Téma: Beszélgető

Beszélgető

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Téma felvetése: ennél jobb még  nem született, csak másabb. smile Egyszer már az illetékeseknek kéne folytatni...

Utoljára Glendower szerkesztette (2010.11.09. 17:32:27)

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Héló!

Ne haragudj de megosztanád velem miért tetszik Neked jobban a kétfokos rendszer mint az ötfokos? Szerintem pont ellekezőleg ezért érdekel a véleményed!

Tisztelettel: Seymalas

 

Hozzászólás: Beszélgető

Szia!

Persze, hisz' ezért vagyunk itt. A válaszom röviden fogalmazva ez: az évek múlásával sok rendszert volt alkalmam kipróbálni, és rájöttem, hogy felesleges túlbonyolítani a dolgokat. A kétfokozatú rendszer nagyrészt megmondja, mit tudsz és mit nem, el lehet hagyni a dobálgatást. Az öt fokozat bevezetése még nem szükségképpen rossz, ha megvan az arany középút, és nem kell külön képzettséget felvenni a Felmosásra, vagy a Cipőkötésre. smile
Ez sarkalatos példa, tudom jól. Mindenesetre az ET szisztémája egy arany középút, amit házilag lehet bonyolítani, egyszerűsíteni igény szerint, ráadásul még a rendszer sem borul fel ettől vészesen. Lehet egyszerűsíteni éppen bármit, akár a végtelenül részletes Shadowrunt is, de az esetek többségében, mire leegyszerűsíted, már nem szerepjáték, hanem kalandjáték, amit kapsz.
Szó, mi szó, '96 óta mennek nálunk a régi jó szabályok, és bár próbáltuk az újításokat, rendre a polcra kerültek. Vannak gyermekbetegségei, de ezeknek a java józan paraszti ésszel, kreativitással és odafigyeléssel percek alatt orvosolhatók, vagy átléphetők.

Ami az ÚTK-t illeti: egyik elem elégedett, a másik nem. Korrekt munka, főleg, hogy egy ember írta. Más kérdés, hogy eléggé önfejűen vetette magát a dolgokba. Normál esetekben húsz-harminc fő kell egy játék teszteléséhez, ezek között a legjobb, ha ott a világ megálmodója is... No, de elkanyarodtam. smile Az ÚTK esetében nem érzem az újdonságot. Semmiféle pluszt nem ad, maximum máshogy nevezi a kasztokat (iskolák, meg rendek, ugye?), meg finomított itt-ott. Mondhatod erre, hogy akkor nekem jó, mert a régi rendszer ez is, de cáfolok... Az alapok, a szellemiség más lett. Valami félúton elveszett. Nem tudom pontosan, mi - tényleg -, de már nincs ott. Talán csak a nosztalgia mondatja ezt? Lehet. Becsületből befizettem rá, de máig várom az igazi Új Törvénykönyvet...

Tisztelettel: Dougal Glendower

Utoljára Glendower szerkesztette (2010.11.09. 20:39:41)

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Szerintem is az eredeti a legjátszhatóbb az eddig megalkotott magus rendszerek közzül.
Az ÚTK ugyan sok helyen ésszerűbb meg szerteágazóbb, de az ide-oda hivatkozó képzettségkövetelmények, meg a bárhova osztható KAP-ok miatt elég nehéz átlátni. Amikor ÚTK-s karakterrel játszottam, fél órákba kerültek a szintlépések, ami még egy karakternél elfogadható, de ha pl.  5+. szintű NJK-kat kell kidolgoznod KM-ként, akik fontosak a történetben, így mindenképp részletekbe menően kidolgozottak kell legyenek, az rengeteg időt emészt fel.

Az ÚT-vel kapcsolatban én is mindig a cipőkötés képzettségparódia példáját hozom fel.
Néhány képzettségnek alig van gyakorlati haszna (pl. tetoválásismeret - tetoválástól külön ráadásul - , mestervágás).
Csomó képzettség olyan, hogy elképzelhetetlen egyik a másik nélkül, mégis külön kell felvenni. Leginkább a harci trükkökre igaz ez, elég fura, hogy valaki mesterien tud lefegyverezni rapírral, de a vívócselt egyáltalán nem tudja alkalmazni.
A rendszer más, kevésbé kidolgozottabb területein viszont pár KP elköltésével is hasznos és szerteágazó tudást biztosító képzettségekre lehet szert tenni.

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Sötét Ezredes: egy nyelvet beszélünk. smile

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Csatlakozom:)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Ami az ÚTK-t illeti: egyik elem elégedett, a másik nem. Korrekt munka, főleg, hogy egy ember írta.

Ketten írták. De nem lebecsülendő azoknak az embereknek a rengeteg munkája sem (pl. Gauntlet), akik nem szerkesztőként, csak közreműködőként szerepelnek a könyvben.

Az ÚTK esetében nem érzem az újdonságot.

Pedig nagyon sok van, csak épp nem nyilvánvalóak, vagy olyan "apróságok", amik elsőre nem is tűnnek jelentős módosításnak.

A többi dologgal egyébként nagyjából egyetértek.

Az ÚTK ugyan sok helyen ésszerűbb meg szerteágazóbb, de az ide-oda hivatkozó képzettségkövetelmények, meg a bárhova osztható KAP-ok miatt elég nehéz átlátni.

Ez szerintem csak rutin kérdése. Aki először ül le az ETK mellé, csak pislog, hogy mit-hol-miért. Aki pedig már megszokta, nyilván idegennek és kevésbé átláthatónak érez bármi újat. Pedig a karakteralkotása nagyságrendekkel egyszerűbb és logikusabb.

A képzettség követelmények sokmindenkinek nem tetszenek, nekik azt javaslom, ne használják. Akik viszont szeretnek egy kicsit árnyaltabb, részletesebb, realisztikusabb karaktert alkotni, és hajlandók cserébe kicsit többet molyolni, azoknak ETK alapfok-mesterfok rendszere borzasztóan elnagyolt.

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

Az a véleményem, hogy mindkét tábornak igaza van.
Én és a játszópajtásaim vegyítve játsszuk - azt hiszem ezt már kifejtettem egyszer big_smile - a karakterek képességeit kidobjuk az ETK szerint, de a képzettségrendszer az UT (bocsánat Új Tekercsek) alapján van (annak minden követelménye szerint: képzettségkövetelmény, nehézségi fok, titkos nem titkos, stb) - persze azért a képesség kidobálásánál van némi kedvezmény (két értéket felcserélhet a karakter) csupán azért, hogy az áhított képzettségét meg tudja venni.
Hozzáteszem: elég ritka az 5. fokú nehézvértes, meg a hasonlók.

Nekünk most ez jön be a legjobban. (15 évnyi Magussal a hátunk mögött). Kevés a táp, hiszen ritka az 5. fok, még a 4. is problémás olykor, ugyanakkor elég sok dologhoz értenek a karakterek, amik színesítik a játékot véleményem szerint.
Természetesen vannak hibái, nincs olyan rendszer aminek ne lennének. De azért nagyon sok minden reális benne (ami számomra fontos a szerepjátékokban)

Ha valakinek ez tetszik játssza így, ha az, játssza úgy. Én - lehet talán egyedüliként -ezért nem várom az új rendszert. Ha megjelenne, megvenném, nem csupán a gyűjtés miatt, ki is próbálnám, ám valószínűtlennek tartom, hogy maradnék a saját módszeremnél.
Amit én várnék egy új rendszertől az a mágia megreformálása (mint a neten fellelhető Andal cikke, a M*: Varázslók, avagy a mozaikmágia útjai, mi használjuk, szeretjük big_smile) természetesen minden varázshasználó kasztra kidolgozva.

Asszem ennyi
Peace!

Utoljára Rastaman szerkesztette (2010.11.10. 10:29:39)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Glendower írta:

Téma felvetése: ennél jobb még  nem született, csak másabb. smile

Annyiban, hogy vakok között félszemű... wink

Az ETK előnye talán az, hogy viszonylagos egyszerűsége miatt könnyebben javítható.
(Kivéve persze a mozaikmágiát, ami nagydoktori szintű problémakör, de ez kiadástól függetlenül így van)
Nézzük pl. a képzettségeket, ha már előkerültek. Egy minimalista rendszerben a két fokozat semmi értékelhető pluszt nem ad az egyfokúhoz képest, pláne hogy a próbadobást sem teszi lehetővé.
Ha egyszerű rendszer kell, akkor vagy tud a karakter lovagolni (van vonatkozó képzettsége), vagy nem (nincs vonatkozó képzettsége). Ha ezek után próbát kell dobni, mondjuk hogy át tudja-e ugratni a szakadékot, akkor ügyesség próba. Ez lényegében az AD&D 2nd ed képzettség-rendszere, ami ezen a szinten sztem éppen elég. Benne van, ami egy képzettség-rendszerbe kell, de semmi több.

Egy másik kézenfekvő alternatíva az, hogy minden képzettséget százalékosra alakítunk. Ez is eléggé oldschool, és a százalékos skála eléggé pepecselős, bár megjegyzem, hogy a Basic Roleplaying (magyarul a Cthulhu hívásából ismeretes) ma is él és virul.

Utoljára Noro szerkesztette (2010.11.10. 09:14:16)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Megvannak itt is az érvek-ellenérvek. smile Újra felmerül az aranyszabály, hogy "mindenki úgy játszik, ahogy évezi, és az jó". A többi már csak sallang. Megváltoztatni nem akarok senkit, téma felvetésnek viszont a látottak alapján jó volt. big_smile

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Egyetértek! :

Igen, a mágia a legfőbb gond - mondjuk én nem csupán a mozaikmágiával nem vagyok kibékülve. De az a leginkább érintett.

Mágia rendszerre van valakinek jól bevált módszere? (mint ahogy fentebb említettem Andal cikkét, nekem ő a mérvadó) én valami hasonlót tudnék elképzelni Boszikra, Boszmesterekre, Bárdokra, de még talán tűzvarázslókra és papokra is...

Vélemény?

 

Hozzászólás: Beszélgető

Szerintem az ETK alapjai nem rosszak, csak a felépítményt kellene kicsit megfoltozni. Egy %-os képzettség- és átdolgozott mágiarendszerrel remek oldschool játékot lehet belőle kihozni. Egyébként az ötfokú rendszer sem rossz, kellően árnyalt, de nem túlrészletező. A %-osban talán kicsit nagyobb az esély a sikeres próbára, heroikusabb.
Szerintem aki 10+ éve játszik (mint én is), nehezebben emészt meg egy d20-at, mint egy ráncfelvarrt k100-as rendszert.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Glendower írta:

Megvannak itt is az érvek-ellenérvek. smile Újra felmerül az aranyszabály, hogy "mindenki úgy játszik, ahogy évezi, és az jó". A többi már csak sallang. Megváltoztatni nem akarok senkit, téma felvetésnek viszont a látottak alapján jó volt. big_smile

Egyet értek. Mindenki úgy módosítgatja a szabályokat, amit vár a játéktól.
Én pl. nem szeretem, hogy a harcértékek rengetegféle dologból állnak össze, és nem tudom szimplán azt mondani, hogy a karakterem a védelemre helyezi a hangsúlyt, mert még ha minden szabadon elosztható HM-et VÉ-re teszek is, akkor se leszek sokkal jobb benne, mint a többi karakter. (Ha meg pajzsot veszek, akkor rendszerint a fele KP-t a pajzshasználat MF-ra kell költenem, és így másra alig marad.)
Sok ismerősöm viszont imádja apró trükközésekből (jobb minőségű fegyver, harci technikákból adódó plusz harcértékek, erősítő varázslat, stb.) feltornászni a harcértékeit, és örül, ha talál ilyen módokat, amivel pl. a tolvaját a csapat legjobb harcosává teszi, pedig van a csapatban egy ex-gladiátor zsoldos és még egy páncélos is.

Viszont a játék más részeiben meg ki nem állhatom, hogy pl. ha pappal téríteni akarok, az egész egy darab karizmapróbán múlik (ami, mint képesség ugye eredetileg nem is erre van kitalálva).
Más viszont azt mondja, hogy hát persze, hogy én értek a legjobban az összes játékos közül a lovakhoz. Nekem ez lovagként jár!

Rastaman, belinkeled a cikket, amiről beszéltél? Kíváncsi vagyok rá.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sötét Ezredes: Mi sem természetesebb smile

Innen le tudod tölteni: http://rpg.hu/letoltes2/index.php?actio … amp;id=373

Peace!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sziasztok!

A leggyengébb láncszemnek én is a mágiarendszert érzem. Talán eretnekség ilyet mondani, de néha felmerül bennem, hogy kukázni kéne az egészet, és újraalkotni.

Ami az UTK-ban előrelépés volt szerintem, hogy elszakadt a kasztoktól  valamennyire. Igaz, csak egy féllépést tett előre. Izgalmasabb lett volna egy olyan rendszer, ami pl az SR rendszerére hajaz... kasztok max. mint példakarakterek szerepelnek benne. Ez sem agyamenten bonyorult megoldás, csak meg kell szokni. Az én ízlésemnek a kasztrendszer túl merev.
Ami a képzettségeket illeti: én inkább az 5 fokú rendszert preferálom, mert jobban árnyal.

Sötét Ezredes: Pap és térítés. Mi az ilyen helyzeteket sosem próbával és kockadobálással oldottuk meg, hanem igyekeztünk eljátszani, saját szavainnak előadni, a KM meg az erőlködésünket (és az esetleges vonatkozó tulajdonságot/képzettséget figyelembe véve) rögtönzött rá valami reakciót.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Baráti társasággal mi is ilyen "kaszt nélküli" rendszert tesztelgetünk, fejlesztgetünk, de még vannak jócskán hibás pontok, amiket még nem sikerült javítani. Pl. a pszik követelményei, ellentmondások, mint a kyr-slan pszi egyszerre való elsajátítása/tulajdonlása; vagy a különböző mágiaformák nem-egyensúlya (magas-, vulgár-, profánmágia) és ezek elsajátításának, tulajdonlásának egyenlőtlenségei; stb.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Baltazár írta:

Sötét Ezredes: Pap és térítés. Mi az ilyen helyzeteket sosem próbával és kockadobálással oldottuk meg, hanem igyekeztünk eljátszani, saját szavainnak előadni, a KM meg az erőlködésünket (és az esetleges vonatkozó tulajdonságot/képzettséget figyelembe véve) rögtönzött rá valami reakciót.

Persze, a szerepjáték is közrejátszik, hiszen ez az egésznek a neve, de ennyi erővel szerintem már akár a harcot meg az erőpróbát is le lehetne játszani élőben, rendszer nélkül.
Valahogy szerintem a kettőnek az egészséges kombinációját lenne érdemes megtalálni.
Ezzel összhangban úgy vélem, a harcnál se csak az számítson, hogy kinek milyen harcértéke van, és mennyit dob, hanem az is, hogy mit csinál.

Mi is fejlesztgetünk/játszogatunk egy új (ETK-tól eléggé elszakadt) kasztmentes rendszert, és ott speciel úgy oldjuk meg pl. a térítést, hogy a pap játékosa elmondja a szövegét, és a KM az alapján ad egy célszámot a térítésért felelős dobásra, amennyire szerinte a játékos szavai eredményesek lehetnek.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Igazából ahogy öregszem, úgy érzem az ETK rendszerét is egyre öncélúbban burjánzónak és túl barokkosnak. Túl sok kaszt, túl rugalmatlanok, rengetek apró és részletes szabály, amely azonban nem segíti elő a pontosabb szimulációt, sőt. Annyi idő alatt, amíg egy első szintű tolvajt megalkotok az ETK szerint, más, letisztultabb fantasy rendszerekben nagy hatalmú varázslókat generálok le, felszereléssel és varázslatlistával.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Az egyik ismerősömmel sok más szerepjátékot is megnéztünk, utána olvastunk, pl szabálykönyv stb(fantasy, sci-fi, technokrata, soft punk..csak úgy kedvtelésből) de vagy túl volt bonyolítva, vagy túl egyszerű volt, és szerintem a legnagyobb eltérés az a realitás talaja volt, amit szerény véleményem szerint  M*-ban oldottak meg a legjobban. az ETK-val egy jó KM pedig bármire képes...
alister: a varázslatlista szerintem jó helyen van a Diabloban, vagy a Sacredben... nekem a mágia rendszer a M*-ban a legtetszetősebb, hiszen végtelen számú lehetőséged van, és nem egy listából kell választani.
További kellemes napot.

"Yankar a gyáváké. Az igaz toroniak meghalnak a Birodalomért."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Luchyuss írta:

szerintem a legnagyobb eltérés az a realitás talaja volt, amit szerény véleményem szerint  M*-ban oldottak meg a legjobban.

Hát ez azért nagyon érdekes koncepció.
Kétkezes fegyverek? Túlerő? Leütés szabályai? Hogy csak pár példát említsek, ahol a M* közös térképre se fér rá a realitással...

az ETK-val egy jó KM pedig bármire képes...

Igen, egy jó képességű és erőskezű mesélő abból a halomból is képes valamit alkotni, amit az ETK szabályai alkotnak, de egy idő után az ember nem szenved a kőbaltával, ha van (lánc)fűrész meg acélfejsze.

alister: a varázslatlista szerintem jó helyen van a Diabloban, vagy a Sacredben... nekem a mágia rendszer a M*-ban a legtetszetősebb, hiszen végtelen számú lehetőséged van, és nem egy listából kell választani.

Szerinted a Magusban nincs varázslatlista? Láttad esetleg az ETK Bárd-, Pap-, Boszorkány-, Boszorkánymesteri vagy Tűzmágia című fejezeteit? Azok szerinted mik, ha nem varázslatlisták? Ami pedig a mozaikmágia végtelen lehetőségeit illeti: érdekelne, szerinted az ETK alapján hogy talál meg mágiával egy varázsló egy zsúfolt szobában egy apró kulcsot.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Amennyiben fém kulcsról van szó, feltölti a szobát elemi vízzel, és a hullák feljönnek a felszínre, a kulcs meg lent marad... big_smile (viccőőőtem) big_smile

Wyrd bið ful ãræd.

 

Hozzászólás: Beszélgető

alister írta:

a mozaikmágia végtelen lehetőségeit illeti: érdekelne, szerinted az ETK alapján hogy talál meg mágiával egy varázsló egy zsúfolt szobában egy apró kulcsot.

He-he... megtörtént eset: varázsló, akinek fémdetekrorra van szüksége. Végy egy tetszőleg apró állatot, vedd át felette az irányítást, tedd elsőfokon légiessé, szaladgáltasd körbe-körbe. Mivel minden első fokú anyagon képes áthatolni, ahol koppan, ott talált fémtárgyat. tongue

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Szoba feltöltése vízzel: a könyvek, pergamenek, ruhák, meg a varázsló maga annyira nem szeretné a dolgot, azt hiszem. smile

Légies állatka: nem tudom, mekkora állatra gondoltál, de egy apró kulcsot azért talán csak félre tud lökni, illetve más fém, nemesfém vagy mágikus tárgyak is lehetnek...

Nagyon hiányoznak az érzékelő mozaikok, na.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Jaa... há papírókróóó nem vót szó! big_smile

Wyrd bið ful ãræd.