Téma: Beszélgető

Beszélgető

"Itt vagyok, mint egy százszor elhajított kő."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv mindenkinek!

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem jobban tettszett a d20-as rendszer, csak kár hogy túl sok hibát tartalmazott, nem volt idő csiszolásra.

Vannak akik azt használják esetleg, mert egy hibagyűjtemény szívesen fogadnék, sajnos az összes anyagom elveszett.

AVP

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv!

A d20-as Alapkönyv beszerzésén én is gondolkodom, mivel szeretem a magust, de leginkább dnd-t mesélek.
Ennyi év után mennyire éri meg beszerezni? Meg egyáltalán, milyen a játék? (Gondolom, ha ide felkerült, akkor hivatalos MAGUS játékrendszer.)

Anyagot találsz a régi Enrawelli Tudástár oldalán. Keresd a letöltések között az Enrawelli Fóliánst!

 

Hozzászólás: Beszélgető

Adj Isten!

Ha kell én tudok adni egy d20-as alapkönyvet ám. Megvan de nem használom. smile

Tisztelettel: Seymalas

 

Hozzászólás: Beszélgető

D20 alapú magusra nekem sokkal jobban bevált a következő kombó: D&D 3rd ed + True Sorcery + Psychic Handbook (Green Ronin kiadó). A magus d20-al szemben ugyanis a D&D alapszabályait rendesen kidolgozták, a TS mágiarendszere (amivel még mozaikmágiát is lehet modellezni) pedig a legjobb, ami d20 vonalon egyáltalán létezik. A PsyH pedig pontosan azt az opcionális/kiegészítő jellegű pszít vezeti be, ami a magus jellemzője.
A D&D eredeti mágiarendszere, és kasztjainak többsége ekkor természetesen kuka.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Ha magam akarnám csinálni, akkor a Kard és Mágia rendszerét venném alapul. Mindenesetre nem így van, én az Alapkönyvet szeretném használni. Ezért abból indulok ki, s ha kell, akkor a későbbiekben alkotok hozzá házi szabályokat.
Egyébként egy ismerősömet megkérdeztem, és ő jó véleménnyel van az Alapkönyvről, egyedül a karakteralkotás bonyolultságát kifogásolta... De ami hiba, egyben erény is lehet. smile
Na, majd meglátjuk! wink

 

Hozzászólás: Beszélgető

Mi játszottunk vele egy ideig,alapvetően nem rossz csak rengeteg hiba van benne(jópár figyelmetlenségből adódó is pl), meg a könyv szerkesztése igazi horror, de alapvetően használhatónak minősíthető.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Narmor írta:

Ha magam akarnám csinálni, akkor a Kard és Mágia rendszerét venném alapul.

Igen, ezt mi is fontolgattuk. Csak a mozaikmágiát kell kidobni, és még nem döntöttük el, hogy ezt mekkora áldozatnak éreznénk (valószínűleg semekkorának).

 

Hozzászólás: Beszélgető

A mozaikmágia nem nagy áldozat, de a harcos és varázsló éles, oldszkúl szétválasztása nálam már az. Ezért a D&Dnek csak modernebb vadhajtásai jöhetnek szóba, ha pedig régimódi rendszert akarok, akkor Runequest smile

 

Hozzászólás: Beszélgető

Noro írta:

a harcos és varázsló éles, oldszkúl szétválasztása nálam már az

Többosztályú karakterek. wink A fejvadász harcos-tolvaj, a bárd tolvaj-illuzionista, a boszorkánymester varázsló-tolvaj, a tűzvarázsló harcos-varázs vagy pap-varázsló.
Igazából a legtöbb Magus-kasztot amúgy is csak a játék hihetetlenül ócska és hasznavehetetlen többkasztúsági szabálya indokolta - a gladiátort és a lovagot mint külön játéktechnikai kasztot még az sem, de igazából a kardművésznek sem kéne külön kasztnak lennie, hiszen gyakorlatilag csak a harcművész specializált változata.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Elbeszélünk egymás mellett: az egyik fő indokom arra, hogy a D&D "újabb vadhajtásait" részesítsem előnyben az "oldszkúl változatok" ellenében pont az, hogy sztem az előbbiek jobban kezelik a multikasztolást.
(A másik az, hogy a 3rd ed és a True20 keretében el tudok távolodni a spell slot rendszertől, ami nem kifejezetten a kedvencem tongue)

Amit a gladiátorról, lovagról és kardmávészről írsz, az amúgy vitán felül igaz

 

Hozzászólás: Beszélgető

Annyira nem: pont a Kard és Mágia az, amelyik szemléletében oldszkúl, de rendszerében (és így multikasztolásában is) modern és letisztult. De persze nem ez az egy igaz és üdvözítő megoldás (pláne, hogy amennyire a doraniak odja meg pár hasonló kiverte a biztosítékot a csapatnál, nem valószínű, hogy a közeljövőben akár mi magunk tesztelnénk az Ynev+K&M élményt)

 

Hozzászólás: Beszélgető

Anns na Híelar!

Szerintem a d20 AK az eddigi legjobb M* rendszer. Valaki írta, hogy horror a karakteralkotás - szerintem logikus az életszakaszokra bontott, egymásra épülő rendszer... Hasonló a régi (nem az OGL-es) RuneQest karakteralkotásához. JK-k alkotására ideális, hisz egyben felépül a karakter háttere is. NJK-k esetében problémás lehet ugyan, de a tucatszereplőket nem is szükséges JK-szinten kidolgozni, a főg*ci meg kell, hogy megérje a belepakolt időt és energiát. Azzal egyetértek, hogy nem tökéletes a rendszer, de ha magam terveznék, tuti, hogy sokmindent ebből eredeztetnék.

Más kérdés, hogy csak az alapkasztokat tartanám meg, kidolgozva hozzá még néhányat, amellyel jól modellezhető a "mugli" (értsd: nem kiválasztott) világ. Van ugye a Fegyverforgató, a Szerencsevadász, a Novicius (nálam Tudós), a Nemes, és valahol a KM Könyvében eldugva, hátul a Közember - ehhez tenném még hozzá a Kegyeltet, és a Vadonjárót... Kasztok ennyi, nem is kell több; ezek is lehetőleg minél tágabban értelmezve. Innen, ami az Ynevi klánokat, rendeket, iskolákat illeti, azokat Kiemelt (Presztízs-, Belső,- kinek melyik tetszik) kasztokkal oldanám meg. Így nem lenne "Harcos" kalandozó kaszt, lenne helyette "Kalandozó harcos" kiemelt kaszt, és persze mellette még Dhúnin, Toroni Elitharcos, Siedon, stb. stb.

A Képességeket is megszelektálnám, inkább a faji- és kasztjellemzőkre tenném a hangsúlyt. Tudom, ezen sokan felhördülnek, de ne feledjük, a kasztok amúgy is teljes mértékben átjárhatóak. Képesség-ként inkább az Ynev-specifikusakat tartanám meg, dolgoznám ki (pl. Profán mágia, Pszi, különféle harci alakzatok, stb.).

Szerintem ezzel bármilyen karakter életútját le lehetne modellezni, és nem kellene képzettség-alapú rendszer a teljes szabadsághoz - azok ugyanis véleményem szerint sokkal inkább képeznek T.Á.P.-talajt, mint bármely kaszt alapú rendszer.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Szerintem képzettségalapú rendszerekkel is lehet igen jókat játszani. Az élmény szerintem nem elsősorban a szabályrendszeren, hanem a játékosok hozzáállásán múlik.
A d20 lehet, hogy egy jó rendszer, de a kiadása előtt nem vették figyelembe az (amúgy felmért) vásárlói igényeket. A M* RPG-ben ennek nem volt hagyománya, és (szerintem) nem is lesz, ráadásul a rendszer-kivitelezés sem volt azon a szakmai szinten, ami eladhatóvá tette volna a régi motorosok felé (egy RPG-rendszernek persze nyilván új játékosok "becsábítására" is alkalmasnak kell lennie).

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Lightningrider: Ebben mindenképp egyetértek Veled. A magam részéről nincs ugyan bajom a d20-szal (sőőt), de a M* kapcsán én is erősen módosítanék rajta - olyannyira, hogy pl. a teljes mechanizmust átgyúrnám, akár még k100-as skálára is. Azonban úgy gondolom, a hagyománynak, mint olyan harmadlagos szemponttá kell válnia, két annál sokkal fontosabb tényező után:

1.) Hogy a rendszer Ynev-kompatibilis legyen: hiába a húsz éves hagyomány, ha a rendszer nem, vagy csak sok toldozás-foldozás árán képes több mint sok irodalmi jelenség kezelésére, úgy is csak többé-kevésbé... Ha közelíteni akarjuk egymáshoz a két dimenziót (sőt össze szeretnénk fésülni őket), biza' sokat fel kell adnunk a hagyományból. Ha szeretnénk olyan illusztrációkat, amelyek információt hordoznak (teszem azt, minden egyes kultúra öltözködési szokásait meg kívánjuk jeleníteni vizuálisan is), akkor új rajzok kellenek, pedig a hangulathoz nagyon-nagyon sokat tettek hozzá a korábbi kiadások illusztrációi.

2.) A rendszer működjön, legyen egyszerű, és lehetőség szerint azonos skálán mérjen, azonnos dobásmechanizmussal kezeljen minden helyzetet... Ehhez megint csak fel kell rúgni a hagyományokat...

Persze az is tény, hogy minél többet szeretnénk megtartani az eredeti szabálykönyvből, ám úgy gondolom, hogy ez esetben azzal megyünk a legtöbbre, ha megtartjuk a különböző játéktechnikai elnevezéseket...

Más: én biz nem kedvelem a képzettség alapú rendszereket... Mindenkinek szíve joga, de egyrészt semmivel sem nyújt nagyobb szabadságot, mint a karrier-alapú (értsd: ahol szabadon lehet kasztokat váltani) rendszereknél, másrészt az ilyen mechanizmusok valahol mindig sántítanak. Arról már szót sem ejtek, hogy KM legyen, aki ki tudja védeni a képzettség alapon teljesen szabályosan megalkotott karakterek "tűzerejét".

Minden másan 120%-ban egyetértek Veled.

 

Hozzászólás: Beszélgető

@Aldacar: Az 1.) pontban teljesen egyetértünk. A régi illusztrációk közül azért néhány Max grafikát biztosan beletennék az alapkönyvbe, szerintem kivívták a helyüket.
A 2. pontban is teljesen egyetértünk.

Egyéb vonatkozásban úgy gondolom, hogy a játékon belüli egyensúlyt nem elsősorban a szabályok, hanem a KM biztosítja. A képzettség alapú rendszer is függetleníthetővé teszi a karaktert a kasztoktól. Persze a játékon belüli egyensúly megteremtése nyilván sokkal nehezebb, ha olyan nagyságrendi különbségek vannak, mint az ETK-s kasztok között.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Beszélgető

Üdv mindenkinek...

Örülök, hogy végre - ha jócskán megkésve is - idetaláltam...

Az Alapkönyves M' nekem évek óta a szívem csücske - no meg afféle vesszőparipám és Akhilleusz-sarkam is. Igaz, mesélnem/játszanom már nem sikerült a rendszerben; mire "bevezetődőtt", a mi kis társulatunk, sajna, szétszóródott. De én azért megátalkodott módon megvettem a nagyfehéret, s beleástam magam. Elmondhatom, szépül a kazamatarendszerem...

Más, mint az ET? Nagyon. Más, mint az UT? Kétségkívül. De szerintem a kasztrendszere, a Képességek/Képzettségek tárháza igenis átgondolt, jól kitalált, s noha vannak benne hiányosságok, alapvetően használható. Több, kimondottan életszagú NJK létrehívására ösztönzött engem. Az meg külön (szentigaz, időnként heroikus-fogcsikorgató) móka, amikor nekifogsz a régi Bestiárium valamely kreatúráját az Alapkönyves mintalények (azértis) alapján megmintázni...

Az alapkasztok bevezetése szerény véleményem szerint kimondottan szerencsés. A kalandozó-kasztokkal sincs gond; a szabályok még egy fejvadásznál is elég nagy mozgásteret biztosítanak ahhoz, hogy valaki (ha szeretne) egy színes, egyedi karaktert indíthasson útjára. Aztán a mesélő majd mesél, ugye...

Ami nekem kissé döcögősnek tűnik, az a harcrendszer - de ez bizony könnyen adódhat abból, hogy csak tesztelgetni tudtam (magamban), élesben, ugye, nem, s így nem is válhatott rutinná.

A varázshasználók mágiaformák-szerinti specializálhatóságában én megint egy nagy erényét látom a rendszernek.

Hú; rengeteg minden kavarog még itt a fejemben, s azt sem tudom, valaki egyáltalán reagálni fog-e még ezekre a soraimra...

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Beszélgető

@bűvdudás:
Üdv a fórumon!

Én magam nem játszottam a Nagy Fehérrel, így nem is akarok nagyokos módjára ítéletet mondani felette, de úgy tudom, a könyv használata többek közt azért sem terjedt el, mert a jól bevált Hetedkor helyett a kora-Nyolcadkort tette meg a játék helyszínéül. Ez önmagában nem lett volna nagy baj, csak a készítők telenyomták az egészet az irodalmi koncepcióknak ellentmondó, vagy azokra csak látszólag hasonlító dolgokkal, és ettől az egész olyan idegen lett.

Emlékszem, amikor először a kezembe vettem a könyvet, és elkezdtem olvasni az elejétől, Új-Godonig jutottam. Nem vette be a gyomrom, hogy két ország, amely egymás halálos ellensége kulturálisan, történelmileg (értsd: volt köztük háború) és főleg vallásilag, csak úgy egyik évtizedről a másikra (mert hogy meg nem volt magyarázva) közös országgá egyesüljön.
Nem azt mondom, hogy csak emiatt nem olvastam el a könyvet azóta sem, de nem igazán hozta meg a kedvem a 600 akárhány oldalhoz ez a felemás korváltás.

 

Hozzászólás: Beszélgető

úgy tudom, a könyv használata többek közt azért sem terjedt el, mert a jól bevált Hetedkor helyett a kora-Nyolcadkort tette meg a játék helyszínéül.

Üdv, Sötét Ezredes!

Azt kell írjam, hogy ezt rosszul tudod. Mindösszesen az "Ynev jövője" című kis fejezet foglalkozik a kora Nyolcadkorral néhány utalás erejéig. Jobbára a Hetedkor végét tárgyalja, a M' jelene pedig P.sz. 3702-3. körül "van" (Manifesztációs Háborúnak épp-csak-hogy vége ). A játék szempontjából ez persze mit sem jelent, játszhatsz '92-ben is, mindösszesen TUDOD (mondjuk, mint KM), hogy a hivatalos verzió szerint a jövőben Shadon és Gorvik egyesülni fog...

Meg kell valljam, sok mindent én is másképp képzeltem el Ynev jövőjével kapcsolatban (bár kapaszkodónak csak a Jóslat sorai voltak adottak számomra - "Hazatart Mogorva, élén sok ezernek", i ták dálse -, de meglódította a fantáziám a kilencvenes évek elején...!), de én nem tartom összeegyeztethetetlennek a nagyfehér (s azóta más írások) által vázolt jövőképet a korábbi anyagokkal. Ez persze ízlés dolga...

Ranagol és Domvik...  Az utóbbi egyházának egyes titkos (nem publikus) forrásai arra engednek következtetni, hogy ők az érem két különböző oldala csupán. Legalábbis valami ilyesmit olvastam a "Garmacor vére" függelékében. Jó, ez nem azt jelenti hogy a két országnak - Gorvik, ill Shadon - emiatt máris egymás keblére kell borulnia, de szolgáltathat némi ideológiai alapot a tisztán politikai (sorsszülte?) szükségszerűségből létrejövő majdani egyesüléshez.

Na, ez elég fületlen-farkatlan magyarázat lett... smile a lényeg, hogy a szabályok egész használhatóak, s a rendszer játszótere nem a Nyolcadkor (a Fekete Hold kelte után, ugye, egyre problematikusabb a mágiahasználat, technokraták előretörése...), hálistennek...

Utoljára bűvdudás szerkesztette (2013.03.18. 08:22:00)

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Beszélgető

bűvdudás írta:

Ranagol és Domvik...  Az utóbbi egyházának egyes titkos (nem publikus) forrásai arra engednek következtetni, hogy ők az érem két különböző oldala csupán. Legalábbis valami ilyesmit olvastam a "Garmacor vére" függelékében.

Erről már volt szó korábban, de nem kaptam rá kielégítő magyarázatot, és a világteremtés történetének elolvasása, valamint a G2 függelék Amanovikról szóló részének újraolvasása sem segített.
Ranagol és Domvik vallása között szinte egy olyan ideológiai hasonlóság nincs*, ami a közös tőre utalna.
Én konkrétan (a pyarokon és Morgenán kívül) bármelyik istenről hamarabb elhinném, hogy Domvik-hittel közös a származása, mint Ranagolról.

*Az egyetlen ilyen hasonlóság, ami így hirtelen eszembe jut, az az, hogy kérdés nélkül engedelmeskedjen az ember a feljebbvalójának. De ugyanez a vonás meg van Kyelnél is pl., szóval nem annyira egyedi jellemző.

Jó, ez nem azt jelenti hogy a két országnak - Gorvik, ill Shadon - emiatt máris egymás keblére kell borulnia, de szolgáltathat némi ideológiai alapot a tisztán politikai (sorsszülte?) szükségszerűségből létrejövő majdani egyesüléshez.

Igen, de csak ha valamely külső fenyegetés két népet azonos területre kényszerít.
A Manifesztációs Háború viszont ezt nem tette meg, a Vihar Ibara Felett függeléke szerint Warvik tartománynál tovább nem jutott az amund invázió.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Nos, azóta utánanéztem - köszönet, Sötét Ezredes; valóban Amanoviknál van erről szó - : a Kosfejes és az Egyetlen az Oltalmazó néven ismert, a Nagyok háborújában elbukott entitás részei voltak. De ez - asszem, mindketten így látjuk -  magában még édeskevés lenne Nagy-Shadon létrejöttéhez...

Több, itt-ott elszórt (és fel-felbukkanó) információ-darabka összeillesztgetése (II. Terda kibújása a Fehér Ranashavik árnyékából, a világi gorvikiak jelentős részének legitim uralkodó utáni vágya, Rudrig V. G. hősi halála Thule-nál, a shadoni királyi és főhercegi dinasztiának egyidejű - amund ármánynak köszönhető - "magszakadta") után már azért kirajzolódhat a kontinens jövője fölött bábáskodók koncepciója. Meg az is, hogy ez nem annyira a hajánál fogva előrángatott agyrém, mint amilyennek, ugye, elsőre tűnhet, hanem inkább egy meglehetősen eredeti elképzelés. Hogy meglepő, az pedig nem baj: az egész M' rendszer (s mindenféle más projekt) legjobb ötletei épp azok, amikre a plebs felkapja a fejét...

Lehet, hogy a legjobb az egész Gorvik-Shadon ügyet úgy felfogni, hogy a tékozló fiú, miután az általa bálványozott, titokzatos sötét idegen elunta a vele való játékot, visszatér a családhoz, s magával hozott eredeti ötleteivel némi színt és pezsgést visz annak életébe.

De talán nagyon leragadtunk ennél az egy témánál. Engem személy szerint a Fekete Hold is érdekelne; illetve az, hogy mit szólsz/szóltok hozzá.

Utoljára bűvdudás szerkesztette (2013.03.19. 22:50:44)

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Beszélgető

bűvdudás írta:

Lehet, hogy a legjobb, ha az egész Gorvik-Shadon ügyet úgy felfogni, hogy a tékozló fiú, miután az általa bálványozott, titokzatos sötét idegen elunta a vele való játékot, visszatér a családhoz, s magával hozott eredeti ötleteivel némi színt és pezsgést visz annak életébe.

Igen, valahogy én is így képzelem el, és biztos vagyok benne, hogy van a dolog mögött egy szilárd és jó irodalmi koncepció. Ha születik róla regény (MH és Garmacor ciklus vége is részben erről kell, hogy szóljon), biztos vagyok benne, hogy érthetően megmagyarázza.
Viszont a D20 tálalásában nonszensznek éreztem a dolgot.

A Fekete Holdról már volt korábban szó, délután, majd ha több időm lesz, előkeresem, és belinkelem azokat a hozzászólásokat.

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sötét Ezredes írta:

A Fekete Holdról már volt korábban szó, délután, majd ha több időm lesz, előkeresem, és belinkelem azokat a hozzászólásokat.

Íme:
http://www.ynev.hu/forum/viewtopic.php?pid=11045#p11045

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sötét Ezredes; köszönet, meg fogom nézni, de mára, sajna, kifogytam a gépidőből; kis családom egy másik tagja hamarosan a torkomra hág, ha nem adom át neki a terepet...

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Beszélgető

Sötét Ezredes; oké, ez nagyjából rendben volt bennem is (Opálhajós-holdleányok-Három Hold Nővérei /ugye?/).

Engem a Fekete-holdkelte, ez a "metafizikai jelenség" érdekel - pontosabban a kiváltó oka (már ha van ilyen, s nem egyszerűen csak "eljött az ideje"). No meg az, hogy miféle zavar(oka)t okoz a mágiahasználatban, s pontosan mi ellen is védenek azok a krallok? Erről az Alapkönyv elég szűkszavúan ír; arra jó csupán, hogy a fantáziádat beindítsa.

Attól meg mindig meghalok kicsit, amikor - jobb híján - nekifekszel, s  kidolgozol valamit, amiről szűkös a forrásanyag; szíved-lelked beleadod, hogy megálljon a lábán - aztán, amint elkészülsz vele, mindjárt felbukkan a kanonizát változat (sosem előbb...), s hát a munkád szinte teljesen kárba vész... (ujjgyakorlatnak végülis jó lehet:)

Hát ezért kérdezem meg inkább többször is, ha kell - végülis ilyesmire való a fórum, nemdenem?

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."