Gáspár András (és más MAGUS írók) nyilatkozataiból azt veszem le, hogy jelenleg elég kevesen vannak, akik szívesen írnának szerepjátékos kiadványokba. Bár remélem, hogy tévedek, mert azért vannak jelek, amik az ellenkezőjét mutatják.

Marcus

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Marcus: Köszi a tippet, jegyeztem az infot, átnézek Enrawellre is. Az írók szerintem megnyerhetők lennének ehhez, csak arra lenne szükség, hogy végre egy stabil alaphoz készüljön felépítmény.

Az AD&D részleges leképezése, bár a kor szintjének bőven megfelelt, másik világhoz, másféle szerepjátékos stílushoz készült, mint amit a M* képvisel. A merev kategóriák miatt nem tudott soha elmozdulni egy irodalmibb irányba, nem tudta kezelni az ott felbukkanó jelenségeket, személyiségeket, mágiaképet.

Mindjárt a karakteralkotással kezdődik, ahol az ETK szerint kidobásos rendszer volt.

Aztán jönnek a képzettségektől elváló pontok (Fp, HM, mana). Jön egy olyan kasztrendszer, amiben az egyik karakternek (hasraütésszerűen mondok nagyságrendet) 300 Kp-nyi, a másiknak 100 Kp-nyi tudás jut 1. TSZ-en. Ezt még megfejeljük azzal, hogy előbbi nem lép lényegesen nehezebben szintet (ugye, a különböző szintlépés-táblák "előnye").

Aztán a harcrendszer, ahol statisztikailag a pajzsos-egyfegyveres kombó vértviselettel mindent visz.

Követi a pszi-rendszer, ahol az egyes területek között nincs átjárhatóság, pedig a regényekben itt-ott felbukkan (bár sokszor csak ahhoz hasonló, más forrásból eredő képességek ezek).

A leggyengébb rész mégis a mágiarendszer. Az csak az egyik része, hogy a kasztszemlélet miatt nehezebb az átjárhatóság. Az alapoktól kezdődik a gond. A Sumi előtt jött ki, így nem kezeli az od - újkori mágia kapcsolatát. Hatalmas nagyságrendi különbségek vannak, a boszorkány és varázsló amolyan "mindent visz" karakterek. A manamennyiségek mintha hasraütésszerűek lennének, bár a varázslatok elég hasznosak, csak a leírásuk sokszor nem kellően egyértelmű és informatív. A mozaikmágia nem tudja leképezni a regényekben látott varázslatokat, a rúnamágia szintén elégtelen ehhez.

Az UTK ezekből néhányat javított, de tapasztalataim alapján félúton megakadt egy alapvetően képzettségalapú rendszerhez vezető szűk és meredek ösvényen. Nem mert hozzányúlni a legneccesebb mágiarendszerhez és annak folyományaihoz.

Ahogy az ETK után jöttek az egyre újabb világleíró kiegek, az embernek az lett az érzése (és ez az itteni anyagokkal egyre erősödik), hogy a szerepjátékos részen az ETK és az irodalmi Ynev valahogy olyan, mintha egy Trabant alvázra próbálnánk Ferrari karosszériát hegeszteni. Lehet, hogy sikerül, de az eredeti potenciál töredéke tud hasznosulni. Egyik rendszer sem hozott ebben áttörő változást. Az UT, d20 tapasztalataim szerint inkább kísérlet maradt, az UTK-ban a szabályrendszer szempontjából lenne perspektíva, de jelen helyzetben partvonalon kívül áll.

Örvendetes viszont, hogy Gáspár András - értelmezésem szerint - megnyitotta egy opensource d100 kapuját ( http://ynev.hu/forum/viewtopic.php?pid=2727#p2727 ), így egyszer talán lehet egy közösségi alapú, jól használható rendszerünk.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Hm... Érdekesen hangzik ez az opensource d100. Ezt kb. hogy kell elképzelni?

Mert lehet egybeesik az én általam elképzelt megoldással:

Egy nyílt alaprendszer, amely a legalapvetőbb dolgokat tartalmazza. Néhány kaszt, harcrendszer, mágia, esetleg képzettségek, de ebből csak kevés, és opcionálisan. Ezt kiegészítőkkel támogatnák, melyekben lennének extra kasztok, képzettségek, meg amit el tudtok képzelni, s esetleg későbbiekben egy jól kiforrott Versenyszabályzatot is kiadnának.

Szóval én egy kicsit oldschool dolgot képzelek el. Főként azért, mert én magam az oldschool híve vagyok...

Számomra tökéletes egyetlen fegyverforgató osztály/kaszt, melyet szerepjátékkal gorviki siedonként játszom el.

Minél több a szabály, annál kevesebb a lehetőség a szerepjátékra, plusz annál nehezebb játszani...

Az alaprendszer ingyenesen letölthető lenne big_smile (a nyomtatott verziók természetesen pénzbe kerülnének) és a kiegészítőkért kellene fizetni.

Jaj és egy fontos: Bestiárium helyett NJK-gyűjtemény kellene...

 

Hozzászólás: Beszélgető

A Bestiarium nekem se kedvencem, kb 5-6 éve hozzá sem nyúltam. Az ember NJK-k sokkal több kihívást tartogatnak...

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Narmor írta:

Mert lehet egybeesik az én általam elképzelt megoldással:

[...]

Ez szerintem is nagyon jó ötlet. Tulajdonképp csak egy olyan rendszeralap kell hozzá, amit anélkül lehet bővíteni, illetve részletezni, hogy bármit is módosítanánk magán a rendszeren.

Az alkotóknak így elég lenne csak egy vázat létrehozni, alapszabályok, képességek, képzettségek listája, meghatározni, hogy a faj és kaszt milyen értékeket befolyásol, stb.
Aztán az apróbb dolgokat, mint pl. mérgek és hatásaik kidolgozhatnák rajongók (vagy aki akarja), beküldenék e-mailen, aztán elbírálás után akár hivatalossá is válhatna.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Pontosan egy ilyen rendszeren dolgozgatok, bár nem M*-hoz. Mondjuk jóval több problémával találja szembe magát az ember, ha nekikezd, mint először gondolná.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin